Czytelnicy reagują: "Bez maseczek w marketach i autobusach"

piątek, 16.4.2021 16:01 52500 165

Dostajemy od naszych Czytelników sygnały o nieprzestrzeganiu obostrzeń związanych z epidemią. Chodzi o informacje o przypadkach, kiedy klienci marketów robią zakupy bez maseczek, a obsługa wyjaśnia, że nie ma prawa reagować. Inne zgłoszenie dotyczyło autobusu komunikacji miejskiej (linia nr 2, 9 kwietnia, w późnych godzinach popołudniowych) - autobus pełny, część osób bez maseczek, niezachowany dystans.

- Każda osoba, bez względu czy to kierowca autobusu, pasażer lub klient sklepu ma prawo zwrócić uwagę gdy ktoś nie przestrzega zasad reżimu sanitarnego i nie nosi maseczek. Taka sytuacja stanowi zagrożenie nie tylko dla danego pracownika ale także dla innych klientów. Zarządca komunikacji miejskiej czy sklepu nie odpowiada za to że pasażerowie czy klienci sklepu nie przestrzegają obostrzeń. Mają natomiast prawo zgłosić to organom ścigania - poinformowała nadkom. Marta Morawiecka z KPP Dzierżoniów. - W okresie od 1 do 31 marca 2021 roku na terenie działania KPP w Dzierżoniowie i jednostkach podległych w sumie wystawiono 178 mandatów karnych za brak maseczki na łączną kwotę 3560 zł. Mandaty wystawiane były w różnych miejscach i w różnym czasie. Nie sposób wskazać dokładnych miejsc, w których przeprowadzane były interwencje. Były to zarówno sklepy, środki transportu jak i miejsca publiczne np. chodniki, skwery – dodaje nadkom. Marta Morawiecka.

Dzierżoniowska policja informowała, że nieustannie prowadzi działania w związku z obowiązującymi obostrzeniami: „w związku z wysokim poziomem rozprzestrzeniania się koronawirusa, policja sprawdza stosowanie się do nałożonych obostrzeń. Jest to niezwykle istotne w zahamowaniu zachorowań. Funkcjonariusze policji powiatu dzierżoniowskiego apelują o stosowanie się do nałożonych wytycznych".

Jednocześnie dzierżoniowscy policjanci przypominają, że przede wszystkim stosowanie się do obostrzeń ma nas i naszych najbliższych ustrzec przed utratą zdrowia, a nawet życia.

 ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W CAŁYM KRAJU

(źródło: https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia):

Zasłanianie ust i nosa w miejscach publicznych jest obowiązkowe w całym kraju. Nos i usta można zasłaniać tylko za pomocą maseczki. Chusty, przyłbice i szaliki nie są dozwolone, ponieważ nie spełniają swojej podstawowej funkcji, czyli nie chronią przed wirusem!

 Usta i nos trzeba obowiązkowo zasłaniać m.in.:
- na ulicy, na drogach i placach, na terenie cmentarzy, promenad, bulwarów, miejsc postoju pojazdów, parkingów leśnych,
- na terenie nieruchomości wspólnych (np. na klatce schodowej),
- w autobusie, tramwaju i pociągu,
- w sklepie, galerii handlowej, banku, na targu i na poczcie,
- w zakładzie pracy, jeśli w pomieszczeniu przebywa więcej niż 1 osoba (chyba, że pracodawca postanowi inaczej),
- w zakładzie pracy podczas bezpośredniej obsługi klienta/interesanta,
- w kinie i teatrze,
- u lekarza, w przychodni, w szpitalu, salonie masażu i tatuażu,
- w kościele i szkole, na uczelni
- w urzędzie i innych budynkach użyteczności publicznej (w sądzie, w instytucji kultury, banki, na poczcie itp.)

Gdzie nie trzeba zasłaniać ust i nosa?

W lesie, parku, w zieleńcach, ogrodach botanicznych, ogrodach zabytkowych, w rodzinnych ogródkach działkowych i na plaży oraz w czasie podróży prywatnym samochodem, motocyklem, czterokołowcem, motorowerem, w zakładzie pracy w celu spożycia posiłku.

Szczegółowe dane na temat zasłaniania ust i nosa oraz informacje dot. wyjątków od tej zasady znajdują się w rozporządzeniu.

Ważne! Z obowiązku zakrywania ust i nosa są zwolnione jedynie osoby posiadające zaświadczenie lekarskie lub dokument potwierdzający:
- całościowe zaburzenia rozwoju,
- zaburzenia psychiczne,
- niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim,
- trudności w samodzielnym odkryciu lub zakryciu ust lub nosa.

Przeczytaj komentarze (165)

Komentarze (165)

