Decyzja o budowie spalarni w Bielawie odsunięta w czasie [AKTUALIZACJA]

środa, 28.9.2022 13:00 23297 150

W środę 28 września odbyła się sesja Rady Miejskiej Bielawy. Na sesji m.in.  była omawiana zmiana planu przestrzennego zagospodarowania. Radni mieli zadecydować czy w Bielawie powstanie spalarnia odpadów. Na sesję przyszli mieszkańcy, którzy byli przeciwni powstaniu spalarni. Były też dwa transparenty "za".

 Po burzliwych dyskusjach punkt został wycofany z obrad, gdyż radni mieli wątpliwości co do zawartych w projekcie uchwały sformułowań. Chcą, aby wprowadzono zmiany, które będą jednocześnie merytorycznymi.  Jeśli radni zadecydują o zatrzymaniu budowy spalarni, zmiany te jednoznacznie będą o tym świadczyły. Przygotowanie nowego projektu, zgodnie z wymaganą procedurą, potrwa około trzech miesięcy.

 
Przeczytaj komentarze (150)

Komentarze (150)

środa, 28.09.2022 19:32
Gdyby posłuchali radnego Łyżwę to zamiast odsuwać w czasie tego gniota już dzisiaj ta uchwała zostałaby odrzucona w całości.
Obserwator środa, 28.09.2022 20:04
Gdyby radni byli za zakazem termicznego przetwarzania odpadów, zachodziłaby obawa że przedsiębiorca wykorzystał by ten zapis i stwierdził że on będzie przekształcał termicznie odpady a to nie to samo i pozwala mu to wybudować ta instalację, tak to zrozumiałem , dlatego chcą prawidłowo wpisać, żeby nie dać możliwości na budowę tej instalacji, ktoś zrobił błąd.
poniedziałek, 03.10.2022 13:53
Historia zapisów w planie zagospodarowania dla fabryki smrodu (zamiast centrum odzysku) zwanej ECO jest następująca: w 2015 roku napisano w pierwotnym planie, że jest tam możliwa „produkcja paliw i energii ze źródeł odnawialnych”. Ówczesny burmistrz i radni byli przekonywani, że chodzi o produkcję paliw i energii z biomasy, zrębków drewna itp… Wtedy opinia publiczna w 2015 roku została uspokojona tym zapisem, że nie będzie tam spalarni odpadów. Aż do 2021 roku kiedy okazało się, że taki „niewinny” zapis z 2015 roku oznacza jednak że to przywożone tam odpady mają być tym „źródłem odnawialnym” dla spalarni! Czyli, że oprócz męczącego fetoru gnijących i zalegających tam pod chmurką pryzm odpadów - mogą administratorzy ECO dołączyć furany i dioksyny, które w przypadku awarii urządzeń oczyszczających spaliny skażą teren, który zasnuwany jest już obecnie fetorem. Jak widać więc – nawet w dokumentach urzędowych można manipulować radnymi i opinią publiczną jeśli użyje się sformułowań typu „ze źródeł odnawialnych” – co miało sugerować, że spalarnia odpadów jest wykluczona... Przerażeni perspektywą oburzenia wyborców takim obrotem sprawy - bielawscy radni w sierpniu 2021 roku podejmują uchwałę o przystąpieniu do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego w celu, jak to określono w uzasadnieniu, „uporządkowania procesu przetwarzania odpadów na terenie ECO, w tym wykluczenie termicznego przekształcania odpadów - spalania paliwa RDF i innych odpadów”. I o dziwo - bo oto 28 września 2022 roku mieliśmy kolejną próbę manipulacji urzędowej – bowiem z treści dokumentu przedstawionego radnym zniknęły słowa użyte w uchwale z sierpnia 2021 roku w celu „wykluczenie termicznego przekształcania odpadów”… – Został użyty tylko akapit o wykluczeniu „termicznego przetwarzania odpadów” – co jak wskazał radca prawny na Sesji 28 września br. - nie wykluczałoby możliwości realizacji jedynej jak na razie na Dolnym Śląsku spalarni odpadów komunalnych. Na szczęście - szczególnie dla Dzierżoniowian narażonych na najczęściej wiejące zachodnie wiatry – podstęp którego autorzy na razie są nieznani – został zdemaskowany i jeśli radni do końca będą zdeterminowani w obronie społeczności lokalnej – to za około trzy miesiące wróci na Sesję uchwała w pełnej pierwotnie wnoszonej treści o „uporządkowania procesu przetwarzania odpadów na terenie ECO, w tym wykluczenie termicznego przekształcania odpadów - spalania paliwa RDF i innych odpadów”. Dziwi w tym kontekście bierność przedstawicieli Dzierżoniowa, którzy jakby nie mieli świadomości tego, że spalarnia która miałaby transgraniczne oddziaływanie na środowisko (wiatr od zachodu) – jest wspólnym zagrożeniem w rękach tych którzy od lat składują i przetwarzają przywożone tam z całej Polski odpady pod gołym niebem i na nie odizolowanym podłożu. A służby ochrony środowiska z Delegatury Wałbrzyskiej nie mogą w tym dostrzec łamania art. 183 Kodeksu Karnego który mówi w § 1 - „ Kto wbrew przepisom składuje, usuwa, przetwarza, dokonuje odzysku, unieszkodliwia albo transportuje odpady lub substancje w takich warunkach lub w taki sposób, że może to zagrozić życiu lub zdrowiu człowieka lub spowodować istotne obniżenie jakości wody, powietrza lub powierzchni ziemi” - podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Dużo więc jeszcze pracy muszą wykonać radni którzy jak do tej pory tolerują nieudolność lub nawet coś gorszego w działaniach państwowych instytucji ochrony środowiska…
środa, 28.09.2022 20:07
Projekt uchwały czyta burmistrz i radca prawny zanim trafi pod obrady na sesji, więc o błędzie nie ma mowy. Chcieli ją przepchnąć ale doba zrobiła im koło pióra i sprawa się rypła
Zamyślony środa, 28.09.2022 20:13
Nikt niczego nie chciał przepychać, burmistrz i większość koalicji od początku byli przeciwni budowie tej instalacji, jedynie radny Dzwiniel zabiegał o głosy poparcia dla tej instalacji i to daje do myślenia.
