Piława Górna: doświadczyć to poznać lepiej

środa, 27.11.2019 09:26 1230 0

Na własnej skórze przeżyli trzęsienie Ziemi, zaraz po tym jak odbyli filmową podróż do wnętrza naszej planety. Uczniowie z Piławy Górnej wrócili z naukowej wyprawy pełnej przygód.

Szkolna wycieczka rozpoczęła się od projekcji materiału o geologii Sudetów. To był dobry wstęp do zwiedzania ekspozycji Sudeckiej Zagrody Edukacyjnej w Dobkowie…

Symulacja przebiegu powstania Ziemi czy bogata kolekcja minerałów występujących w naszym regionie albo makiety aktywności geologicznej przyciągały uwagę, lecz nie wzbudzały tylu emocji co multimedialne projektowanie erupcji wulkanów. 

To wszystko okazało się jednak zaledwie preludium do wydarzeń, jakie nastąpiły potem. Do najbardziej wyczekiwanej atrakcji piławianie przygotowywali się w sali  kinowej, bo filmowa podróż do wnętrza Ziemi poprzedziła wejście na platformę symulującą trzęsienie.

- Dobrze, że mieszkamy w rejonie nieaktywnym sejsmicznie - komentowali uczniowie. I mają rację. Do domu wrócili bogatsi o doświadczenia, których na szczęście nie zdobywają na co dzień. Nie przyjechali też z pustymi rękami…

Polimerowe „robaki”, które „wyhodowali” z alginianu sodu i mleczanu wapnia będą im przypominać wizytę w centrum edukacyjnym. Podczas warsztatów chemicznych, ubrani w fartuchy jak prawdziwi naukowcy, zdołali też wytworzyć „ciepły śnieg” z poliakrylanu sodu i oddzielić atrament od wody, wykorzystując właściwości węgla aktywnego.

- Sudecka Zagroda Edukacyjna to niezwykłe  miejsce, w którym wiedza i umiejętności są przekazywane interaktywnie, w sposób dynamiczny, oparty na modelach, cyfrowych wizualizacjach i samodzielnie przeprowadzanych doświadczeniach. Wycieczka bardzo się wszystkim spodobała, dlatego postanowiliśmy ponownie odwiedzić Dobków i inne atrakcje centrum - deklaruje Joanna Filipek, nauczycielka w Szkole Podstawowej im. K. K. Baczyńskiego i dodaje - Zagrodę „Poznaj moc Ziemi” zwiedziliśmy w ramach projektu edukacyjnego „Kreatywność i nauka - każdy uczeń tego szuka”.

UM Piława Górna

Dodaj komentarz

Komentarze (0)