„Wam zabiorą życie, a nam wszystkim pieniądze” – mówiła w Młotach posłanka PO. AKTUALIZACJA: Dworczyk zarzuca Tuskowi kłamstwo

wtorek, 20.6.2023 09:19 19059 76

Gdy Kłodzko szykowało się na przyjęcie Donalda Tuska, wieś Młoty odwiedziła posłanka Gabriela Lenartowicz z Koalicji Obywatelskiej. Na miejscu chciała się przekonać się, jak inwestycja szykowana przez PiS wpłynie na mieszkańców i niepowtarzalny krajobraz doliny Bystrzycy Łomnickiej. Pani poseł przyjechała tu 19  czerwca na zaproszenie stowarzyszenia Niezatapialna Wioska Młoty. AKTUALIZACJA: Twitter wśród polityków rządzi! Tylko w Młotach... nie ma internetu.

Gabriela Lenartowicz jest członkinią komisji sejmowych zajmujących się sprawami energii, w tym do spraw odnawialnych jej źródeł, klimatu i ochron środowiska. Jest też przewodniczącą Parlamentarnego Zespołu ds. przeskalowanych inwestycji publicznych i przymusowych wywłaszczeń. Taką wielu wydaje się właśnie Elektrownia Szczytowo-Pompowa Młoty.

– Ta inwestycja nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego – mówiła w Młotach posłanka PO, a ma ona kosztować wiele miliardów z pieniędzy wszystkich podatników. Politycy PiS twierdzą, że jest wręcz odwrotnie i bezpieczeństwo energetyczne kraju wymaga tych nakładów. A mieszkańcy tej pięknej wsi muszą wkrótce liczyć się z wywłaszczeniami, a przyroda z całkowitą degradacją.

Jeszcze w kwietniu Gabriela Lenartowicz wraz z posłanką Moniką Wielichowską wystosowały w tej sprawie interpelację do Ministerstwa Klimatu i Środowiska:

Rejon ESP Młoty to wyjątkowo cenny obszar przyrodniczy – europejskiej sieci Natura 2000 o nazwie „Sztolnia w Młotach”. Dawna porzucona budowa, ponad 40-letnia sztolnia ESP, została zasiedlona przez kolonię rzadkich nietoperzy, które są gatunkiem chronionym oraz celem europejskiej ochrony przyrody. Inwestycja również graniczyłaby i wpływała negatywnie na kolejny cenny obszar Natura 2000 – Dzika Orlica.

Dalej posłanki podkreślają, że zwróciło się do nich stowarzyszenie Niezatapialna Wioska Młoty, zaniepokojone tym procesem. Jaka padła odpowiedź? 12 maja Anna Łukaszewska-Trzeciakowska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, napisała m.in. Rząd nie będąc inwestorem, nie jest odpowiedzialny za wypłatę odszkodowania związanego z ew. wywłaszczeniem mieszkańców.

Agnieszka Skimina, szefowa stowarzyszenia Niezatapialna Wioska Młoty, oprowadziła posłankę po wsi, pokazała wejście do sztolni. – To co tu zostało, nie jest wkładem do inwestycji – mówiła Gabriela Lenartowicz, a przedstawiciele rządu twierdzą, że 55 proc. inwestycji jest gotowa. Rzeczywiście, na miejscu nie wygląda to tak optymistycznie.

Posłanka nie owijała w bawełnę. – Patrząc na „skuteczność” tej władzy, może chcą tu zrobić teren deweloperski? – zastanawiała się głośno. W jaki sposób? Wywłaszczyć za bezcen dotychczasowych właścicieli, wycofać się z budowy wielkiego „magazynu energii”, a potem zbudować wielki kurort? Ten piękny teren wyjątkowo się na to nadaje. – PiS chce tu się przepompować, ale pieniądze – twierdzi posłanka Lenartowicz.

Młoty trafiły do centrum politycznego sporu i laikom trudno rozsądzić, kto ma rację. Specjaliści zaś dzielą się na tych „rządowych” i „opozycyjnych”. Jedno jest pewne: jest tzw. specustawa, która m.in. umożliwia wywłaszczenie. Posłanka Lenartowicz twierdzi, że teraz mieszkańców czekają „specszykany”. Ona jednak zapowiada walkę z nimi w sądach administracyjnych.