Kaktus piątek, 16.04.2021 20:47
Choroba jest i będzie tak jak inne choroby trzeba tylko troszkę szacunku dla siebie samych mandat nic nie da i nie dziwie się Policji oni tez maja dosyć tego wszystkiego tak jak i my poczekajmy jeszcze chwile a będziemy ku bliskiemu końca i wrzucimy na właściwe tory jeszcze chwila a będzie ok
piątek, 16.04.2021 20:51
Co będzie ok? Tylko mandaty mogą pomóc. Bez ingerencji policji skazujemy siebie samych na utarczki z osobami prymitywnym i agresywnymi
Kaktus piątek, 16.04.2021 20:58
Pamietajmy ze sądu mandaty odrzucają jest to rozpozadzenie a nie ustawa i tu Policja na to nic nie zrobi sąd jest wyżej a po drugie są gorsze choroby niż COVID i przy innych chorobach nie trzeba nic zakrywać także dialog jest tu lepszym rozwiązaniem niż mandat
ryhu wtorek, 20.04.2021 17:16
To jest ustawa (z początku grudnia).
piątek, 16.04.2021 22:59
Inne choroby nie są tak zakaźne!!! Poza tym sądy nie będą już nic odrzucać, ponieważ zmieniono przepisy i obowiązek maseczek ma już umocowanie prawne również w ustawie - więc niektórzy mogą się zdziwić, jak przyjdzie zabulić!
piątek, 16.04.2021 21:14
Osoby prymitywne i agresywne każą innym nosić maseczki.
piątek, 16.04.2021 23:10
To dla naszego dobra. Raczej to osoby agresywne nie chcą robić zakupów w maseczkach, bo młodzi i myślą, że nic im nie będzie. Jednak chorują już coraz młodsi....
sobota, 17.04.2021 10:34
Tak profesorowie z oddziałów zakaźnych, to osoby prymitywne? Ty znawco z FB jesteś okazem dzbanowatosci do nieskończoności, poprostu prymitywem i tyle, parszywy gnoju
andrzej piątek, 16.04.2021 16:01
Mają prawo zgłosić.... I co dalej...? Gnojki bez maseczek po sklepie łażą i zanim zgłoszę to wyjdą. A dlaczego ochrona sklepu nie reaguje? Nie powinni wpuszczać do sklepów takich delikwentów. Mam swoje lata i...no właśnie... zwrócę uwagę takiemu "karkowi" w dresie i jak to się skończy?
j1 piątek, 16.04.2021 16:29
dostaniesz w durny łeb. Zmądrzeć nie zmądrzejesz, ale może chociaż nie będziesz upominać ludzi :)
P. X. G piątek, 16.04.2021 19:57
Ty masz coś z głową, widać od razu
piątek, 16.04.2021 16:39
Uważaj na słowa człowieku. Nie obrażaj porządnych ludzi, którzy mają obawy o zdrowie. Jeśli twoja odwaga i mądrość polega na tym, że nie "boisz się pandemii" to znaczy, że cię nie doświadczyła. I tylko tyle. Szanuj innych, bo nie jesteś sam, to nie las w Bieszczadach tylko ogromne skupisko ludzi, aglomeracja. Jeśli słowo odpowiedzialność za siebie i innych nic dla ciebie nie znaczy, to przyjmij do wiadomości, że takie jest prawo. Codziennie w tym powiecie umierają ludzie z powodu tej choroby. Więc zamilcz i nie próbuj zakrzyczeć i uciszyć ohydnym słownictwem innych.
piątek, 16.04.2021 19:57
Jak tak się o swoje zdrowie martwisz to siedź dupą w domu a zakupy niech robi ci ten twój "nie" rząd albo kulsony pajacu.
Lukasz piątek, 16.04.2021 20:35
Powiedział Pajac.
piątek, 16.04.2021 21:01
No właśnie o tym mówię. Dupa, pajac, kulsony. To jak podpis elektroniczny. Prawdziwy mężczyzna, nie cienias. Brawo! Musisz wymiatać w realu, jak ty coś powiesz, to nie ma bata.
autor piątek, 16.04.2021 16:44
100 %racja
stahu piątek, 16.04.2021 18:43
Doświadczyła już dwukrotnie. I jest dobrze :). Jeśli chcesz odbierać lub ograniczać komuś wolność, bo masz fobię, wyprowadź się w Bieszczady i tam przeczekaj wirusa (to się nie stanie, a jeśli nie wiesz czemu, należy anulować twoje świadectwo ukończenia podstawówki) lub tam ograniczaj własną wolność. Fine by me :)
piątek, 16.04.2021 20:16
"Doświadczyła już dwukrotnie i jest dobrze". Rozumiem, że nie jesteś w liczbie 61208 Polaków, którzy nie mogą tego napisać. Podobnie twoi bliscy. Ile ty masz lat Stahu? Może w imię swojej specyficznie pojętej wolności chodząc bez maseczki zaraziłeś kogoś, kto jest liczbie około 150 mieszkańców naszego powiatu, którzy zmarli na covid? Czy twoje liczne szkolne świadectwa przekładają się na wyobraźnię i wrażliwość? Czy pomyślałeś o twoich kolegach, sąsiadach, którzy nie przeżyli? Czy tylko kozaczysz bo TOBIE się udało. Brak słów. Fajnbajmi, jesofkorse.
stahu piątek, 16.04.2021 20:44
Co jeszcze wymyślisz? Moi koledzy to rozgarnięte bestie, nie noszą szmaty na japach. Zapewne kogoś zaraziłem. Jak wszystkim, czego objawów w ogóle nie odczułem, a byłem tego nosicielem. Gdy była epidemia grypy, też nosiłeś szmatę na ryju? :)
sobota, 17.04.2021 23:55
Do Staha: twoi koledzy to nie rozgarniete bestie! A ryje mają świnie twoje słownictwo i wypowiedź tylko potwierdza to kim ty jesteś i twoi kolesie mówiąc o ryjach i szmatach żałosny jesteś stahu to świadczy tylko o twoim niskim poziomie ? i braku kultury i o złym wychowaniu!!! Ta wypowiedzią sięgnąłeś dna....a już niżej chyba nie mozna upaść jak ryje mają świnie to znaczy że ubliżasz sam sobie i swoim nie rozgarniętym kolesiom!
władziu wtorek, 20.04.2021 17:14
Przede wszystkim zadbaj o interpunkcję. Widoczne są braki w edukacji (nierozgarnięte piszemy razem, nie osobno). To po pierwsze. Po drugie - nie będzie, ogarnij najpierw pierwsze :)
