Gmina Nowa Ruda: Fundusz Sołecki na rok 2020

czwartek, 1.8.2019 11:28 563 0

Już po raz piąty mieszkańcy Gminy Nowa Ruda  będą mogli  zdecydować o tym, jakie przedsięwzięcia będą realizowane na terenie ich sołectw ze środków Funduszu Sołeckiego.

 Wysokość Funduszu sołeckiego przypadająca  dla sołectw w roku 2020

 

Sołectwo Liczba mieszkańców Wysokość FS w 2020 r. (zł)

Bartnica 181                   15221, 86

Bieganów 21                   8829, 48

Bożków 1206                  39952,40

Koszyn 390 23                571,92

Czerwieńczyce 395        23 771,68

Dworki 55                       10 187,86

Dzikowiec 823 39           952,40

Jugów 2858 39               952,40

Krajanów 110 12             385,24

Ludwikowice Kł. 1865     39 952,40

Nowa Wieś Kł. 217         16 660,15

Przygórze 693                35 677,49

Sokolica 65                   10 587,39

Sokolec 458                26 288,68

Świerki 527                 29 045,39

Wolibórz 1045            39 952,40

Włodowice 668          34 678,68


Co musi zrobić sołectwo, aby otrzymać przyznane środki ?

Podstawą przyznania środków jest złożenie wniosku  o przyznanie środków z Funduszu sołeckiego, uchwalonego przez Zebranie wiejskie.

Wniosek może być zgłoszony z inicjatywy:

  • sołtysa,
  • rady sołeckiej,
  • 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.

Każdy mieszkaniec sołectwa może zgłosić propozycję swojego wniosku. Należy jednak pamiętać, że może być ona potraktowana jako inicjatywa wniosku i być przedmiotem obrad Zebrania wiejskiego tylko wtedy, gdy podpisze się pod nią co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa (załącznikiem do wniosku powinna być wtedy pisemna lista poparcia), lub gdy uzyska poparcie co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców w głosowaniu podjętym na Zebraniu wiejskim.



Co powinien zawierać wniosek?

Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidywanych do realizacji na obszarze sołectwa w ramach środków określonych dla danego sołectwa, wraz z oszacowaniem ich kosztów i uzasadnieniem. Zadanie powinno jasno określać realny koszt. Nie należy zapominać, że wysokość kosztów wskazanych we wniosku nie może być wyższa niż ta, która została określona dla danego sołectwa.

Pamiętać należy, że realizacja zadań planowanych w ramach Funduszu Sołeckiego może być związana z koniecznością posiadania odpowiednich zezwoleń, przewidzianych prawem i zabezpieczenia środków na ten cel. Przy planowaniu wydatków trzeba również wziąć pod uwagę, iż realizacja większych zadań inwestycyjnych wiązać się będzie z koniecznością sporządzenia dokumentów związanych z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, kosztorysu zadania, prowadzenia nadzoru poprzez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia.


Jakie kryteria musi spełniać zgłoszone przedsięwzięcie?

Musi wypełniać łącznie trzy następujące warunki tj.:

  • mieścić się katalogu zadań gminy,
  • służyć poprawie warunków życia mieszkańców,
  • być zgodne ze strategią rozwoju gminy.

Pamiętać należy, że Wójt Gminy w terminie 7   dni od daty otrzymania, może odrzucić wniosek nie spełniający wymogów formalnych.

Informacje na temat terminów i miejsca zebrań wiejskich udzielane będą przez Sołtysów oraz publikowane na stronie internetowej Gminy Nowa Ruda.

Więcej informacji udziela pracownik referatu Oświaty i Spraw Społecznych tel. 4 7872 09 33

pliki do pobrania: 

wniosek
uchwała
zarządzenie
zarządzenie

 

http://gmina.nowaruda.pl/

Dodaj komentarz

Komentarze (0)