Donald Tusk obiecał w Kłodzku Agnieszce Skiminie, że gotów jest „gardło zedrzeć” wspierając protesty stowarzyszenia [więcej TUTAJ]. A co z obietnicami ministra Michała Dworczyka, o których pisaliśmy TUTAJ? Co z obietnicami, które padły podczas spotkania z mieszkańcami gminy, na którym aż roiło się od przedstawicieli rządu? Relacjonowaliśmy je TUTAJ.

AKTUALIZACJA. Platforma Obywatelska na swym profilu na Twitterze umieściła 20 czerwca mało fortunny wpis. Twierdzi w nim, że „wywłaszczenia w Młotach będą wyjątkowo brutalne” i właściciele dostaną za swoje domy jedynie 5 proc. ich wartości. „PiS obiecywał im po milionie złotych” – czytamy.

Minister Michał Dworczyk zarzucił osobiście Donaldowi Tuskowi kłamstwo w tej sprawie. Wskazuje, że „wartość nieruchomości ustalana jest w drodze negocjacji z właścicielem”. Gdy te nie przyniosą efektu, odszkodowanie określi „sporządzony niezależnie operat”.

Z kolei Polska Grupa Energetyczna, która ma być inwestorem w Młotach, zarzuciła Tuskowi „działania na szkodę polskiej energetyki”. Oczywiście PGE uczyniło to też na Twitterze [Nie „ćwierkasz”, nic nie wiesz? W Młotach nie tylko nie ma internetu, ale i zasięgu telefonii komórkowej.].

Czekamy na rozwój sytuacji, a sprawy konsekwencji budowy ESP Młoty będziemy pilnować. Czy Donald Tusk – jak sam zastanawiał się w Kłodzku – bardziej pomoże czy zaszkodzi mieszkańcom wsi Młoty? Bo to, że Michał Dworczyk mówił o milionach dla nich, słyszeliśmy na własne uszy. [kot]

PS Czy ktoś choćby znalazł formularz kontaktowy w sprawie ESP Młoty, który obiecywał przedstawiciel formalnego inwestora, jakim jest PGE?

Przeczytaj komentarze (76)

Komentarze (76)

