Zmarła pierwsza osoba zarażona koronawirusem. To mieszkaniec gminy Pieszyce! [AKTUALIZACJA GODZ. 16.30]

środa, 1.4.2020 13:10 162670 162

Bardzo złe informacje napłynęły z dzisiejszego posiedzenia Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

AKTUALIZACJA GODZ. 16.30

Z informacji Doba.pl wynika, że 73-letniego mieszkańca gminy Pieszyce na oddział neurologiczny świdnickiego szpitala przywieziono 26 marca karetką dzierżoniowskiego pogotowia. 
- Pacjent zmarł w piątek 27 marca. Ze względu na wystąpienie dodatkowych, innych objawów niż neurologiczne pobrano od niego próbki, test wykazał obecność koronawirusa. Pozytywny wynik przyszedł do nas w środę 1 kwietnia - poinformował Grzegorz Kloc, dyrektor szpitala Latawiec w Świdnicy. 
Bezpośrednią przyczyną śmierci było zatrzymanie krążenia i udar mózgu. Wskazaniem do testu były jednak inne objawy, m.in. gorączka. 

Oddział neurologiczny w Świdnicy zamknięty

- Załoga naszego pogotowia, które przewoziło pacjenta do Świdnicy jest obecnie w kwarantannie. Będą pobrane próbki - przekazał Doba.pl Maciej Smolarz, dyrektor Szpitala Powiatowego w Dzierżoniowie.  

Najnowsze informacje z powiatu dzierżoniowskiego
Stan na dzień 1 kwietnia 2020 r. godz. 13:30:
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Dzierżoniowie przesyła informacje:
- liczba osób  poddanych kwarantannie domowej wynosi 351 (w tym 28 na mocy decyzji PPIS)
- liczba  osób objętych nadzorem epidemiologicznym wynosi 35
- zakażone 3 osoby:
- 1 hospitalizacja
- 1 izolacja domowa
- 1 wykonano pośmiertnie test i wynik jest dodatni, nie była na oddziale zakaźnym, przyczyna zgonu: zatrzymanie krążenia, udar mózgu
- zlecono pobór próbek do badań u 56 osób

Źródło: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Dzierżoniowie

Jak przekazał dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Dzierżoniowie, testy potwierdziły dwa nowe przypadki zachorowania na koronawirusa w powiecie dzierżoniowskim. Jeden z zarażonych pacjentów, który pochodzi z Dzierżoniowa, nie wykazuje objawów choroby i nadal przebywa w izolacji domowej.

Niestety mieszkaniec Gminy Pieszyce, u którego stwierdzono obecność koronawirusa, zmarł w szpitalu znajdującym się poza powiatem dzierżoniowskim. Bezpośrednią przyczyną śmierci było zatrzymanie krążenia i udar mózgu.

Jest to bardzo smutna wiadomość, która pokazuje w obliczu jakiego zagrożenia wszyscy się znajdujemy. Władze powiatu składają głębokie wyrazy współczucia rodzinie zmarłego mieszkańca Gminy Pieszyce.

Starosta apeluje jednocześnie do wszystkich mieszkańców o przestrzeganie zaleceń sanitarnych, dbanie o siebie i bliskich, a przede wszystkim o zostawanie w domach.

Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie

Przeczytaj komentarze (162)

