komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
MPK

środa, 27 stycznia 2021

Przybysława, Anieli

Wraca sprawa nowego budynku przy Kanonierskiej 23 w Świdnicy

piątek, 4.12.2020 15:22 , komentarze: 13 , odsłony: 7430
kategorie artykułu:

Wracamy do tematu listu Czytelników, który dotyczył ich problemów z budynkiem przy ulicy Kanonierskiej 23 w Świdnicy. Poniżej korespondencja z deweloperem i oświadczenie lokatorów wspomnianego bloku.

Więcej: [FOTO, WIDEO] Fuszerka w nowym bloku. Mieszkańcy oskarżają dewelopera

Po otrzymaniu listu od mieszkańców, zanim opublikowaliśmy materiał, przekazaliśmy firmie AH-PROFESJA pytania nurtujące mieszkańców. Działając w ważnym interesie społecznym opublikowaliśmy pismo czekając jednocześnie na odpowiedzi dewelopera.

Po kilku dniach otrzymaliśmy wezwanie z żądaniem usunięcia całego materiału.
[KLIKNIJ BY POWIĘKSZYĆ]

Wówczas udało nam się skontaktować z Henrykiem Flejterem i umówić na rozmowę w celu wyjaśnienia sytuacji. W dzień spotkania otrzymaliśmy kolejnego maila o następującej treści:
[KLIKNIJ, BY POWIĘKSZYĆ]

W odpowiedzi na tę wiadomość, jeszcze tego samego dnia wysłaliśmy do developera nasze pytania, które dotyczyć miały przygotowywanego drugiego artykułu. Dołączyliśmy też zdjęcia otrzymane od lokatorów budynku.

Zadane przez nas pytania brzmiały:

1. Kiedy naprawione zostaną wszystkie wady i usterki wskazane w protokole z lipca?

2. Kiedy zaproponowane zostanie rozwiązanie naprawy tarasów rekomendowane i podpisane przez osobę z uprawnieniami budowlanymi. 

3. Dlaczego zleca Pan bez wiedzy wspólnoty oraz zarządcy budynku prace naprawcze przy tarasach firmie D*** B*d. Pracownicy tej firmy wchodzą na teren tarasów bez zgody i wiedzy właścicieli mieszkań. 

4. Kiedy zostanie przedstawiony projekt naprawczy taki, by woda nie spływała do budynku, co ma miejsce obecnie w czasie opadów deszczu.

5. Mieszkańcy wpuszczali Pana wykonawców do mieszkań, po czym nie ma śladu ani żadnej informacji dla właściciela lokalu. Dlaczego nie są spisywane protokoły z wykonywania tych prac?

W mailu tym wielokrotnie podkreślaliśmy, że nie jesteśmy stroną w sporze i zależy nam jedynie na wyjaśnieniu problemu. Należy w tym miejscu także wspomnieć, że spytaliśmy wprost, które zdaniem developera stwierdzenia w liście są nieprawdziwe i nierzetelne. 

28 października otrzymaliśmy maila z następującą treścią.
[KLIKNIJ, BY POWIĘKSZYĆ]

Pod tym developer przywołuje wysłane do redakcji pismo z żądaniem usunięcia artykułu. Jego treść znajdziecie Państwo wyżej. Następnie odpowiada częściowo na trzy z pięciu pytań.
[KLIKNIJ, BY POWIĘKSZYĆ]

2 listopada otrzymaliśmy wezwanie od kancelarii prawnej do zamieszczenia przeprosin.

Zwróciliśmy się z prośbą do mieszkańców budynku o komentarz do odpowiedzi dewelopera. Oto jego pełna treść:

Odnośne usterek – na dzień publikacji artykułu pisze Pan, że „Większość ze zgłoszonych usterek zawartych w protokole z lipca br. została już usunięta”. Prosimy o wskazanie, które konkretnie i udokumentowanie tego protokołami i/lub zdjęciami z dnia publikacji, gdyż do dziś lista usterek nie została zamknięta, a wręcz rośnie. Wykonał Pan kilka prac, które były wynikiem publikacji artykułu w mediach i miały miejsce po 9 października. Część usterek uznanych przez Pana za naprawione wykonana jest też prowizorycznie, jak odboje, których odbojami nazwać nie można, kilkakrotne i bezskuteczne naprawy tarasów (przy użyciu materiałów nie zalecanych nawet przez ich producenta), kilkakrotne podejścia do naprawy elektrozamka w drzwiach, który na dzień 2 grudnia nadal nie działa... Jeśli mamy rozmawiać o faktach, to proszę się nimi posługiwać a nie określać ogólnikowo, że „większość usterek” została usunięta, bo nie tyle mija się Pan z prawdą, co manipuluje faktami i próbuje dodatkowo wprowadzić media oraz opinię publiczną w błąd.

