Zmiana cen biletów ZKM od 1 września 2022 roku

wtorek, 19.7.2022 14:15 21778 83

W związku z drastycznym wzrostem cen usług konsumpcyjnych oraz cen paliw, gminy wchodzące w skład porozumienia dotyczącego organizowania publicznego transportu zbiorowego, zmuszone były podnieść ceny biletów komunikacji miejskiej od 1 września 2022 roku.

Zgodnie z uchwała Rady Miejskiej Bielawa nr LX/526/2022 z dnia 29.06.2022, ceny biletów będą kształtowały się jak poniżej.

Źródło: UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (83)

Komentarze (83)

czwartek, 21.07.2022 16:03
Bilety drodze a zarobki w miejscu stoją jak zawsze półki ład strat.
Zadziorna sobota, 23.07.2022 17:01
Poproszę o zmiany też kierowców jak sa godziny na strefę ekonomiczną zawsze się spóźniają i jeszcze pretensje mają że się nie spóźniają da jasne ostatnio byłam w pracy 13:55 gdzie powinnam być 13:40 jak będą tak dalej się spóźniać chętnie im odbiorę premie
piątek, 22.07.2022 09:24
Ale się targujecie, nie wiem jak to jest, ale jest. Komunikacja w Bolesławcu bezpłatna dla wszystkich. No to jak?
piątek, 22.07.2022 09:43
Ps. Co najciekawsze, PKS jeździ. Dziwne, nie? A jak dzow i okolica?
środa, 20.07.2022 22:42
Wiadomo ,że komunikacja miejska to wrzód na dupie wszystkich samorządów, zwłaszcza u nas bo nie dotyczy jednego miasta.Bielawa wzięła to siebie , inne samorządy dopłacają do tego interesu.Skokowy wzrost cen paliw spowodował,że przewoźnik podniósł cenę swoich usług.Pytanie kto to zapłaci.Opozycyjni radni w tym fizycy zwietrzyli szansę.Tylko nas wybierzcie a będziecie jeździć z darmo !
czwartek, 21.07.2022 00:46
Anżej tobie już i tak nic nie pomoże, wyluzuj bo ostatnie trzy włosy ci wypadną ;)
czwartek, 21.07.2022 03:14
Molu ,Ty masz włosy ?
piątek, 22.07.2022 01:02
Ale się tego Krzyśka boisz hehehe
środa, 20.07.2022 23:05
To jest możliwe i wykonalne, nawet by za bardzo nie dobiło budżetu poszczególnych miast naszego powiatu, tylko do tego trzeba mieć świadomość tego co i dla kogo się robi, jakie są realia, kto za te bilety płaci a kto dopłaca w podatkach. Bielawski doktorek potrafi jedynie oplaty wprowadzać lub podnosić, a to nie o to chodzi w pracy na rzecz miasta i mieszkańców.
czwartek, 21.07.2022 06:40
Molu ,już rządziliście z marnymi skutkami.
czwartek, 21.07.2022 00:27
Czyli wybierzcie nas a ..............
