Śnieżnik zdobyty

piątek, 7.10.2016 14:50 2468 2

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Tuszynie udali się 29 września na wycieczkę do Międzygórza. Celem wyjazdu było zdobycie Śnieżnika (1425 m n.p.m.).

W wyprawie wzięły udział klasy 4a, 4b, 5 i 6 wraz z nauczycielami: Gabrielą Dzwolak, Elżbietą Tokarską, Jarosławem Pawlaczkiem i rodzicami: Jadwigą Łuczyńską i Anną Jedynak.

Po trzygodzinnej wspinaczce dotarliśmy do schroniska pod Śnieżnikiem. Stąd ruszyliśmy na Śnieżnik. Po kolejnej godzinie osiągnęliśmy szczyt. Trudy marszu wynagrodziła nam pogoda. Słoneczne i czyste niebo pozwoliło zaobserwować wspaniałe widoki. Dzięki temu widzieliśmy Karkonosze ze Śnieżką, naszą Górę Ślężę i Góry Sowie. Po czeskiej stronie ich najwyższą górę - Pradziada i zapierającą dech w piersiach wieżę w Dolnej Morawie.

W nocy ze Śnieżnika widać światła Wrocławia i Pragi. Niestety nie mogliśmy tak długo zostać. Po odpoczynku i zrobieniu zdjęć musieliśmy wracać. Całą drogę towarzyszył nam przewodnik, pan Mariusz, który opowiadał uczniom o życiu i działalności księżniczki Marianny Orańskiej, mocno związanej z okolicą oraz o walorach turystycznych regionu. Zmęczeni wróciliśmy do Międzygórza. Tam zwiedziliśmy jeszcze malowniczy wodospad Wilczki, drugi co do wysokości w Sudetach, w którym rzeka spada z wysokości 22 metrów.

Tuż przed zmierzchem dotarliśmy z powrotem do Tuszyna. Według opinii uczniów był to niezwykle udany wyjazd i już proszą o kolejny.