Szeged, Szentendre, Budapeszt…czyli z Erasmus+ u naszych węgierskich przyjaciół

poniedziałek, 31.10.2016 14:42 1371 1

To już nasze czwarte projektowe spotkanie w ramach realizowanego przez szkołę w Łagiewnikach projektu Erasmus +. Tym razem odwiedziliśmy miejscowość Ruzsa, maleńką wieś na pograniczu Węgier i Serbii. W dniach 16-23.10.2016 , ośmioosobowa delegacja uczniów i nauczycieli klas I-III gimnazjum spędziła cudowny czas  poznając kulturę, życie codzienne, zwiedzając najpiękniejsze zakątki południowych Węgier.

Przeczytajcie, jak swoje przeżycia opisują uczennice Paulina, Anita, Klaudia  i Zuzanna:

Podczas pobytu na Węgrzech było bardzo ciekawie. Ośmiogodzinna  jazdabusem zakończyła się po w Ruzsa na szkolnym parkingu, gdzie czekały  nas rodziny z którymi pojechaliśmy do domów. Wtedy zaczęła się nasza przygoda: miałyśmy okazję uczestniczyć w lekcjach w węgierskiej szkole, wzięłyśmy udział w comiesięcznym Green Monday – zielonym poniedziałku, zwiedziłyśmy piękne miasto Szeged, pojechałyśmy na wycieczkę rowerową, jadłyśmy prawdziwy węgierski gulasz a nawet….dekorowałyśmy pierniki!

Weekend spędziłyśmy z naszymi nauczycielami w Budapeszcie- nigdy nie zapomnę tego niezwykłego wieczornego spaceru ulicami rozświetlonej węgierskiej stolicy! Wrażenie zrobił na mnie budynek parlamentu, Twierdza Rybaka zachwyciła bielą swych baszt, wjazd na górę zamkową też był niezwykłym przeżyciem !

Bardzo się cieszę ,że mogłam wziąć udział w tym wyjeździe! Poznałam wspaniałych ludzi, miałam okazję poćwiczyć swój język angielski, na pewno jeszcze kiedyś powrócę na Węgry!

Paulina Chincińska, klasa Ib

W dniach  16.10.2016 do 23.10.2016r. odbył  wyjazd na Węgry z programu ERASMUS+.Wyjazd ten był fantastyczny!

Pierwszego dnia gdy dojechaliśmy do rodziny, a była to niedziela, zapoznawaliśmy się i staraliśmy się dobrze ze sobą porozumiewać.Drugi dzień też był bardzo udany poszliśmy do szkoły rysowaliśmy i rozwiązywaliśmy  zagadki. Po obiedzie mieliśmy gry i zabawy w szkole-  były one wspaniałe .Gdy wróciliśmy ze szkoły odpoczęłyśmy i poszłyśmy na zumbę . We wtorek wstaliśmy rano i poszliśmy do szkoły mieliśmy gry i zabawy robiliśmy motyle techniką orgiami. Ten dzień też był bardzo udany. W środę był ,,Green Day’’ Chodziliśmy w zielonych koszulkach w ten dzień jedliśmy tylko warzywa. Po szkole pojechaliśmy na basen było fantastycznie, dużo zjeżdżalni iświetnej zabawy! Kolejny dzień, a był to czwartek, mieliśmy wyjazd do Szeged; jeździliśmy rowerami i mieliśmy imprezę pożegnalną z rodzicami, uczniami, nauczycielami. Impreza była super! Każdy dobrze się bawił. W piątek rano pożegnałam się z rodziną i wyjechaliśmy do Szentendre, zwiedzaliśmy miasto i uczyliśmy się, jak się zrobić prawdziwy węgierski gulasz. Był on bardzo, bardzo dobry. Wieczorem zwiedzaliśmy Budapeszt -bardzo piękny wieczorem. Pięknie oświetlony. W sobotę od rana zwiedzaliśmy stolicę . Jeździliśmy też górską kolejką i był to bardzo udany dzień. W sobotę po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny na kupno pamiątek. Wieczorem , po kolacji pożegnalnej, wyjechaliśmy do domu, do Polski.

Ten tydzień był bardzo udany i dziękuję wszystkim którzy tam z nami pojechali. Jestem bardzo zadowolona z tego wyjazdu.

Zuzanna Michalska, klasa IIa

Tygodniowy wyjazd na Węgry z projektu Erasmus+ zapamiętam do końca życia. Otrzymałam możliwość doskonalenia mojego języka angielskiego poprzez pobyt u jednej z węgierskich rodzin. Szczególnie miło będę wspominała Adrienn, u której mieszkałam. Nawiązałam nowe znajomości z rówieśnikami z innych krajów, ale także z uczniami szkoły w Ruzsy, którzy zafundowali nam świetną zabawę przez cały tydzień. Bardzo ciepło nas powitali i zadbali o ciekawe zajęcia dla nas. Poznałam tradycyjne węgierskie dania, ich kulturę i obyczaje.  Najbardziej spodobało mi się dekorowanie pierniczków i wycinanie dyni.  Uważam, że Erasmus+ to świetny projekt, dzięki któremu można wzbogacić swoją wiedzę o innych krajach i potrenować język angielski. Polecam wszystkim wzięcie udziału w takiego typu projektach oraz serdecznie dziękuję opiekunom za rewelacyjny wyjazd!

Klaudia Marcinkowska, klasa IIIb

Po raz pierwszy w życiu wzięłam udział w projekcie międzynarodowym, jakim jest Erasmus +, było to niezapomniane doświadczenie. Przez tydzień mieliśmy okazję poznać kulturę węgierską, która zdecydowanie różni się od naszej oraz zwiedzić piękny Budapeszt. Dzięki temu wyjazdowi mogłam ćwiczyć język angielski nie tylko z goszczącą mnie rodziną, ale również z obcymi ludzi, przez co nabrałam pewności siebie w komunikacji w obcym języku. Podczas naszego pobytu na Węgrzech zwiedziliśmy malownicze miejsca takie jak miasteczko Szeged oraz mogliśmy spróbować tamtejszych tradycyjnych dań. Miło wspominam również wszystkim nauczycieli i uczniów, którzy okazali się bardzo mili oraz towarzyscy. Najlepiej będę wspominać weekend w stolicy Węgier, dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczach o tym mieście. Jestem naprawdę szczęśliwa, że zdecydowałam się wziąć udział w tym projekcie.