komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS

środa, 23 października 2019

Marleny, Seweryna

Konsultacje społeczne dot. rozbudowy DK-8 na odcinku Wrocław – Kłodzko zakończone

piątek, 14.6.2019 13:19 , komentarze: 25 , odsłony: 10003
kategorie artykułu:

Zakończyły się konsultacje społeczne dot. rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko, podczas których projektanci zaprezentowali cztery warianty przebiegu trasy. Spotkania organizowane były przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu oraz biuro projektowe Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce (JACOBS)

- Odbyliśmy 12 spotkań konsultacyjnych. Byliśmy we wszystkich gminach po kolei od Wrocławia po Kłodzko. Ile ludzi, tyle zdań na temat przebiegu drogi krajowej nr 8 w klasie S, tak więc na tę chwilę dopóki nie spłyną wszystkie ankiety, nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć, który wariant wygrywa. W Kłodzku najwięcej emocji wzbudził wariant A3, a w moim odczuciu, bo nie wiem jeszcze, co wyjdzie z ankiet, to wydaje mi się, że takim najbardziej optymalnym wariantem dla mieszkańców jest A4 - mówił Tomasz Kłąb, projektant z ramienia firmy Jacobs. 

W powiecie kłodzkim spotkania odbyły się w Urzędzie Gminy Kłodzko oraz w Urzędzie Miasta w Kłodzku. 

- Na dzień dzisiejszy, po tych konsultacjach, jesteśmy za wariantem turkusowym, jednak pod jednym istotnym warunkiem. Chodzi o przebudowę skrzyżowania ul. Noworudzkiej i ul. Piłsudskiego, w dwóch wariantach. Są propozycje, które z punktu widzenia gminy miejskiej Kłodzko są niedopuszczalne, ponieważ konsumują one kluczową działkę, jeśli chodzi o dochód do budżetu gminy, na co ja nie mogę pozwolić, a z drugiej strony komunikacyjnie nie rozwiązuje wszystkich problemów zakorkowania się galerii i tamtego terenu. Są oczywiście dwa inne warianty, które dają możliwość rozwiązania komunikacyjnego w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. Dzisiaj, z czego się bardzo cieszę, usłyszałem od projektantów, że jest możliwość mieszania między poszczególnymi wariantami. To co zobaczyliśmy na planie, te cztery warianty w czterech kolorach od Magnic do Kłodzka wcale nie muszą być wybierane jednoznacznie, ale można je przesuwać na poszczególne inne warianty, co daje nam nadzieję, że konsultacje tego procesu projektowania przebudowy drogi krajowej nr 8, będzie pozytywnie rozstrzygnięty przez GDDKiA, jak i przez skarb państwa, z jak najmniejszym uszczupleniem, jak i narażeniem mieszkańców i interesariuszy, którzy będą chcieli korzystać z tej drogi w przyszłości - mówi Michał Piszko, burmistrz Kłodzka. 

Cała planowana S8 z Wrocławia (Magnic) do Kłodzka została podzielona na pięć odcinków decyzyjnych, w ramach których zaproponowano kilka wariantów przebiegu nowej drogi.  

 - Najważniejsze z mojego punktu widzenia jest to, żebyśmy nie przesadzili ze swoimi życzeniami i żeby nie było tak, że zrobimy jakiś dokument, za który ktoś zapłaci miliony złotych i nie zostanie on zrealizowany. Nie przesadzajmy z naszymi wymogami, zróbmy to realnie do możliwości budżetowych państwa i doprowadźmy do zrealizowania, żeby nie było tak jak z obwodnicą, która już miała być budowana, po czym po jakiś fanaberiach, żeby zrobić ją inaczej, jej powstanie odwlekło się o 3 lata. Do tego nie możemy dopuścić i teraz musimy robić wszystko żeby jak najszybciej przystąpić do budowy - mówi starosta powiatu kłodzkiego, Maciej Awiżeń.

Obecnie opracowywane jest STEŚ (Studium-Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe). Na podstawie otrzymanych opinii i analizy poszczególnych wariantów przebieg trasy zostanie uściślony.  Biuro projektowe ma za zadanie przedstawić zamawiającemu, czyli GDDKiA, wszelkich informacji dotyczących wariantów, w tym opinię społeczności lokalnej, by ten mógł dokonać ostatecznego wyboru trasy. 

- Myślę, że bardzo dobrze się dzieje, że obecna władza już na etapie projektowania inwestycji idzie w kierunku szerokich konsultacji społecznych. Jestem gorącym zwolennikiem wariantu, który omija Kłodzko od strony wschodu i od południa, który włączy się w już istniejące rondo z Kłodzka w kierunku na Nysę. Dalej ruch pójdzie nowym łącznikiem obwodnicy, w kierunku Jaszkowej, Marcinowa i nowo oddaną obwodnicą południowego-zachodu, w kierunku do drogi krajowej nr 8. Pozwoliłoby to na rozładowanie ruchu, bo pozostałe wszystkie warianty przewidują, że cały ruch pójdzie drogą nr 8 po śladzie obecnej estakady. Będziemy wraz z radnymi i samorządowcami z gmin wschodnich naszego powiatu tj. ze Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju, Międzylesia i Bystrzycy Kłodzkiej lobbować za wariantem, który umożliwi w przyszłości poprowadzenie inwestycji w kierunku do południowej granicy Polski, do Międzylesia - mówi Jacek Hecht, mieszkaniec Kłodzka, radny powiatu kłodzkiego. - Jeżeli mówimy o budowie drogi S8, to niech to będą warianty, które nie spowodują zamknięcia estakady. Pamiętajmy o tym, że drogi w kategorii S wykluczają ruch pojazdami wolnobieżnymi czyli wszystkie pojazdy typu ciągniki rolnicze nie będą mogły z tych dróg korzystać. Oznacza to, że rolnicy z południowej części Kłodzka, którzy mają gospodarstwa po drugiej stronie Nysy Kłodzkiej i do tej pory przejeżdżali przez estakadę, nie będą mogli już z niej korzystać. Będą musieli zatem jechać przez centrum miasta, gdzie jest co chwilę przejście dla pieszych, a wyhamowanie zestawem, który wiezie np. dwie przyczepy wypełnione zbożem, nie jest takie proste i droga hamowania jest nieco dłuższa. Ponadto uciążliwość tego ruchu i hałas. Ciągnik jedzie z prędkością maksymalną 40 km/h to powoduje automatycznie tworzenie się korków.

Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące wariantów drogi można zgłaszać także za pośrednictwem ankiet znajdujących się m.in. na stronie internetowej www.dk8.pl. Ankiety w wersji papierowej są również dostępne w siedzibie Inwestora oraz w urzędach gmin.  

- Ankiety można wypełniać do 24 czerwca i składać do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, poprzez platformę ePUAP albo drogą elektroniczną z oznaczeniem, że dotyczy to budowy drogi ekspresowej od Wrocławia do Kłodzka. Można je również składać w Urzędzie Miejskim w Kłodzku, a one zostaną przekazane do nas - mówi Lidia Markowska, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu. - Po zakończeniu konsultacji przejdziemy do podsumowania tych wszystkich uwag, ewentualnie naniesienie korekt, analiz w rozwiązaniach i kolejno spotkanie w Warszawie na posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, na które zaprosimy przedstawicieli władz lokalnych i wszystkich interesariuszy. Kolejnym etapem będzie  tzw. COPY, które zarekomenduje już konkretny wariant przebiegu trasy i wreszcie złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Chcielibyśmy, żeby stało się to jeszcze w tym roku. Dopiero decyzja stwierdzi ostateczny wariant przebiegu przyszłej trasy. Przed nami kilka lat zanim ruszymy tą trasą - dodaje. 

 

 

Wasze komentarze

O jest Pan Starosta i pan burmistrz a wolnego sobie...
niedziela, 16.06.2019 12:42 autor: Realista
stawiam kafla ze zadnej drogi S8 NIE BEDZIE :D
piątek, 14.06.2019 15:37 autor: jurek kiler
Jak na jesień do władzy dojdzie KO to napewno nie będzie.

piątek, 14.06.2019 16:38:59 autor: Pl

Jak będzie jesień na pewno pójdziesz do szkoły
piątek, 14.06.2019 19:49 autor:
idac twoim tokiem myslenia to ten wariant nie odciazy k8...
sobota, 15.06.2019 10:24 autor: kierowca
Czytaj ze zrozumieniem.
sobota, 15.06.2019 15:57 autor: .
Brak rozeznania i takie pytania
sobota, 15.06.2019 20:38 autor: /
Pędzel co tam załatwiłes??
piątek, 14.06.2019 16:25 autor: petrr
wczoraj, 15 godz temu
środa, 16.10.2019 16:07
1
tanie laptopy poleasingowe
tanie laptopy poleasingowe
Wymarzone wesele
ELMECIK