Wkrótce zostanie wznowiony ruch pociągów na trasie Sobótka-Marcinowice-Świdnica

środa, 1.7.2020 09:44 8000 9

W najbliższym czasie na linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Jedlina Zdrój, na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica Przedmieście, wznowiony zostanie ruch pociągów.

Linia kolejowa nr 285 na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica Przedmieście nie była użytkowana przez ostatnie 20 lat, dlatego szczególnie przypominamy o zachowaniu ostrożności na przejazdach. Obowiązuje także  zakaz przekraczania torów w miejscach niedozwolonych.

Lada chwila uruchomimy przejazdy pociągów towarowych, które przewożą kruszywo z kopalni. Właśnie wykonywane są odbiory. Dobowo przejeżdżać będą dwa takie składy. Ruch pasażerski uruchomiony zostanie w przyszłym roku, ale trudno powiedzieć kiedy dokładnie - mówi doba.pl, rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Przypominamy o zachowaniu szczególnej ostrożności na przejazdach kolejowo-drogowych. Skrzyżowania toru z drogami są oznakowane i zapewniają bezpieczny przejazd. Zawsze niezbędna jest także rozwaga i odpowiedzialne zachowanie kierowców i pieszych.

Przeczytaj komentarze (9)

Komentarze (9)

czwartek, 02.07.2020 13:51
Przy obecnym natężeniu to pociąg powinien czekać na zielone nie auta... główną dróga widać co się w gniwchowicach dzieje przed 7 rano
środa, 01.07.2020 11:08
Przez wiele lat stał znak stop przed nieczynny przejazdem w Marcinowicach. Gdy zaczęła się rozmowy o odnowieniu lini został zdjęty. Po co? Ludzie zatrzymywał się odruchowo na stopie. Potem był wolny przejazd. Teraz znowu stop. Tabliczka o w,znowieniu ruchu jakaś taka malutka. Przynajmniej na początku powinna być wielka, rażąca w oczy.
Dsw środa, 01.07.2020 11:55
Jeżeli założyli tam znak STOP, to po co jeszcze jakaś dodatkowa wielka tablica?
środa, 01.07.2020 12:02
Bo wielu jeździ na pamięć. Wiem wiem... Na znaki trzeba patrzeć. Oczywiście. W ciągu ostatnich dwóch tygodni ten znak raz był, potem był odwrócony, teraz znowu jest. Ja patrzę jak widać. Ale nie każdy to robi.
Dsw środa, 01.07.2020 12:08
W takim razie, postawić tam krawężników z lornetką i niech kierują ludzi jeżdżących na pamięć, na ponowny kurs prawa jazdy, skoro znaleźli je w czipsach... Może założyć tam szlabany z sygnalizacją, albo wybudować tunel pod torami albo wiadukt nad drogą, skoro na "kierowcach" znak STOP nie robi żadnego wrażenia...
środa, 01.07.2020 13:36
I po co ta dyskusja? By wykazać się sarkazmem? Udało się, gratuluję!
Dsw środa, 01.07.2020 13:37
Dziękuję :) pozdrawiam serdecznie.
Kierowiec środa, 01.07.2020 12:26
Najważniejsze, żeby pociąg maksymalnie zwalniał przed przejazdem, no i sygnał migający.
Gorszy będzie przejazd w Pszennie, bo tory są słabo widoczne.
Dsw środa, 01.07.2020 12:35
I jeszcze niech ktoś z drużyny konduktorskiej wychodzi i stoi na przejeździe i blokuję przejazd... Moim zdaniem powinien tam mieć vmax, ewentualnie 60km/h, po co tam pociąg który będzie się ślimaczył 20 km/h? Czy ludziom nie wystarczy znak STOP i podawanie RP1? Ciężko się zatrzymać i upewnić czy można bezpiecznie przejechać?