komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS

sobota, 19 września 2020

Januarego, Konstancji

Pociągiem do Radkowa. Samorząd województwa przejął linię kolejową nr 327

czwartek, 25.6.2020 10:21 , komentarze: 11 , odsłony: 2527
kategorie artykułu:

Na mocy podpisanego aktu notarialnego województwo dolnośląskie przejęło od PKP S.A. linię kolejową nr 327 na odcinku Ścinawka Średnia – Radków. To kolejna trasa, która w ostatnich tygodniach stała się własnością samorządu województwa.

- Przejmując od PKP następne linie kolejowe realizujemy oczekiwania mieszkańców regionu. Kolej wróci w miejsca, gdzie od lat jej brakuje – zapowiada marszałek Cezary Przybylski, Bezpartyjni Samorządowcy.

Przejęta linia to w sumie ponad 8 km trasy między Ścinawką Średnią i Radkowem. Po planowanej rewitalizacji stanowić będzie ciekawą alternatywę transportową dla ruchu turystycznego w rejonie Parku Narodowego Gór Stołowych. W imieniu samorządu województwa akt notarialny podpisał Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

- To kolejna w ostatnich tygodniach linia kolejowa przejmowana przez samorząd województwa od PKP S.A. w ramach naszego planu. Warto zauważyć, że ona również prowadzi do ciekawych atrakcji turystycznych Dolnego Śląska. Reaktywując tę linię, jako region, wspieramy nowoczesną turystykę opartą o ekologiczny transport kolejowy tak jak robią to np. regiony niemieckie – wyjaśnia Patryk Wild, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego. – Jednocześnie wspieramy w ten sposób branżę turystyczną, której funkcjonowanie i rozwój jest nierozerwalnie związany z istnieniem dobrej sieci transportowej – dodaje radny Bezpartyjnych Samorządowców.

Linia nr 327 jest kolejną przejętą od PKP S.A., na której przywrócony zostanie ruch pasażerski. W sumie od 2018 roku samorząd wszedł w posiadanie 138 km tras będących w granicach Dolnego Śląska. Linia była nieczynna od roku 2003.

- Dolnośląska mapa kolejowa rozszerza się. Dziś przejęliśmy kolejną linię, tym razem ze Ścinawki Średniej do Radkowa. Jest to atrakcyjny odcinek zarówno dla mieszkańców tego regionu, jak i dla turystów podróżujących w okolice Gór Stołowych. Rewitalizacja tej linii przyczyni się do popularyzacji tego miejsca wśród turystów oraz do zwiększenia aktywności gospodarczej i społecznej regionu - mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Systematyczne przejmowanie nieużywanych linii kolejowych to element umowy koalicyjnej zawartej rok temu między Bezpartyjnymi Samorządowcami a Prawem i Sprawiedliwością. Przejęcie i uruchomienie kolejnych tras będzie miało ogromne znaczenie dla rozwoju sieci komunikacyjnej i turystyki w regionie. Nowo przejęte linie będą uzupełnieniem dla obecnie funkcjonującej sieci w ruchu regionalnym. Są to linie o charakterze lokalnym służące obsłudze wielu dolnośląskich miast, dziś zupełnie pozbawionych kolei. Według planów wszystkie trasy przekazane samorządowi województwa przez PKP S.A. znajdą się pod zarządem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu (jednostki podległej samorządowi województwa) i w kolejnym kroku będą rewitalizowane i uruchamiane.

 

Wasze komentarze

Kiedyś jeden angol powiedział "oddanie sląska polakom , to jak danie małpie zegarka" . I jak to sie sprawdza w rzeczywistości. Mamy 75lat po wojnie , a tu szumne przejęci linii kolejowej ....zbudowanej przez prusaków!! Rewitalizacja lini ....a kto ją zniszczył przez te lata zaniedbań. Kto , pytam ma jeździć tymi pociągami ?? Mamy słynną linie Kłodzko Kudowa .... i co nigdy nie wiadomo kiedy co jedzie. Polacy autobusów nie potrafią zagospodarować , czego przykładem jest kłodzki pks. Lepszym rozwiązaniem jest oddanie terenów PKP w dzierżawe choćby Czechom. Nachodzki przewoźnik ma się dobrze , dobre płace , warunki , sprzęt. Kłodzki PKS żal patrzeć i oceniać , kolej wyglada tak samo. PS. Nie lepiej ten zegarek mieć cały , niż by go "małpy" zniszczyły.
piątek, 26.06.2020 10:17 autor: Majkel

W roku 1997 były podejmowane próby uruchomienia pociągów Radków - Ścinawka. Wtedy do Radkowa jeździło około 20 kursów autobusów relacji Nowa Ruda - Radków. Kłodzko - Radków itd. Wszystkie były przepełnione. Teraz autobusy wogóle nie jeżdżą a jak już jeżdżą to są puste. Wtedy kolej do Radkowa miała rację bytu i byłem gorącym zwolennikiem przywrócenia tego połączenia. W roku 2020 gdzie każdy prawie ma auto a w Radkowie nie ukrywajmy nie ma nic absolutnie nic co przyciągnie turystów , którzy mają większe wymagania niż 20 lat temu. Potrzebują hoteli , restauracji , infrastruktury itd. Kolej się sprawdza w miastach , gdzie trudno parkować auto.
Jeżeli ma wrócić pociąg to tylko retro lub w weekendy. W tygodniu nikt nie będzie tym jeździł. A gdyby miał wcale ni wrócić to lepiej zrobić ścieżkę rowerową do Ścinawki będzie bezpieczniej jechać rowerem niż po zatłoczonej i niebezpiecznej drodze nr 387.
piątek, 26.06.2020 08:20 autor: SU 46

A firma Kreżel pare lat temu rozebrała most nad drogą 381 dobre...atTeraz go wybuduje :) Można?
piątek, 26.06.2020 06:36 autor:

Przejmują inne linie ,kosztem już przejętych i likwidacją połączeń na tych liniach i tłumaczą,że nie są rentowne.
czwartek, 25.06.2020 18:34 autor:

Po rewitalizacji (oby nastąpiła jak najszybciej) w pierwszej kolejności powinno zostać uruchomione połączenie ze stacji KŁODZKO MIASTO do RADKOWA. Najwyższy czas aby również na linię kolejową do Stronia Śląskiego i Lądka Zdroju wróciły pociągi które połączą ten ważny rejon turystyczno-leczniczy z resztą Kraju.
czwartek, 25.06.2020 11:52 autor: ano

KIEŁBASA WYBORCZA , MARNOTRAWIENIE PIENIĘDZY PODATNIKA NA KOLEJ,. MYDLENIE OCZU TYMI TURYSTAMI, GRODZISZCZE DROGA POWIATOWA NIEDOKOŃCZONA 300M SIĘ KŁANIA JUŻ 2 ROK PANIE WILD WSTYD, TU TEŻ TURYSTY MIESZKAJA.
czwartek, 25.06.2020 10:51 autor: KOLEJARZ

czwartek, 17.9.2020 09:54
środa, 16.9.2020 11:06
1
wtorek, 15.9.2020 13:51
wtorek, 15.9.2020 11:19
piątek, 11.9.2020 12:40
środa, 9.9.2020 08:22
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele
ELMECIK
ELMECIK