80 mln zł na stacje w Kłodzku. Zyskają podróżni i przewoźnicy towarów

wtorek, 16.1.2018 14:05 15666 23

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przebudowę stacji Kłodzko Miasto. Szacowana na 58 mln zł inwestycja zwiększy możliwości kolei w Kotlinie Kłodzkiej. Spółka za 22,5 mln zł już dostosowuje do potrzeb pasażerów i przewozów towarowych stację Kłodzko Główne. Zaawansowanie prac zbliża się do 30 proc.

Postępuje modernizacja stacji Kłodzko Główne

Na stacji wymieniono kilkaset metrów toru. Zamontowane są cztery nowe rozjazdy. Przygotowany jest tor odstawczy, ważny na stacji obsługującej składy towarowe. Widoczna są zmiany związane z przebudową peronów. Wykonana jest krawędź peronu nr 3. Podróżni na stacji Kłodzko Główne zyskają dwa wygodniejsze perony. Będą wyposażone m.in. w lepsze oznakowanie, ławki i tablice informacyjne. 

PLK wymieniają także system nagłośnienia. Pomiędzy peronami nr 1 i 3 będzie wybudowane bezpieczne, monitorowane przejście dla pieszych oraz odnowiona kładka.

Większe możliwości dla przewozu towarów

Na stacji zwiększy się sprawność i możliwość obsługi pociągów towarowych. Zmodernizowany będzie układ torowy stacji oraz urządzenia sterowania ruchem. Zamontowanych będzie 17 nowych rozjazdów z elektrycznym ogrzewaniem, które zapewnią dobry przejazd składów 
w warunkach zimowych. Zmodernizowane tory pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Takie zmiany są szczególnie istotne dla przewoźników towarowych, transportujących kruszywo z dolnośląskich kopalni.

Umowa o wartości 22,5 mln zł na modernizację stacji Kłodzko Główne została podpisana w sierpniu. Roboty budowalne mają się zakończyć w 2018 r. Finansowanie ze środków budżetowych. Modernizacja na stacji Kłodzko Główne jest realizowana w ramach zadania pn. „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.

Kłodzko Miasto –nowe możliwości kolei

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują przystanek Kłodzko Miasto na stację. Inwestycja usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowym. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na „nowej” stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę.

Pomiędzy torami zostanie wybudowany nowy peron. Zmodernizowany będzie też dotychczasowy obiekt nr 1. Perony będą wyższe, z nową nawierzchnią, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na peronach zostaną zamontowane nowe wiaty, oświetlenie i system nagłośnienia. Komfort obsługi pasażerów na stacji zwiększą dwie windy. Wyremontowane i zabezpieczone powłoką antygraffiti zostanie przejście pod torami. Przewidziano budowę i elektryfikacje dwóch nowych torów stacyjnych. Nowy układ torowy będzie uzupełniony 9 rozjazdami z elektrycznym ogrzewaniem, zapewniającym sprawne funkcjonowanie stacji w zimie. Przewidziana jest budowa nastawni, z której będzie prowadzony ruch pociągów na stacji i sąsiednich posterunkach. W ogłoszonym przetargu, na wykonanie prac przewidziano 32 miesiące. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 58 mln zł. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych.

 

Przeczytaj komentarze (23)

Komentarze (23)