Komentarze (162)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Jak ci zarazi rodzine to inaczej bedziesz spiewac.gdyby nie wirus to nadal by siedzieli zavgranica i mscili na polske ze bieda.a teraz jak jest epudemia to patrioci
T środa, 01.04.2020 13:28
Może tak Pani Wiesia z Sanepidu wyjaśni wszystkim jak to możliwe, że była jedna osoba zarażona z Łagiewnik a nagle okazuje się, że zmarł zarażony mieszkaniec naszego powiatu.
Wiesława Bronowicka wtorek, 21.04.2020 19:22
Mężczyzna zmarł na udar w szpitalu w Świdnicy, a pośmiertnie zrobiono mu test na koronawirusa i okazał się pozytywny,
środa, 01.04.2020 16:03
No właśnie to jest ciekawostka! Pierwszy przypadek w Łagiewnikach a umiera z Pieszyc. Co jest grane w takim razie? To w końcu kto był " ten pierwszy"? Czyli należy rozumieć że mieszkańcy Pieszyc też muszą się bać bo gość pewnie łaził i zarażał
środa, 01.04.2020 13:42
Przeciez 1 osoba z gminy Łagiewniki jest potwierdzona ale oprocz tej osoby caly czas są robione badania innych osób i oczywiste ze będą kolejni zarażeni.
środa, 01.04.2020 21:55
A gdzie są robione te kolejne badania?.
T środa, 01.04.2020 13:49
Ok, tylko że od paru dni Sanepid podawał, że testów przeprowadzono 19
środa, 01.04.2020 16:11
Czy nic nie robią. Skoro od kilku dni jest 19 to oczywiste że nie robią testów.zlecono...ale czy zrobiono. To tak samo jak uczeń się tłumaczy w szkole, że się przecież uczył. ale czy się nauczył(?)
Ba środa, 01.04.2020 14:36
dobrze myślisz...miotają i sami się gubią
M środa, 01.04.2020 13:44
Popieram ta wypowiedz. Za malo testow w powiacie. Pani z sanepidu niech sie poda do dymisji, moze ktos bardziej kompetenty zajmnie to stanowisko.
czwartek, 02.04.2020 10:08
"P. Wiesława" z Sanepidu jest właściwą osobą na właściwym stanowisku i jest BARDZO kompetentna. Kto miał z nią kontakt ten wie. A badania nie są wykonywane w Dzierżoniowie tylko w laboratoriach we Wrocławiu!!!!!!!!! Sanepid tylko zleca badanie!!!!!!!
xxx środa, 01.04.2020 13:59
Dalej nie róbcie testów! Będziemy udawać że wszystko jest ok i cieszyć się statystykami i padać jak muchy....
Pracownik służby zdrowia środa, 01.04.2020 14:44
Uleczą nas testy chyba kpisz z ludzi myślących. Zanim napiszesz pomyśl!
środa, 01.04.2020 15:32
Widać że nie jesteś pracownikiem służby zdrowia
xxx środa, 01.04.2020 15:36
Kto tu nie myśli??? Są takie osoby, których nie obowiązuje izolacja itp ( np. kierowcy tirów) w każdej chwili mogą coś przywieźć . Też mają swoją misję bo to ich praca, gdyby nie oni to byłaby tragedia. Przyjeżdżają do swoich rodzin- życie. Rodzina też ma swoje obowiązki (praca) I co w takiej sytuacji "Pracowniku służby zdrowia"? Testy nas nie uleczą (tylko człowiek nie myślący tak pomyśli) ale pomogą w segregacji i izolacji. Tym bardziej że można nie mieć objawów a być nosicielem...
środa, 01.04.2020 14:49
Testy uchronią przed zarażaniem innych myślicielu!
środa, 01.04.2020 14:53
Nie testy a izolacja cię uchroni od zarażenia !!! dzisiaj zrobisz sobie test jak jesteś zdrowy a jutro się od kogoś zarazisz i na co Ci był ten test
środa, 01.04.2020 15:16
nie każdy ma objawy,a izolacja na 100% możliwa jest? raczej nie
środa, 01.04.2020 15:00
No Ty to za to myślisz! Pójdziesz np. do przychodni sobie zdrowy zrobić test i wrócisz zakażony, bo tam jest najwięcej zawsze chorych i wszelkich wirusów. Siedź w domu na D.. i nie szukaj dziury w całym, bo to jest jedyne wyjście zatrzymać tę pandemię.
gib środa, 01.04.2020 15:22
a jak czlowiek musi codzinnie chodzic do pracy na strefie... i nie ma zmiłuj. zabezpieczen żadnych
Kasia poniedziałek, 20.04.2020 16:50
Ja przechodzę do pracy na strefie.W torebce noszę rękawiczki jednorazowe,maseczek na zapas i kupiłam spirytus aby zrobić płyn do dezynfekcji.Myje ręce nie dotykam dłońmi twarzy.Zachowuje dystans do drugiej osoby.A po pracy siedzę w domu.Mozna! Trochę dyscypliny.
