Chciała zainwestować w akcje koncernu naftowego, straciła oszczędności

wtorek, 22.3.2022 13:11 1417 3

Do świdnickich policjantów zgłosiła się 64-latka, który padła ofiarą oszustów. Kobieta na przeglądając wirtualne strony zauważyła reklamę dotyczącą inwestycji w akcje koncernu naftowego. Wypełniła formularz podając swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwonił do niej rzekomy konsultant, za namową którego kobieta zainstalowała program do zdalnego kierowania urządzeniem. 64-latka straciła blisko 8 tysięcy złotych.

- Wczoraj 21 marca br. do świdnickich policjantów zgłosiła się 64– letnia mieszkanka naszego powiatu, która została oszukana. Jak wynikało z jej relacji na jednej z wirtualnych stron internetu znalazła ogłoszenie o możliwości inwestycji w akcje koncernu naftowego i tym samym szybkiego pomnożenia swoich oszczędności. Wypełniła formularz podając swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwonił  do niej mężczyzna z informacją, że skontaktuje się z nią konsultant, który wyjaśni całą procedurę oraz opowie jak wygląda obrót akcjami. Na telefon rzekomego konsultanta nie trzeba było długo czekać, zadzwonił już kolejnego dnia i nakazał 64-latce wpłacić na wskazane konto 200 dolarów- przeliczył jej tą kwotę na złotówki i nakazał wpłatę 850 złotych. Co 64-latka zrobiła. Dwa dni później ponownie zadzwonił  potwierdził przelew i stwierdził, że na komputerze kobiety potrzebna jest specjalna aplikacja do obsługi platformy inwestycyjnej, którą pomoże jej zainstalować - informuje Oficer Prasowy KPP Świdnica mł. asp. Magdalena Ząbek.

Kobieta zgodziła się i nieświadomie zainstalowała na swoim urządzeniu oprogramowanie umożliwiające zdalne sterowanie systemem operacyjnym przez Internet, po zainstalowaniu którego konsultant uzyskał dostęp do tego co działo się na  jej telefonie. Mężczyzna zadzwonił ponownie i zaczął przekonywać, że już po pierwszych dwóch dniach jej pieniądze pracują cały czas i już jest zysk. Następnie nakazał jak najszybciej przelać te zarobione pieniądze. Mimo  niechęci 64-latki do tego przelewu, mężczyzna przekonał ją by zalogowała się na swoim koncie. Wówczas oszust uzyskał do niego dostęp i zaczął wypłacać pieniądze. 64-latka zorientowała się wówczas, że padła ofiarą oszustwa i zanim zablokowała konto straciła sporo oszczędności. 

Łącznie kobieta straciła 7 tys. 700 złotych.

Przeczytaj komentarze (3)

Komentarze (3)

wtorek, 22.03.2022 15:38
Mówią że głupota nie boli,zabolała
wtorek, 22.03.2022 13:27
Może trzeba innym środkiem przekazu informować o takich oszustwach.Bo jak...
wtorek, 22.03.2022 15:31
Serio ludzie są tak tępi że masakra ... Tak samo...