Sytuacja z tarasami również wygląda odmiennie od tej, którą prezentuje deweloper. Henryk Flejter. Mieszkańcy wpuszczają ekipy naprawcze na swoje tarasy w momencie, gdy deweloper ustala z nimi termin oraz zakres prac. Wysyłanie po publikacji artykułu ekip naprawczych bez wiedzy lokatorów, wchodzenie robotników drabinami z zewnątrz, bez wiedzy właścicieli mieszkań i pod ich nieobecność jest wtargnięciem na ich własność i w takich sytuacjach nie ma zgody na naprawy. To nie jest już Pański budynek, dlatego wystosowaliśmy do Pana pisemną prośbę o to, by informował Pan nas o terminach i zakresie prac. W innym wypadku działa Pan samowolnie, po cichu i na szybko. Tarasy nadal nie są realizowane zgodnie z zawartymi z lokatorami umowami.

Jeden z lokatorów, o którym Pan deweloper wspomina, a który ma wykończony glazurą taras w momencie tychże prac nie był właścicielem lokalu. Nie mamy więc pewności kto tak naprawdę był realizatorem idei położenia płytek na mokrą powierzchnię tarasu. Załączamy zdjęcie z prowadzonych prac. Zapewne wiosną właściciel lokalu przekona się jaki jest rezultat prowadzenia prac w takich warunkach. Prosimy, by deweloper nie występował poza zakres swoich umów. W jej ramach jest wykonanie odcinka na długości inwestycji. Niezrozumiałe i absurdalne jest zainteresowanie Pana Flejtera pozostałym odcinkiem i występowanie w roli „adwokata” mieszkańców. Mieszkańcy nie pytają inwestora o odcinek drogi, który ten wymienia w swojej odpowiedzi. Jest to z jego strony mydleniem oczu i odwracaniem uwagi od zasadniczych problemów dotyczących samego budynku. Zgodnie z umową deweloperską inwestor zadeklarował się na wykonanie jezdni asfaltowej. Pytanie brzmi dlaczego ta droga nie została jeszcze wybudowana i w związku z tym, że nie powstała, dlaczego mieszkańcy budynku nr 23 nie otrzymali żadnego dokumentu informującego o terminie budowy. W momencie odbioru mieszkań droga nie była wybudowana i do dziś nie powstała. Prosimy się zainteresować tym, do czego się Pan inwestor zobowiązał, a inne drogi w mieście zostawić w spokoju. Zakres Pańskich działań ma wynikać z projektu zagospodarowania terenu oraz umów które zostały zawarte z mieszkańcami, a nie Pańskich domysłów, inwencji twórczej, pytań lokatorów (które nie padły) oraz mydlenia oczu innymi drogami.

Nie zależy nam na medialnej dyskusji na temat naszych mieszkań dlatego niezrozumiałe jest dla nas dlaczego tak chętnie Deweloper podejmuje ten temat z dziennikarzami natomiast na pisma autorstwa reprezentującej nas kancelarii adwokackiej czy też wystosowane przez Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta nie odpowiada. Dziękujemy za możliwość wypowiedzenia na łamach Państwa portalu, na pewno wielu Świdniczan dzięki tej publikacji uniknie problemów z którymi niestety przyszło nam się borykać przy zakupie nieruchomości od spółki AH Profesja.

Poniżej wersja oryginalna stanowiska mieszkańców:

Dane osób podpisanych pod listem do wiadomości wydawcy.

Nasza redakcja, jak wielokrotnie podkreślaliśmy, nie jest stroną w sporze pomiędzy mieszkańcami a deweloperem. Mamy nadzieję, że firma AH-PROFESJA i lokatorzy budynku przy ulicy Kanonierskiej 23 w Świdnicy dojdą do porozumienia. Sprawie będziemy się przyglądać.

 

Wasze komentarze

Taki mocny w gębie ten deweloper od siedmiu boleści?!?!?!? Dlaczego...
poniedziałek, 07.12.2020 13:35 autor: maqmba
Usterki sa zawsze to normalne po oddaniu budynku do...
sobota, 05.12.2020 09:36 autor: Swidniczanin
Niezły flejtuch z tego Pana Flejtera ;)
sobota, 05.12.2020 08:56 autor: ddfsdgsdgsfgsdfgfdsgsfdgsfdgfgfs
Alternatywy 4
sobota, 05.12.2020 10:28 autor:
Płonie dupa zabrakło znajomym którym można sprzedać lokal bo ludzie...
piątek, 04.12.2020 21:26 autor: Nie zaskoczona próbą ratowania w
Kupiłem tam mieszkanie , uwazam ze to moja najlepsza...
piątek, 04.12.2020 16:53 autor: Lokator
Jak powstanie ogrodzenie i to nie do kostek ktoś uwierzy...
piątek, 04.12.2020 21:33 autor: Nie mam problemów że w wzrokiem
poniedziałek, 25.1.2021 11:02
niedziela, 24.1.2021 13:22
2
piątek, 22.1.2021 10:26
czwartek, 21.1.2021 14:18
15
Mati Autogaz
Mati Autogaz
Kino Cinema3D
Kino Cinema3D
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele
Przedszkole Abrakadabra
Przedszkole Abrakadabra
Cukiernia Kasia
Cukiernia Kasia
SPZOZ w Świdnicy - Latawiec
SPZOZ w Świdnicy - Latawiec
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
Fotograf Świdnica
Fotograf Świdnica
tanie laptopy poleasingowe
tanie laptopy poleasingowe
TAXI Świdnica
TAXI Świdnica
Eldomik serwis AGD
Eldomik serwis AGD