Uwierzył, że jego konto jest zagrożone i wpłacił na rachunek oszusta kilka tysięcy złotych

sobota, 29.6.2024 06:00 570 2

Mieszkaniec Świebodzic stracił sporą sumę pieniędzy, ponieważ uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Oszust wykorzystał swoje umiejętności manipulacyjne i nakłonił świebodziczanina do wpłaty na wskazane przez siebie konto.

Do 26-latka zadzwonił nieznany mężczyzna, który podawał się za pracownika banku, w którym mężczyzna posiadał konta. Pokrzywdzony niestety dał się nabrać. Rzekomy konsultant przekazał mu fałszywą informację, że ktoś próbuje włamał się na jego konto bankowe. Początkowo 26-latek nie wierzył w tę wersję, ale potem słowa mężczyzny go przekonały. Oszust polecił pojechać do placówki stacjonarnej banku po pieniądze, a kiedy okazało się, że jest już zamknięta, zalecił podjąć je z bankomatu. Mężczyzna wypłacił dzienny limit w wysokości 8 tysięcy złotych. Następnie, zgodnie  z instrukcjami oszusta, miał je wpłacić w trzech transzach. Rozmówca przekonał 26-latka, że pieniądze wpłaca na swój nowy numer bankowy, ponieważ tamten jest zagrożony. Podał pokrzywdzonemu 3 kody BLIK, a ten wpłacił 6 tysięcy złotych. Kiedy przyszło na ostatnią wpłatę zorientował się, że padł ofiarą oszustwa i nie dokonał transakcji.

Takich historii jak ta jest niestety wiele. Oszuści w bezwzględny sposób podszywają się pod pracowników banków czy innych instytucji tylko po to, by wyłudzić pieniądze. Pamiętajmy, że oszuści bardzo chętnie wykorzystują spoofing telefoniczny, czyli podszywanie się pod inny numer telefonu. Oznacza to tyle, że nigdy nie możemy mieć pewności, że połączenie przychodzące na przykład z numeru banku oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku. Nawet jeśli taki sam numer telefonu widnieje na stronie internetowej, czy też mamy takowy zapisany w telefonie.

Pamiętaj! Jeśli otrzymasz telefon od osoby podającej się za pracownika banku:
- Zachowaj czujność i nigdy nie działaj pod wpływem emocji
- Rozłącz się, odczekaj chwilę i sam skontaktuj się ze swoim bankiem, a najlepiej zgłoś się tam osobiście i zweryfikuj historię, którą usłyszałeś przez telefon.
- Nigdy na polecenie konsultanta nie instaluj żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić twoje dane lub pieniądze.
- Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawaj loginu i hasła przez telefon.
- Nigdy nie podawaj kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych.

/KPP w Świdnicy/

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

wczoraj, 12 godz temu
A mówią, że tylko stare dziadki, ramole i starze panie,...
Ddz wczoraj, 14 godz temu
Najlepsza metoda na oszustów to nie odbierac telefonów.