Drugi etap budowy bielawskiej kolei coraz bardziej realny

czwartek, 5.12.2019 07:00 42295 73

28 listopada Województwo Dolnośląskie przejęło od PKP S.A. następne sześć linii kolejowych o łącznej długości blisko 100 km. Co ważne, wśród przejmowanych odcinków znalazła się także trakcja kolejowa relacji "Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra".

Przypomnieć należy, że 31 VII 2019 r., w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu, burmistrz Bielawy podpisał w imieniu Gminy Bielawa "List intencyjny", w którym Marszałek Województwa Dolnośląskiego - Cezary Przybylski oraz przedstawiciele kilku innych gmin zadeklarowali współpracę w kontekście przejmowania i rewitalizacji przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych, aby m.in. wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu i zadbać o rozwój turystyki i potencjału gospodarczego regionu.

List jest odpowiedzią na podjętą w marcu tego roku uchwałę Sejmiku Województwa o udziale w rządowym Programie Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Rządowy program zakłada odpowiednie planowanie i wsparcie inwestycji usprawniających komunikację pasażerską na poziomie międzyregionalnym i regionalnym.

Głównymi inspiratorami, żeby nie powiedzieć lokomotywami tej inicjatywy, są radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Patryk Wild oraz Patryk Hałaczkiewicz z Kolei Dolnośląskich.

Jednym z zadań przewidzianych do realizacji w ramach ww. programu jest II etap budowy linii kolejowej do Bielawy tj. od dworca Bielawa Zachodnia, poprzez Zbiornik "Sudety", aż do Nowej Bielawy (przy ul. Sowiej).

Według deklaracji samorządu wojewódzkiego, II etap budowy kolei do Bielawy powinien zostać zrealizowany w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Źródło: Andrzej Hordyj

Przeczytaj komentarze (73)

Komentarze (73)

