Zamówiony przez internet robot kuchenny nie dotarł, a kontakt ze sprzedawcą się urwał

sobota, 26.2.2022 08:00 744 0

Internet jest już nieodłączną częścią naszego codziennego życia, bo to dzięki niemu możemy załatwić różne sprawy także zakupy. Niestety z internetu korzystają także oszuści, którzy cały czas są aktywni i poszukują nowych ofiar. Zdarzają się też nieuczciwi sprzedawcy, którzy po otrzymaniu pieniędzy za oferowany produkt, nagle znikają, nie wysyłając opłaconej rzeczy.

Wystarczy połączenie z Internetem, by o każdej porze dnia czy nocy, bez wychodzenia z domu,można było zrobić zakupy. Zamawiając rzeczy w sieci musimy jednak pamiętać, że są tam też osoby, które chcą  nas oszukać, wystawiając rzeczy po bardzo atrakcyjnych cenach czy oferując, że są one całkowicie za darmo, wystarczy tylko opłacić przesyłkę tego przedmiotu.

- Do świdnickiej komendy, zgłosiła się kolejna osoba oszukana w trakcie zakupów internetowych. To 48-letni mieszkaniec naszego powiatu, który poinformował o oszustwie na jej szkodę. Mężczyzna na początku lutego w internecie znalazł ofertę sprzedaży robota kuchennego za kwotę około 1700 złotych i postanowił go kupić. Przelał całą kwotę za przedmiot oraz kwotę za przesyłkę na wskazane przez sprzedającą konto. Jednak do tej pory przesyłka nie dotarła, a kontakt ze sprzedawcą się urwał - informuje Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek.

Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzić będą policjanci ze świdnickiego Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą.

Jeśli chodzi o zakupy w sieci, to zawsze powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania. Zwracajmy też uwagę, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu. Podczas tego rodzaju zakupów najbezpieczniejszą formą płatności będzie „płatność za pobraniem”.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)