BEZPARTYJNY piątek, 23.06.2023 23:08
Znaleźli się obrońcy nietoperzy...
A ile zostało wybudzonych, i przez to skazanych na śmierć, przez huki noworocznych fajerwerków w Młotach...
Młoty niezatapialne i głuche przy okazji...
POsłanka Lenartowicz jest tak samo wiarygodna jak Tusk z wiekiem
emerytalnym...
Jestem za budową ESP w Młotach bez względu na to, która władza miałaby to zrobić
A rudy obieca wszystko wszystkim byle na niego głosowali...
Donek, bitte, obiecaj prawie pięknej Moni sisi darmowy kurs makijażu, malowania własnych bram, płotów zwłaszcza przed wyborami i wiele innych kursów...
Proponuje oby dołączyła oratorka, nie-doszła/ nie-dochodząca prezydent-pannica Kidawa , Agata, sołtyska Aga, Gabrycha, BB, Myszka Miki, Dan/m/a z Gronostajem, Kotka w trampkach oraz ja.
Gram na tamburynie, sklecam poezyję.
Redakcjo, chociaz o odrobinę powagi proszę...
Radek czwartek, 22.06.2023 11:12
A wiecie, że tak został rozdmuchany temat ESP Młoty (który przed każdymi wyborami był poruszany i po wyborach ucichał) ,że teraz to oni nie mają wyjścia i muszą to zacząć,bo jak to zostawią to wyjdą na głupków i kłamców. Także ci wszyscy obrońcy nadając taki rozgłos sprawie,być może przyczynili się do tego że inwestycja ruszy. Tylko mieszkańców szkoda.
baton czwartek, 22.06.2023 14:30
Już nie raz wyszli (np z S8) więc jeden raz więcej nie zrobi im różnicy
Tubylec czwartek, 22.06.2023 06:26
Politycy PO i opozycji chcą się promować na Młocie wciskają ludziom bajki o ekologi i nietoperzach. A gdy ich zapytać gdzie leżą Młoty to cisza sami sà jak młoty
czwartek, 22.06.2023 10:46
Sam nie wiem choć mieszkam w powiecie
wtorek, 20.06.2023 11:25
I mają na te posesję akty notarialne ?
Maciej z Bystrzycy wtorek, 20.06.2023 11:45
A ty masz świadectwo ukończenia szkoły?
Czego nie rozumiesz. Właśność to wpis do ksiegi wieczystej na podstawie aktu notarialnego. Przecież jakby to były mienie gminne czy skarbu państwa, to wysiedlene odbyłoby się w 3 dni na podstawie obowiązującego prawa.
BEZPARTYJNY piątek, 23.06.2023 23:13
Macieju z Bystrzycy bystry jesteś. Wiem, wiem, że masz
ANna wtorek, 20.06.2023 11:54
Dokładnie,czy aby napewno wszyscy mieszkają w swoich własnościach?? A teraz dużo krzyczą chcąc jak najwięcej ugrać dla siebie!!! Gdzie byli Ci sami mieszkańcy jak przez lata pozostałości tych sztolni rozkradano co do jednego metalowego pręta,właśnie przez mieszkańców...Czego mają dowodzić efetkowne zdjęcia dziur w murach budynku?? Tylko tego że przez lata nikt tam nic nie robi bo nie jego ,dlatego jeszcze zniszczyć nie zaszkodzi
Alicee wtorek, 20.06.2023 13:40
Racja
Alicee wtorek, 20.06.2023 13:39
A ten syf i burdel dookoła budynku i w środku to też wina gminy ???
BB czwartek, 22.06.2023 17:25
No to ciekawe...
Węglarka wtorek, 20.06.2023 15:03
Tak , dokładnie chlew koło domu też przez władzę bo zabraniają od 30 lat sprzątać dzielnym mieszkańcom zasyfiałej tzn niezatapialnej wsi młoty .
Alicee wtorek, 20.06.2023 20:59
Mieszkańcy wiedzieli że mają nie inwestować w budynki, tylko żeby jakoś mieszkać to mimo wszystko robili remonty na własną rękę. Są też tacy co nic nie reperowali,mało tego dewastowali to co już mieli, wystarczy pooglądać te zdjęcia. Sprzątać i dbać nie zabraniali ...
dj środa, 21.06.2023 17:09
poczytajcie trochę w necie - https://wysokienapiecie.pl/72345-elektro
wnie-szczytowo-pompowe-coraz-pilniej-pot
rzebne/
zainteresujcie się tym, jaki wpływ na rozwój turystyki miała i ma Elektrownia w Międzybrodziu Bialskim w sercu Beskidu Żywieckiego.
nie dajcie się omamić propagandzie rodem z Trybuny Ludu, oj przepraszam Gazety Wyborczej miało być ;-)
Rolą opozycji jest wkładać kijek w szprychy, bo wiadomo, przykro będzie władzom platformy jak ktoś z pisu będzie ogłaszał sukces oraz vice versa. Ale prawda jest taka że przez wile lat w tą część Dolnego Śląska nikt nie inwestował, przy kompletnej indolencji lokalnych władz. Może wreszcie nadejdą lepsze czasy.
czwartek, 22.06.2023 14:46
Dokładnie Dworczyk ma rację!
czwartek, 22.06.2023 15:12
chodzi o maile ?
Polak środa, 21.06.2023 18:13
Dokładnie
Szalona wtorek, 20.06.2023 20:18
Ale to prawda teraz Dworczyk z Surma będą chcieli wszystko zwalic na innych i nie przyznają się do niczego bo dupa im się pali za duży rozgłos o Młotach i problem ze ktoś się odważył postawić im intrydze to wszystko
środa, 21.06.2023 20:15
Elektrownia Młoty to temat PZPRu i PIS wię po co wciągacie w to Tuska ? On ma ważniejsze problemy i nie powinien się rozdrabniać