wtorek, 10.12.2019 12:08
A kiedy remont ul. Wolności od ul. Dzierżoniowskiej do ul. Piastowskiej?
Kiedy remont ul. Sowiej i Nowobielawskiej? Na wsiach ludzie mają lepsze drogi! Wstyd Bielawo!
Grażynka czwartek, 05.12.2019 13:44
Proponuje uruchomienie Linii Bielawa Górna - Wiedeń, a dalej do Mediolanu...
W kolej na prowincji inwestowało się przed wojną i zaraz po. Teraz rozsądne rządy inwestują w energię odnawialną, elektryczne samochody, remontują i rozwijają autostrady. Ta kolej to fanaberia Bezpartyjnych Sprzedawczyków, którzy w zamian za poparcie PiS-u dostali obietnice inwestycji w koleje, w których pracuje Pan Hałaczkiewicz. Parodia cyrku !
czwartek, 05.12.2019 19:20
nie rozumiem ludzkiej zawiści, ktoś wymyślił projekt który udało się zrealizować i należy się z tego cieszyć. W Czechach kolej funkcjonuje w dużych miastach jak i małych wioskach i nikt nie robi z tego problemu. Patrząc inaczej można śmiało powiedzieć że jest to jakaś alternatywa w komunikacji
czwartek, 05.12.2019 19:32
Nie rozumiem ludzkiej głupoty. Ktoś wymyślił sposób na zmarnowanie dużych pieniędzy a ktoś się z tego cieszy. Można śmiało powiedzieć, że to alteranatywa dla rozumu.
czwartek, 05.12.2019 22:02
Oczywiście że się cieszę jak można być tak głupim i pisać takie farmazony że pieniądze zostały zmarnowane???Środki miały iść na ten cel i na to zostały przeznaczone lepiej nic nie robić
piątek, 06.12.2019 09:09
To jest z pieniędzy przeznaczonych na infrastrukturę transportową. W tym zakresie jest dużo pilniejszych potrzeb. Jeśli już kolej to większy pożytek byłby np. z elektryfikacji istniejącej trasy Kamieniec-Jaworzyna.
BIELAWA piątek, 06.12.2019 13:13
JAK WYDASZ SWOJA PRYWATNOM KASETO W BLOTO NIKOGO NIEOBCHODZI A JAK WYDAJESZ NASZA KRWAWICE APRZYTYM
WSTRZYMOJESZ WAZNA INWESTYCIE DLA REGIONU TO KARIERY TYM NIEZROBISZ ,P WILD
piątek, 06.12.2019 15:52
10/10
Rafał piątek, 06.12.2019 12:13
Gdyby nie kolej do Bielawy to te pieniądze trafiłyby do innego województwa na inną kolej więc nie płacz tak bo te pieniądze na pewno nie trafiły y do twojego portfela
piątek, 06.12.2019 12:51
Lepiej wydać z sensem w innym województwie niż zmarnować u nas.
Yu! sobota, 07.12.2019 13:04
Bardzo dobry sens wydanych pieniędzy!
Teraz czekamy na powrót pociągów z Piławy Górnej do Wrocławia przez Niemczę.
Grażynka piątek, 06.12.2019 10:18
Jeżeli nie odróżniasz zdrowego rozsądku od zawiści to masz problem. W Czechach linie nie zostały zaniedbane jak w Polsce. NIKT nie przedstawił ekonomicznej opłacalności takiej rewitalizacji. Na przykład rewitalizacja linii przez Bystrzycę Górną kosztuje 100 milionów. Zapytaj mieszkańców wiosek przy torach czy nie widzą potrzeby odbudowy dróg czy żłobków w ich miejscowościach zamiast budowy torów.!
sobota, 07.12.2019 12:48
Gdyby zawsze chodziło o rachunek ekonomiczny to nie opłacałoby się robić cokolwiek. Inna sprawa to na każdą dziedzinę życia potrzebne są środki które nie są przechodnie. Mieszkałem w Czechach trochę i nie jest słodko tak jak się wydaje więc nie opowiadaj głupot.
czwartek, 05.12.2019 19:36
Pierdoły. Kolej jest 100 razy bardziej ekologiczna od transportu drogowego.
OPLACALNY niedziela, 08.12.2019 10:05
widzales ostatnio rozladunek wagonwow w Dzierzoniowie - bocznica krzakami zarasta,
czwartek, 05.12.2019 15:47
Grażynka , ja proponuję przekop pod górami - będzie bliżej do Wiednia . . .
Grażynka czwartek, 05.12.2019 17:52
Bredzisz, napisz coś sensownego. Daj pomysł jak włączyć do sieci Grzmiącą i Wolibórz!
Kret czwartek, 05.12.2019 18:53
Tunel pod Wielką Sową jest równie sensowny co ciuchcia do Bielawy.
KOLEJARZ czwartek, 05.12.2019 19:11
KOL. gondolowa . bo mam takom zachciewajke na SOWE turystycznie.
Taką mam wizję po oregano czwartek, 05.12.2019 19:33
Na Wielkiej Sowie tylko stacja pośrednia, dalej kolej powinna prowadzić na Mont Blanc.
Hill czwartek, 05.12.2019 12:12