środa, 28.09.2022 20:59
Do myślenia daje, czy burmistrz kontroluje dokumenty, które wychodzą z urzędu? Projekt uchwały o zmianie zagospodarowania przestrzennego przygotował podległy mu urzędnik, więc skoro burmistrz był przeciwny to nie dopatrzył się źle sformułowanej treści uchwały? Podobno ma doktorat?
Zek środa, 28.09.2022 21:08
Oj widać że PO koniecznie chce obarczyć całą wina burmistrza, a prawda jest taka że pan Dragan, Molasy, Kuśmierek, Łyżwa poprzedni plan zaakceptowali, dając zielone światło pod budowę spalarni , a teraz tacy wielcy przeciwnicy, wybory idą.
środa, 28.09.2022 21:28
Gdyby dali zielone światło to ta spalarnia już by była wybudowana. Trzymaj się faktów a nie propagandy
czwartek, 29.09.2022 19:00
DOBA jest obrońcą praworzadności - nie pamiętacie jak pięknie relacjonowali palenie świeczek po Sądem w Dzierżoniowie? A jakie piękne fotografie dali na demonstracji u i es-beków przeciw odebrania im emerytu utrwalaczy władzy ludowej.
piątek, 30.09.2022 06:59
Wg ciebie praworządność to wyroki wydawane przez Kaczora i jego bandę.
Mieszkaniec piątek, 30.09.2022 17:18
Ludzie przecież oni mają wszystko podpisane,a sam nagłówek świadczy o tym że jest to tylko kwestia czasu tak więc mieszkańcy mogą sobie protestować a spalarnia i tak powstanie .
piątek, 30.09.2022 18:19
Dzisiaj minister Dworczyk podał się do dymisji, zobaczymy w jakim resorcie wyląduje... A co do Bielawy to te kilka osób z transparentami przyszło tylko żeby zasygnalizować, że opozycja pracuje i żaden myk z grą słów w sprawie spalarni nie przejdzie.
piątek, 30.09.2022 10:16
https://smoglab.pl/spalarnie-odpadow-kon
trowersje/
miszkaniec środa, 28.09.2022 15:38
Niech mieszkańcy przestaną śmiecić ,nie trzeba będzie budować spalarni, Przeciwnicy budowy niech powiedzą co zrobić w/g nich ze śmieciami .
mieszkaniec piątek, 30.09.2022 22:53
Nie wchodzić w model Włoski, tylko Szwecki, Duński, Niemiecki, czy Francuski, gdzie gospodarka odpadami jest w rękach samorządów, a nie w rękach prywatnych.
sobota, 01.10.2022 13:50
W krajach Unii Europejskiej gospodarka odpadami komunalnymi to ustawowe zadanie własne administracji gminnych. (Włoch ą specyficznym wyjątkiem.,). Ale w Polsce na koniec XX wieku aferałowie pozwolili samorządom na sprzedawanie w gminnych przetargach mieszkańców w łapy tych śmieciowych koncernów które na obligatoryjnych comiesięcznych opłatach obywatelskich za odpady domowe kręcą lody. I ta kuriozalna patologia napędzająca inflację trwa do dzisiaj… Dużo jeszcze trzeba zrobić aby uwolnić Polaków od neokolonialnych zaległości… wpisz w google.pl i czytać pora-na-nowy-lad-w-odpadach-komunalnych-
w-polsce/
Dobrze poinformowany środa, 28.09.2022 16:48
Muszę doprecyzowac, nie tylko lokalni mieszkańcy. Zdajecie chyba sobie sprawę, ze drozdowski zwozi do nas śmieci z całego województwa? Jesteśmy śmietniskiem dla okolicznych i bardziej odległych powiatów. Jak powstanie spalarnia ilość transportów będzie znacząco większa, bo naszych lokalnych śmieci będzie za mało. Wiem co mówię, sprawdzone źródło.
