Oszust podał się za pracownika banku. Po pobraniu aplikacji 36-latka straciła 1000 zł

poniedziałek, 4.10.2021 13:42 1717 1

Policjanci powiatu kłodzkiego ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust uzyskuje dostęp do pieniędzy na koncie swojej ofiary. Mieszkanka powiatu kłodzkiego straciła 1000 złotych.

Zdarza się, że dzwoni oszust z informacją, że z konta podjęto próbę przeprowadzenia nieautoryzowanej transakcji. W związku z zaistniałą sytuacją  na prośbę rozmówcy podającego się za przedstawiciela banku  osoba podaje  login i hasło do swojego konta. Wówczas oszust posiadając dane  może zaciągnąć  pożyczkę lub dokonywać transakcji z konta swojej ofiary. 

- W ubiegły piątek do 36-letniej mieszkanki powiatu kłodzkiego zadzwonił przestępca podając się za pracownika banku. Poinformował o konieczności pobrania wskazanej aplikacji, a następnie za jej pomocą  przejął kontrolę nad jej telefonem komórkowym i pobrał z jej konta osobistego 1 000 złotych  - informuje oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku, podinspektor Wioletta Martuszewska.

Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że  pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, a także  kodu autoryzacyjnego. Ponadto nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z której mogą wykonywać operacje na koncie klienta. O tego rodzaju  próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić bank i Policję.

 

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

Jurek wtorek, 05.10.2021 09:53
Ten artykuł jest bardzo uproszczony ponieważ policja umarza zgłoszenia choć...