Edek środa, 21.06.2023 19:45
Pewnie, chcieli po cichu wysiedlić... tu klops!
Renata środa, 21.06.2023 08:45
Gruszki na wierzbie od Dworczyka. Ciągle odgrzebujecie ten nieopłacalny projekt mamiąc mieszkańców pracą. Skończcie wreszcie. A bystrzyczanie powinni przestać głosować na PiS.
środa, 21.06.2023 11:59
He he, dziwaczka.
Ewa środa, 21.06.2023 19:44
Dworczyk robi sobie kampanię wyborczą kosztem mieszkańców a nawet nie jest z Dolnego Śląska!
Mieszkaniec środa, 21.06.2023 19:43
ESP Młoty zniszczy Kotlinę Kłodzką.
Obywatel środa, 21.06.2023 18:30
Tak wielka inwestycja zareklamuje powiat kłodzki, ROZWÓJ.
Mieszkaniec środa, 21.06.2023 13:27
Mieszkańcy są wprowadzani w błąd. Ani Dworczyk ani jego akolici nie informują rzetelnie jaki wpływ na Kotlinę Kłodzką będzie miała elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach. To wieloletnie (10-15 lat) życie na placu budowy, masowa wycinka drzew (ponad 50 ha), ektremalne ilości transportów betonu, kruszwa, stali itd. I to w terenie żyjącym z turystyki! Halo!
translator środa, 21.06.2023 13:34
to ja to przetłumaczę : "to wieloletnie zatrudnienie dla dziesiątek ( a nawet setek) budowlańców, zatrudnienie dla zakładów usług leśnych, rozwój i powstanie nowych betoniarni (kolejne miejsca pracy), rozwój firm transportowych i żwirowni
Obywatel środa, 21.06.2023 18:10
Dokładnie czyli Rozwój:)
środa, 21.06.2023 13:40
Jak będą pracować w tempie Kłodzkim, to faktycznie dziesiątki lat. Skoro tak ważne drogi jak "8" remontuje się osiem godzin dziennie z wolnymi weekendami to budowa zapory takim systemem nie skończy się w tym stuleciu
Renata środa, 21.06.2023 14:14
Ot logika pisu. Budować żeby budować, spalać publiczne pieniądze. A po nas choćby potop (a tak naprawdę susza).
kudowianin środa, 21.06.2023 14:43
U mnie ciapa... trawa zgniła i wszędzie już tylko mech.
K. środa, 21.06.2023 15:42
Też popieram budowę elektrowni. S8 i inwestycje są w naszym regionie niezbędne! Jeżeli wciąż będziemy na nie to dalej ludzie będą stąd wiać. A tak na marginesie, ponoć mieszkańcy Młot już dostali odszkodowania w latach '70. Niektórzy domy, niektórzy mieszkania. Prawda to? Bo jakoś nikt o tym nie mówi...
Mieszkaniec środa, 21.06.2023 13:22
Inwestycja jest niezbędna, chcemy miejsc pracy, chcemy rozwoju, chcemy pieniędzy z podatków, chcemy wielkich państwowych inwestycji w Powiecie Kłodzkim.
ONA środa, 21.06.2023 15:21
Jedyne prawdziwe sformułowanie w tym wywodzie to " chcemy pieniędzy". Pis też chcę pieniędzy , najbardziej tych z przekrętów. Jak w Baranowie - kilka lat ' zarząd" CPK- czyli łąki, pobiera miliony w ramach wynagrodzenia. A CPK? A po co komu CPK. Tak samo Młoty. Dworczyk pociągnie kasę na bilbordy o tym jak to zbudował Młoty i S8, dostanie się do Sejmu, może jeszcze parę osób dostanie coś ( kiklaset tysi moze bańkę), w ramach pracy w 'zarzadzie", a Młoty? Będą Młotami.... Aż do następnej kampanii.
DW środa, 21.06.2023 13:25
Srutututu. Nie jest niezbęda. Taka inwestycja zabetonuje (dosłownie) powiat kłodzki na lata. Zniszczy wieloletnie nakłady inwestycyjne na turystykę. To jakby gdzieś w drodze do Morskiego Oka zrobić dolny zbiornik i tam zbudować ESP. Chore pomysły odklejonych włodarzy.
Mieszkaniec środa, 21.06.2023 13:31
Tylko Państwo inwestuje w Miliardach.
mieszkanka wtorek, 20.06.2023 18:34
Elektrownia Młoty Mieszkańcy Gminy Bystrzyca . Kł w Większośći ZA bez Podziałów na wyznanie czy Polityke
bystrzak środa, 21.06.2023 12:24
Skąd wiesz, że w wiekszości za?! Może by tak referendum?
wtorek, 20.06.2023 18:59
Też tak słyszałem i również popieram. Powiatowi potrzebne są inwestycje i potrzebne jest jakieś jezioro czy jakakolwiek woda do wypoczynku (przy czym nie mam tu na myśli żółtego bajora za nie tani wstęp w Radkowie). Czesi mają Rozkoš i my też powinniśmy mieć coś swojego. A mieszkańcy Młotów... zawsze wiedzieli, że tereny są przeznaczone do zalania. Poza tym nie mówimy tu o rodzinnych ziemiach od wielu pokoleń
lafaR wtorek, 20.06.2023 21:11
Jestem czwartym pokoleniem, a za chwilę będzie piąte. Jeśli nie mówimy o rodzinnych ziemiach to tak samo musimy traktować całość ziem odzyskanych. Bystrzycę też usuńmy z mapy bo obecni mieszkańcy mieszkają tu tak długo jak mieszkańcy Młotów czyli od 1945 roku.
Teren od 2004 roku kiedy to wygasł MPZP nie jest zarezerwowany pod zalanie ale z nikomu nieznanych powodów dalej nie można tu np budować domów (bez podstawy prawnej)
