Poprawa trasy kolejowej na odcinku Wałbrzych - Kłodzko

czwartek, 4.10.2018 08:49 7472 12

Ponad 12 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na usprawnienie podróży i przewozu towarów na trasie Wałbrzych – Kłodzko. To kolejne prace na malowniczej trasie przez Góry Wałbrzyskie. Roboty wykonywane są m.in. w najdłuższym tunelu pod Małym Wołowcem i na moście koło Ludwikowic Kłodzkich.

 

Roboty na Trasie Wałbrzych Główny – Kłodzko maja zapewnić sprawne podróże i przewóz towarów – m.in. wywóz kruszyw z dolnośląskich kopalni. Ich efektem będzie likwidacja ograniczeń prędkości. Od sierpnia pomiędzy Głuszycą, a Wałbrzychem Głównym wymieniane są m.in. podkłady i szyny. Przewidziano wymianę ponad 3,5 tys. podkładów i montaż bezstykowego toru. Prace obejmują m.in. odcinek 1,6 km. w tunelu pod masywem Małego Wołowca. Zakres robót został dodatkowo rozszerzony o zabezpieczenie tunelu.

Poza robotami wewnątrz obiektu przebudowane zostaną też sklepienia przy wylotach tunelu. Prace planowane są do końca listopada. Wartość ok. 6,9 mln zł. Do tego czasu na odcinku Wałbrzych Gł. - Głuszyca jest zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa.

Na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne, przeprowadzany jest także remont mostu kolejowego nad rzeką Włodzicą i drogą wojewódzką nr 381. Odnawiane i zabezpieczane są filary i przyczółki mostu. W tym roku przewidziano prace za ok. 5,5 mln zł. W następnej fazie odnowiona zostanie kratownica – metalowa konstrukcja przeprawy. Roboty nie zatrzymają pociągów, gdyż na tym odcinku linia jest dwutorowa i będzie zachowana przejezdność.

W ubiegłym latach, na  linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha, przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości (nieopodal stacji Wałbrzych Gł.) i dwóch mostów - w Głuszycy |i Ludwikowicach Kłodzkich. Stalowe konstrukcje zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane. Wymieniono także podkłady na obiektach, naprawiono pomosty inspekcyjne i barierki.

Wartość prac na trzech obiektach wyniosła 11,5 mln zł. W roku 2017 przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko - Ścinawka Średnia. Wymieniono wymienione zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 km/godz.

Przeczytaj komentarze (12)

Komentarze (12)