środa, 01.04.2020 15:24
Zapytaj Morawieckiego
środa, 01.04.2020 15:30
Nie mamy więcej pytań,jesteśmy w czarnej,d......
środa, 01.04.2020 16:02
RACJA !!!!najlepiej dbać o higienę zastosować się do zaleceń lekarzy .
Pracownik strefy ekonomicznej środa, 01.04.2020 22:03
Cenzura. Chcieliście PIS to macie. Państwo kłamstwa!!!!
mnm wtorek, 07.04.2020 18:37
Gdzie ty widzisz cenzurę, ogarnij się ! "Pracownik strefy ekonomicznej" - nie dodałeś: "gorszy sort". Lubicie się tak nazywać
czwartek, 02.04.2020 01:25
A Popaprańcy to są święci oni nie kłamią tylko łżą w żywe oczy
czwartek, 02.04.2020 16:00
tak czytam cie czesto i twoje wypowiedzi swiadcza o strasznym kretynizmie twojej osoby jestes typowym wytworem pisobolszewi:)
czwartek, 02.04.2020 06:00
Ty to dopiero popapraniec pisowski
czwartek, 02.04.2020 08:33
jak 99% jego kolegów
poniedziałek, 06.04.2020 20:53
zaprasza Jarek na wybory .

limuzyny ładne już kupuje .

i darmowa jazd maybachem
środa, 01.04.2020 21:11
Siedźcie na tyłkach ale nie ŚWIRUJCIE!! Skoro przychodząc do np.urzędów petenci traktowani są jakby nieśli śmiertelne zagrożenie a dokumenty w skrzynkach podawczych przechodzą 3 dniową kwarantannę a jednocześnie pracownicy tychże instytucji swobodnie poruszają się bez obaw i w większości zbędnie po największych potencjalnych wylęgarniach wirusa jak wielkopowierzchniowe sklepy w tym markety budowlane,ocierają się o siebie na ścieżkach z kijkami,tłoczą wszędzie gdzie się da,a szczytem było ok 500 aut jednego dnia pod Sobótką to mamy SZCZYT HIPOKRYZJI.Na szczęście to już przeszłość i koronaswirusów będzie mniej i zajmiemy się sprawą naprawdę poważnie a nie wybiórczo,jak niektórym pasowało.
niedziela, 05.04.2020 16:11
Dokumenty w urzędach nie przechodzą kwarantanny, a urzędnicy to też ludzie.
środa, 01.04.2020 23:55
To przestań petencie jeden łazić po urzędach, marketach budowlanych i jeździć do Sobótki...
RT środa, 01.04.2020 13:33
A tak sobie z tym poradzili Chińczycy. Jesteśmy jeszcze wiele kroków za nimi i daleko nam do nich:
1- Program na telefony pokazujacy na jakim osiedlu wystapil chory i ilu
2- program generuje kod QB ktorym trzeba sie odbijac w kazdym miejscu, wysylajac do systemu lokacje i pokazujac z kim kontakt mial kazdy czlowiek, by w momencie zachorowania zrobic kwarantanne odpowiednim ludziom
3- wszystkie drzwi do budynkow, blokow, sklepow itd otwarte i zablokowane by nikt nie musial ich co chwila otwierac zostawiajac na nich ewentualna chorobe
4- Kazda winda - dezynfekowana 3 razy dziennie
5- ulice i chodniki caly czas mokre - od dezynfekcji
6- zrezygnowanie z biletow drukowanych w srodkach komunikacji, tylko poprzez telefon mozna wygenerowac bilet i oplacic
7- miejsca ktore moze dotknac kazdego dnia kilka osob, pokrywaja stretchem (folią), ktora jest wymieniana co 2 godziny
8- KAŻDY ABY WYJŚĆ Z DOMU NP W DRODZE DO PRACY MUSI MIEC MASECZKE NA SOBIE. Wyglada wiec, ze to sciema, ze tylko chorzy powinni ja nosic, gdyby tak bylo nie byloby przepisu, aby tam musial ja nosic kazdy.
9- Miasto podzielone na STREFY zamkniete - tzn, takie np DDZ powinno byc podzielone na 15 mniejszych stref, gdzie na wejsciu policjant i urzednik sprawdzaja czy dany czlowiek ma akceptowalny powod by wejsc do danej strefy, ma tez wtedy sprawdzana temperature oraz odbija sie QR CODem z telefonu. Strefy sa ogrodzone barierkami jak powiedzmy na koncertach
10- Lokalni Urzednicy Zamiast nudzic sie w budynkach rzadowych mogliby wlasnie byc opiekunami takich stref
11- Plyny do dezynfekcji na kazdym kroku- przed kazdym sklepem, w sklepie, na kazdej klatce schodowej, w kazdym miejscu publicznym, gdzie przewija sie kilka osob

NOŚCIE MASECZKI!

Wydaje sie ze to ma spory sens i jest to odpowiednia droga do zatrzymania zarazy. Lepiej przycisnąć na początku i szybko sobie z tym poradzić, niż później się męczyć tygodniami.
niedziela, 05.04.2020 11:15
Prawie jak praca doktorska. Niestedy, sami naukowcy nie maja jeszcze recepty na wirusa. Holendescy naukowcy potwierdzili obecnosc wirusa w kanalizacji, w sciekach. I co ty na to?? Nie bede tutaj filozofowal, wniski zostawiam dla ciebie.
SUPERMAN piątek, 03.04.2020 21:45
Masoni i Illuminati I Różokrzyżowcy robią depopulacje ludzi.
SUPERMAN piątek, 03.04.2020 21:41
Masoni i ILLUMINATTI
czwartek, 02.04.2020 09:06
Masoni robią test przed wprowadzeniem NWO
Q czwartek, 02.04.2020 11:22
Zgadzam się, będą golić mas jak owce. Chyba, że się nie damy... Tylko nikt nie chce nas słuchać. Dla wszystkich jesteśmy idiotami...
czwartek, 02.04.2020 11:37
Masoni już dawno zapowiedzieli się królami świata
czwartek, 02.04.2020 13:25
Jak się tam dostać?
czwartek, 02.04.2020 13:38
Musisz sprzedać duszę diabłu i być jego sługą. Jesteś na to gotowy...? Poczytaj o illuminatach i o tym co robią z małymi dziećmi, adrenochrom, pizzagate, podesta art i wiele innych. Wujek google Ci pokaże.
czwartek, 02.04.2020 16:15
A reszta ludzi będzie moimi sługami? I będą na mnie robić?
mik1 czwartek, 02.04.2020 13:12
Nie wiem czy na dobie to przejdzie,bo na interii jak piszesz (gorzką)prawdę to blokują.Powiem swoje zdanie.Dlaczego ludzi,którzy przyjeżdżają z innych krajów i nie mają wysokiej gorączki puszcza się do domu zalecając kwarantannę,ci ludzie jadą do domu środkami komunikacji,jak kto może. Na Dolnym Śląsku bardzo dużo osób wyjeżdża za pracą do Niemiec,teraz przyjeżdżają na święta i roznoszą wirusa.Dlaczego od dawna nie zastosowano kwarantanny od razu przy granicy,w nieczynnych szkołach,hotelach,halach,ewentualnie namiotach postawionych przez wojsko.To jest główna zaraza bo ludzie nie wiedzą,że roznoszą zarazę.Niedługo dojdzie do większych restrykcji,ale po co czekać na Włoską zarazę
Ktoś czwartek, 02.04.2020 10:14
Dlaczego policja nie kontroluje ludzi z Pieszyc którzy powinni być na kwarantannie?
Nie rozumiecie ze Pieszyce to nie jest duża miejscowość i będzie to szło łańcuszkiem
Ogarnijcie się
czwartek, 02.04.2020 12:39
Nie życzę nikomu żle, ale prezesowi to nie wiem
xyz czwartek, 02.04.2020 12:31
Proszę Państwa, to może oprócz apelu Starosty o pozostanie w domu, sprawdzajcie, jak przestrzegane są nakazy wprowadzone przez premiera... moze warto wysłac straż miejska w okolice ulicy Grota Rowieckiego, gdzie wesoło biegają sobie grupki dzieci w wieku lat 9-12..., pomimo faktu, że osoby poniżej 18 roku zycia nie powinny chodzic same...
Mieszkańcy środa, 01.04.2020 14:15
Czy Burmistrz Pieszyc mogłaby zabrać głos??
Jak wygląda sytuacja w naszej gminie.
Czy zabezpieczone zostały osoby z kontaktu ze zmarłym
Ile osób mamy na kwarantannie.
Tak czynią wszyscy włodarze miast i wsi.
A u nas cisza jak po śmierci organisty.
Lila czwartek, 02.04.2020 09:31
Każdy już wie skąd Pan pochodził. Wieś to nie miasto każdy mieszkaniec teraz się boi, wiele osób miało z Panem kontakt i jego rodziną, później oni mieli kontakt z innymi, żyli normalnie w przestrzeni publicznej. Nikt nikogo tu nie oskarża, że był ZAKAŻONY bo to nie jego wina. Ale jakie zostały kroki co do zweryfikowania i poddania osób kwarantannie ? Czy może zajść taka sytuacja że cała Wieś zostanie poddana kwarantannie ? Niech ktoś kompetentny się do tego odniesie. Mamy prawo wiedzieć co dzieje się obok nas.
środa, 01.04.2020 23:33
a po co z ciekawosci
mieszkaniec środa, 01.04.2020 17:58
Kwarantannę przechodzi mieszkaniec Pieszyc na Kopernika przyjechał z Holandii .Zamknąć granice dla wszystkich .,a tak narobili kłopotu.
autor czwartek, 02.04.2020 04:58
Ale sensacja, wiele osób w Pieszycach ma kwarantannę, tylko mają też mądrych, normalnych sąsiadów.
autor środa, 01.04.2020 19:02
Komu kłopotu narobił tobie?, że do domu wrócił. Kwarantanne przechodzą wszyscy co wracają do kraju,zdrowi też. Ale ty musisz z tego zrobić sensację. Weź idź mu czerwone krzyże na drzwiach pomaluj, tak robili w 16 wieku w Londynie, jak dżuma panowała. Może jeszcze Go jakoś oznacz bo wrócił. Co za mściwi ludzie, gdyby mogli to dla tych co wracają do domu szubienice na ulicach rozstawili by. Sensację robi, że czlowiek do domu wrócił i ma kwarantannę. Nie on pierwszy i nie ostatni.
Ania środa, 01.04.2020 20:44
Nie wszyscy przechodzą kwarantanne. Akurat znam osoby które zjechał z Włoch i bez kwarantanny. Tylko ze to kierowcy busów.
autor środa, 01.04.2020 21:29
No to dlaczego tych co chodzą i nie mają kwarantanny sie nie boicie?, a człowiek który przestrzega zasad jest napietnowany.
środa, 01.04.2020 19:45
Jak ci zarazi rodzine to inaczej bedziesz spiewac.gdyby nie wirus to nadal by siedzieli zavgranica i mscili na polske ze bieda.a teraz jak jest epudemia to patrioci
autor środa, 01.04.2020 20:07
Ale jak naprawdę przechodzi kwarantannę zgodnie z przepisami nie wychodzi na dwór, to co chcesz?. Przecież wszyscy co wracają nie są chorzy. Nie bądź zawistny, trzeba było też jechać zarabiać. Jeszcze jedno, to że ludzie przechodzą kwarantannę w domu to jest wina wladz lokalnych, powiatowych. Nie ma na terenie powiatu zorganizowanego miejsca na kwarantanne, nasz Powiat jest jednym z wiekszych w okolicy. Nie mówię, że to ma być za darmo tylko w godnych, bezpiecznych warunkach.
środa, 01.04.2020 20:13
I tak wszyscy wykitujemy
środa, 01.04.2020 20:22
Człowieku czy ty widzisz co piszesz? To nie wina ludzi, że są zakażeni. Na to NIKT wpływu nie ma. A ty piszesz tak, jakby ktoś robił wszystko, żeby złapać wirusa a potem celowo zakażał. Ktoś z twego otoczenia zachoruje to wiadro pomyj na niego wylejesz i do końca życia znienawidzisz?? Zastanów się zanim kogoś skrzywdzisz takim gadaniem
środa, 01.04.2020 21:38
No właśnie, dobrze napisane. Gdyby to dotyczyło jego żony, córki, przyjaciółki, czy też by pisał. Ludzie z takim podejściem, to szybciej was nienawiść zje niż ten wirus. Trzeba naturalnie uważać, trzeba być rozsądnym, przestrzegać zasad higieny, ale bez nienawiści do innych. Każdy się tego boi, każdy uważa bo chce żyć, a tutaj jeden z drugim pisze jakby specjalnie ktoś chciał sie zarazić. Wszyscy w domu nie bedziemy siedzieć, manna nam z nieba nie poleci. Może ty co tak wiesz gdzie, kto ma kwarantannę nie masz co robić i obserwujesz.
środa, 01.04.2020 23:08
Plemiona POPiSowe,dajcie spokój już z ta nawalanką.Nie jesteście całym światem,naprawdę. W polskiej populacji stanowicie 20 i 10 procent,a tylko w wyborach przy frekwencji 50% wydaje wam się ,iż jest was 40 i 20 procent.Najpierw krzyczycie,ze rządzi jakiś bezzębny karzeł z kotem a następnie nie jesteście w stanie nawet takiego pokonać.To tak jakby odgrażać się że mamy super team a następnie przerypać z kretesem 5 meczy z rzędu co najmniej 3:0 i nadal być zadowolonym z siebie,ręce opadają
środa, 01.04.2020 21:04
wgospodarce.pl/informacje/77067-starsi-a
merykanie-gotowi-umrzec-za-ameryke
Zibi środa, 01.04.2020 13:31
Ktoś tu strasznie miesza, pierwszą osobą miała być osoba z gminy
i Łagiewniki i jedyna jak dotąd, dlaczego nie ma testów to jedna wielka ściema
Mieszkaniec środa, 01.04.2020 13:36
Straszna ściema. W zeszłym tygodniu podawali, że wykonano 19 testów, dane z wczoraj nadal 19 testów i jedna osoba zarażona, dziś podają że jedna osoba zmarła i jest to mieszkaniec Pieszyc. Robią z ludzi wariatów.
środa, 01.04.2020 15:16
A gdzie to pisze ze z Pieszyc? moze z gminy Pieszyce, facet zmarl w piatek, pogrzeb juz sie odbyl, a dzisiaj dopiero przyszly wyniki ze byl zarazony, wiec nie robcie plot skoro nie wiecie dokladnie tylko snujecie swoje teorie, najmadrzejsi inaczej
środa, 01.04.2020 17:19
A jak to się stało, że człowiek zmarł i dopiero po tym zrobiono test? Gdzie wcześniej były WSZYSTKIE służby. Czy ten zmarły nie miał wcześniej żadnych objawów?
środa, 01.04.2020 19:01
Miał udar, trafił do szpitala, pojawiła się gorączka. - pobrano test na COVID w Latawcu/powiat Świdnica /. Pacjent zmarł z powodu udaru, wynik pozytywny otrzymano pośmiertnie - coś jeszcze nie jest zrozumiałe?
środa, 01.04.2020 13:37
Pierwsza osoba zarażona z gminy Łagiewniki widocznie przebywa nadal na leczeniu w szpitalu, a tutaj chodzi o pierwszy śmiertelny przypadek. Musiały teraz spłynąć wyniki testów, zauważ, że zlecono już jakiś czas temu 50 testów mieszkańcom naszego powiatu.
autor środa, 01.04.2020 21:50
Dobre sobie "już 50".
Ja środa, 01.04.2020 13:33
Dlaczego tej osoby nie ma w ogolnych statystykach krajowych ??? Ostatnie osoby jakie zmarły to w Warszawie i Tychach
środa, 01.04.2020 16:26
Poczekamy do wiadomości wieczornych w tvp1 zobaczymy czy ujmą naszego zmarłego w statystykach. Bo ani w piątek -gdy ponoć zmarł, ani teraz pewnie nie zostanie ujęty.
środa, 01.04.2020 18:41
PIS łga jak Urban w stanie wojennym
środa, 01.04.2020 16:31
Bo jak jest wyżej napisane bezpośrednia przyczyną zgonu było zatrzymanie krążenia i udar. Czyli nie będzie w statystykach krajowych ujęty.
środa, 01.04.2020 21:07
Nie tłumacz to nie dotrze do tego łba
środa, 01.04.2020 21:19
zrozumcie że to wirus powoduje zgon przyspieszając tylko jakieś choroby z którymi można żyć a to że lekarze maja wpisywać w kartę niekoniecznie prawdę to już zalecenie odgórne...
środa, 01.04.2020 21:25
pisowcowi nie wytłumaczysz,to ich przerasta
autor środa, 01.04.2020 21:43
Wiesz, ja to rozumiem inaczej. Słaby organizm, nie walczy z wirusem, a jest słaby bo już ma inne choroby. Chore organy przestają funkcjonować. Masz rację, że wirus przyśpiesza zgon, ale nie jest podstawową przyczyną. Tak to rozumiem, może źle?.
środa, 01.04.2020 17:00
A jak zarażony KORONAWIRUSEM zginie w wypadku samochodowym to co wirus go zabił czy w skutek obrażeń ??? zachowujesz się jak MACIEREWICZ