A dom, w którym mieszkam jest moją własnością jeśli ktoś wątpi to mogę udostępnić księgę wieczystą. Pozdrawiam.
rewers środa, 21.06.2023 12:35
W Bystrzycy nikt nie mieszka z sentymentu. Moi dziadkowie odeszli więc zdałem mieszkanie do państwa, rodzice - to samo. Nie miałem nigdy takiego sentymentu by się skazywać na życie w miejscu gdzie mieszkała moja rodzina tylko dlatego, że tam mieszkała. Tam jest mój dom gdzie jest praca i gdzie godnie będzie się żyło mojej rodzinie. Ale... znam wiele przypadków kiedy to dzieci pozostawiły sobie z sentymentu mieszkanie (a na wet gospodarstwa) po rodzicach i stoją one popadając w ruinę . Bo jak się jest właścicielem czegokolwiek, to trzeba o to dbać
Lucy wtorek, 20.06.2023 21:05
Wreszcie głos rozsądku przebił się przez te nienawistne i głupie komentarze.
wtorek, 20.06.2023 21:10
Powiat klodzki jak tlenu potrzebuje inwestycji, od wielu lat nic sietu nie robi. Potrzebna jest nam też czysta zielona energia, ale pan Tusk niechcący powiedział wyjątkowo prawdę: jak on dojdzie do władzy zatrzyma te inwestycję i wiele innych...
wtorek, 20.06.2023 21:13
No tak to wygląda jak się nie zabierze aparatu słuchowego. Oglądnij sobie transmisję ns YT I znsjdzten moment w którym to powiedział
środa, 21.06.2023 11:09
Że zedrze gardło żeby wstrzymać budowę cytuję hehe
Obywatel środa, 21.06.2023 05:55
Taka inwestycja to setki miejsc pracy ! KO twierdzi że po co, lepiej niech żyją nietoperze a miejsc pracy nie są potrzebne.
Waldek środa, 21.06.2023 08:41
Te "setki miejsc pracy" to legenda. Byłem na przekopie mierzei . To była inwestycja ! I faktycznie jest tam cały sztab ludzi którzy to każdego dnia obsługują w Kapitanacie tego portu i cała ekipa konserwatorska która czuwa nad techniczną jakością tych urządzeń. Wszystko to dla kilku łódeczek pojawiających się w tygodniu. Jest "inwestycja", są "miejsca pracy" tylko... brak efektywności tego wszystkiego
środa, 21.06.2023 08:24
Problem w tym, że KO się nie wypowiada jasno na ten temat bo to temat komuny którym zajął się (dla poprawy wizerunku) PiS. PO się do tego nie wcina bo nie trzeba być znawcą by wiedzieć jak ten nie przyjemny temat się skończy. Po co ktoś ma później krzyczeć, że to przez opozycję ? Niech więc PiS działa !!!
Odbiorca drogiego prądu środa, 21.06.2023 05:08
Nietoperze są ważniejsze od Energetyki ?
wtorek, 20.06.2023 10:37
Dla mnie to dość dziwny temat. Widziałem młodych aktywistów protestujących w tym temacie i zastanawiało mnie gdzie są ich rodzice czy dziadkowie którzy kilkadziesiąt lat temu sprzedali swoje posiadłości państwu? Po odebraniu pieniędzy jednak ich nie opuszczali bo (jak twierdzą) nic się tam nie działo. Dziś wysyłają młodych którzy twierdzą, że nie chcą zostawiać swoich posesji albo ...że rząd im proponuję zbyt małe odszkodowania. Pytanie w związku ztym : czy państwo polskie powinno tym ludziom dwa razy płacić za to samo ? Bo posesję już raz zostały wykupione . Jak to w ogóle wygląda notarialnie ?
Kolejny mieszkaniec wioski, któr środa, 21.06.2023 02:01
Jeśli nic się nie działo, a ich dziadkowie sprzedali nieruchomości to ci młodzi aktywiści nie mają prawa głosu, a jeśli mają to ich dziadkowie wcale nie sprzedali nieruchomości.... Bo nie mieliby prawa do spadku. Ci którzy tam mieszkają mają akty notarialne, i to ich własność
Mieszkaniec wtorek, 20.06.2023 17:14
Wypowiadasz się człowieku na temat, o którym nie masz pojęcia. Prawdą jest, że niektórzy mieszkańcy zostali wysiedleni w latach 80tych. Pozostali, nie otrzymali ani grosza i posiadają własność wposana do księgi wieczystej. Powtarzasz bzdury, które stawiają w złym świetle mieszkańców, których wrzucasz do jednego wora z patologią, którą znajdziesz wszędzie, nie tylko w Młotach!
Kolegaa wtorek, 20.06.2023 17:45
A tak z ciekawości,to kto jest tą patologią w Młotach ?
Znam tam chyba wszystkich i nie zauważyłem żadnej patologii.
Darek wtorek, 20.06.2023 11:11
Wygląda to tak, że wysiedlono tylko kilka rodzin, a reszta została. Przecież gdyby te nieruchomości były wykupione przez państwo, to nie byłaby potrzebna specustawa. Po prostu by weszli i zrobili i tyle. Dużo nieruchomości w Młotach ciągle jest w rękach prywatnych. Proste.
Darek wtorek, 20.06.2023 11:09
Wygląda to tak, że wysiedlono tylko kilka rodzin, a reszta została. Przecież gdyby te nieruchomości były wykupione przez państwo, to nie byłaby potrzebna specustawa. Po prostu by weszli i zrobili i tyle.