sobota, 01.10.2022 20:42
Bielawa już jest jednym wielkim "ekologicznym" śmietnikiem. Jeszcze niech dojdzie spalarnia i w mieście pozostaną tylko desperaci i emeryci którym pewnie i tak już wszystko jedno.
niedziela, 02.10.2022 00:31
Już teraz są sami emeryci bo młodzi w tym mieście pracy nie znajdą
czwartek, 29.09.2022 09:03
Helweci spalają 70% wszystkich gromadzonych odpadów komunalnych. Dzięki temu co roku do szwajcarskich gospodarstw domowych i przedsiębiorstw płynie prąd o sumarycznej mocy sięgającej 1050 GWh. Co ciekawe, Szwajcaria nie planuje odwrotu od spalania odpadów, wręcz przeciwnie. Pomimo, że w kraju działa 30 bloków, to z powodu coraz wyższego poziomu produkcji śmieci, władze zamierzają stawiać kolejne. W świecie pracuje obecnie 2450 jednostek tego typu, z czego prawie 50% w samej Japonii. Ważne, żeby korzystała na tym lokalna społeczność
piątek, 30.09.2022 01:06
Cały południowy Sztokholm ogrzewany jest odpadami komunalnymi i przemysłowymi, które spalane są w spalarni odpadów w Högdalen. 500 000 ton odpadów komunalnych i 250 000 ton odpadów przemysłowych produkuje rocznie 1 700 GWh ciepła i 450 GWh energii elektrycznej. Łącznie Szwecja posiada 28 instalacji tego typu.
piątek, 30.09.2022 17:33
Różnica polega na tym, że w Szwecji cała gospodarka odpadami i spalarnie są własnością gmin i nie skazują swoich mieszkańców na wdychanie fetoru i na inne niebezpieczne zagrożenia – bo nie muszą dążyć do zysków... –Odpady nie leżą tam pod chmurką na gołej ziemi - tak jak w tym śmierdzącym od lat szczególnie w Dzierżoniowie - „centrum odzysku”
racja niedziela, 02.10.2022 11:40
racja
sobota, 01.10.2022 19:59
ale polskie gminy są za biedne aby odnosić korzyści na gospodarce odpadami - tak jak to robią gminy szwedzkie - wolą jak tym się zajmą u nas milionerzy-filantropi którzy wiedzą jak kręcić śmieciowe lody ... Gminy co najwyżej stać na dopłaty dla milionerów gdy okaże się, że comiesięczne opłaty obywatelskie za odpady domowe okażą się niewystarczające - https://www.youtube.com/watch?v=RT6QI-lJ
_N4&t=465s&ab_channel=DobaTV
Baby piątek, 30.09.2022 14:56
Nie jesteśmy w Szwecji tylko w Polsce, a polak potrafi jak nikt kombinować, nie mamy zaufania do pana Drozdowskiego i tyle w temacie.
piątek, 30.09.2022 19:31
Popieram
Endomondo czwartek, 29.09.2022 09:07
A tyś człowieku widział jak wygląda recykling i system obiegu plastiku, metalu czy szkła w Szwajcarii? Pojedź i zobacz jakie tam są odpady.
Anonimus środa, 28.09.2022 16:54
Jestem pod ogromnym wrażeniem słów Pana radnego Januszkiewicza. Ogromny pozytyw. Panowie radni Rak i Fedorowicz również sensownie. Pan Łyżwa chciał ewidentnie na tym etapie zakończyć sprawę spalarni (i dobrze). Mam nadzieję, że procesowany nowy projekt nie będzie już zawierał kukułczych jaj, prawda panie Dźwiniel?
środa, 28.09.2022 17:14
No Dzwiniel pytanie było?
środa, 28.09.2022 17:24
A kto pyta ?Fizyk mógł zapytać na sesji .
Anonymus środa, 28.09.2022 17:27
Nie, nie fizyk pyta, mieszkaniec.
pysio czwartek, 29.09.2022 14:24
no tam tego, wicie rozumicie - chcieliśmy przechytrzyć jak zwykle i przetworzyć radnych na maszynkę do głosowania na swoją szkodę - a wyszło jakieś przekształcenie!
środa, 28.09.2022 17:34
Gdyby posłuchali Pana Łyżwy temat spalarni byłby zakończony na dzisiejszej sesji, ale Rak będąc w koalicji z Hordyjem widocznie nie chciał tematu zakończyć i za trzy miesiące znowu temat spalarni wróci. Spokojnie, możecie międlić na wszystkie strony a mieszkańcy i tak będą patrzeć im na ręce
środa, 28.09.2022 17:57
Oglądałem sesję online i niestety radny Rak oprócz "ad vocem" do radnego Łyżwy niewiele miał do powiedzenia
środa, 28.09.2022 18:12
Radny Łyżwa złożył identyczny wniosek do wniosku radnego Raka. Z tego powodu Piotr Łyżwa wycofał własny wniosek. Chyba ktoś nie zrozrozumiał tego co się działo na sesji.
środa, 28.09.2022 19:36
Słuchałem uważnie i co Łyżwa się odezwał to Rak od razu zgłaszał się ad vocem i tak namotał, że zamiast odrzucić uchwałę i zakończyć temat spalarni to za 3 miesiące znowu będą się zastanawiać
środa, 28.09.2022 20:06
Odrzucenie uchwały byłoby zgodą na budowę spalarni. Warto ze zrozumieniem orientować się, co było obradowane.
czwartek, 29.09.2022 13:58
Skoro tak jesteś zorientowany to odpowiedz, czy żona radnego Raka jest radcą prawnym w Urzędzie Miasta Bielawa? Dla kolegi pytam
Łowca środa, 28.09.2022 19:31
Jeżeli ja dobrze zrozumiałem to Pan Januszkiewicz sugerował że w spalarni powinna mieć udziały gmina, otóż wydaje mi się że takie rozwiązanie było by tylko po to, aby móc wepchnąć na stołki kolejnych słupów powyborczych. Czyli nic innego jak tak zwane stołki, tak jak w mzbm, TBS, OSiR ,uważam że upaństwowienie jest dość socjalistycznym podejściem, wydaje mi się że jeżeli ktoś chce wybudować coś za własne nie publiczne pieniądze, to najlepiej zadba o przedsiębiorstwo.
Mieszkanka dolnej Bielawy środa, 28.09.2022 20:09
Nie chodzi o obstawianie stołków tylko o kontrolę nad tym co jest spalane i czy właściwie, mieszkańcy nie mają zaufania do tego przedsiębiorcy, wystarczy nam smrodu w mieście, ale kto nie mieszka na dolnej Bielawie to problemu nie zrozumie. Nie można na własny ogród wyjść.
Łowca środa, 28.09.2022 22:26
Przecież oczywistym jest że taka instytucja podlega kontroli wos, czy by była gminna czy prywatną na dokładnie tych samych zasadach, kto by to kontrolował radni? Ludzie którzy nie wiedzą za czym głosują? A niestety widać to na przykładzie naszego miasta, niedosc że była by nie rentowna to służyła by wyłącznie do celów obsadzenia swojego dyrektora kolegi, a nie ze względu na kompetencje. Uważam że państwowe zawsze jest gorsze i osobiście uważam że państwowa saplarnia nie ma sensu.
czwartek, 29.09.2022 23:38
WIOŚ jeśli już...
ktoś czwartek, 29.09.2022 13:00
Tylko pytanie czy w tych WOSIACH pracują ludzie kompetentni i żeby nie było jak z Odrą do dzisiaj nie wiadomo co ją zatruło.
Bielawianin środa, 28.09.2022 22:47
Ale czy zadba o mieszkańców to wielki znak?
czwartek, 29.09.2022 22:49
3xTAK
czwartek, 29.09.2022 18:21
Tak dla spalarni.
czwartek, 29.09.2022 22:01
Nie dla spalarni.
czwartek, 29.09.2022 18:03
Ja tu czegoś nie rozumiem...ponoć wszyscy radni razem z burmistrzem są przeciwni budowie spalarni, OCZYWIŚCIE POZA DŹWINIELAMI, to ja się pytam dlaczego ten temat jest nadal wałkowany? Dwudziestu radnych, burmistrz, zastępcy i 99% mieszkańców jest przeciwko, a tylko pan Dźwiniel jest za i my na to wszystko musimy nadal patrzeć? I pewnie idą nasze pieniądze na wszelkie ekspertyzy i tym podobne , z powodu Dźwinielów??? Coś tu jest nie halo
środa, 28.09.2022 19:29
A panna radna Alicja Dźwiniel oprócz strojenia min zabiera kiedykolwiek głos na sesjach? Oglądałem sesję online i przez kilka godzi ani be ani me ani kukuryku
środa, 28.09.2022 19:39
Rodzinnie na tych sesjach jest hehehe tak to tylko w Bielawie hehehe
środa, 28.09.2022 19:55
Jeszcze tylko Adasia brakowało do tego rodzinnego kompletu
czwartek, 29.09.2022 01:43
Folwark Orwella....
środa, 28.09.2022 20:59
Podoba ci się ,że przez parę godzin patrzyłeś na jej miny ?
środa, 28.09.2022 21:33
Mnie takie piernik-dzidzie nie kręcą. Kobieta po 40-tce udająca podlotka? ;/
czwartek, 29.09.2022 17:08
Odezwał się mister po 70 -tce.
czwartek, 29.09.2022 19:43
Po 70=tce jest tata radnej Dźwiniel Alicji też radny Dźwiniel ja jestem dużo młodszy
pawel czwartek, 29.09.2022 11:20
juz teraz jest smrod z kompostowni a smieci zaczna zwozic z salego wojewudztwa jak to bedzie skladowane to dopiero bedzie fetor
czwartek, 29.09.2022 17:05
Tak się znasz na ekologii jak na ortografii ?
snyk czwartek, 29.09.2022 15:08
Jak można robić spalarnię w dolinie. Rozpoczął się sezon grzewczy, wystarczy pójść w góry i spojrzeć na dolinę Dzierżoniowską dokładnie widać jak zdrowe mamy powietrze. Jak unosi się smog nad naszymi domami. A tu jeszcze jedno dziadostwo które będzie spalać dzień i noc na okrągło.
czwartek, 29.09.2022 17:04
A kto to pali i czym ?Pewnie Papuasi.
czwartek, 29.09.2022 13:28
Tak dla spalarni,tańsze ogrzewanie!