SAM środa, 01.04.2020 13:18
A CO W SZPITALU W DDZ ?????
Ojciec środa, 01.04.2020 13:23
Pan dr.B.już PO kwarantannie.Wszyscy bezpieczni.
Miły środa, 01.04.2020 21:42
On ma właśnie
SAM środa, 01.04.2020 13:30
CHODZI O PANA S. I CHIRURGIĘ !!!!
edi środa, 01.04.2020 20:24
Może ktoś zna odpowiedź ? Ratownicy zabrali chorego z domu. Przywieźli do Dzierżoniowa. Kto badał chorego ??? Kto wystawił skierowanie na neuro do Świdnicy, bo przecież nie ratownik czy kierowca ??? Który lekarz badał pacjenta ??? Ile osób w szpitalu miało kontakt z zarażonym ???
środa, 01.04.2020 13:41
Pierwszą osobą zarażoną w powiecie był przecież mieszkaniec gminy Łagiewniki. Totalna dezinformacja. A szpitalem poza powiatem dzierzoniowskim to Latawiec w Świdnicy
środa, 01.04.2020 13:53
Czytanie ze zrozumieniem. Nie jest napisane że zmarła osoba u której jako pierwszej w powiecie stwierdzono koronowirusa, a że zmarła pierwsza osoba z zakażonych w powiecie.
środa, 01.04.2020 17:31
Masz rację. Niepokoi mnie jednak to, że test wykonano dopiero pośmiertnie. Czy zatem ktoś posiadał wcześniej informację o podejrzeniu choroby u tego człowieka i czy ktokolwiek coś z tym zrobił? Czytając wszystkie posty mam olbrzymie wątpliwości czy to wszystko działa prawidłowo.
środa, 01.04.2020 14:36
Ale cały czas podawano, że w powiecie dzierżoniowskim jest zarażona tylko JEDNA osoba.
środa, 01.04.2020 20:17
No tak, bo wyniki testów otrzymano dopiero dziś. Nie mogą Ci podać jak nie ma pewności
Mieszkaniec Pieszyc. środa, 01.04.2020 13:59
Taka jest rzeczywistość w podawaniu informacji o zakażeniach. Władze kłamią do poregi entej. Statyki muszą być pomyślne dla pisu.
X środa, 01.04.2020 17:57
To pan Starosta jest z PIS?Jak to się wszystko szybko zmienia!A tak serio to zacznij myśleć logicznie człowieku!!!
środa, 01.04.2020 14:28
Przecież pisze o 2 kolejnych, czyli razem 3 licząc pierwszą zarażoną osobę z gminy Łagiewniki
środa, 01.04.2020 15:00
Najnowsze informacje z powiatu dzierżoniowskiego:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Dzierżoniowie przesyła informacje - stan na dzień 01 kwietnia 2020 r. godz. 13:30:
- liczba osób poddanych kwarantannie domowej wynosi 351 (w tym 28 na mocy decyzji PPIS)
- liczba osób objętych nadzorem epidemiologicznym wynosi 35
- zakażone 3 osoby:
-- 1 hospitalizacja
-- 1 izolacja domowa
-- 1 wykonano pośmiertnie test i wynik jest dodatni, nie była na oddziale zkaźnym, przyczyna zgonu: zatrzymanie krążenia, udar mózgu
- Zlecono pobór próbek do badań u 56 osób
środa, 01.04.2020 17:44
SIEDŹCIE w chałupie na ddupie,ten zaraz zaraz minie..Pomijam już,że jedni siedzą za pieniądze a drudzy za darmo a inni nawet dopłacają oraz inne konfigurację. Nie ma to znaczenia teraz.Na rozliczenia przyjdzie czas.Wykończyć bestie nie rozwalając gospodarki na lata..PRIORYTET bo ucierpią wtedy WSZYSCY,paradoksalnie sucho-nodzy dzisiaj,nawet bardziej
środa, 01.04.2020 18:37
Chyba kłamstwo z tym zgonem,jedna osoba w Tychach tylko dziś umarła
środa, 01.04.2020 17:40
Dlaczego nie napisza dokładniej z jakiego osiedla czy z jakiej ulicy pochodzi ta osoba
środa, 01.04.2020 17:49
Z Żoliborza koronaświrze
środa, 01.04.2020 18:13
Ponoć z Betlejem to przyszło
środa, 01.04.2020 17:45
Mam wrażenie, że większość działań ze strony lokalnych służb to lipa. Mówią, że robią ale okazuje się, że tylko mówią -nie czarujmy się problem ich przerasta. Nie ma wystarczającej liczby testów, środków indywidualnej ochrony, środków odkażających itp. Sami starajmy się minimalizować zagrożenie, izolujmy się tak jak to tylko możliwe bo nikt nam nie pomoże jak się zarazimy.
Mąż i żona środa, 01.04.2020 16:16
Wraz z mezem jestesmy prawie od tygodnia chorzy z goraczka, kaszelem i ogolnie nie mamy sil sie ruszać. Mielosmy kontakt ze szpitalem w celu uzyskania recepty, kontakt z lekarzem rodzinnym po zwolnienie oraz kontakt z sanepidem bo ilez mozna miec goraczke po wybraniu antybiotyku. Nikt nie zapytał o to czy moglismy sie zarazic od osoby chorej (a w naszych zawodach to bardzo mozliwe) ani czy bylismy za granicą. Kazali czekać i jak się nie polepszy to dzwonic do szpitala w boleslawcu na oddział zakazny lub w razie duszności na 112. Zadnych testow... Nic.
środa, 01.04.2020 16:28
Extra Was potraktowali! Czyli bujajcie się z problemem sami....bez komentarza
środa, 01.04.2020 16:37
Czy państwo jesteście objęci kwarantanną?.Rozumiem,że przed infekcją pracowaliście normalnie i nikt na to nie zwrucił uwagi?
Mąż i żona środa, 01.04.2020 18:18
Oczywiscie ze pracowaliśmy normalnie nawet w dzien wyatapienia objawów bo one pojawily sie wieczorem po pracy. Zadnej kwarantanny...
E środa, 01.04.2020 16:58
Brak słów...
środa, 01.04.2020 18:39
pisowskie państwo z dykty
środa, 01.04.2020 13:14
Bezpośrednią przyczyną śmierci było zatrzymanie krążenia i udar mózgu. Czy wy nas w końcu przestaniecie oszukiwać.
środa, 01.04.2020 13:22