piątek, 16.04.2021 21:17
Tak sobie tłumacz stahu, z tą wiedzą będzie ci lżej żyć. Nie odczułeś objawów, więc jest dobrze. A że inni odczuli objawy? To nie twoja brocha, prawda? Takie stahy sobie tym głowy nie łamią. Tak stahu, jesteś królem życia, tak jak twoi koledzy, bestie z japami, niestety podobnie jak ty egoistyczni cwaniacy. Strasznie to puste. Nie mam ryja, stahu, jestem człowiekiem. Drugim człowiekiem, jeśli to dla ciebie cokolwiek znaczy.
autor piątek, 16.04.2021 21:11
Najlepiej ty sie wyprowadz-tam bedziesz mogl robic co chcesz,a inni beda spokojniejsi,-jednego idioty mniej.
Lukasz piątek, 16.04.2021 16:47
Fakt upominać nie trzeba tylko napieprzać po tych pustych pałach.
:-) piątek, 16.04.2021 20:49
Chyba Ciebie. Wyłącz telewizor, włącz myślenie.
sobota, 17.04.2021 10:35
Jeśli czytanie FB i powtarzanie innych Bremie uważasz za objaw myślenia, to masz z tym najwidoczniej większy problem niż reszta.
Jumak sobota, 17.04.2021 21:33
On najwidoczniej jest dumny, że udalo mu sie zapamietac te 4 słowa i dlatego powtarza co chwilę. Dyskusja z tą patologią nic nie da. Jak co glupie się urodziło, to już takie zostanie.
Lukasz piątek, 16.04.2021 17:00
Tak jest nie upominać tylko od razu w łeb bez maskowców-bo inaczej nie zrozumieją powagi sytuacji-przez nich się tworzą tylko nowe mutacje.Zachowują się jak stado baranów na wypasie.Dzisiaj około 14 znowu w Bielawie w Lidlu pełno ludzi bez masek oraz małolatek plączących się po sklepie jak panny na wydaniu w tą i z powrotem a potem raptem do kasy z batonikiem.Przecież tak nie robią istoty rozumne.Natomiast Policja -jeszcze nie widziałem aby w jakimś markecie na terenie Bielawy od początku pandemii interweniowali w stosunku do osób chodzących po markecie bez masek.Więc po co Pani z Policji mówi o prawie interwencji jak sami nic w tym kierunku nie robią.
j1 piątek, 16.04.2021 18:28
jesteś ofiarą kolizji genów :)
jaro piątek, 16.04.2021 18:44
Mutacje tworzą się i przez tych, którzy nie noszą masek, i przez tych, którzy są ich fanami (roboczo nazwijmy ich amebami). Chodzą w sklepie, bo mają takie prawo. Masz dziwny fetysz chęci sterowania ludźmi. To jest niebezpieczny zapęd :)
piątek, 16.04.2021 21:11
Mutacje to się przechodzi w wieku 15 lat.
sobota, 17.04.2021 21:35
O wow, wręcz porażasz inteligencją
piątek, 16.04.2021 16:55
Masz rację ! Trudno winić sprzedawczynie, ze nie zwracają uwagi klientom, bo dziewczyny się boją, ale nie wiem, co robi ochrona. Nie ma sensu zwracać uwagi, bo można nieźle oberwać. Jak powiedziałam pani w ........., ze zgłoszę ją na policję, to wybiegła sycząc mi bez maseczki do ucha, że jej mnie żal. Tez siebie żałowałam, ale nie ma rady na takie osoby. Trzeba machać ręką. Gdyby policja raz na jakiś czas zjawiła się w sklepach, itd., użytkownicy nie musieliby się użerać z antymaseczkowcami.
Kj piątek, 16.04.2021 19:35
Ogarnij się. Co ci daje maseczka.a może ktoś nie może nosić
Policja piątek, 16.04.2021 19:43
Anżeja dupa swędzi he he
ToNieYa sobota, 17.04.2021 14:49
Mandat 20 zeta to nie jest motywacja do noszenia maseczki.
sobota, 17.04.2021 19:25
Mandaty po 500 zł bo apelować to można do ludzi normalnych, nie do socjologów.
autor wtorek, 20.04.2021 12:26
Co do 500 zl to sie zadzam ,ale to sie nazywa socjopatow.
x202 poniedziałek, 19.04.2021 09:35
Działań służb miejskich w autobusach ZEROOOOO, przez całą pandemię codziennie jeżdżę dwoma liniami i osoby bez masek te same non stop - poza prawem... a reszta niech liczy, że nic nie złapie. Ani jednej kontroli, upomnień, mandatów. Kierowca widzi przecież, że ktoś wchodzi bez maski, bo tłumów nie ma - nie powinien otwierać drzwi. Jakby komuś zależało to na styl angielski - pierwsze drzwi otwierać i wpuszczać osoby z założoną maską i po okazaniu biletu.
M niedziela, 18.04.2021 20:21
Uważam że to jest indywidualna sprawa czy ktoś nosi maseczkę czy jej nie nosi.Ja tam nikomu uwagi nie będę zwracać...powinien być wybór a nie przymus!
T poniedziałek, 19.04.2021 09:12
Po roku pandemii nadal trzeba takie rzeczy tłumaczyć? Maseczka noszona przez daną osobę nie chroni Jej przed ewentualnym zakażeniem, ale otoczenie, czyli współpasażerów. Indywidualną sprawą jest założenie czapki, bo jak jej nie założę to JA będę mieć chore zatoki, ale jeśli nie założę maseczki to (nawet jeśli czuję się dobrze i nie mam jeszcze objawów) mogę zakażać innych ludzi - chyba "trochę" nieodpowiedzialne? jak chce się mieć wybór - nosić maskę lub nie to we własnym, prywatnym środku transportu. Komunikacja miejska jest a przynajmniej powinna być bezpiecznym miejscem dla odpowiedzialnych i szanujących się nawzajem ludzi!
j23 poniedziałek, 19.04.2021 00:47
nie, to nie jest indywidualna sprawa. Maska nie ma chronić ciebie tylko mnie, abyś nie pluł na mnie w czasie np. kaszlu.
Olo niedziela, 18.04.2021 16:01
3650/176= 20zl PLN mandat...
Janek niedziela, 18.04.2021 08:27
