komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
LOTTO

czwartek, 13 grudnia 2018

Lucji, Otylii

6 grudnia koniec numeru 997 odbieranego przez dyżurnego w Kłodzku

czwartek, 29.11.2018 13:57 , komentarze: 6 , odsłony: 3632
kategorie artykułu:

Wojewoda Dolnośląski informuje, że zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, od 3 grudnia 2018 r. Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpocznie przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997. Proces ten zakończy się 12 grudnia 2018 r.  W powiecie kłodzkim numer 997 zostanie przejęty przez CPR w czwartek, 6 grudnia o godzienie 12.00. 

Oznacza to, że osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112.

Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.

Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund (a nawet minut w przypadku dużych miast), co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń – w dużej części niezasadnych, w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.

Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.

Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997w skali kraju wynosi ok. 8%. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. W chwili obecnej miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń.

Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.

Obecnie w CPR we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.

 

Wasze komentarze

I całe szczęście bo w nocy to nie wiadomo co...
niedziela, 02.12.2018 19:27 autor:
Teraz kolej na Straż i już nie będzie wyjazdu do...
czwartek, 29.11.2018 20:55 autor: Maniek
To jak mój sąsiad znowu zrobi zadymę po pijaku w...
czwartek, 29.11.2018 16:41 autor: Ja
Teraz też wie a nawet Warszawa :)
czwartek, 29.11.2018 17:03 autor: Do ja

wtorek, 11.12.2018 10:05
2
poniedziałek, 10.12.2018 19:19
17
poniedziałek, 10.12.2018 17:45
poniedziałek, 10.12.2018 16:17
niedziela, 9.12.2018 16:38
2
niedziela, 9.12.2018 12:50
3
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele
Praca na GoWork
Praca na GoWork