Dużo nieruchomości w Młotach ciągle jest w rękach prywatnych. Proste.
kilof wtorek, 20.06.2023 10:48
kiepska wiedza ,doucz się!!!!
doba.pl/dkl wtorek, 20.06.2023 10:42
czyżby minister Dworczyk mylił się, gdy zapowiadał odszkodowania? to chyba niemożliwe, czyż nie?
wtorek, 20.06.2023 19:12
Podobno obiecał 5% wartości nieruchomości, to żenująca propozycja , no chyba że to już kolejne wywłaszczenie....więc może coś jest na rzeczy. Trzeba zapytać najstarszych Górali zgodnie z teorią , że są 3 prawdy.
wtorek, 20.06.2023 10:47
Minister ma tę cudowną zdolność obiecywania ludziom tego , co chcą usłyszeć. Właśnie powiesili wielką płachtę w Jaszkowej jak to minister będzie budował S8 (po raz kolejny) ... tak jak przed każdymi wyborami
Ja wtorek, 20.06.2023 21:04
Czytam, że PiS obiecał po milionie za nieruchomości i nie chce dać. Nie jestem zwolennikiem obecnej władzy ale BEZ PRZESADY widzieliście te chatynki w Młotach?! Milion to chyba za całość. Tusk nie powinien się wkręcać w ten temat .
Jerzy wtorek, 20.06.2023 23:37
Do takiego stanu doprowadziło 15 lat rządów obecnej pani burmistrz Bystrzycy Kłodzkiej. I teraz ludzie łapią się nawet aferzysty Dworczyka, żeby coś na tym ugrać.
Bezstronny wtorek, 20.06.2023 23:03
Ta elektrownia nie powstanie. Byłem świadkiem rozmowy, że chodzi tylko i wyłącznie o tę kasę z NFOŚiGW. Wszystko inne, wysiedlenia, specustawa to skutki uboczne. To już dawno przyklepane, żadne opinie nie mają znaczenia. RDOŚ, NFOŚiGW i PGE są obsadzone ludźmi PiS-u.

Zostanie pusta ziemia i nagle pociotki różnych lokalnych i pisowskich bonzów ją wykupią... ot co. Ziemia+
Bezpartyjna wtorek, 20.06.2023 19:02
Mieszkam na tym terenie od 25 lat. Od zawsze słyszałam, że tereny Młotów mają być zalane. Znam niektórych mieszkańców, którzy otrzymali pieniądze za wywłaszczenie z tych rejonów i kupili sobie inne nieruchomości. Temat ucichł na wiele lat. Osobiście uważam , że zbiornik wodny byłby bardzo atrakcyjny w tym miejscu. Teraz temat powrócił i wielkie larum . Kto protestuje ? Widziałam na spotkaniu z Tuskiem te osoby. To młodzi ludzie ,być może zakupili nieruchomości nieświadomie albo już nie pamiętają, że raz pieniądze wzięli. Nie mieszajmy w to polityków.
Mieszkanka okolic wtorek, 20.06.2023 22:51
Ci "młodzi ludzie" mieszkają w Młotach od 4 pokoleń i przez 50 lat nie dostali żadnych odszkodowań, nie mogli ani sprzedać nieruchomości ani ich remontować. Proponuję zakupić okulary i się doinformować.
wtorek, 20.06.2023 21:12
Pani Posłanka nie robi tego bezinteresownie. Ale wy jesteście naiwni. Toż to kampania wyborcza gra o tron ( czytaj stołki) !!!
Świadek wtorek, 20.06.2023 22:44
Faktycznie, świetna kampania wyborcza. Pani Gabriela przyjechała sama, w wolnej chwili. Nie chciała żadnego medialnego rozgłosu. Nie zwołała mediów. Nie chwaliła się wizytą. Była szczerze zainteresowana i chciała zobaczyć Młoty na własne oczy. Są jeszcze politycy, którym zależy na ludziach - może wydawać się naprawdę szokujące po latach pod rzadzami pisowców.
PiS wtorek, 20.06.2023 22:31
Dworczyk za to jest bardzo bezinteresowany. Przytula publiczną kasę i chce to robić dalej.
Heniek wtorek, 20.06.2023 21:48
Żądajcie odszkodowania za stracone wartości Waszych domów???!!! i zdośćuczynienia za marazm!!!!!
obserwator wtorek, 20.06.2023 21:06
Fatalnie to wygląda i wy wciągacie w ten bajzel Tuska ? Pytam: po co ? Jak był plan to go nie zmieniać. Powiat i tak dziadostwem stoi. Każda taka inwestycja to szansa na wyjście z marazmu. Chatynki o charakterze skansenu nam nie potrzebne - mamy ich na pęczki w całym powiecie
rysiu 67 wtorek, 20.06.2023 20:27
plaforma rece precz ot elektrowni w mlotach tos juz rzescie w polsceszkody narobili
wtorek, 20.06.2023 20:55
Rysiu, przeproś matkę
Mecenas Prado wtorek, 20.06.2023 18:30
Obudził się Proporczyk. Drogą do Karłowa niech się zajmie.
Xenia wtorek, 20.06.2023 19:54
Szanowni ! z naukowego punktu widzenia zalanie doliny w Młotach nie będzie ekonomiczne i ekologicznie uzasadnione!!! na zapełnienie dwóch zbiorników i uzupełnianie po spuście na turbiny nie będzie wody na uzupełnienie tych braków, podłoże skalne jakie jest w tamtej okolicy jest bardzo spękane i woda w tej niecce nie będzie stabilna ,czyli innymi słowy będzie uciekać, w okolicy są ujęcia wody pitnej dla Bystrzycy i po drodze, więc zachwianie tejże równowagi pozbawi życiodajnej wody ...energia elektryczna uzyskana w ten sposób jest droga więc nie "chciejmy" cudów i skupmy się na bardziej realnych i korzystnych inwestycjach w gminie.... wody termalne temat którego nie poruszają, dlaczego? pokłady nikuy,węgiel wysokiej jakości -antracyt,i wiele by więcej .....
lolo wtorek, 20.06.2023 17:04
Ot znalazła się następna patologiczna specjalistka od wszystkiego !!!!!
Darek wtorek, 20.06.2023 11:10
Brawo pani posłanko! Nie boi się pani wyjść do ludzi i porozmawiać. A taki Dworczyk, honorowy obywatel Bystrzycy Kłodzkiej w Młotach nigdy nie był. Za to chce je zrównać z ziemią i zatopić. Wstyd. Wstyd nie pozwala mu się tu pokazać po tym jak obiecał ludziom miliony.