Czytam sobie to wszystko i pisza nie maja prawa,jaka jest podstawa prawna,pokaz mi paragraf,konstytucja mi gwarantuje a pewnie zaden nie trzymal tej ksiazeczki w reku nie mowiac o czytaniu,a gdyby policjant rzucil jakims paragrafem to nie wiedzial by o co chodzi jeden z drugim
zwykły obywatel stosujący się do piątek, 16.04.2021 22:20
Zgłaszając masz podać imię i nazwisko i adres osoby bez maski,wskazać świadków. Potem na komendzie będą konfrontować ciebie z tym kogo zgłosiłęś. Następnie dostajesz wezwanie do sądu (prawdopodobnie wiele razy bo tamten osobnik nie przyjdzie) W sądzie będą pytać czy było tak jak zeznałeś czy Policja kazała ci tak mówić. Jak chcesz robić sobie problemy to zgłaszaj i się przekonasz.
Karol piątek, 16.04.2021 22:47
Opisujesz tak jakbyś już to robił a teraz żałujesz...?,mogłeś nagrać na telefonie tego ,,osobnika",wraz ze świadkami i sprawa prosta.
sobota, 17.04.2021 22:29
Nigdy na nikogo nie doniosłeś, a w rzeczywistości nigdy nie zareagowałeś na łamanie prawa czy nigdy się z tym nie spotkałeś? Solidarność z osobami będącymi zagrożeniem czyni cię współodpowiedzialnym. Ale to wyższa szkoła jazdy niż powtarzana jak głuchy telefon definicja donosicielstwa.
zwykły obywatel stosujący się do sobota, 17.04.2021 22:14
Mylisz się Panie Karolu, nigdy na nikogo nie doniosłem ,a znam to właśnie od tej drugiej strony i dlatego napisałem by wyhamować tych co zachęcają do zgłaszania i póżniej stają się ofiarami swojej nierostropności.
Scoot sobota, 17.04.2021 19:07
Macie nasrane we łbach od tych szmat na gębach. Możecie mnie w dooope pocałować.
Kaczka sobota, 17.04.2021 19:32
Szmaty, dziwne płyny w zastrzykach które nie działają , zakazy i nakazy , o profilaktyce nikt nie mówi . Najbardziej przebadanie i bezpieczne szczepionki uśmierciły Krawczyka .
Wypad z kraju. sobota, 17.04.2021 19:37
Szczepić i jeszcze raz szczepić ciemnotę, na nich kasę się robi, im dłużej to trwa tym lepiej. Po 20, 30 latach wszystko wyjdzie na jaw.
sobota, 17.04.2021 19:58
Scott sobie już psychicznie nie radzi, stąd agresja i wyparcie. Im więcej krzyczy, tym słabszy egzemplarz. Stara prawda.
sobota, 17.04.2021 19:20
Scott ale z Ciebie tępa strzała. Psychopata, dla którego zdrowie innych się nie liczy.
sobota, 17.04.2021 18:57
ORMO wiecznie żywe.
y sobota, 17.04.2021 18:21
Niechby policjanci udali się służbowo (nie po ,,cywilu,, jak tam niektórzy z nich zaglądają) do ,,Secesji,, w Dzierżoniowie... .Tam są mandaty,wnioski do sądu,Sanepidu... i dyskoteki...!!! Przynajmniej jedna z siłowni w Dzierżoniowie działa i ma się dobrze...!!! Chcieć to znaczy móc...!!!
sobota, 17.04.2021 16:03
Ludzie mają dosyć. Maseczki jeszcze bardziej niszczą człowieka od środka. Już nie długo ludzie wyjdą na ulicę i to powinni wyjść wszyscy a nie tylko garstka. Szkoda że Jarka nie było w tym tupolewie tak samo
Janek sobota, 17.04.2021 14:28
Do wszystkich anty pandemistow,kazdy z was dzis jedzie do Niemiec do pracy i tam bedziecie nosic maseczki no bo w Niemczech trzeba tam jest porzadek ale porzadek to sobie Oni robia sami a u nas" nie bo nie"to tak jak malzenstwa z 20 letnim stazem chodza za raczke ale tam bo tutaj jak ida do kantoru to Ona z przodu a On 3 metry za nia i takie inne cuda duzo widzialem
sobota, 17.04.2021 11:57
Dzisiaj panowie policjanci mam nadzieję, że staniecie na wysokości zadania i zrobicie wrescie porządek z wlascielami klubów którzy obostrzenia mają gdzieś, ale wyciągają swoje łapy po pieniądze z tarczy. A co najgorsze, że zdrowie 8 życie innych ludzi mają gdzieś. Wlascielka klubiku już ogłasza na fejsie, ze robi casting do teledysku u siebie w klubie. Gdzie my żyjemy, że takiemu człowiekowi, pozwala się na takie coś. Dostał by jeden z drugim potężną karę finansową to może być coś nauczyło tych ludzi bez uczuć i empatii.
Burek sobota, 17.04.2021 12:39
Panowie Policjanci stancie dzisiaj na wysokosci zadania- ZOSTANCIE W DOMU chroncie siebie i bliskich przed covidianami .
***** *** sobota, 17.04.2021 10:01
WYŁĄCZ TV WŁĄCZ MYŚLENIE
autor sobota, 17.04.2021 11:28
Tylko to samodzielne myslenie wielum nie wychodzi-glowka za mala.
sobota, 17.04.2021 19:28
Idź pomagać chorym mądrego.
kutik sobota, 17.04.2021 19:39
Od pomagania jest konował który nie potrafi leczyć a bierze dobrą kasę
sobota, 17.04.2021 10:11
Daj sobie siana, to już było milion razy.
sobota, 17.04.2021 10:17
Tutaj oszołomie nie chodzi o sympatie polityczne tylko zdrowie. Myślisz ze ci co noszą maseczki to zwolennicy partii rządzącej? Wyłączyłeś telewizję, ale samodzielne myślenie nie ruszyło z kopyta.
piątek, 16.04.2021 17:33
i bardzo dobrze ze nie noszą, bo nie ma żadnej plandemi
autor sobota, 17.04.2021 11:57
Plandemi nie ma ,ale PANDEMIE.
Bidowlaniec kamrat sobota, 17.04.2021 01:14
Do wszystkich którzy twierdzą że maseczki które są do kupienia w marketach chronią was od wirusa! Porozmawiajcie sobie np z budowlancami którzy używają masek ffp2,ffp3 do prac budowlanych. Niech wam powiedzą że taka maska nie zatrzymuje nawet pyłu z gładzi czy tynku a co dopiero wirusa którego nie widać, a co dopiero te maski hirurgiczne.