czwartek, 21.07.2022 14:52
Najlepiej metro zbudować i połączyc z przedmieściami Bielawy czyli z Dzierżoniowem ,Pieszycami, Rościszowem i resztą i będzie latał w koło i będzie gitara :)
czwartek, 21.07.2022 18:00
Jestem za, ale żeby się nie łączyło z Pieszycami i Rościszowem
Turysta środa, 20.07.2022 02:11
Mam nadzieję, że skoro będą podniesione ceny przewozów to ZKM zacznie na poważnie naprawiać wiecznie zepsute biletomaty. Te naklejki co zamieścili Państwo na biketomatach są niezgodne z prawem, nie można zrzucić na pasażera odpowiedzialności za awarię urządzeń których zobowiwzaliscie się pilnować żeby działały bez zarzutów oraz na bieżąco serwisować. W przypadku kiedy pasażer otrzyma mandat za taki przejazd z niesprawnym biletomatem może was podać do sądu a wtedy jesteście na przegranej pozycji, temat był niejednokrotnie poruszany a z waszej strony dalej nic. Zastanówcie się nad tym w końcu bo ile można ? Wręczenie komuś wezwania przy braku możliwości kupna biletu to jest wyłudzenie a tego typu sprawy były już w sądzie i zostały wygrane, sklepy i kioski wycofały się w większości z dystrybucji waszych biletów bo zastąpiły ich maszyny.. maszyny które mają bardzo wysoką awaryjnosc. Właśnie dlatego nie można tak postępować. Zapewniam Państwa że ludzie w końcu złożą pozew zbiorowy i będziecie się trudzić nad jednym tematem więcej , skąd wziąć na odszkodowanie... Kontrolerzy powinni w takich przypadkach wypisywać wezwania na kwotę biletu, które pasażer sobie opłaci po skorzystaniu z usługi. Doskonale wiecie jak to wygląda a jak powinno. Ja za to widzę że ludzie jeżdżący waszą komunikacją nie znają swoich praw bo to co się dzieje w tej komunikacji sięga dna. Kontrola jak się pokaże to cały czas łamią wszelkie normy, dla przykładu nie mogą zatrzymywać dzieci w pojazdach, muszą wysiąść wraz z nieletnim tam gdzie im wskazuje, że chce podróż zakończyc. Procedura ujęcia pasażera u was jest fikcją, widziałem jak kontrolerka szarpała dziewczynę za rękę gdzie przecież ująć może, ale nie może jej szarpać ani dotykać rękoma, może jedynie swoim ciałem blokować przejście czyli uniemożliwić swobodne opuszczenie pojazdu bez dotykania pasażera, wyjątkami da sytuacje takie jak obrona konieczna. Dzieci poniżej 13 roku życia nie mogą być legitymowanie bo nie odpowiadają za siebie, wypisane na takie dziecko wezwanie jest nieważne i nie może mieć skutków prawnych a zatrzymanie takiego dziecka w autobusie to przestępstwo. Ludzie zaczną was szanować tak samo jak wy ich. Współczuję kierującym pojazdami wysłuchiwania tych sytuacji oraz innym pasażerom . A jeżeli chodzi o kontrolę biletów w waszych autobusach to strasznie rzadko ich widać, dyskryminują przeważnie tylko Bielawę, Niedopuszczalnym jest żeby moja żona po tym jak dziecko dostało mandat za brak legitymacji nie mogła nic z tym zrobić bo biura żadnego nie mają, na mandacie było napisane że koszty manipulacyjne to ok 15 zł, po pół roku przyszło nam do domu wezwanie na 164,60 . Znajdzie to oczywiście swój finał w sądzie . Pasażerowie komunikacji ZKM Bielawa, poznacie swoje prawa i nie dajcie się tak oszukiwać. Walczcie o swoje, wszystko w waszych rękach. Pozdrawiam
wujo środa, 20.07.2022 18:33
Co za bzdety. A jakby wcale nie było biletomatów to co? Poza tym są bilety dostapne u kierowcy a ja jeszcze pamiętam czasy że człowiek umiał odezwać się do drugiego człowieka i zapytać czy nie ma może biletu odsprzedać. Dziś wracamy do człowieka dzikiego wpatrzonego w telefon i czekającego jak mu wszystko pod nos podstawią
