Podał się za pracownika banku i poprosił o zainstalowanie aplikacji. Kobieta straciła ponad 7 tysięcy złotych
Policjanci powiatu kłodzkiego ponownie ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust uzyskuje dostęp do pieniędzy na koncie swojej ofiary lub próbuje zaciągnąć pożyczkę.
- Przestępca zadzwonił do mieszkanki powiatu kłodzkiego i poinformował o usiłowaniu przeprowadzenia nieautoryzowanych przelewów z jej rachunku bankowego. Następnie przesłał kobiecie link do aplikacji, którą zainstalowała na swoim telefonie. Wówczas oszust przejął jej konto, a kobieta straciła ponad siedem tysięcy złotych - informuje oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku, podinspektor Wioletta Martuszewska.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, a także kodu autoryzacyjnego. Ponadto nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z której mogą wykonywać operacje na koncie klienta. O tego rodzaju próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić bank i policję.
Przeczytaj komentarze (9)
Komentarze (9)