autor sobota, 17.04.2021 11:55
Wirus nie fruwa sobie tak tylko.Wirus jest w slinie i w wydychanym powietrzu -ze slina przenosi sie na innych.Jezeli masz maske ,to zatrzymuje ta sline i wydzielane powietrze w pewnym stopniu filtruje.Nikt nie powiedzial,ze chroni w 100% ale jezeli obie strony ja maja napewno pomaga
Mk piątek, 16.04.2021 20:33
Chyba trzeba przypomnieć wywiad z przed prawie roku gdzie były minister zdrowia Pan Szumowski przed milionami ludzi powiedział że maseczki nie chronią przed wirusem i do dzisiaj się trzymam tej wypowiedzi,to jest wirus podobny jak grupa i te maseczki to tak pomagają jak umarłemu kadzidło
Lukasz piątek, 16.04.2021 20:38
To może jeszcze coś przypomnisz z Polski zaściankowej.
piątek, 16.04.2021 20:48
A jednocześnie słyszy się od rządów innych państw, że w pandemii cały czas się uczymy. Stąd zmiany zaleceń w obostrzeniach, zmiany w szczepieniach. Poważne rządy, demokratyczne, mówią: sytuacja się zmieniła, ale zrobimy wszystko, by chronić wasze zdrowie. Słychać było glosy znajomych lekarzy na początku pandemii, że przecież koronawirusy są z nami od lat itd. Otóż okazało się, że ten typ koronawirusa jest inny, bardziej śmiercionośny niż wcześniej znane. Warto słuchać naukowców z dziedziny medycyny, wirusologii, a nie polityków czy bezmyślnych internetowych populistów, którzy myślą tylko, jak zarobić na pandemii "jedynymi prawdziwymi teoriami prąd ogólnej narracji, a Polacy nie ufają nikomu, są najmądrzejsi, kozaczą, więc łykają jak pelikany, a potem chodzą dumni bez maseczek po markecie i myślą, że posiedli wiedzę, o której stosujący się do obostrzeń nie mają pojęcia. Trudno o większą żenadę.
autor sobota, 17.04.2021 11:50
Bardzo madrze napisane -podpisuje sie pod tym obiema rekami.Polacy to trudny narod.
autor piątek, 16.04.2021 16:44
Dlaczego ochrona w marketach wpuszcza do sklepu osoby bez maseczek ? Od tego trzeba zacząć , powinni stać w drzwiach i nie wpuszczać osób bez maseczek.Inaczej ta pandemia nigdy sie nie skończy , bo bezmózgowców niestety nie brakuje.
autor sobota, 17.04.2021 11:44
Dziwie sie ,w Polsce w kazdym ,nawet malym sklepie jest ochrona.W Niemczech,a w kazdym razie w miescie gdzie mieszkam -tego nie ma.Ale teraz w niektorych sklepach np REWE stoi przy wejsciu czlowiek,ktory kontroluje i nikogo bez maski (co sie prawie nigdy nie zdarza)nie wpuszcza .Dlaczego w Polsce nie ma prawa?
piątek, 16.04.2021 19:48
Ochrona nie ma uprawnień na takie rzeczy, nawet jakby chcieli, trudno to zrozumieć.
P. X. G piątek, 16.04.2021 19:55
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Wirusy piątek, 16.04.2021 20:25
Podaj mi ustawę i prawo że ja mam maseczki nosić jak powiedzą że wirus jest powyżej metra to będziesz chodził na czworaka bo powiedzą w telewizji że że trzeba chodzić na czworaka bo wirus jest poniżej metra i na pewno takie barany będą chodzić
Wirusy piątek, 16.04.2021 20:27
Ludzie jaki wirus jest Wyłącz się telewizję włączcie myślenie maseczki Nic wam nie pomogą Lekarze są zaszczepieni i przyjmują telefonicznie teleporady tylko nauczyciele są zaszczepieni i lekcje są tylko online to po co te szczepionki są przecież oni są zaszczepieni ale nie w telewizji gadają że tyle zachorowań
Lukasz piątek, 16.04.2021 20:33
Nie rozsiewaj własnej głupoty a do myślenia jest bliżej małpom niż tobie.
sobota, 17.04.2021 06:40
Ale tok myślenia ???? Brawo
piątek, 16.04.2021 20:33
Bo ochrona nic nie może. Nie wpuszcza to ich pozwę. A maski nosić nie muszę. Wszystkie sprawy ludzie wygrywają. A doba tylko ludziom kity wpuszcza. Dlaczego nie napiszą ze wszystkie sprawy policja przegrywa. Bo się doba boi. Trzyma tylko jedna stronę. I to ma być dziennikarstwo. Masakra
piątek, 16.04.2021 16:54
Jesteś pewny? Popatrz, to z TVP:
https://www.youtube.com/watch?v=yl
ROF3yqQS4
piątek, 16.04.2021 17:07
Ochrona jest zwykle na zapleczu.
Muzein piątek, 16.04.2021 21:17
Zwolennicy maseczek chcą nam tu na siłę tylnymi drzwiami rozszerzony islam wprowadzić. Tam tylko kobiety zakrywają twarz. A tu mężczyzn traktują jak kobiety i też im każą twarz zakrywać.
autor piątek, 16.04.2021 21:18
Chcesz termin do psychiatry?wyglada ze potrzebujesz.
:-) piątek, 16.04.2021 21:29
Bo prawdziwych mężczyzn już nie ma.
WIECHU piątek, 16.04.2021 23:17
Kaczor często maski nie zakłada a to przecie nie żenscina:))
piątek, 16.04.2021 23:08
W sytuacji epidemii każde państwo ma prawo narzucać wiele obostrzeń dla dobra ogółu. Tak jak w czasie wojny czy zagrożenia wojną można wprowadzić w życie wiele trudniejszych obostrzeń dla ratowania kraju. Takie są zasady wynikające z prawa. Jeśli komuś tak ciężko włożyć maseczkę choćby tylko w sklepie czy autobusie, nie musi tu mieszkać. Można przecież np. gdzieś wyjechać, ale w innych państwach są większe obostrzenia i wyższe kary.
Oskar sobota, 17.04.2021 00:26
Czy ty rozróżniasz epidemie od pandemi ?chyba nie.
autor sobota, 17.04.2021 11:25
On tak ,a ty?
Nel piątek, 16.04.2021 23:58
Muzeun, nie noś! Ci rzekomo myślący przeciwnicy też niech nie noszą. Po co wam spadek zachorowań? Przecież w dupie macie gospodarkę i powrót do czasów przed... , wasze babcie, dziadków i rodziców?! Słabi, swoje już przeżyli... Skąd moja ironia? Co musi się wydarzyć, żebyście to Wy włączyli myślenie?
sobota, 17.04.2021 10:30
DYSKOTEKI, KTORE SA NADAL OTWARTE POWINNY BYC ZAMKNIETE NA ZBITY PYSK. A "BIZNESMENI" UKARANI GRZYWAMI KTORE SPLACALI BY PO RESZTE ZYCIA. NA ALE W SWIECIE NAPOMPOWANYCH JESSIC I BRAJANKOW GDZIE OBWÓD BICEPA, CZY ILOSC SILIKONU NA WARDZE, JEST ODWROTNIE PROPORCJONALNY DO ILOSCI SZARYCH KOMOREK TO SIE NIE ZDARZY.A TE DZBANKI ZA NIC NIE POJDA PO ROZUM DO GLOWY. ZEBY IM SIE CHCIALO MYSLEC ROWNIE INTENSTYWNIE JAK BAWIC, TO BYSMY MIELI ZDROWSZE SPOLECZENSTWO.
Ania sobota, 17.04.2021 11:04
Nic dziwnego ,że ilość osób zakażonych jest dosyć duża jak na powiat,który ma ok. 100tys. Mieszkańców
mik1 sobota, 17.04.2021 10:48
Młodzież ma fałszywe pojęcie wolności. Dla nich wolność to możliwość zaprzeczania wszystkiemu bez wyjątku. Wirusa nie ma, noszenie maseczki nie pomaga, a nawet szkodzi, chodzenie prawą stroną chodnika, albo wyrzucanie na ulicy śmieci do kosza to jest atak na ich wolność i trzeba robić wszystko na przekór bo oni są wolni - chyba od logicznego myślenia.
sobota, 17.04.2021 10:47
https://proremedium.pl/2021/04/05/maski-
skuteczne-i-bezpieczne-klamstwo-powtorzo
ne-tysiac-razy-staje-sie-prawda/
gumś sobota, 17.04.2021 10:40
policja straż miejska po cywilnemu powinna kontrolować sklepy i markety ale w godzinach popołudniowych . Pani z pizerni Uno cały rok kursuje po pięc razy do Intermarche i niema na to siły
sobota, 17.04.2021 05:51
A właścicielka klubiku o nazwie wahadło ponownie na ten weekend otwiera swój klubik. Ma życie i zdrowie ludzi gdzieś. Najważniejsza kieszeń.No to dzisiaj dzwonimy na policję. Do skutku.
sobota, 17.04.2021 10:19
Jak ktoś idzie to dobrowolnie a nie na przymus! a ty siedz ile chcesz w domu nawet w masce
sobota, 17.04.2021 10:31
Ale dzbanie jak zaraż to z przymusu innych, którzy tego nie chcą, bo się zwąchała z innym mądralom który nie wierzy, w wirusy i bakterie, jak Michał z ich ekipy co to go już nie ma.
piątek, 16.04.2021 22:08
Tchórze bez masek dlaczego nie wejdziecie do szpitala na oddział covidowy bez maski???
sobota, 17.04.2021 10:26
A kto Cię tam wpusci ,czy w ogóle ktoś wie co się tam dzieję? Lekarze nie przypisują żadnych leków , co mamy umierać w ciszy? Nie ma zadnego leczenia ! To jest skandal!
sobota, 17.04.2021 00:30
Bo nie wpuszczają
Nick sobota, 17.04.2021 08:28
A po jakiego grzyba mam tam chodzic? Cale zycie nie chodzę do szpitala czy byla grypa,ebola, swinska grypa itp to po co mam tam akurat teraz wchodzić? Lecz sie na glowe
sobota, 17.04.2021 09:43
był taki jeden co nagrywał w szpitalu bez maseczki co tam sie wyrabia i go zamknęli
sobota, 17.04.2021 09:25
Pracuję w aptece. Mnóstwo ludzi przychodzi po leki bez maseczki. Sama przeszlam już tą chorobę i jestem zaszczepiona. O siebie jakoś specjalnie się nie boję. Ale Ci pozostali pacjenci (nie tylko starsi) - często z wieloma chorobami- po prostu się boją. Więc nawet jeśli Ty się nie boisz- po prostu szanuj drugiego człowieka.
Jarosław!!! sobota, 17.04.2021 01:21
Do butki ;)
sobota, 17.04.2021 01:24
Po smakówe
zły piątek, 16.04.2021 18:47
nie zakładaja dzieciaki masek a poźniej ludzie chorują!!! sam jestem chory mimo ze nosiłem maseczke !
Ad sobota, 17.04.2021 08:30
To siedz w domu i nigdzie nie wychodz!
piątek, 16.04.2021 20:23
No to znaczy nie potrzebna Ci ta maseczka była?!
piątek, 16.04.2021 23:12
MASECZKA BARDZIEJ CHRONI JESLI DRUGA OSOBA RÓWNIEŻ JEST W MASECZCE!!!
:-) piątek, 16.04.2021 20:46
Więc widzisz jak ta maseczka chroni. U mnie w rodzinie nikt nie chodzi w masce i nikt jeszcze nie zachorował.
autor piątek, 16.04.2021 21:17
Jestes pewny ,ze tak dalej wam sie bedzie udawalo?Mam nadzieje ,ze sie kiedy przekonasz,ze nie masz racji
:-) piątek, 16.04.2021 21:24
Od roku czasu próbuję się przekonać i popatrz żyję. Pracujemy normalnie, dziecko chodzi do przedszkola i różne zajęcia, chodzimy na strajki i dalej nic :-)Od straszenia to są duchy, nie boję się.
Szy piątek, 16.04.2021 20:51
Konstytucja gwarantuje mi to że nie muszę nic nosić na twarzy
piątek, 16.04.2021 20:57
Tak, wolny człowieku. Nie masz nic na twarzy. Powtórzę, nie masz nic na twarzy. Jesteś wolnym człowiekiem, bohaterem narodowym, dumnie kroczącym przez miasto. Widziałem cię jak spacerujesz dostojnie wokół dzierżoniowskiego szpitala, z wyższością wolnego człowieka spoglądając w okna.
piątek, 16.04.2021 20:45
Czytelniku, wyłącz telewizor bo ci mózg lasuje.
Adam piątek, 16.04.2021 17:17
