Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku wstrzymuje bezterminowo przyjęcia osób - klientów PUP w swoich placówkach

czwartek, 19.3.2020 14:12 1512 0

W związku z sytuacją epidemiologiczną wstrzymuje się przyjęcia osób - klientów PUP w placówkach urzędu.

Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą tymczasowej zasady obsługi klientów w urzędzie.

W związku z sytuacją epidemiologiczną dotyczącą rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 w trosce o zdrowie nas wszystkich zwracamy się do Państwa, a szczególnie do osób powracających z zagranicy z prośbą o stosowanie się do przygotowanych na tę okoliczność tymczasowych procedur związanych z obsługą świadczoną w PUP w Kłodzku. Przyjęte procedury pozwolą zachować płynność świadczonych przez nas usług oraz choć w pewnym zakresie ograniczą ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.

Jednocześnie informujemy, że Ministerstwo Zdrowia poinformowało że każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374)
W celu uzyskania informacji dotyczących usług urzędu zachęcamy Państwa do korzystania z usług Zielonej Linii pod numerem telefonu 19524.
Bezterminowo odwołane zostają wszystkie planowane spotkania, w tym giełdy pracy, porady grupowe i indywidualne.Jeżeli możesz, załatw swoją sprawę w urzędzie korzystając z usług elektronicznych lub prześlij do nas dokumenty za pośrednictwem tradycyjnej poczty.Rejestracja w urzędzie.

Możliwe są dwie ścieżki postępowania:

  1. Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
  2. Prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji osoba ma możliwość umówienia się do urzędu pracy w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników. Ta forma zgłoszenia wymaga założenia konta w Praca.gov.pl.

W obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej.

Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy.Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy, proszone są o kontakt telefoniczny lub mailowy ze swoim doradcą klienta, w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu.
Dostępny jest również formularz kontaktowy za pośrednictwem którego można przekazać informacje.
Kontakt telefoniczny do konkretnego doradcy mają Państwo podany na karcie z terminami stawienia.Ten sposób potwierdzania gotowości będzie obowiązywał do odwołania.
Profil zaufany.Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musisz potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego. Jeżeli jednak nie posiadasz profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie Twojego banku odszukaj sekcji dotyczącej zakładania takiego profilu. Szczegółowa informacja na stronie profilu zaufanego.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)