Mieszkaniec czwartek, 29.09.2022 13:32
Ok. Tylko dla kogo będzie to ogrzewanie tańsze?
czwartek, 29.09.2022 13:47
Marek daj już spokój
oś. Błękitne czwartek, 29.09.2022 12:41
Nie tak dawno w Dzierżoniowie nie zgodzono się na spalanie śmieci. Kucharski odmówił Mareczkowi. A co na to Burmistrz Bielawy. Jakoś go zatkało.

https://www.doba.pl/artykul
/15148,czy-w-dzierzoniowie-bedzie-spalar
nia-smieci
czwartek, 29.09.2022 09:53
Pokażcie mi na cenach, jak zobaczę, że ciepło będzie tańsze, to zobaczę
ekolog czwartek, 29.09.2022 08:51
Ja chcę spalarnię u siebie . Ile dają za tonę spalenia śmieci ?
czwartek, 29.09.2022 09:42
FUFUNZWAZIG
dzierżoniowianka czwartek, 29.09.2022 08:36
Chwała Bielawskim Radnym za to, że mają wolę zastopowania dla dobra społeczności budowy niebezpiecznej dla mieszkańców maszynki do mnożenia pieniędzy milionerów. Chwała stronie społecznej pomagającej radnym, że wychwyciła dramatyczną w skutkach różnicę między słowem „przetwarzanie” a „przekształcanie”. Teraz do gry powinna wkroczyć prokuratura aby ujawnić kto zamienił te słowa fałszując dokument urzędowy – czy sprawca manipulacji to ktoś z urzędu miejskiego czy też z firmy planowania przestrzennego której „pod stołem” zapłacono za wstawienie tej niebezpiecznej dla interesu społeczności lokalnej wrzutki…
Zorientowana w temacie czwartek, 29.09.2022 09:40
Aż tak daleko nie posuwała bym się w oskarżeniach, że to celowe działanie, no chyba że się mylę, radni wychwycili to już podczas komisji i zwrócili uwagę na ten błąd, który mógłby skutkować możliwością budowy spalarni, a większość radnych jest przeciwko tej inwestycji, stąd wniosek o wycofanie tego punktu z obrad i doprecyzowanie uchwały.
anonim czwartek, 29.09.2022 09:10
Oj tam o jat, zwykły czeski błąd... Pamięta ktoś jeszcze aferę Rywina ze słynnym "lub czasopisma"?
NIE dla spalarni śmieci ! środa, 28.09.2022 16:53
W nowoczesnych spalarniach, na 3 tony spalonych odpadów przypada 1 tona pozostałości w postaci pyłów i żużli. Zarówno w żużlu, jak i pyłach znajdują się substancje niebezpieczne w wysokich stężeniach. Zgodnie z normami amerykańskiej Agencji Ochrony środowiska (US EPA), pozostałości z pieców rutynowo oznacza się jako "odpady niebezpieczne". Do podobnego wniosku prowadzi analiza norm holenderskich (Por. tekst Darka Szweda i Piotra Rymarowicza "SPALANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH - bankructwo wszystkich mitów".) Także w Polsce, w Rozporządzeniu Ministra Ochrony środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa w sprawie ustalenia listy odpadów niebezpiecznych, umieszczono na niej pozostałości ze spalania odpadów. Fakt ten wiąże się oczywiście z większymi opłatami za składowanie tego rodzaju odpadów. Twierdzeń firm oferujących budowę spalarni, że odpady te można wykorzystać np. do budowy dróg lub domów, nie należy traktować poważnie.
Część toksyn pozostałych ze spalania to metale ciężkie, które zostają uwolnione z odpadów, w których były związane. Odsetek metali w pozostałościach po spaleniu może być znaczny i, nawet po oddzieleniu żelaza (za pomocą elektromagnesu), sięgać kilku procent. Znaczna część tych metali zawarta była w dodatkach do tworzyw sztucznych, co oznacza, że wyrzucone na zwykłe wysypisko (nieizolowane) przechodziłyby do środowiska w tempie rozkładu plastyków, czyli przez kilkaset lat. Jednak po spaleniu odpadów zawarte w nich metale przechodzą w formy znacznie bardziej mobilne, np. chlorków i siarczanów, a wystawione na działanie czynników atmosferycznych (kwaśne deszcze) szybko zostają rozpuszczone i wypłukane. Badania wykazały, że po pewnym czasie 62% zawartego w pyłach kadmu, 30% miedzi i 32% cynku może ulec wypłukaniu
W chwili obecnej większość firm eksploatujących spalarnie odpadów zdaje już sobie sprawę z zagrożenia, i dla składowania pyłów ze spalarni buduje specjalne składowiska, zatapia je w betonie lub przeprowadza proces zeszklenia. Spalarnia odpadów komunalnych w Wiedniu, uchodząca za najbezpieczniejszą na świecie, składuje najbardziej toksyczną część pozostałości po spalaniu w wyrobiskach solnych poza granicami kraju (tak jakby to były wysokoaktywne odpady promieniotwórcze). Wszystko to podnosi wymiernie koszty spalania, a w dodatku nie rozwiązuje problemu rosnącej "góry" pyłów. Dokładna ilość związków chemicznych powstających w procesie spalania odpadów nie jest znana. Dotychczas określono ich liczbę na około tysiąca, jednakże naukowcy uważają, iż jest ich dwu, a nawet trzykrotnie, więcej.
