Klienci polubili zdalny kontakt z ZUS

poniedziałek, 23.7.2018 11:12 408 0

Prawie 740 tysięcy klientów obsłużyły placówki ZUS na Dolnym Śląsku w pierwszym półroczu 2018r. Każdego roku przez sale obsługi klienta w całej Polsce przewija się ponad 20 mln osób. Coraz więcej spraw klienci ZUS załatwiają przez Internet i telefon. 

W niecałe 2,5 roku ZUS przyjął ponad 9 mln wniosków w formie elektronicznej i praktycznie taką sama liczbę połączeń telefonicznych na swojej infolinii.

- Każdy z naszych pracowników obsługuje w miesiącu aż 540 osób – mówi Iwona Kowalska Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Na przyjęcie klienci czekają niewiele ponad pięć minut, co stawia nas w czołówce instytucji najsprawniej obsługujących klientów – zapewnia rzeczniczka. 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma około 25 mln klientów: ubezpieczonych, emerytów i rencistów oraz płatników składek – najczęściej przedsiębiorców. W 2016, 2017 i pierwszych pięciu miesiącach 2018 r. ZUS obsłużył na swoich salach 48,5 mln klientów. Najwięcej z nich, bo prawie 19 mln stanowili emeryci i renciści. Co ciekawe, niecałego roku trzeba było by blisko 600 doradców emerytalnych, którzy pojawili się w ZUS w połowie ubiegłego roku, doradziło ponad 2 mln osób. Dodatkowo Zakład systematycznie dopasowuje swoje usługi do najbardziej palących potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził już doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA. Jednak z roku na rok da się zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez Internet i telefon. Dziś już 2,4 mln klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych. W ciągu nieco ponad roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków. Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik Zakład przyjął w tym czasie 163 mln dokumentów ubezpieczeniowych. Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych. W ubiegłym roku było to już 3,7 mln, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r.  Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli już blisko 2 mln połączeń.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)