Dopiero II etap tj. do Jeziora Sudety ma sens. Tak trzymaj, Hałaczkiewicz. Ale bez I etapu (do tej pory wątpliwego co do zasadności...) nie byłoby II etapu. To spora szansa na ożywienie turystyczne Gór Sowich w tej części, która styka się z bielawą.
soltys czwartek, 05.12.2019 19:03
Panie WILD ,jasie pytam A kto z mieszkancow sie domaga tej kolei do S, G CZ ktos skladal jakoms petycje na zebraniu czy zbieral podpisy w gminie Stoszowice cz DZierzoniow..CO WYBORY TO INNE KORYTKO, TO TEZ SPOSOB NA ZYCIE P. WILD
Yu! piątek, 06.12.2019 17:18
Nie potrzebne są podpisy .
Mieszkańcy dopiero będą zadowoleni po uruchomieniu połączenia.
Grażynka piątek, 06.12.2019 17:27
Yu! Ty chyba z lokomotywy spadłeś! Koleje na prowincji to przeżytek a gadanie że ludzie na pewno będą zadowoleni to traktowanie ich jak ślepe i tępe barany, które nie potrafią ocenić co jest dla nich dobre ! Takie podejście pachnie komuną !
sobota, 07.12.2019 13:02
Grażynka ciśnij do kościółka poleżeć krzyżem i modlić się o mózg
Yu! piątek, 06.12.2019 18:05
Spadnę dopiero jak dojadę do Srebnej, ale z radości,buhaha !
Grażynka piątek, 06.12.2019 19:42
Bo ty ze Srebrnej jesteś? Tej Nadrezesa Pana? To wszystko tłumaczy ! Hahahaha
Yu! sobota, 07.12.2019 04:59
Do Srebnej brakuje mi kilkanaście km i tyle w tym temacie!
Yu! piątek, 06.12.2019 17:21
Pozytywnie !
Brawa dla nowych inwestycji kolejowych.
bielawianin czwartek, 05.12.2019 11:22
mam wrazenie ze najbardziej to zalezy halaczkiewiczowi oraz wildowi na tych kolejach, czyzby cos pod stolem? cholera.. przeciez tyle ejst drog do wyremontowania, goscie nie rozumieja ze najwazniejsze sa dzisiaj drogi nie jakies tory?
piątek, 06.12.2019 14:11
Wildowi zależy na pociągach do Srebrnej Góry, bo on tam mieszka. Wygodnie będą mogły jego dzieci jeździć do Bielawy do Szkoły Społecznej. Taka prywatna carska kolej.
czwartek, 05.12.2019 22:06
Co mają drogi do koleji?
obserwator piątek, 06.12.2019 07:25
Niektórzy pluli na PiS, a teraz chcą być "ojcami sukcesu". Inspirujące :)))
autor piątek, 06.12.2019 07:33
Ci, którzy głosowali na PiS teraz plują sobie w brodę, bo zamiast prawych i sprawiedliwych wybrali pazernych i skorumpowanych.
czwartek, 05.12.2019 21:26
Źródło: Andrzej Hordyj... że niby z ważnymi ludźmi te foty na fb? bo przecież Hordyj z koleją nie ma nic wspólnego
W kupie siła czwartek, 05.12.2019 20:43
A może skałki na Górze Parkowej wykorzystać w celach promocyjnych oczywiście teren, zagospodarować jest zaniedbany od 20 lat ale można nadać temu miejscu blasku poprowadzić szlak na obserwator z balustradami itd
! czwartek, 05.12.2019 09:42
Zepsuł swój wizerunek z paniami z opsu teraz musi go poprawić i chwalić się że coś robi Hordyj weź się wrescie do roboty i Zaruby na swoją presję
czwartek, 05.12.2019 20:36
W ops powinno się usunąć kilka osób zwłaszcza te osoby działające na nie korzyść dzieci i ich rodzin z możliwością przekraczania swoich uprawnień.Ludzie piszą skargi ale swój swojego broni .
Racjonalista czwartek, 05.12.2019 14:14
Piszecie ten artykuł już 3 raz na 3 sposób. A ja proszę o definicję co wg Was oznacza "linia kolejowa": czy jest to linia na mapie, czy jest to grunt pod torami których nie ma, czy numer ewidencyjny? W latach 1995-2000 zlikwidowano linię kolejową Bielawa Zachodnia - Srebrna Góra. Nie można przejąć czegoś czego nie ma. Można przejąć grunt po tej linii, który był niegdyś w zarządzaniu PKP, obecnie
... Pominę zupełnie nietrafione określenie "trakcja kolejowa" - to nawet nie jest sieć trakcyjna. Trakcja kolejowa określa typ taboru: spalinowa albo elektryczna. Jakie pojazdy więc zostały przejęte?... ech...
Podsumowując: nie ma lini kolejowej do Srebrnej Góry. I nie będzie. Zapraszam na wycieczkę szlakiem dawnej linii kolejowej nr 327 - kto się przejdzie, ten zrozumie.
czwartek, 05.12.2019 17:06
Racjonalisto, jest podane na końcu źródło informacji, wystarczy doczytać.
czwartek, 05.12.2019 14:35
Pismaki nie wiedzą o czym piszą, czytelnicy nie rozumieją tego co napisano a politycy nie mają pojęcia o sprawach o których decydują. Taki współczesny standard.
czwartek, 05.12.2019 14:36