Turysta czwartek, 21.07.2022 02:39
Niekoniecznie bzdety. Bilety u kierowcy to żaden argument, ponieważ za tą samą usługę trzeba wtedy zapłacić więcej. Pasażer ponosi odpowiedzialność że biletomaty za które UM Bielawa wziął odpowiedzialność nie funkcjonują jak powinny. Co do reszty zgodzę się z stwierdzeniem, że ludzie podróżują coraz częściej wpatrzeni w telefony, mogą nawet przez nie kupić bilet, ale nie każdy posiada telefon dotykowy, bankowość internetową lub płatność mobiletem żeby mógł z tego skorzystać . Wiele sklepów wycofało się z dystrybucji biletów, te które mają w ofercie bilety to 1/4 tego co było przed wprowadzeniem biletomatów. Zgodzę się też z stwierdzeniem, że ludziom wzrosły oczekiwania i rzadko ktoś w przypadku awarii biletomatów zapyta pozostałych pasażerów czy mają odsprzedać bilet. Jednak uważam, że skoro biletomaty tyle w tej komunikacji zmieniły to powinny funkcjonować poprawie a pasażer nie powinien płacić drożej za przejazd kupując bilety u kierujących. Rozkłady są bardzo sztywno skonstruowane i nawet w większych miastach kierowcy nie mają takiej gonitwy jak tu i kierowca sprzedając bilety traci na własnej przerwie o ile ją wtedy ma. Nie powinno być takiej gonitwy bo ci ludzie są najzwyczajniej w świecie przemęczeni a chyba każdy chciałby jechać bezpiecznie. Były już sytuacje gdzie kierujący zasłabł lub gorzej się poczuł, szczególnie przy takiej pogodzie, braku klimatyzacji i krótkich przerwach między kursami. A odpowiadając na koniec na zadane pytanie .. jakby nie było biletomatów to z pewnością zwiększyłaby się dostępność biletów z sklepach.
Bielawianka poniedziałek, 25.07.2022 10:18
Człowieku, biletomaty powinny działać bo po to są! Wiecznie nie działają aż strach wsiadać do autobusów. Bo można być gapowiczem. Przestałam nimi jeździć.
Bielawianin środa, 20.07.2022 09:51
Popieram, trzeba z tym walczyć bo ZKM robi sobie co chce, ludzie znajcie swoje prawa i je egzekwujcie bo to co się dzieje jest katastrofą. Potrafią jedynie podnosić ceny biletów, niedługo chyba tylko jakiś desperat lub emeryt na darmowym bilecie wsiądzie do autobusu ZKM. Ja już dawno odpuściłem i trzymam się z dala od tego złomu.
środa, 20.07.2022 15:05
pełna zgoda.
.. wtorek, 19.07.2022 22:36
No to DZIĘKUJEMY:
Wyniki imienne:
ZA (12)
Dagmara Aleksandrowicz, Magdalena Czapla, Zbigniew Dragan, Alicja Dźwiniel, Ryszard
Dźwiniel, Tomasz Jazowski, Rafał Kuśmierek, Krzysztof Molasy, Barbara Pachura, Sebastian
Runowicz, Beata Saj, Tomasz Wojciechowski
środa, 20.07.2022 22:33
Zapomniałeś o podpisie panie radny,wstydzisz się ?
czwartek, 21.07.2022 00:48
Panie doktorze, proszę zacząć od siebie, więcej odwagi
środa, 20.07.2022 07:46
Radni z PO, wy wstydu nie macie przed swoimi wyborcami! To co robicie jest pluciem w twarz ludziom, którzy chcieli zmienić Bielawę po 16 latach rządów Dźwiniela, ludziom którzy wierzyli, że Bielawa może w końcu złapać oddech i uwolnić się od "zgranego zespołu". Hańba!
środa, 20.07.2022 22:44
Wielbiciel nauk fizycznych ?
środa, 20.07.2022 13:13
Niech ten "zgrany zespół" już kończy, pożegnamy ich wszystkich bez żalu
środa, 20.07.2022 14:44
Niech odlecom astrobazom
środa, 20.07.2022 22:34
To fizyczny wpis.
czwartek, 21.07.2022 00:49
Niech ktoś pomoże temu biedakowi który z fizyki miał same pały i trauma mu została. Może jakieś korepetycje?
czwartek, 21.07.2022 01:48
Po jednym z fizyków ,aby dostać się na studia konieczne były korepetycje.