mieszkaniec kotliny kłodzkiej środa, 24.01.2018 02:34
A co z szynobusem Wrocław - Kłodzko - Lądek - Stronie, turyści czekają i nie tylko.Kurort narciarski funkcjonuje , chętni ze sprzętem przyjadą szynobusem, można wlożyć narty a latem i rowery, czy ktoś o tym myśli.
. środa, 24.01.2018 09:31
Dolnośląski Urząd Marszałkowski olewa ZIEMIĘ KŁODZKĄ i traktuje nas dalej po macoszemu. Skupił się na KOLEI AGLOMERACYJNEJ, a ciągle mówią o zrównoważonym rozwoju Dolnego Śląska. Przypomina to gadanie bez pokrycia ,kiedy RZAD mówi o zrównoważonym rozwoju kraju, mając na uwadze wyłącznie Polskę wschodnią. Jak widać podejście SAMORZĄDU WOJEWÓDZKIEGO i RZĄDU nie różni się od siebie.
. poniedziałek, 22.01.2018 19:27
Budowa CENTRÓW PRZESIADKOWYCH połączonych z GALERIĄ stała się w Europie STANDARDEM - NORMĄ. Powstają również w małych miejscowościach, a co dopiero w stolicach turystycznych regionów. Polska za tymi sprawdzonymi rozwiązaniami podąża za Europą i takie obiekty również powstają u nas jak grzyby po deszczu . Następne pokolenia nie wybaczyłyby obecnym Kłodzczanom zaniechania, tym bardziej w reprezentacyjnym miejscu Kłodzka , w samym jego centrum , tuż pod RATUSZEM turystycznej stolicy ZIEMI KŁODZKIEJ . Zadanie jest teraz łatwiejsze , gdyż nie trzeba przerabiać starego , lecz wystarczy ZAPROJEKTOWAĆ spójny KOMPLEKS od PODSTAW. Ścisła współpraca STAROSTWA z PKP jest KONIECZNA na etapie projektowania . Bez zaangażowania i współpracy wszystkich podmiotów będzie kolejna prowizorka do czego NIE MOŻNA DOPUŚCIĆ| !!!
leon wtorek, 16.01.2018 20:00
Nawet na zdjęciu do tego artykułu widać jak prawie żadne jest obłożenie parkingu w okolicy PKP i PKS. Raptem trzy autka i to nie wiadomo w jakim celu tam parkują. Można sobie pogadać, ale i tak zrobią jak chcą - bo wydają nie swoje pieniądze.
bleeee wtorek, 16.01.2018 21:52
Leonie ja widzę i mogę wywnioskować z położenia słońca ze będzie to godzina gdzieś 18 czasu letniego . Z danych wyczytanych ze zdjęcia (exif) zdjęcie było wykonane gdy nie było tam jeszcze ruch w obu kierunkach na ulicy Słowackiego. Teraz jest inaczej jest większy dostęp do tego parkingu . Wiejec osób z niego korzysta .
anita środa, 17.01.2018 08:16
Bleeee (ładnie się przedstawiasz) jedź obecnie na parking i policz auta na tam zaparkowane. Przekonasz się jak jest w rzeczywistości. Nie chwal się, że umiesz odczytać informacje w formacie Exchangeable Image File Format, bo to żadna sztuka!
Liczą się realia.
nnn środa, 17.01.2018 01:30
No bo właśnie pociągami jeżdżą niezmotoryzowani. To jakie autka mają stać na parkingu przed peronem? Jakiś niekumaty jesteś.
kazek wtorek, 16.01.2018 23:41
Szal dupy za 80 baniek ktos zarobi na czysto 40 line do Stronia by wyremontowano ne ma czym dojechać w te piękne góry bo z rowerem do autobusu nie zabierają
wtorek, 16.01.2018 16:48
A może by tak winda dla inwalidow bo ciekawa jestem jak wjeżdżają po tych schodach
.... wtorek, 16.01.2018 19:16
Będą nawet 2 . ! na peron 1 i druga na peron 2 :)
Zorro wtorek, 16.01.2018 14:46
A czy będzie słynne Centrum Przesiadkowe i Galeria która miała tu powstać hihi W Kłodzku zawsze będzie lipa miasto powoli się kończy.
Tylko rozwija się tylko patologia nic więcej a przepraszam obwodnica powstanie za to jestem wdzięczny temu miastu.
wtorek, 16.01.2018 18:23