EKOLOG czwartek, 29.09.2022 07:28
Nie wyrzucaj śmieci i nie będzie problemu. Przecież Ty jesteś tym problemem - TY i Twoje śmieci. A jakby tak z Bielawy przez tydzień nie odbierać śmieci?????
czwartek, 29.09.2022 14:20
Łowco-Ekologu - sam dostarczasz argumentów, że prywatny przedsiębiorca może na różne sposoby szantażować miasta - a jakie ceny zażądać w kolejnym przetargu! Dlatego w Niemczech prywatnych firm śmieciowych nie ma bo nie ma tam gminnych przetargów na wyłonienie kręcących lody na śmieciach!
Jaki czwartek, 29.09.2022 07:36
To trzeba było pozwolić budować spalarnie w Dzierżoniowie, blisko ciepłowni, już by była, a co jakby przez tydzień nie odbierać śmieci z Dzierżoniowa.???
Tak dla taniego ogrzewania domów środa, 28.09.2022 18:01
Takie same brednie wyssane z palca piszesz na dobie co mówiłeś na spotkaniu
Mati czwartek, 29.09.2022 09:19
Do lasu i zbieraj chrust
NIE dla spalarni śmieci ! środa, 28.09.2022 18:20
Niestety nie byłem na spotkaniu...
Obeznany z tematem środa, 28.09.2022 18:48
Proszę pana, proszę wziąć koło i uderzyć się bardzo mocno w czoło.Z dwóch ton RDF 'u tona odpadów?Jesteś pan uzależniony od pierścienia Arabelli.
Łowca środa, 28.09.2022 19:35
Witam, chciałbym zaznaczyć że dane i przypisy naukowe na które się pan powołuje są stekiem bzdur, artykuł na który się pan powołuje został obalony nawet przez przeciwników spalania odpadów, równie prawdziwe informacje na temat spalania odpadów może pan znaleźć w komiksie kaczora Donalda
Bielawianin czwartek, 29.09.2022 07:40
Drogi Łowco skoro to taka super sprawa, bezpieczna, tańsze ciepło, to dlaczego nie zostało to wybudowane w Dzierżoniowie,? Blisko ciepłowni, dlaczego mieszkańcy się nie zgodzili, a teraz my bielawianie mamy się na wszystko godzić a nie wiadomo czy do nas to ciepło popłynie.
środa, 28.09.2022 19:44
99,999 % "ekologów" to jest wytwór szkopsko-kacapskich służb.
środa, 28.09.2022 19:46
A 100 % takich jak ty to wytwór pisu
Sąsiad środa, 28.09.2022 19:41
Hehe fajne żule z tymi transparentami, widać że napewno wiedzą po co tam stoją.
środa, 28.09.2022 19:42
A oprócz obgadywania masz coś mądrego do powiedzenia?
środa, 28.09.2022 19:56
Przypadkowo przechodzili z transparentem jak to menele mają w zwyczaju.
środa, 28.09.2022 19:58
Teraz te "żule" podadzą cię do sądu za zniesławienie i będziesz przepraszał, bo w necie nikt nie jest anonimowy
Norweg czwartek, 29.09.2022 09:14
To nie jest zniesławienie.
Sąsiad środa, 28.09.2022 22:27
Powodzenia
czwartek, 29.09.2022 08:28
Zwyczajna strategia polityczna. Jeśli teraz wstrzymamy budowę spalarni, to ludzie szybko o tym zapomną. Natomiast zróbmy to za 3 miesiące, czyli bliżej wyborów, to ludzie na nas zagłosują ponownie. A już po wyborach dopatrzymy się błędów i poddamy budowę spalarni pod ponowne głosowanie i spalarnia powstanie wbrew woli mieszkańców.
środa, 28.09.2022 14:13
Po liczbie protestantów (słownie: PIĘCIU) widać, jak "silny" jest sprzeciw mieszkańców Bielawy wobec planów budowy spalarni w mieście.
środa, 28.09.2022 15:43
"Po liczbie protestantów..." Kogo? A może to są katolicy albo prawosławni?
bob piątek, 30.09.2022 23:20
Może warto się zastanowić, dlaczego zignorowano 4550 podpisów mieszkańców Bielawy przeciw budowie spalarni, uznając te głosy jako niemerytoryczne.
czwartek, 29.09.2022 08:05
taka podpowiedż ..... ludzie o tej porze są w pracy?
środa, 28.09.2022 23:36
Musisz poprawić liczenie, albo zarejestruj się do okulisty.