piątek, 22.07.2022 01:04
Najpierw skończ wieczorową podstawówkę a później pogadamy o szkole średniej
środa, 20.07.2022 18:36
Niech odlecą w tym samym komplecie i nie wracają
środa, 20.07.2022 21:17
Tłuste koty mają dietki radnych i dla nich podwyżki to jak splunąć. Podziękujemy tym wybrańcom przy wyborach
wtorek, 19.07.2022 21:19
Kolejny raz włodarze próbują się wybielać. To nie gminy tylko burmistrzowie i wójt zdecydowali o podwyżce cen biletów. A radni Bielawy to przyklepali, bo nie mieli specjalnie wyjścia. A wiecie, że geniusze na stołkach planują powołanie kolejnej spółki międzygminnej dot. transportu? TAK! Juz tgeo nie będzie robił wydział z Bielawy jak do tej pory tylko spółka z prezesem i kolejnymi etatami dla kolesi. Obecnie transport kosztuje parę ładnych baniek. Ile będzie po zmianach, które spłodzą stołkowi geniusze na posiedzeniach? Z pewnością jeszcze więcej. Czy redakcja może się zainteresować ile każda gmina obecnie płaci za transport? Wiem. Temat niewygodny, bo nie bije się ręki, która karmi ale przypominam, że doba.pl jest też dla zwykłych ludzi. Chyba, że naczelny wyprowadzi wszystkich z błędnego myślenia.
wtorek, 19.07.2022 22:10
Geniuszu . Bierz się za organizację transportu publicznego skoro to tak dochodowy interes.Dlaczego gminy dopłacają do tego interesu ?Pamiętam jak likwidowali MPK jak nie było chętnych do organizacji tego transportu.
wtorek, 19.07.2022 22:47
Skoro tak bardzo się to nie opłaca to niech tęgie głowy szukaja innych rozwiązań. Za to biorą pensje. W innych gminach można realizować transport tylko u nas w powiecie musi być "interesik" przy okazji.
czwartek, 21.07.2022 08:30
Skoro wiesz o interesiku to biegusiem do Ziobry.A jak nie wiesz to po co to piszesz ?
środa, 20.07.2022 11:40
Prezes albo właściciel firmy obsługującej autobusy pewni podniósł koszt wykonywanych usług więc i gminy które mu płacą muszą podnieść ceny biletów. A ludzie którzy jeżdżą na gapę również przyczyniają się do podwyżek ponieważ dochód z biletów jest za niski. Ale zgadzam się z tym że nie ma kontroli w autobusach, dlatego dobrym rozwiązaniem by było aby wchodzić przodem i tam płacić za bilet u kierowcy....
wujo środa, 20.07.2022 18:36
Nierealne do Bielawy będzisz jechał godzinę i zapomnij o jakimkolwiek rozkładzie jazdy.
środa, 20.07.2022 15:05
Zgadzam się tym, autobusami powinny jeździć tylko osoby, które opłaciły bilet albo korzystają z ulgi i mogą jeździć za darmo. W Hiszpanii i Portugalii na większości linii wsiada się przodem i przy kierowcy kasuje się bilet tak powinno być i tutaj.
wujo środa, 20.07.2022 18:39
A jak nie skasuje to co? Kierowca pogrozi palcem czy ma wezwać służby specjalne i czekać godzinę na ich przyjazd? Jak dajesz pomysł to może bardziej z naszej bajki a nie z obcej cywilizacji!
Luba czwartek, 21.07.2022 07:52
Kierowca zamyka drzwi i jedzie pod komende (nie czeka godzine). Wtedy przychodzą Panowie Policjanci i t ojest Twoja chwila prawdy.
Dzierżoniowianin wtorek, 19.07.2022 16:16
We Wrocławiu bilet miesięczny ulgowy kosztuje 55 zł - na wszystkie linie! W powiecie dzierżoniowskim o... 100 zł więcej. Nie wiem co mam napisać...
Antyk czwartek, 21.07.2022 07:50
To może przeprowadzka do Wrocławia?
wtorek, 19.07.2022 16:18
We Wrocławiu młodzież szkolna jeździ za darmo. Nie wiem co mam napisać...