czwartek, 04.10.2018 12:58
A KIEDY WYREMONTUJA STACJE KLODZKO MIASTO BY CHOCIAŻ POCZEKALNIA I WC BYŁA NA MIARĘ EUROPEJSKA?
Choć nie. Remont nic nie da bo bydlo i tak zniszczy więc szkoda kasy....
pkp czwartek, 04.10.2018 16:49
Za dwa lata będzie i dworzec w mieście spokojnie trochę cierpliwości
pkp2 poniedziałek, 08.10.2018 17:38
To prawda prace już się rozpoczęły. Będzie typowa stacja pasażerskie kilka peronów i torów.
pkp2 poniedziałek, 08.10.2018 17:40
To prawda prace już się rozpoczęły. Będzie typowa stacja pasażerska kilka peronów i torów.
. czwartek, 04.10.2018 17:53
Widać gościu , że mało się interesujesz na co dzień sprawami Kłodzka. Od kilku dobrych miesięcy w różnych publikatorach, poruszany jest temat o przystąpieniu w miesiącu pażdzierniku do przebudowy przystanku kolejowego Kłodzko Miasto na stację. Już przygotowano zaplecze dla wykonawcy robót. Bić PIANĘ to nie sztuka. Porażką STAROSTY i BURMISTRZA jest to, że nie powstanie CENTRUM PRZESIADKOWE z prawdziwego zdarzenia, bo uważali, że będą stali z boku myśląc , że wyręczy ich w tym PKP i wszystko weżmie na siebie. Panowie SAMORZĄDOWCY: teren wokół ,nie należy do PKP więc trzeba było na etapie projektowania wspierać i angażować się na bieżąco, NIE CZEKAĆ na MANNĘ Z NIEBA. Kolejny dowód na to , że Burmistrz i Starosta to Porażka dla Kłodzka.
czwartek, 04.10.2018 22:03
TROJAN WIĘKSZEJ PIANY NIŻ TY NIKT NIE POTRAFI BIĆ. TY JESTEŚ MISTRZEM W TYM ;)
eee piątek, 05.10.2018 07:43
Znowu będzie w centrum Kłodzka prowizorka. Niewykorzystana szansa. Jak można było dopuścić, aby po 73 latach od zakończenia wojny nie powstała w tym miejscu reprezentacyjna wizytówka miasta na miarę XXI wieku. W pobliskiej Świdnicy takie centrum przesiadkowe powstało, w Dzierżoniowie powstaje. w Kłodzku miało być i co ? , za jakiś czas coś tam wymyślą , ale nie będzie to co miało być. Czyja wina ? Jacy gospodarze miasta i powiatu , taki finał rozdętych zapowiedzi. Jak z Piszki pseudo Błoniami między wałami w korycie rzeki. Z balonów o nazwie Piszko i Awiżeń powietrze zeszło i spadli na ziemię, a mieli szybować.
Marian czwartek, 04.10.2018 11:31
Kiedyś wałbrzych był zafajdanym województwem i ludzie zmuszeni byli załatwiać sprawy urzędowe więc tam jeździli, a teraz ta wiocha nikomu nie potrzebna to po co remontować tą trasę ?! Szkoda pieniędzy ! Z wałbrzycha wyprowadziło się juz ponad 25 tys ludzi na zawsze ! Teraz wszyscy jeżdżą samochodami i nie do wałbrzycha tylko głównie do Wrocławia !
fffffffffff czwartek, 04.10.2018 12:13
To przejedz się kiedyś pociągiem i zobacz ile ludzi jezdzi,
MareK czwartek, 04.10.2018 12:41
Już w drugim akapicie wyjaśniono dlaczego dlaczego ta trasa będzie remontowana . Chodzi głównie o TRANSPORT KRUSZYWA Z KOPALŃ . Kolej doskonale nadaje się do tego celu , a przystosowanie dróg kołowych do wożenia tak ciężkich ładunków pochłonęłoby wielokrotnie więcej pieniędzy niż naprawa tej , istniejącej już trasy . Jak wygląda droga Kłodzko Wałbrzych wszyscy wiemy , to masakra pod każdym względem ,przy braku możliwości zmiany tego na lepsze . Dokładając do tego ciężarówki z wielotonowym ładunkiem zrobi się na tej drodze istne pobojowisko . Biorąc dodatkowo pod uwagę walory turystyczne tej trasy wydaje mi się , że decyzja o remoncie jest BARDZO DOBRYM ROZWIĄZANIEM . Kto ma coś do załatwienia w Wałbrzychu oczywiście pojedzie tam samochodem , bo to duża oszczędność czasu i fatygi , ale jak napisałeś ... tam za bardzo nie ma już po co jechać , bo wszystkie urzędy przeniesiono do Wrocławia .
. czwartek, 04.10.2018 11:56
Linia służy tym którzy mieszkają między Kłodzkiem i Wałbrzychem nie koniecznie muszą wysiadać w Wałbrzychu. Zafajdańcy jak to określiłeś samochodami też jeżdżą. Na zachodzie Europy linie kolejowe przeżywają renesans i wielu kierowców mając lepszy i szybszy dojazd koleją ,chętnie wybiera ten środek lokomocji, jak widać to ty zatrzymałeś się w rozwoju. Po modernizacji trasa od Kłodzka przez Wałbrzych , Jelenią Górę i dalej , za jakiś czas może być alternatywą; zamiast jechać samochodem.
. czwartek, 04.10.2018 12:30
Perspektywiczne myślenie jest tym co rozwija. Nic nie robienie doprowadziło do tego, że w Polsce ZWIJANO KOLEJ, kiedy na zachodzie Europy ją ROZWIJANO i dalej ROZWIJAJĄ.