Kolejna seniorka oszukana metodą "na pracownika banku" – straciła blisko 80 tysięcy złotych
Policjanci z Komisariatu Policji w Świebodzicach prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 75-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego.
Kobieta zgłosiła się na komisariat, informując, że w ostatnich dniach skontaktowała się z nią telefonicznie kobieta podająca się za pracownika banku. Oszustka zaoferowała możliwość zarobienia dużych pieniędzy poprzez inwestycję. W trakcie rozmowy wypytywała seniorkę, jaką kwotę byłaby gotowa zainwestować. Gdy ta wskazała 1000 złotych, rzekoma konsultantka zaproponowała, by zainwestowała 800 zł, a resztę miała „dołożyć” od siebie.
- Po dwóch dniach oszustka ponownie zadzwoniła i poinformowała, że inwestycja przyniosła już 50 dolarów zysku. To wzbudziło zaufanie seniorki, która nie podejrzewała wówczas, że może paść ofiarą przestępstwa. W trakcie kolejnych rozmów przekazała swoje dane dostępowe do konta bankowego oraz zdjęcie dowodu osobistego - mówi asp. Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.
W pewnym momencie kobieta nabrała podejrzeń i wysłała wiadomość z informacją, że zamierza skontaktować się ze swoim bankiem. Otrzymała jednak szybką odpowiedź z „przestrogą”, że banki nie chcą, by klienci zarabiali i że nie powinna tego robić. Seniorka, uwierzwszy w zapewnienia o dużych zyskach, nadal kontynuowała kontakt z oszustką.
Dopiero po czasie zorientowała się, że z jej konta zniknęła znaczna suma pieniędzy – blisko 80 tysięcy złotych.
Apelujemy do wszystkich mieszkańców, a szczególnie do seniorów – zachowajcie ostrożność!
Policja przypomina:
- Pracownicy banków nigdy nie proszą o dane dostępowe do konta ani o przesyłanie zdjęć dokumentów.
- Nie instalujcie żadnych aplikacji na prośbę nieznanych osób.
- W przypadku wątpliwości skontaktujcie się osobiście z placówką banku lub zgłoście sprawę na policję.
Nie dajmy się oszukać – przekażcie tę informację swoim bliskim!
Przeczytaj komentarze (1)
Komentarze (1)