Robiąc zakupy w markecie często jestem świadkiem kiedy w kolejce do kasy ktoś dosłownie wchodzi komuś na plecy. Czasami kiedy stoję w kolejce i ktoś stoi zbyt blisko to odsuwam się a ta osoba podchodzi jeszcze bliżej. Nie proszę Państwa, kolejka w sklepie nie pójdzie szybciej jak będziecie stać jeden obok drugiego. Osobiście uważam że trzymanie bezpiecznego dystansu 1,5m w sklepowej kolejce powinno zakorzenić się w naszej mentalności
ANTY-PLANDEMIA piątek, 16.04.2021 17:59
Ja ci zakorzenię w mendalności!
Komuchu
piątek, 16.04.2021 20:51
Komuchu? O czym ty bełkoczesz? Chyba wystrzelałeś się ze wszystkich argumentów. Dziękujemy, dobranoc.
Lukasz piątek, 16.04.2021 20:47
Najpierw sam się zakorzeń nim kogoś obrazisz bo cię wiatr przewróci i naucz się poprawnie pisać alkoholiku.
ONLY PEACE piątek, 16.04.2021 16:09
W gminach rządzonych przez POstKOmunistycznych kacyków policja ma ciche przyzwolenie na spanie PO samochodach .Epidemia to problem PIS wg.neobolszewii.
-666 piątek, 16.04.2021 18:12
Cały POPIS to neobolszewia. Cytat z towarzysza Mateusza "Pinokio" Morawieckiego:
"to Solidarność jest spadkobiercą chrześcijańskiego myślenia o miłości bliźniego, ale również robotniczej myśli socjalistycznej. Ta myśl jest głęboko w filozofii Prawa i Sprawiedliwości obecna."
ONLY PEACE piątek, 16.04.2021 19:34
Robotnicza myśl socjalistyczna???Co ty jarasz?
-666 piątek, 16.04.2021 20:42
cytat z Mateusza Morawieckiego
piątek, 16.04.2021 18:26
Tak pełna zgoda
M piątek, 16.04.2021 18:41
Ludzie którzy twierdzą że covid-19 nie ma i łamią zaostrzenia związane z pandemią to mają:CAŁKOWITE ZABURZENIA ROZWOJU .ZABURZENIA PSYCHICZNE NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANY , ZNACZNYM LUB GŁĘBOKIM to wszystko tłumaczy dlaczego tak się zachowują
Khh piątek, 16.04.2021 19:39
Moze więcej konkretów? Co Policja zrobiła ? Ze prowadzi działania to „lanie wody”
piątek, 16.04.2021 16:45
Wywiad z ratoenikiem medycznym.
https://www.youtube.com/watc
h?v=D6EM7qQL6k8
Kj piątek, 16.04.2021 19:44
Polecam
piątek, 16.04.2021 16:08
przecie te maski nic nie dają ! rozumie w sklepie/market itd ! Te maski starsze osoby zabiły tak tak
piątek, 16.04.2021 19:34
I widuję się również jak w aucie sam kierowca jest i ma kaganiec, to wynik prania mózgu przez media
Gonzo piątek, 16.04.2021 17:23
Znam osobiście kilka osób które z uporem maniaka nie zasłaniają ust i nosa nawet podczas zakupów. Dyskusja z nimi nie ma sensu ponieważ na merytoryczne argumenty na temat redukcji rozprzestrzeniania się zarazków reagują często agresywnie lub próbują wciągnąć w dyskusję opartą o teorie spiskowe, chipy rfid czy zniewolenie ludzkości.
piątek, 16.04.2021 19:14
Juz jesteś niewolnik zakładając na gębę maskę , takze nie wyskakuj tutaj z teoriami spiskowymi.
-666 piątek, 16.04.2021 17:52
Widzisz problem jest w tym że trzeba patrzeć na fakty a fakty są takie że
kraje w których panuje obowiązek noszenia masek nawet na zewnątrz takie jak
Polska, mają takie same statystyki zakażeń i umieralności jak kraje w których
wcale nie ma obowiązku noszenia maseczek. Więc nie możesz mieć żadnych
merytorycznych argumentów że te maseczki udające chirurgiczne w czymkolwiek
chronią. Gdyby tak było to Polska albo Czechy miałyby lepsze statystyki od
Szwecji w której nie tylko że nie ma masek ale w ogóle nic nie zamykali ani
szkół, przedszkoli, kin, teatrów, restauracji, hoteli, stoków narciarkich, fryzjerów,
sklepów budowlanych, basenów, siłowni,... lasów.
ratatatatataaaaaa piątek, 16.04.2021 18:47
jest szansa, że gros ameb tego nie pojmie. Ani teraz, ani tym bardziej później, co będzie efektem długotrwałego niedotlenienia i w konsekwencji uszkodzenia mózgu (niektórzy nie będą w stanie uszkodzić sobie mózgu z powodu fizycznych ograniczeń). :)
moje zdanie piątek, 16.04.2021 17:59
racja ! Te maseczki ala chirugicze to tylko KASA to nic nie daje !!!!
j1 piątek, 16.04.2021 16:02
Pierwsze efekty noszenia maseczek widać u wielu Polaków. Są to:
- całościowe zaburzenia rozwoju,
- zaburzenia psychiczne,
- niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim,
antyPiS piątek, 16.04.2021 16:08
Jesteś idiotą. Kompletnym. Powiedziałbym - wzorcowym. Wiedza fejsbukowo - jutjubowa zjarała ci szare komórki. Do tego jesteś niebezpieczny dla otoczenia.
ryhu piątek, 16.04.2021 18:30
Jesteś ewidentną ofiarą kolizji genów :)
obudzta sie ludzie piątek, 16.04.2021 16:19
j1 dobrze gada
Pablo piątek, 16.04.2021 17:26
Czytam te wszystkie komentarze i bez względu na rację którejś ze stron nasuwa mi się jedna myśl.
Denuncjatorzy i donosiciele byli zawsze , są i będą.
Tylko zmienia się treść donosu.
Wzajemna empatia w narodzie i pomiędzy ludźmi umiera.
Smutne
piątek, 16.04.2021 16:49
