Praca jako kurier rowerowy – czy warto i ile można zarobić?

poniedziałek, 11.7.2022 15:47 1372

Szukasz stałej pracy z elastycznym grafikiem? A może jesteś studentem i potrzebujesz dodatkowego źródła dochodu? Jeśli odpowiedziałeś na te pytania twierdząco, praca w charakterze kuriera rowerowego może być dla Ciebie! Z artykułu dowiesz się o jej zaletach i średnich zarobkach. Podpowiemy również, w jaki sposób ułatwić sobie rozpoczęcie współpracy z najpopularniejszymi aplikacjami kurierskimi.

Zalety pracy w charakterze kuriera rowerowego

Praca kuriera rowerowego jest odpowiednia dla osób, które na pierwszym miejscu stawiają niezależność. Głównymi zaletami tego zawodu są brak szefa oraz elastyczny grafik. Współpraca z aplikacjami typu Glovo czy Uber Eats przebiega zazwyczaj bardzo przyjemnie. To Ty decydujesz, w jakich godzinach pracujesz i jakimi trasami jeździsz. W kurierce rowerowej liczy się przede wszystkim efekt – zamówienie ma trafić do odpowiedniego klienta w stosunkowo krótkim czasie.

Praca na rowerze to również doskonała okazja do połączenia pasji z zarobkiem. Dostarczanie zamówień nie sprawi problemu osobom, które lubią wysiłek fizyczny. Regularna jazda przynosi wiele korzyści dla zdrowia kręgosłupa oraz stawów kolanowych. Codzienne cardio pozwala spalić sporo kalorii i poprawić kondycję. Dzięki pracy w charakterze kuriera dobrze poznasz topografię swojego miasta – nauczysz się przydatnych skrótów i odkryjesz ciekawe miejsca, o których istnieniu mogłeś nie mieć pojęcia!

Ile może zarobić kurier rowerowy?

Wszystkie argumenty przemawiają za kurierką, ale nie jesteś pewien, czy wynagrodzenie spełni Twoje oczekiwania? Możesz odetchnąć z ulgą. Zarobki kuriera potrafią być naprawdę wysokie. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że ostateczna kwota zależy od wielu czynników. Najważniejszy jest oczywiście czas pracy. Kurier pracujący osiem godzin dziennie zarobi więcej niż dostawca dowożący wieczorami lub weekendami. Drugim ważnym czynnikiem jest miejsce pracy. Nie jest tajemnicą, że w większych miastach zarobek jest zazwyczaj wyższy, a ludzie częściej zamawiają jedzenie czy zakupy przez aplikację w telefonie. Kurierzy mogą również liczyć na atrakcyjne bonusy i napiwki.

Przejdźmy do konkretów. Średnie zarobki kuriera rowerowego wynoszą od 3500 do 4500 zł netto miesięcznie. Jest to nieco mniej, niż może zarobić kurier samochodowy, jednak trzeba pamiętać, że w przypadku roweru znacznie niższe są koszty eksploatacji. Kurier Uber Eats zarabia kwoty uzależnione od mnożników, a jego średnie wynagrodzenie wynosi ok. 25 zł netto za godzinę.

Jak zacząć pracę jako kurier rowerowy Glovo/ Bolta/ Uber Eats?

Rozpoczęcie pracy w Glovo, Bolcie czy Uber Eats jest względnie proste. Na początku upewnij się, czy spełniasz wymagania i zgłoś się do wybranej firmy. W przypadku kurierki rowerowej wystarczy mieć ukończone 18 lat oraz telefon z dostępem do Internetu. Zamówienia możesz dostarczać swoim rowerem albo pojazdem wypożyczonym od wybranej firmy. Popularne aplikacje wymagają również odbycia krótkiego szkolenia, które można zrealizować online. Po wszystkim dostaniesz niezbędny do pracy sprzęt i będziesz mógł ruszyć w trasę! 

Warto wiedzieć, że istnieje jeszcze prostszy sposób na rozpoczęcie przygody jako np. Glovo kurier. Możesz podpisać umowę z zaufanym partnerem flotowym największych korporacji. Decydując się na tę opcję, zyskasz wiele wymiernych korzyści.  

Umowa z partnerem rozliczeniowym – najlepszy sposób na rozpoczęcie współpracy

Dzięki podpisaniu umowy z partnerem rozliczeniowym nie będziesz musiał zakładać własnej działalności. Avalon Logistics Group to pośrednik pomiędzy kurierem a firmą, z którą nawiązuje on współpracę. Po wypełnieniu dostępnego na stronie formularza kontaktowego szybko uzyskasz odpowiedź. Partner flotowy pomoże Ci uporać się z formalnościami, dzięki czemu będziesz mógł skupić się wyłącznie na pracy. Dołączając do Avalon, możesz dodatkowo skorzystać z opcji wynajęcia pojazdu – skutera czy samochodu. Firma zajmie się również rozliczaniem Twoich dochodów i proponowaniem najlepszych dla Ciebie rozwiązań.