Stop spalarni śmieci! czwartek, 29.09.2022 01:42
Opozycja zmądrzała i nie wyciąga wszystkich asów z rękawa a PROTESTUJĄCYCH nie tylko przeciwko spalarni jest zdecydowanie więcej. Wiadomo było, że na tej sesji ta pożal się Boże uchwała, pisana chyba na kolanie,, nie przejdzie. Spokojnie poczekamy i wtedy będziemy działać
środa, 28.09.2022 16:45
Zawsze tak jest - wszyscy ujadają zza klawiatur i znad telefonów, a w prawdziwym życiu są cisi jak myszki...
Luna czwartek, 29.09.2022 07:10
Jeżeli spalarnia to taki super pomysł, same tylko plusy z jej powstania, to dlaczego mieszkańcy Dzierżoniowa nie chcieli się zgodzić na jej budowę u siebie, koło ciepłowni, przecież to do nich w pierwszej kolejności ma popłynąć ciepło, przyłączenie Bielawy może kiedyś tam będzie, przytaczanie ciągle tego same argumentu ,że w Wiedniu jest w centrum miasta powinno przecież przekonać mieszkańców, że może być i w centrum osiedla. Czy mogą się wypowiedzieć mieszkańcy Dzierżoniowa dlaczego byli na nie.
Bielawianin środa, 28.09.2022 19:38
W sumie to fajny pomysł z tą spalarnia. Jako mieszkaniec Bielawy popieram, rozwój miasta i możliwość alternatywy ciepłej przeciwko kopciucha na osiedlu, zawsze to jakaś konkurencyjność. Powodzenia!
środa, 28.09.2022 19:41
Te setki ton śmieci zwożonych skąd się da też popierasz?
Bielawianin środa, 28.09.2022 22:31
Tak, ciekawi mnie tylko skąd macie dane o setkach ton śmieci sprowadzanych do spalania odpadów. Proszę sobie sprawdzić jak działają inne spalarnie i czy rzeczywiście zalegają tam setki ton śmieci.
środa, 28.09.2022 23:02
Już sprawdziłem, zalegają
Wacław środa, 28.09.2022 15:28
Dlaczego Panowie: Drozdowski i Chlipała (na zdjęciu), mieszkańcy Pieszyc nie wybudują spalarni w okolicy swojej gminy np. w okolicach Piskorzowa i Rościszowa
środa, 28.09.2022 15:51
Odpieprz się od Piskorzowa , swoje śmieci pal u siebie !
Wacław środa, 28.09.2022 18:47
Ale już Twoje śmieci w Bielawie to można spalać!? Więc jeszcze raz: w gminie Pieszyce wybudujcie sobie spalarnię.
środa, 28.09.2022 22:51
Swoje śmieci w Piskorzowie to palimy w piecach ,a ty w Bielawie pal swoje gdzie chcesz tylko nie u nas.
Bielawianin środa, 28.09.2022 15:56
Spalarnia w Piskorzowie, jestem za, 3 x TAK
środa, 28.09.2022 16:03
Na palarnię marychy zgoda , a swoje śmieci pal nad jeziorem.
środa, 28.09.2022 22:24
Chcemy spalarni,to tanie ogrzewanie.
ufo środa, 28.09.2022 18:56
Ten dzwiniel , jak mu tam poniesie karę przy wyborach .
środa, 28.09.2022 15:52
Wyrazy współczucia dla pana Drozdowskiego, cały misterny plan szlag trafił :)
Mieszkaniec środa, 28.09.2022 16:54
drozdowski, celowo z małej litery jest tylko pionkiem w całej tej mafii śmieciowej, aczkolwiek dobrze ma tym wychodzi finansowo, dlatego nie odpuści. jego guru wraz z prawnikami przekupią każdego, a ślad nie zostanie
środa, 28.09.2022 17:02
uwaga, można za to ić o ądu
środa, 28.09.2022 19:44
Ojjj grubo!
środa, 28.09.2022 17:08
LIKE!
środa, 28.09.2022 16:58
Za taki tekst z Twojej strony możesz mieć zarzuty prawne
Mateusz środa, 28.09.2022 21:38
Przynajmniej praca będzie jak był bielbaw nic się nie działo jakoś.
środa, 28.09.2022 21:55
Zapytaj Hordyja co z pracą, którą obiecywał w kampanii?
Co myślą przyszłościowo. środa, 28.09.2022 21:38
Zgodnie z polskim powiedzeniem. Biednyś boś głupi-glupìś boś biedny. Wszędzie takie instalacje istnieją awy chcecie żebyśmy byli głupi i biedni.
środa, 28.09.2022 21:38
Gość z transparentem "TAK DLA SPALARNI" to chyba jajcarz uchachany od ucha do ucha :))))))))
Jan Kochanowski środa, 28.09.2022 21:19
Nową przypowieść Polak sobie kupi,
Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
środa, 28.09.2022 20:37
A ja mam gdzieś czy będzie spalarnia czy nie.
