Uczniowie z Tuszyna na szlaku

niedziela, 22.9.2019 19:45 1388 1

W dniach 13-14 września 2019 roku odbyła się dwudniowa wycieczka szkolna   w Góry Sowie chętnych uczniów z klas 4, 5, 6a, 6b, 7a, 7b i 8 ze Szkoły Podstawowej w Tuszynie. Wyjazd zrealizowany został w ramach projektu wspierającego turystykę lokalną,  współfinansowanego ze środków Gminy Dzierżoniów.

W piątek rano 27 uczniów, najdzielniejszych z dzielnych i najwytrwalszych z wytrwałych wraz z opiekunami: p. Elżbietą Sakowicz, p. Elżbietą Szczepańską i p. Jarosławem Pawlaczkiem udało się autobusem do Srebrnej Góry. Po zwiedzeniu miejscowości wyruszyliśmy na szlak kierując się w stronę Przełęczy Jugowskiej. Po około trzech godzinach marszu doszliśmy do Przełęczy Woliborskiej. Tutaj zatrzymaliśmy się na krótki odpoczynek, a następnie wyruszyliśmy, aby zdobyć Kalenicę,   drugi co do wielkości wierzchołek Gór Sowich. Po dotarciu na szczyt mogliśmy podziwiać z platformy widokowej wspaniałe widoki bliższej i dalszej okolicy. Piękna pogoda i doskonała widoczność sprawiły, że panorama otaczających gór była imponująca. Uczniowie nie mieli też problemów z rozpoznaniem swoich miejscowości: Uciechowa, Włók, Tuszyna, Kiełczyna,  Książnicy i Jędrzejowic. Z Kalenicy, to już z górki. Wkrótce dotarliśmy na Przełęcz Jugowską, a stamtąd do Bukowej Chaty.

Trasa była trudna, bardzo wymagająca o długości około 20 kilometrów, ale wszyscy, choć bardzo zmęczeni,  po prawie 7 godzinach marszu dotarliśmy do celu. W Bukowej Chacie zjedliśmy obiadokolację i po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na spoczynek. Następnego dnia spacer do Bielawy i powrót do Dzierżoniowa.