Projekty z Międzylesia wyłonione w akcji „Herosi Innowacyjności”

poniedziałek, 30.9.2019 14:14 1390 0

Trzy innowacje, które wyłonione zostały w akcji „Herosi Innowacyjności” skierowanej do przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash, zostaną zrealizowane na terenie województwa dolnośląskiego. Dwie zwycięskie innowacje dotyczą Międzylesia. 

W sumie w akcji brało udział 661 innowacji zgłoszonych przez przedsiębiorców z całej Polski. Spośród nich klienci sklepów oraz niezależni eksperci wybrali 54 zwycięzców, którzy otrzymają łącznie 1 mln zł na wprowadzenie zmian w swoim sklepie lub jego okolicy – 1 nagrodę do 100 tys. zł, 3 nagrody do 50 tys. zł i 50 nagród do 15 tys. zł. Laureaci konkursu zostali ogłoszeni podczas Kongresu Akademii Umiejętności w Łodzi.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji konkursu "Herosi Innowacyjności" była szeroko pojęta innowacyjność - rozumiana zarówno jako nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak i oryginalne podejście do kontaktu z klientami. Natomiast kluczowe było przede wszystkim to, by rozwiązania wprowadzane przez lokalne sklepy były ściśle dopasowane do ich potrzeb, pomogły w ich rozwoju oraz wpłynęły na poprawę zadowolenia.

Projekty można było zgłaszać w trzech kategoriach finansowych – do 100 tys. zł , do 50 tys. oraz do 15 tys. zł, a także w trzech tematycznych, które reprezentowało troje ambasadorów. Pierwszą kategorią tematyczną - „Zmieniam świat lokalnie” - opiekowała się Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna. Kategoria ta została stworzona z myślą o przedsiębiorcach angażujących się w życie lokalnej społeczności i chcących wprowadzić pozytywną zmianę w otoczeniu sklepu.

Drugą kategorią była „Inwestuję w technologię”, dedykowana osobom, które śledzą najnowsze rozwiązania w branży handlowej, podążają za nowinkami technologicznymi i właśnie taką innowację chciały wprowadzić w swoim sklepie. Jej ambasadorem był Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny.

Z kolei kategoria - „Stawiam na praktyczne rozwiązania” – dedykowana była projektom, które wpłyną na usprawnienie pracy w sklepie, a jej ambasadorem był znany dziennikarz biznesowy i społeczny - Przemysław Talkowski.

W województwie dolnośląskim dwie spośród trzech zwycięskich innowacji, dotyczyły kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. To właśnie w tym obszarze tematycznym zwyciężyły projekty „Wykonanie boiska do kalisteniki” z Ząbkowic Śląskich, który zakłada stworzenie tytułowego boiska w Szkole Podstawowej z Odziałem Przedszkolnym w Zwróconej oraz „Zmieniamy naszą miejscowość (remizę) na lepsze”, który umożliwi kontynuację remontu Dolnej Remizy w Międzylesiu. Pozostały projekt, czyli „Cicha, zimna, biała, doskonała!” z Międzylesia został zgłoszony w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” i umożliwi zakup energooszczędnego regału nabiałowego.

- Ilość zwycięskich wniosków w kategorii „Zmieniam świat lokalnie”, nie tylko w województwie dolnośląskim, ale w skali całego kraju, pokazuje, że lokalne sklepy, prowadzone przez współpracujących z Eurocash przedsiębiorców, pełnią często funkcję ośrodków życia społecznego, a sami przedsiębiorcy mocno angażują się w życie swoich „małych ojczyzn”- mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash. - Popularność akcji i zaangażowanie klientów, które widoczne było zwłaszcza w trakcie głosowania internetowego, przerosły nasze oczekiwania. Dlatego cieszę się, że dzięki wygranej w Herosach Innowacyjności, wiele społeczności lokalnych otrzyma nowe place zabaw, rozwiązania mające na celu aktywizację młodzieży, czy dofinansowanie dla swoich lokalnych drużyn sportowych i szkół – dodaje.

Pełna lista nagrodzonych innowacji wraz z opisami znajduje się na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek