[DUŻO ZDJĘĆ] Prace przy przebudowie stacji w Jaworzynie Śl. zakończone

piątek, 27.9.2019 11:55 5620 4

Przedłużone przejście tunelowe pod torami połączyło wreszcie dwie strony Jaworzyny Śląskiej a wraz z zakończeniem prac pasażerowie otrzymali dostęp do peronów także z obu stron miasta. Całość inwestycji kosztowała  24 mln zł. 27 września nastąpiło uroczyste odebranie inwestycji, w którym uczestniczyły m.in. władze miasta i województwa, parlamentarzyści, wiceprezes WSSE Kamil Zieliński, oraz marszałek Senatu. 

Zdjęcie wykonane w czerwcu 2019 roku

Dotychczasowe przejście podziemne zostało przedłużone, co zapewni dostęp do peronów nie tylko od strony budynku dworcowego, ale także z drugiej strony miasta, od ul. Powstańców. Przejście jest więc bezpieczną, dogodną trasą dla mieszkańców Jaworzyny Śl., łączącą dzielnice po obu stronach linii kolejowej.

Pasażerowie skorzystają również z przebudowanego peronu nr 2. Dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością i podróżnych z cięższym bagażem ułatwiać będzie winda. Peron został wyposażony w nowe oświetlenie oraz ławki i gabloty informacyjne.  Gruntownej renowacji poddana została wiata peronowa.

Przypomnijmy, że na stacji w Jaworzynie Śl. w 2017 roku za 11 mln zł wykonano modernizację dwóch peronów, torów i przejścia podziemnego. Realizacja obecnego zamówienia stworzy harmonijną całość kompleksu stacji, z zachowaniem jej historycznego charakteru.

- W ubiegłym roku spotkaliśmy się tutaj, aby zapowiedzieć powstanie tego przejścia podziemnego, które połączyłoby dwie strony miasta. Wiele osób w to wątpiło, ale dziś możemy cieszyć się z zakończonej inwestycji. Dziś obchodzimy rocznicę 175-lecia powstania pierwszej stacji węzłowej na terenach śląskich. Tak się tworzy historia proszę państwa. Jet to opinia powszechna, że nasza stacja jest stacją wzorcową, w skali kraju. Chciałbym podziękować marszałkowi, wojewodzie oraz parlamentarzystom. Bez waszej pomocy, nic by się nie udało- mówił burmistrz Grzegorz Grzegorzewicz.

Wykonawcą zadania „Rozbudowa przejścia pod torami wraz z przebudową peronu nr 2 w stacji Jaworzyna Śląska” w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” była firma INTOP Warszawa Sp. z o.o. Wartość podpisanej umowy wynosi 24,350 mln zł (netto).

Przeczytaj komentarze (4)

Komentarze (4)

Odpowiadasz na komentarz:
budowlaniec
czwartek, 01.01.1970 01:00
Żenujące było to, że pan burmistrz występował tak jakby to byłą inwestycja miejska a nie kolejowa. Poza tym w przemówieniu podziękował parlamentarzystom a nie wspomniał o faktycznym inwestorze czyli PKP PLK oraz o wykonawcy firmie Intop. Bardzo to nieeleganckie.
budowlaniec wtorek, 01.10.2019 10:38
Żenujące było to, że pan burmistrz występował tak jakby to byłą inwestycja miejska a nie kolejowa. Poza tym w przemówieniu podziękował parlamentarzystom a nie wspomniał o faktycznym inwestorze czyli PKP PLK oraz o wykonawcy firmie Intop. Bardzo to nieeleganckie.
mokra witka sobota, 28.09.2019 07:57
Należałoby tym nierobom podziękować w ...
Kolo piątek, 27.09.2019 15:04
Same pisiory, ku chwale ojczyzny
Dino piątek, 27.09.2019 13:29
No, a szczególnie do inwestycji przyczynił się wiceprezes WSSE. Brawo.