Będzie takie centrum przesiadkowe dla pijaczków. Będą się z jednej ławki na druga przesiadać. 30 lat temu to miało sens. Teraz to tylko zaorać.
koń rafał wtorek, 16.01.2018 14:29
A po co to komu. Pociagami nikt nie jeździ A transport towarów robią tiry. A jak wiadomo irowcy to każdy wie kto.
D wtorek, 16.01.2018 17:16
Jak twierdzisz, że nikt pociągami nie jeździ, to proszę wybierz się na stację i przestań gadać głupoty :)
too late wtorek, 16.01.2018 15:25
Super, tylko szkoda, że nie 30 lat temu... Teraz to psu na budę.....
tom wtorek, 16.01.2018 15:34
Racja. Coś się robi, żeby tylko robić... Mówi się, że "lepiej późno, niż wcale", ale w tym wypadku ... "lepiej wcale". Sąsiedni PKS umiera, dworzec świeci pustkami, a tu ładują państwowe (nasze) pieniądze w swoje widzimisie. Źle się dzieje.
podróżny wtorek, 16.01.2018 17:50
To Ty jesteś chyba wczorajszy (zbadaj się chłopie). Jakie wyzwania, jaka Europa... obudź się marzycielu bez realiów! Nam potrzeba drogi S8 w stronę Wrocławia!!! Przejedź się do obecną krytyczną ósemką do Magnic (to tuż przed Wrocławiem), później wjedź na AOW i na S8 w stronę Warszawy i dalej i zobaczysz co to droga krajowa - taka jakiej Nam brakuje! (to też kiedyś była dk8). Zapewniam - zmienisz zdanie o potrzebuje wywalenia grubych milionów na dworzec PKP.
wtorek, 16.01.2018 18:21
Amen!
środa, 17.01.2018 11:43
Wiesz, dużo wygodniej jest wsiąść w pociąg i nie martwić się o nic, że korki, że wypadki, że paliwo idzie w górę itd. Ale Polacy sami muszą przekonać się do transportu zbiorowego, a ten na szczęście zmienia się na lepsze. Zobacz jak wygląda sprawa kolei w Niemczech czy we Francji. Tam nawet dzieciaki dojeżdżają pociągami do szkół a nie autobusami. Ludzie jeżdżą pociągami do pracy. Ale Polacy póki co jeszcze muszą pochwalić się swoimi Passerati TDI ;) Inwestycja w kolej, to dobra inwestycja, zarówno z ekonomicznego (zaoszczędzenie czasu bo można popracować na laptopie zamiast skupiać się na drodze) i ekologicznego punktu widzenia.
. wtorek, 16.01.2018 15:46
Jesteś wczorajszy , nie nadążasz za współczesnymi wyzwaniami. Europa stawia na kolej, w Polsce i na Dolnym Śląsku wzrasta zainteresowanie podróżowaniem pociągami , a NOWY TABOR, SZYBSZE PRZEMIESZCZANIE i DWORCE sprzyjają temu. Jesteś niestety tylko jednym z malkontentów, ale na szczęście takich traktuje się z przymrużeniem oka. Stają się polskim folklorem.
wtorek, 16.01.2018 17:01
Folklorem zaraz będzie (a może już jest) nasza Kotlina - bez drogi szybkiego ruchu i perspektyw na przyszłość. Ludzie chcą jeździć szybkimi pociągami ale z Wrocławia do Poznania czy Warszawy. Niestety dziura nasza się nie kwalifikuje na szybką kolej bo i po co? Dla kogo? Expresy czy Pendolino tutaj nie wiadą wiec to tylko robienie dla robienia.
wtorek, 16.01.2018 17:23
Trojan folklor to Ty jestes na calego;)
. wtorek, 16.01.2018 14:31
Na etapie projektowania muszą ze sobą współpracować : PKP , PKS i STAROSTWO , aby powstał spójny projekt na miarę XXI wieku. CENTRUKM KOMUNIKACYJNO USŁUGOWE z prawdziwego zdarzenia . W tym miejscu już ponad 80 lat mamy bylejakość i najwyższa pora na coś przyszłościowego , ale będzie tylko wtedy, kiedy włączy się w to STAROSTWO. Myślę , że koncepcja nie straciła na znaczeniu i należy powrócić do wcześniejszych ustaleń między PKP , PKS i STAROSTWEM.