Ttt środa, 28.09.2022 19:33
Jeszcze im się spalarni zachciało mało im smrodu z segregacji odpadów to też powinni zlikwdować to gurskie tereny ludzie tu przyjeżdżają odychać świeżym powietrzem a tu co zdziwienie zamiast powietrza odur oddanego pampersa i cholera wie jeszcze czego
Kierowca amator środa, 28.09.2022 20:11
Przyjeżdżają oddychać górskim powietrzem a nie potrafią postawić autko wzdłuż drogi żeby inni mogli bezpiecznie przejechać,ameby zabierają głos jakby byli pępkiem świata
środa, 28.09.2022 20:04
Dlaczego burmistrz Hordyj nie zabierał głosu w tej sprawie? hmmm
jaro środa, 28.09.2022 20:05
Tak sie działa. teraz trzeba poczekać na odpowiedni czas kiedy zainteresowanie minie i uchwalić budowę spalarni
środa, 28.09.2022 20:00
Prywatny interes ponad dobro mieszkańców!!!
środa, 28.09.2022 20:01
Panie radny Florczak, to trudne słowo wymawia się "AD VOCEM" a nie "advoce", jak już został pan tym wiceprzewodniczącym to chociaż nad dykcją niech pan popracuje bo uszy bolą słuchać
środa, 28.09.2022 19:57
Na 21 radnych tylko 4 zabierało głos a najwięcej radny Łyżwa. Reszta to niemowy? Po co oni tam siedzą?
Bielawianin środa, 28.09.2022 15:54
Jak dla mnie zwolennicy spalarni to kanalie plujące we własne gniazdo, że są głupi i chcą truć siebie i swoje rodziny - ich sprawa. Ale że chcą, aby potruwani byli również pozostali mieszkańcy, to już podłość.
Kanalia środa, 28.09.2022 19:44
Jak byś chociaż zasięgnął wiedzy amebo umysłową to byś wiedział że większego truciciela masz na osiedlu w centrum miasta
Obywatel środa, 28.09.2022 19:03
STOP SPALARNI W MIEŚCIE!! NIE CHCEMY UMIERAĆ!!
środa, 28.09.2022 18:44
No ja to ogólnie "dźwinielom" współczuję... chcieli by przepchnąć spalarnię, bo pewnie mają za to niezła kasę pod stołem, ale tu jak na złość rok wyborczy za pasem... tak więc uważajta bielawka, bo wygląda na to że będą odsuwać w czasie co 3 miesiące, tylko po to żeby klepnąć inwestycję tuż po wyborach...
Konopielka wiecznie żywa środa, 28.09.2022 18:36
Ludzie boją się tego czego nie rozumieją. Kiedyś panikowali z powodu zaćmień Słońca, obawiali się kolei, elektryczności itd.
17 środa, 28.09.2022 16:56
A tv sudecka milczy na ten temat. Panie burmistrzu - przypadek????
środa, 28.09.2022 17:06
Endriu od dawna nie wie co sie dzieje
xxxxxxxxxx środa, 28.09.2022 17:10
Bo to jedyna słuszna telewizja, jak TVP
środa, 28.09.2022 17:52
Sudecka milczy odkąd Hordyj i Dźwiniel wrócili, tam teraz tylko same laurki... tfu
***** *** środa, 28.09.2022 15:34
Spalarnia zakończy temat smrodu, a przy obecnych normach z komina będzie lecieć pachnidło
środa, 28.09.2022 17:07
Pachnidła będą się nazywać Hugo Boss Diok Syn oraz Bruno Banani Furani
TTT środa, 28.09.2022 16:30
Odsunęli w czasie, żeby zdążono przygotować odpowiednie fanty dla tych co to już myślą o tym jak się załapać w 2023 roku. W Bielawie 2023 będzie spalarnia - przekonacie się wkrótce.
Bielawianin środa, 28.09.2022 15:24
Jestem za sparalnia tak !!!
Brat Waxl środa, 28.09.2022 15:32
Ja jestem za Twoją dalszą lub ponowną edukacją. Głównie z języka ojczystego.
Brat Wacława środa, 28.09.2022 15:30
Czy ten facecik z transparentem na TAK dla spalarni, jest mieszkańcem Bielawy. Na pewno jest kolegą Pana Drozdowskiego. Wikidajło!??
moze środa, 28.09.2022 14:50
moze stanleje i bebki?
Yamato środa, 28.09.2022 13:20
Kto zrobi na tej spalarni? Kto jest właścicielem i udziałowcem w tym biznesie?
Zbych środa, 28.09.2022 18:08
Jak to kto, tylko i wyłącznie Drozdowski, przecież to ma być prywatną inwestycja, on nie chce słyszeć o partnerstwie publiczno-prywatnym bo patrzono by mu na ręce, on wyda kasę, on ja potem zarobi.
środa, 28.09.2022 15:42
Gmina
Bielawianin środa, 28.09.2022 13:44
TAK dla spalarni śmieci
środa, 28.09.2022 13:45
Ależ musisz byc ubogi umyslowo piszac takie bzdury....
środa, 28.09.2022 13:57
Dopiero będzie czym oddychać jak powstanie taki syf nikt tu nie będzie turystycznoe przybywal a mieszkańcom w pobliżu współczuję ...