Poczytaj i doucz się. Osoba bez koronawirusa mająca inne schorzenia żyłaby jeszcze , ale zainfekowany organizm jest tak osłabiony, że człowiek umiera na "te inne". Bo nie daje rady walczyć na dwa fronty. Więc winny jest jednak koronawirus.
SOG środa, 01.04.2020 17:23
Winne jest wystąpienie kilku czynników chorobowych jednocześnie - jak w przypadku tysięcy zgonów w roku. Gdyby miał grypę, anginę lub choćby ciężkie przeziębienie skończyłoby sie najprawdopodbniej identycznie. Przestańcie się nakręcać jak dzieci w przedszkolu, bo całe podejście do tego wirusa jest medialnie przekłamane. Jedno jest pewne - ewidentnie chodzi o celowe wywołanie paniki, a jaki jest faktyczny cel pewnie już niedługo się dowiemy. Z pewnością dostaniemy jakieś "cudowne" rozwiązanie, na które w innej sytuacji nigdy byśmy się nei zgodzili. A tak przyjmiemy z otwartymi rękami. Radzę obserwować uważnie, bo już wkrótce ktoś ważny w UE i na świecie wysunie propozycję nie do odrzucenia
Babka środa, 01.04.2020 14:32
Dokładnie, umiera się na powikłania, a nie na samego koronowirusa.
... środa, 01.04.2020 14:50
Każdy ma korona wirusy w swoim ciele.Jest ich kilkanaście proc.wszystkich wirusów.Tak jesteśmy stworzeni.Niech napiszą czy zmarł na Covid 19. Tego już nie napiszą.
PiS sris środa, 01.04.2020 15:14
No to w statystykach powinien być?. No to jak nie oszukują?
......... środa, 01.04.2020 13:23
Przecież jak by nie było bezpośredniej przyczyny śmierci to by wcale nie powiedzieli...Wszystko to oszustwo nikt nie podaje prawdziwych danych ile jest chory itp.
Jot środa, 01.04.2020 16:35
wszystko zagrożone karami- wyjście do parku, spotkanie z kumplem przy piwku, rower itp., a jakie kary grożą najwyższym urzędnikom typu Duda, Witek, Terlecki, mały naczelnik za dążenie po trupach Polaków do wyborów?
środa, 01.04.2020 16:30
I znów ani jednej wzmianki N temat chorych z naszego powiatu. Nigdzie nawet w info wojewody. O zmarłym również. Robią nas na każdym kroku w bambuko.
środa, 01.04.2020 16:26
Tylko pogratulować
środa, 01.04.2020 16:29
W Dzierżoniowie też nie zmieniła się statystyka odnośnie zarażenia to o co chodzi?????
Mieszkaniec środa, 01.04.2020 16:25
50 testów na wirusa w powiecie to żart, będziemy umierać w domach
środa, 01.04.2020 16:05
Powinni podawać chociaż wiek tych osób.
senior środa, 01.04.2020 16:00
wazne tylko wybory pis wie ze tylko tym zyja Polacy.
środa, 01.04.2020 15:29
Jak to z Pieszyc. Jak była mowa tylko o osobie z Łagiewnik. Kłamstwo. Nie mówię prawdy.
środa, 01.04.2020 16:34
Ludzie nauczcie się czytać ze zrozumieniem. Z Pieszyc bo dziś otrzymano wyniki testów osoby z Pieszyc i Dzierżoniowa.
Danka środa, 01.04.2020 13:26
A ile ludzi choruje na przewlekłe choroby bo 2 osoby zarażone koronowirusem i wielce akcje... Bezprzesady... To we wrocku nie ma takiej paniki jak tutaj.... A tutaj się dzieje tak jakbym całą bielawa miała być chora itp!!!! Chore to
środa, 01.04.2020 15:58
A założymy się ?
Kolo środa, 01.04.2020 14:22
Danka, nie pij
środa, 01.04.2020 15:50
O co ci chodzi ?Danka ma rację, a jak pije to ze mną. Ty nam nie stawiasz
autor środa, 01.04.2020 15:43
No a przez kilka dni byla informacja, że chora jest jedna osoba z naszego powiatu, to ten pacjent z gminy Łagiewniki, a dzisiaj nagle zmarł człowiek który był chory. Jak nie będą robić testów, to sami " zdrowi", będą chodzić.
środa, 01.04.2020 15:15
PiS idzie po władzę po trupach.
środa, 01.04.2020 13:26
Jak t jest, wczoraj w powiecie była jedna osoba z koronawirusem (okolice Łagiewnik) a dzisiaj okazuje się że jedna zmarła z Pieszyc, to coś tu nie gra, ktoś kłamie i zataja informacje
środa, 01.04.2020 15:30
Nie z Pieszyc tylko z gminy Pieszyce
Obywatel środa, 01.04.2020 14:57
Senepid w Dzierżoniowie to kpina, każdy kto miał z nimi choć raz do czynienia to wie ze to jedno wielkie pośmiewisko
Mieszkańcy środa, 01.04.2020 15:02
Jako jedyni w Polsce obecni nieprzytomni.
Domagamy się rzetelnych, merytorycznych informacji.
Jest zbyt wiele nieścisłości aby można to było tak zostawić
Hill środa, 01.04.2020 14:43
Czym innych jest śmierć osoby zakażonej koronawirusem, a innym -z powodu wirusa. Jak ktoś zarażony będzie jechał autem i się zabije w wypadku, to raczej będzie ten pierwszy przypadek, prawda?
środa, 01.04.2020 13:22
Prosimy o odpowiedzialność jeśli jesteś chory nie wychodź z domu.
środa, 01.04.2020 14:53
i tak ma byc
JANEK środa, 01.04.2020 14:20
BO DLA PIS WYBORY WAŻNIEJSZE OD LUDZI WŁADZA !!!!
środa, 01.04.2020 14:16
80% ZARAŻONYCH NIE MA OBJAWÓW,DLATEGO NIE ROBIĄ TESTÓW.STATYSTYKI NAJWAŻNIEJSZE DLA CIEMNEGO LUDU.
środa, 01.04.2020 14:25
baranie niedorzniety ,testy robi sie tylko tym u ktorych zachodzi podejzenie koronawirusa a nie wszystkim jak popadnie bo to niema sensu
środa, 01.04.2020 14:46
a jest sens robić dorznietemu,,czym szybciej wykaże,tym mniej osob zarazi
środa, 01.04.2020 14:18