środa, 20.07.2022 02:17
Szkolna tak, studenci bezwzględnie pół biletu.
środa, 20.07.2022 09:09
Było napisane młodzież szkolna, czytanie ze zrozumieniem nie boli
czwartek, 21.07.2022 02:49
Wybacz, nie doczytałem
Dacha wtorek, 19.07.2022 23:32
A jednorazowy ulgowy 2,30
środa, 20.07.2022 14:46
a o zmianie cen za cukier nie piszecie? :)
... wtorek, 19.07.2022 16:08
Komunikacja miejska powinna być tania ale nie ma co się dziwić jak kupili takie złomy...
środa, 20.07.2022 15:03
O jakich złomach piszesz? ZKM nie ma swoich autobusów a tylko umowę podpisaną z wykonawcą na świadczenie usług transportowych. Złomy to jeździły jak była poprzednia umowa, teraz jest względnie normalnie.
wtorek, 19.07.2022 19:29
Komunikacja miejska powinna być bezpłatna.
środa, 20.07.2022 12:03
a co my komunistami jesteśmy żeby sponsorować komuś wożenie dupy?
??? środa, 20.07.2022 08:15
A kto za nią zapłaci???
:) środa, 20.07.2022 11:14
I kierowcy powinni pracować charytatywnie....
wtorek, 19.07.2022 19:33
Nie jeździć tylko chodzić będzie zdrowo i bezpłatnie tylko obuwie ulegnie zniszczeniu tak źle i tak nie dobrze
środa, 20.07.2022 11:34
Co za bzdury
wtorek, 19.07.2022 19:45
Won socjalisto
środa, 20.07.2022 06:58
Nie żaden socjalisto, bo w wielu miastach jest bezpłatna dla dobra mieszkańców.
wtorek, 19.07.2022 19:48
Gminy dla ZKM-u a ZKM przewożnikowi a przewożnik w końcu kąkretną podwyżkę kierowcom podobną jak kierowcy w Bydgoszczy.
:))) środa, 20.07.2022 11:15
kąkretną???
środa, 20.07.2022 00:53
Co za geniusz wymyślił tak idiotyczne uzasadnienie podwyżki cen biletów.
My wtorek, 19.07.2022 17:07
Ceny potrafia panstwo podnosic,ale pana kierowcy ktory jezdzi linia nr 2 i notorycznie ma opoznienia nawet 30 minut to nie potraficie upomniec.
środa, 20.07.2022 02:27
Oczywiście że potrafią upomnieć, ale bądźmy też ludźmi. Rozumiem że można spóźnić się do pracy przez to ( zależy o której godzinie ) ale niech ktoś wsiądzie i pojeździ w takie upały po 8 a czasem nawet 13 godzin w nagrzanym, NIE KLIMATYZOWANYM autobusie za szybą przez którą także słońce może mocno grzać. Ja się dziwię że im dodatek za szkodliwe nie jest płacony..
Zkm wtorek, 19.07.2022 17:33
Trzeba zgłosić do ZKM Bielawa i podać numer autobusu (każdy autobus ma swój numer) numer lini i godzinę, wtedy oni sprawdzą takiego kierowcę. Pisanie ty w komentarzach nic raczej nie da
pracownik wtorek, 19.07.2022 19:57
Nic to nie da ja podałem i odpowiedz była , brak kierowców
xxl wtorek, 19.07.2022 18:22
A może by tak rada miejska spowodowała by wszyscy kasowali bilety a wtedy nie były by potrzebne podwyżki!!! Ja mam miesięczny bo jeżdzę kilka razy dziennie , rano to jeszcze ktoś przez przypadek skasuje bilet ale wieczorem jak wracam od wnuków to juz prawie nikt nie zwraca uwagi na kasownik i nie ma co się dziwić bo kontrolę to widziałam w autobusie chyba jeszcze przed KOWIDEM. Tak oto uczciwi obywatele dostaną karę w postaci droższych biletów a cwaniaczki dalej będą jeździć bez biletu. "Słuszna jest droga naszej władzy miejskiej"
środa, 20.07.2022 02:19
Taka prawda
wtorek, 19.07.2022 20:02
Ja również od marca 2020 ani razu nie widziałem Kontrolerów, przynajmniej na liniach 15 i 21. :-(
środa, 20.07.2022 02:23
Bo na cały powiat jest tylko kilku kontrolerów , chyba dwóch albo trzech a tutaj słyszałam że mogą jeździć kiedy chcą i pracują też w innych miejscach. Teraz spotkać kontrolę to święto.
