komunikaty.doba.pl

Licealiści zwiedzili Brukselę i Parlament Europejski

czwartek, 11.10.2018 09:19 , komentarze: 0 , odsłony: 117
kategorie artykułu:

Licealiści w składzie: Bogumiła Mikuszewska, Justyna Wiklińska i Łukasz Stankiewicz wygrali konkurs wiedzy o Unii Europejskiej i na zaproszenie europosła Bogdana Zdrojewskiego, w dniach 23-27.09.2018 r., zwiedzili Brukselę i siedzibę Parlamentu Europejskiego!

Relacja Bogumiły i Justyny:

"Pierwszego dnia płynęliśmy po kanałach Brugii. Zwiedziliśmy też średniowieczne centrum tego miasta. Aktywne zwiedzanie zakończyło się przystankiem w hotelu "Opera", w którym zostawiliśmy bagaże i mieliśmy kilka chwil na wytchnienie. Wieczorem udaliśmy się na kolację we włoskiej restauracji "Altro Mondo", a następnie wyruszyliśmy na wieczorny spacer po Brukseli, m.in. przeszliśmy galerią św. Huberta.

Drugi dzień rozpoczął się wizytą w Parlamencie Europejskim. Uczestniczyliśmy tam w krótkiej prelekcji na temat Sejmu RP, zbliżających się wyborów samorządowych, a nawet Brexitu. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Parlamentarium, a po obiedzie odwiedziliśmy kościół Najświętszej Marii Panny, Notre Dame de Sablon, Pałac Sprawiedliwości oraz słynny pomnik Atomium.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do miejscowości Waterloo. Zobaczyliśmy tam kopiec lwa oraz panoramę bitwy w Rotundzie (nasz nauczyciel historii zzielenieje z zazdrości).

Podczas całego wyjazdu, mieliśmy też trochę wolnego czasu dla siebie. Nie obyło się bez zakupu pysznych belgijskich czekoladek. To była świetna i bardzo pouczająca przygoda.

Opiekunką europejskich podróżników była wicedyrektor Ewa Tutka.