Szybciej z Wrocławia do Kłodzka i Międzylesia

wtorek, 10.5.2016 15:39 13331 14

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 25 mln zł na poprawę linii kolejowej ze stolicy Dolnego Śląska do Kotliny Kłodzkiej.

- Lepszy komfort podróży zyskają pasażerowie pociągów pasażerskich, a przewoźnicy towarów sprawniejszy przewóz ładunków. Prace podniosą też poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo -drogowych - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A - Aktualnie trwają prace na odcinku pomiędzy Kłodzkiem Nowym, a Międzylesiem. Ich zakres wymagał całkowitego zamknięcia tego odcinka linii, dlatego od 14 kwietnia do 16 maja przewoźnicy wprowadzili zastępczą komunikację autobusową. Informacje o zmianach ujęte są w rozkładzie i podawane na stacjach i przystankach. Na linii wykonywane są roboty torowe na odcinkach Kłodzko Nowe - Gorzanów oraz Bystrzyca Kłodzka - Bystrzyca Przedmieście - Domaszków. W kilku lokalizacjach na w/w odcinkach przeprowadzona jest naprawa torów, obejmująca wymianę szyn, podkładów oraz mostownic.

Głównym efektem będzie likwidacja ograniczeń prędkości pociągów i przywrócenie możliwości jazdy 80 km/h. Wartość robót wynosi ok. 4,8 mln zł (brutto).

100 km/h między Bardem Śląskim a Strzelinem

Zarządca infrastruktury zaplanował także naprawę odcinka linii pomiędzy Strzelinem a Bardem Przyłęk. Od czerwca do października będzie prowadzony remont toru nr 1. Na odcinku 46 km zostaną wymienione szyny, podkłady i oczyszczony tłuczeń. Kierowcy zyskają lepszy standard przejazdu przez tory, gdyż PLK naprawi jezdnię na 17 przejazdach.

Pociągi na wyremontowanym torze będą mogły osiągać prędkość 100 km/h. Zakres prac na jednotorowym odcinku linii, pomiędzy Strzelinem, a Kamieńcem Ząbkowickim, zaplanowano w okresie wakacyjnym - do 3 września. Koszt robót wyniesie 20,6 mln zł (brutto). 

Kłodzko Miasto – nowe możliwości kolei

Zarządca infrastruktury zamierza również przebudować tory na stacji Kłodzko Miasto. Dzięki temu, pociągi będą mogły tu kończyć i zaczynać kursy. Do końca roku ma powstać projekt budowlany oraz pozyskanie niezbędnych uzgodnień, opinii i decyzji umożliwiających realizację robót. Obecnie trwa ocena ofert, złożonych na wykonanie prac projektowych.

Prace na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie to kolejne działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na rzecz poprawy sieci kolejowej na Dolnym Śląsku. Od 2015 r. do końca br. zarządca infrastruktury przeznacza na prace na terenie woj. dolnośląskiego ponad 600 mln zł.

 

Przeczytaj komentarze (14)

Komentarze (14)

środa, 25.05.2016 22:27
Nic nie przyśpieszy. nowy rozkład od wrześnie przejazd z kłodzka gł. do wrocławia gł 1h35min dzisiaj tez tak jeżdzi. Brawo ponad 20ml zl kolejny raz wyrzucone w błoto,
środa, 25.05.2016 22:17
Nic nie przyśpieszy. nowy rozkład od wrześnie przejazd z kłodzka gł. do wrocławia gł 1h35min dzisiaj tez tak jeżdzi. Brawo ponad 20ml zl kolejny raz wyrzucone w błoto,
... wtorek, 10.05.2016 16:45
Od Kłodzka Nowego do Krosnowic nic na razie nie zrobili .
Podróznik środa, 18.05.2016 14:36
Tylko ze nie ma stacji Kłodzko Nowe tylko jest Kłodzko Głowne i Kłodzko Miasto
intognito piątek, 13.05.2016 20:10
po roku torowisko znowu będzie "wychichlane" przez złomy, którymi jeździmy i płacimy kupe kasy za "2 klasę". 100 km w 2.20h <lol>
intognito piątek, 13.05.2016 20:00
po roku torowisko znowu będzie "wychichlane" przez złomy, którymi jeździmy i płacimy kupe kasy za "2 klasę". 100 km w 2.20h <lol>
Olo wtorek, 10.05.2016 20:46
Czyli nie ma szans przez następne 10 lat aby wprowadzić połączenie relacji Czechy - Wrocław - np Kołobrzeg pociągiem Pendolino, który mógłby pokonać taką trasę w 4,5 godz. Czesi chetnie by jeździli nad nasze morze ! Ludzie z pomorza też chetnie przyjechaliby w góry na narty czy na szlaki lub do czech ! PKP zyskałoby na biletach i zainteresowaniu ! Teraz dopiero można będzie rozwinąć prędkość, miejscami 80 - 100 km/h - SZAŁ ! 21 wiek !
wtorek, 10.05.2016 22:36
Trafna uwaga i ciekawy pomysł. Czasami wśród komentujących na dobie trafiają się inteligentni ludzie.
e środa, 11.05.2016 05:54
Co do naszego morza to Czesi wola jednak Bałkany tak jak i my ciepło tanio i przede wszystkim sympatycznie.....,a co do naszych gór kto tu przyjedzie jak są mało rozreklamowane. Pracowałam kilkanaście lat w hotelu i uwierzcie 90% ludzi wiecznie marudziło ze się nudzą zamiast ruszyć 4 litery choćby za płot osrodka....wiec nic tu nawet pendolino nie pomoże choćby jechało 500 na h
bez piątek, 13.05.2016 18:19
Cha cha! I jeszcze z postojem w Kobierzycach czy innym Domasławiu. Czesi będą się pchali drzwiami i oknami do pociągów nad nasze zimne morze, mimo że do Chorwacji mają dużo bliżej i lepiej.
piter czwartek, 12.05.2016 18:50
Znów trzeba wydać ponad 20 mln na linie która była robiona 4 lata temu na euro. Co za marnotrastwo. Tu przydał by sie wniosek do prokuratury. Zresztą co ten temont da 5min szybciej z Wrocławia do Kłodzka? Szybciej na tej trasie jeździli meszkający tu Niemcy wiele lat temu niz my pojedziemy po remoncie. Żenada, taka jest Polska gospodarność. I czym wy się szczycicie?
piter czwartek, 12.05.2016 18:40
Znów trzeba wydać ponad 20 mln na linie która była robiona 4 lata temu na euro. Co za marnotrastwo. Tu przydał by sie wniosek do prokuratury. Zresztą co ten temont da 5min szybciej z Wrocławia do Kłodzka? Szybciej na tej trasie jeździli meszkający tu Niemcy wiele lat temu niz my pojedziemy po remoncie. Żenada, taka jest Polska gospodarność. I czym wy się szczycicie?
piter czwartek, 12.05.2016 18:30
Znów trzeba wydać ponad 20 mln na linie która była robiona 4 lata temu na euro. Co za marnotrastwo. Tu przydał by sie wniosek do prokuratury. Zresztą co ten temont da 5min szybciej z Wrocławia do Kłodzka? Szybciej na tej trasie jeździli meszkający tu Niemcy wiele lat temu niz my pojedziemy po remoncie. Żenada, taka jest Polska gospodarność. I czym wy się szczycicie?
środa, 11.05.2016 20:27
zapomnij euro sie skonczylo to szybciej rowerem dojedziesz