A co ma do kolei Hordyj? A poza tym ile razy będziecie powtarzać dawno przebrzmiały temat i foty z uściskiem radnego? Śmiać się chce...
czwartek, 05.12.2019 14:14
A od kiedy Hałaczkiewicz jest z Kolei Dolnośląskich? Jak taki społeczny miłośnik pociągów to dlaczego załapał się tam do pracy? A pan Wild gdzie pracuje?
Autor czwartek, 05.12.2019 15:07
A od wygranej Pazernych i Skorumpowanych. Dostał synekurę za poparcie ich w Sejmiku !
czwartek, 05.12.2019 14:18
A dziadek Hałaczkiewicz to się chyba w grobie przewraca bo na jego stacji Bielawa Wschód nadal nie ma śladu dla przystanku...
Rafał czwartek, 05.12.2019 12:35
Trakcja kolejowa? A co to k..wa jest jak piszesz redaktorze artykuł to zorientuj się czym jest trakcja na kolei
czwartek, 05.12.2019 10:19
LUDZIE,OBWODNICA !
czwartek, 05.12.2019 13:41
Do wczoraj było składanie ofert do budowę II etapu. Także lada moment rozstrzygnięcie przetargu. Wystarczy wejść na www.dsdik.wroc.pl
czwartek, 05.12.2019 14:32
Oferty, przetarg, odwołania, postępowanie, umowa, projektowanie i wreszcie kiedyś tam budowa. A już dziś mogłaby być zaawansowana.
czwartek, 05.12.2019 16:05
Racja,wyprowadzić te przeklęte ciężarówki poza Dzierżoniów.
czwartek, 05.12.2019 10:49
Co prawda to prawda
czwartek, 05.12.2019 10:50
Mało ci dróg w rejonie? Możemy autostrada od razu?
czwartek, 05.12.2019 11:00
Mało ci żelaza w szpinaku? Po co ci jeszcze kolej żelazna?
czwartek, 05.12.2019 11:58
Z obwodnicy skorzystają głównie : mieszkańcy powiatu świdnickiego, ząbkowickiego, dzierżoniowskiego a z kolei głównie mieszkańcy Bielawy.
Railway_4ever czwartek, 05.12.2019 12:00
Ciszej już nad tą trumną ze szczątkami dzierżoniowskiej obwodnicy. Czas na KOLEJ!
Wit czwartek, 05.12.2019 12:26
Węzeł kolejowy się marzy. A nawierzchnie ulic? Strach jechać.
Railway_4ever czwartek, 05.12.2019 12:02
No i super! Po latach bezmyślnej redukcji połączeń kolejowych, wreszcie inwestujemy w odbudowę infrastruktury! To jest jedyna droga naprzód. Już bogatsi i mądrzejsi od nas (Europa Zachodnia) sprawdzili ten schemat.
czwartek, 05.12.2019 13:27
W ramach postępu przywrócimy też dorożki, powozy i wozy drabiniaste. Wróci zawód kołodzieja i kowala. Przywrócimy nowoczesność!
czwartek, 05.12.2019 11:18
Jak nie zostanie uruchomiony przystanek koło Bohaterów Getta "Bielawa Centralna" choćby : Na Żądanie. To całe to przedsięwzięcie nie ma sensu.
Napiszcie chociaż co jest powodem wstrzymania prac przy tym przystanku.
Wiem czwartek, 05.12.2019 12:11
Będzie od 15 marca - kolejnej korekty rozkładu
bielawianin czwartek, 05.12.2019 11:23
to racja chociaz na zadanie!
czwartek, 05.12.2019 11:35
No to turystyka Pieszyc jest trupem, Bielawa przejmie ruch
Bielawianin czwartek, 05.12.2019 09:55
Ujawniam się jestem gejem z dolnej bielawy.
kf czwartek, 05.12.2019 11:32
Nazwy miast pisze się duza litera.
czwartek, 05.12.2019 10:50
A kogo to obchodzi z kim ty spisz
czwartek, 05.12.2019 10:25
Myślę że tym panom powinno się płacić pensję od zysków. Zeszli by szybko na ziemię.
czwartek, 05.12.2019 11:00
Musieliby dużo dopłacać. Koleje Dolnośląskie otrzymują duże dotacje a i tak jadą na stracie.
czwartek, 05.12.2019 10:47
Teraz czas na stację kolejową Bielawa Jezioro/ Góry Sowie i idąc za ciosem zrealizować pomysł budowy gondoli z jeziora na Wielką Sowę. Byłaby to wielka atrakcja turystyczna dla całego powiatu i jeszcze pociąg dowiózł by turystów pod sam początek gondoli.
czwartek, 05.12.2019 10:34
Za bardzo bielawska zaczyna się robić ta doba.
BIELAWA czwartek, 05.12.2019 10:27
Wild komu te zachciewajki, zkolei potrzebne To tylko utrapienie dla mieszkancow tetory, drog aswaltowych niema zaco utrzymac.
czwartek, 05.12.2019 10:09
Wolałbym drugi etap obwodnicy Dzierżoniowa.
adrr czwartek, 05.12.2019 10:04
kolej kolej i jeszcze raz kolej... :/ może ktoś z włodarzy odniesie się do terminu otwarcia pierwszego etapu obwodnicy dzierżoniowa ?? na pewno więcej osób z tego skorzysta.
czwartek, 05.12.2019 09:39
A po co to komu...