Co z zarażonym w Dzierżoniowie jest na kwarantannie ,a kontakty?
środa, 01.04.2020 14:30
no właśnie?! nie wiadomo czy miał kontakt z kimś... i czy już gdzieś dalej to gówno nie poszło...nie mówią całej prawdy tylko to co wygodne!!!
Zaniepokojony środa, 01.04.2020 13:57
Pacjent zmarł w piątek, a dopiero dzisiaj informacja. Jak to ma tak działać to ja dziękuję.....
środa, 01.04.2020 14:00
zgadza się test pośmiertny-5 dni czekania
Klo środa, 01.04.2020 13:56
Czytam te kłamstwa i od razu mam duszności. Jedna osoba zarażona z gminy Łagiewniki, ale druga umiera z gminy Pieszyce. Taka dezinformacja przynosi więcej złego niż dobrego
środa, 01.04.2020 13:55
Wszystko przygotowane...,ale nie powiedzieli że u GRABARZA
Anonim środa, 01.04.2020 13:52
Osoba z koronawirusem ale zmarł na coś zupełnie innego, więc o co siejemy panikę? I czy wgl ten przypadek był potwierdzony?
SAM środa, 01.04.2020 13:49
CO ZE SZPITALEM W DZIERŻONIOWIE Z CHIRURGIĄ I DOKTOREM S. ????
Korona środa, 01.04.2020 13:46
Pewnie miał miażdzyce. To trzeba bylo leczyć. A nie zwalać ze to koronawirus.
Ja środa, 01.04.2020 13:45
Kwadratura koła.
Pacjent zmarł w Szpitalu Latawiec na oddz.neurologi.
Wynik dodatni a władze Pieszyc milczą.
Brak informacje informacji o pojawieniu się koronawirusa w gminie.
Należałoby by mieszkańców uczulić na zagrożenie które mamy koło siebie.
Bezmyślność władzy sięgała dna.
środa, 01.04.2020 13:41
Nie okłamujcie nas piszcie prawdę chcemy znać fakty.Jesreście od tego ,aby rzetelnie informować ludzi z danego powiatu.Wyjaśnijcie sytuację przecież w Pieszycach nie było podawanego przypadku zakażenia,a w Dzierżoniowie to osoba w jakim wieku może normalnie pracowała i przekazała już dalej.....
środa, 01.04.2020 13:37
To pacjent przyniósł wirusa do szpitala czy pielęgniarka??? ma to znaczenie dla otoczenia chorego z Pieszyc
środa, 01.04.2020 13:52
Pacjent miał koronawirusa, pielęgniarka była z oddziału wewnętrznego i nie miała z nim kontaktu
Danka środa, 01.04.2020 13:30
A ile ludzi choruje na przewlekłe choroby bo 2 osoby zarażone koronowirusem i wielce akcje... Bezprzesady... To we wrocku nie ma takiej paniki jak tutaj.... A tutaj się dzieje tak jakby całą bielawa miała być chora itp!!!! Chore to
Edwark środa, 01.04.2020 13:34
Kto to z gminy pieszyce???
Harry środa, 01.04.2020 13:24
To już koniec świata jest
Mieszkaniec - nie polityk środa, 01.04.2020 13:34
Czy to już początek „końca”? Relacja pielęgniarki Jagody z Włoch. "Kilka dni temu zmarła polska pielęgniarka, inna popełniła samobójstwo … w tej chwili zbieramy pieniądze na wysłanie jej prochów do Polski. Umierają lekarze, pielęgniarki, ratownicy … Polacy, błagam - zostańmy w domu. Będę krzyczała i błagała - zostańcie w domu, nie bierzcie przykładu z Włochów, Francuzów, Hiszpanów. Bądźcie mądrzejsi - zostańcie w domu. Jeśli chcesz pomóc innym (może sobie?) przyłącz się do apelu zwiększenia ochrony naszych lokalnych Medyków - "2 zł od każdego dla Szpitala Powiatowego”. Oni muszą dla NAS WYJŚĆ Z DOMU ! Więcej na: https://doba.pl/ddz/artykul/2-zl-od-kazd
ego-dla-szpitala-powiatowego-w-dzierzoni
owie/43994/15
środa, 01.04.2020 13:28
Jak dotąd nie było chorych z DDZ i okolic A nagle 2 coś tu jest nie tak w przekazywaniu prawdy
środa, 01.04.2020 13:25
Przecież pierwszy przypadek był z gminy Łagiewniki
Mieszkaniec środa, 01.04.2020 13:26
To przykre że władze u Nas tak bagatelizują sprawę.
Przez 2 tyg 19 próbek.
Nagle 50 i już zmarł.
Może należałoby poinformować że mamy przypadek pacjenta z wynikiem dodatnim a tym samym zwrócenie jeszcze więcej uwagi na siebie i innych.
Może jestem współpracownikiem, kolegą, sąsiadem.
Usypianie czujności mieszkańców w nieuzasadnionych oprawach przed hejtem nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Efekt odwrotny do oczekiwanego
Mieszkaniec - nie polityk środa, 01.04.2020 13:20
Czy to już początek „końca”? Relacja pielęgniarki Jagody z Włoch. "Kilka dni temu zmarła polska pielęgniarka, inna popełniła samobójstwo … w tej chwili zbieramy pieniądze na wysłanie jej prochów do Polski. Umierają lekarze, pielęgniarki, ratownicy … Polacy, błagam - zostańmy w domu. Będę krzyczała i błagała - zostańcie w domu, nie bierzcie przykładu z Włochów, Francuzów, Hiszpanów. Bądźcie mądrzejsi - zostańcie w domu. Jeśli chcesz pomóc innym (może sobie?) przyłącz się do apelu zwiększenia ochrony naszych lokalnych Medyków - "2 zł od każdego dla Szpitala Powiatowego”. Oni muszą dla NAS WYJŚĆ Z DOMU ! Więcej na: https://doba.pl/ddz/artykul/2-zl-od-kazd
ego-dla-szpitala-powiatowego-w-dzierzoni
owie/43994/15
środa, 01.04.2020 13:19
Wiadomo w jakim wieku jest osoba z dzierzoniowa? Może pracował w którymś z zakładów? Takie informacje są bardzo ważne!!!
środa, 01.04.2020 13:18
No przecież nie było zarażonych ?!?!?!? Ile osób w DDZ umrze w następnych dniach i dalej PiS nie będzie robił testów ?????
Kłamcy i mordercy !!!!!!!
juila środa, 01.04.2020 13:15
masakra