Pociągi wracają do Stronia Śląskiego? To co przez lata było niemożliwe, przed wyborami staje się faktem... Co najmniej prasowym
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. porozumiały się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego w sprawie przekazania na najbliższe 30 lat niewykorzystanych obecnie torów na trasie Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie (linia kolejowa nr 322).
– Po niezbędnych pracach możliwe będą (...) ponowne przejazdy pociągów (...) na odcinku Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, Andrzej Bittel. – Przekazanie takich odcinków w zarząd samorządów umożliwi mieszkańcom lepszy dostęp do kolei – odkrył z kolei Amerykę Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei będzie zarządzać blisko 15 km szlakiem Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie, który nie był obsługiwany przez pociągi pasażerskie od 2004 roku. Pozostały odcinek linii, liczący około 12 kilometrów, pozostaje w zarządzie PLK SA – jest on wykorzystywany w ruchu towarowym przez pociągi obsługujące kopalnię kruszywa. Co to oznacza w praktyce? Hmm... Poczekamy, zobaczymy... A na razie cieszmy się z autobusowej komunikacji zastępczej, którą Koleje Dolnośląskie zapewniają od roku.
A może Państwo obstawicie, w którym roku ponownie pociąg dojedzie do Stronia Śląskiego i ile to ostatecznie będzie to kosztować? Dla przypomnienia, DSDiK remontowała około 1,5-kilometrowy odcinek drogi DW392 w Trzebieszowicach około 1,5 roku. A tory na trasie kolejowej nr 322 są obecnie w takim stanie, jak widać na załączonych obrazkach... To zdjęcia z Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego. A co się stało 6 września 2023 roku? Komunikat zapowiadający przekazanie torów przesłały naszej redakcji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [kot]
Przeczytaj komentarze (4)
Komentarze (4)