wtorek, 19.07.2022 21:06
A może też mają miesięczny?
wtorek, 19.07.2022 22:12
Radni do kontroli biletów ! Ale będzie krzyk w necie .
wtorek, 19.07.2022 23:25
A kiedy w końcu te pudła które są zamontowane w autobusach w końcu będą sprawne? Czyli te niby biletomaty. Nie ma praktycznie punktów gdzie można kupić bilet(przynajmniej w Pieszycach) wsiada się do autobusu, niby jest biletomat, ale nie działa. Pan kierowca mówi, iż on nie jest odpowiedzialny za biletomat, każe dzwonić do Bielawy, a tam odpowiedź: że, zajmą się tym ale w tej chwili Pan/ Pani powinna posiadać ważny bilet na przejazd. Normalna paranoja i robienie z pasażerów ludzi drugiej kategorii.
wtorek, 19.07.2022 23:27
Ceny biletów są podnoszone przynajmniej raz w roku..., ale jakość usług pozostawia wiele do życzenia. Autobusy jeżdżą jak chcą: albo się spóźniają, albo przyjeżdżają za wcześnie. Zdarza się też że autobus przyjedzie za wcześnie i kierowca widząc biegnącego do autobusu pasażera potrafi zamknąć mu drzwi przed nosem i odjechać!
Poza tym nie można się doprosić o dodatkowe kursy autobusów z osiedli na strefę. Z Różanego jedzie tylko jeden autobus na strefę, rano. Potrzebne są jeszcze autobusy, żeby można było dojechać z Różanego na strefę na drugą zmianę i na noc.
Nie ma nawet kogo poprosić o pomoc w tej sprawie. Ale wazne że ceny biletów będą podniesione...
wtorek, 19.07.2022 18:47
Dzierzoniow ma Burmistrza? Same podwyżki smieci woda czynsze ku..a mac żadnej pomocy powiecie?
wtorek, 19.07.2022 18:55
Polska ma Prezesa, tam kieruj pretensje o mega inflację.
wtorek, 19.07.2022 19:31
A prezes winę zgania na Tuska i putina
wtorek, 19.07.2022 19:53
Broni się jak może, ale tylko głupi to kupi. Od 7 lat nakręcali inflację i wreszcie wybuchła. To było oczywiste od samego początku a debile są zdziwieni że jak to się mogło stać.
Rafał wtorek, 19.07.2022 18:29
śmiech na sali taryfa szósta miesięczny Bielawa Dzierżoniów prawie 250 zł czytaj w rok kupisz auto używane i dojedziesz mniejszym kosztem logika władz żadna.
a inflacja za*******a
wtorek, 19.07.2022 18:56
Jak będziesz tankował wodę to może....
wtorek, 19.07.2022 16:17
co tak tanio? najtańsze normalne powinny być po 10
Racjonalista wtorek, 19.07.2022 16:30
Trwa kolejowa ofensywa na Zachodzie Europy. Niemcy wprowadzili bilet za 9 euro na lokalne połączenia kolejowe, a Hiszpanie 50-procentowe rabaty. Teraz ten drugi kraj idzie jeszcze dalej i zapowiada przejazdy zupełnie za darmo - https://businessinsider.com.pl/wiadomosc
i/hiszpanie-przebijaja-niemcow-pociagi-b
eda-za-darmo/l96c6x0
wtorek, 19.07.2022 16:13
......." ponieść ceny biletów" ????? to niech ponieścia :)