To znamienne, że ludzie nie mający w sklepach maseczek są po prostu w różnym stopniu aspołeczni. Na zwrócenie uwagi reagują agresją, prychaniem, ignorowaniem, próbują dyskutować mówiąc o swoich "racjach". nie dociera do nich, że popełniają wykroczenie. Wszyscy są zmęczeni pandemią, wszyscy mają dość, na przemian przeżywają złość, rezygnację, zmęczenie psychiczne. Ale jednak część mieszkańców radzi sobie z trudną sytuacją, którą wszyscy przeżywamy po raz pierwszy. Noszą maseczki, przestrzegają dystansu, bo wiedzą, że w ten sposób skrócą czas powrotu do normalności, tym bardziej że są szczepienia. Wszyscy chcielibyśmy chodzić bez maseczek, przecież nikt nie jest świrem, któremu to odpowiada. To kwestia rozumienia zasad życia wśród ludzi. Smutna jest egoistyczna, aspołeczna postawa, odmieniana przez: ja, mnie, moje, mojemu, moim, moich. I tak bez końca. A może choć na chwilę: ty, tobie, twoje? Spróbujcie.
piątek, 16.04.2021 17:06
Takie apelowanie nic nie da.Do pewnych ludzi nie dotrze.Chetnie wchodzą w spory,kończące się awanturami,bo w ten sposób odreagowuja stres.Musza zwracać uwagę ochroniarze, księża w kosciele,itd.
-666 piątek, 16.04.2021 17:43
A skąd ci konfidenci i kretyni wiedzą że np. dana osoba nie jest przez
lekarza zwolniona z blokowania sobie dostępu do powietrza? Poza tym kraje
z obowiązkiem blokowania tlenu i te bez takiego obowiązku mają bardzo
podobne statystyki co oznacza że maseczki to tylko bezsensowne narzędzie
tresury bez jakiegokolwiek wpływu na zachorowalność.
piątek, 16.04.2021 18:01
Nie można wymagać od kogoś kto ma niski poziom intelektualny, żeby chodził w maseczce. To dla takiego człeka za trudne do ogarnięcia. Gdyby miał jeden z drugim wejść bez maseczki na oddział covidowy to by zrobił pod siebie, ale na ulicy bohater pełną gębą. Nie chcesz chodzić w maseczce to siedź w domu. Proste
P piątek, 16.04.2021 17:58
Mam sąsiada który twierdzi że nie ma covid-19 chodzi bez maseczki ale wiecie co on dziś przyjął 2 dawkę szczepionki stwierdzenie :wszyscy co twierdzą że covid-19 nie ma to są ludzie nie wiarygodni chcą być mądrzejsi od lekarzy i biologów takim się nie wierzy
Kamila piątek, 16.04.2021 17:51
To dlaczego policja nie przestrzega? W poprzednim tygodniu obok sklepu Rossman w Bielawie dwóch Panów policjantów i jedna Pani policjat byli bez maseczek śmiali się itp?! I kto tu im mandat ma wystawić...
Roha piątek, 16.04.2021 17:00
Widziałem taki obrazek, starszy pan w pojemniku z jabłkami w jednym z marketów w Dzierżoniowie , dotykał rekoma bez rękawiczek szereg owoców nic nie wybrał i poszedł sobie!!!???
piątek, 16.04.2021 17:25
pewnie w Remie
piątek, 16.04.2021 16:07
A nie widzą co się dzieje w kościołach?Nawet przewodniczący episkopatu nie nosi maseczki i mówi że nosić nie ma zamiaru a reakcji ze strony odpowiedzialnych służb nie ma bo się boją ruszyć kler.Potrafili przerwać wesele na 30 osób i gnębić biednych ludzi ale odwagi do wyciągnięcia konsekwencji od kleru im brakuje.Tacy tchórze na usługach decydentów.
piątek, 16.04.2021 17:48
Mnie nie chodzi o księży. CI się z reguły podporządkowuja .Zadziwiaja mnie za to niektorzy wierni,którzy nie rozumieją, że noszenie maseczki to wyraz miłości bliźniego. To są wprawdzie wyjątki,ale one są....i nie ma na to sposobu.Maseczka wprawdzie zasłania urodę, ale to kiedyś minie- he,he,he...
L piątek, 16.04.2021 17:29
Tylko, że w kościele podczas mszy ludzie siedzą/ stoją w ławach i nie licząc krótkiej chwili na przyjęcie komuni świętej nie przemieszczają się. Na weselu ludzie jak wypiją alkohol zaczynają tańczyć, obejmować, całować się itd. i tak przez kilka godzin. Widzisz teraz różnicę? Żeby nie było sam jestem przeciwny zamykaniu restauracji, barów czy ograniczania liczby ludzi w danym pomieszczeniu.
piątek, 16.04.2021 16:12
bo "kler" to wladza od ....uja lat To sekta a nie wiara
piątek, 16.04.2021 16:29
Kiedyś pewnej pani zwróciłam uwagę w kosciele,że nie ma maseczki,a siedziała obok mnie, to myślałem,że mi oczy wydrapie.Teraz jak widzę panią bez maseczki, wolę wyjść...
obudzta sie ludzie piątek, 16.04.2021 17:30
a poco tam chodzisz ? wiara jest w Nas a nie w kosciele ! modlic sie mozna wszedzie a spowiadac sie "Bogu" a nie klechom ! Gdzie jest napisane ze trza do kosciola chodzic w Bibli ?????
piątek, 16.04.2021 16:06
I dobrze, ludzie już mają dosyć ciągłego wałkowania tematu koronawirusa, koronawirusy były od zawsze, jak i ich różne mutacje, ludzie też wtedy umierali.
antyPiS piątek, 16.04.2021 16:11
I czy to oznacza, że teraz też mają umierać? Tylko dla idiotów zakładanie maseczek jest problemem. Puknij się w pusty łeb.
j1 piątek, 16.04.2021 16:30
Tak. Niewolnicy zakładają cokolwiek, co nakaże im zestaw specjalistów typu sutkowski :). Od idioty dla idiotów :)
piątek, 16.04.2021 17:10
i znowu j1 ma racje
piątek, 16.04.2021 16:15
Zgodnie z ostatnim wyrokiem sądu nie trzeba nosić maseczek ...
autor piątek, 16.04.2021 16:46
A czy zgodnie w wyrokiem sądu można nie zachorować na covid ? Głupie gadanie , jak wyląduje jeden z drugim pod respiratorem , to zmądrzeje , oby nie za późno.
autor piątek, 16.04.2021 16:43
jakis prowincjonalny sad?Gdzies to przeczytal?Mam nadzieje ,ze sie na Covida zalapiesz-szkoda mi ciebie nie bedzie.
piątek, 16.04.2021 15:57
Pierwsza xD