Piława Górna: pobicie ze skutkiem śmiertelnym?

wtorek, 29.10.2019 10:00 115977 156

Miasto huczy od plotek i spekulacji, że na Placu Piastów Śląskich doszło do pobicia ze skutkiem śmiertelnym, w wyniku którego zmarł starszy mężczyzna.

Z naszych ustaleń wynika, że poszkodowany został znaleziony przy ławce, był nieprzytomny i został hospitalizowany w szpitalu w Wałbrzychu. Lekarze odkryli obrażenia na ciele i powiadomili o nich prokuraturę.

- 22 października z Placu Piastów Śląskich w Piławie Górnej przez karetkę pogotowia został zabrany nieprzytomny 60-letni mężczyzna. 27 października w szpitalu mężczyzna zmarł. W chwili obecnej Prokuratura Rejonowa w Dzierżoniowie prowadzi śledztwo, mające na celu ustalenie przyczyny zgonu - powiedział Doba.pl kom. Marcin Ząbek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie

Sekcja zwłok została zaplanowana na 29 października, a po jej wynikach prokuratura podejmie dalsze decyzję o których będziemy informować.

Przeczytaj komentarze (156)

Komentarze (156)

wieloletnia mieszkanka placu Pia wtorek, 29.10.2019 21:19
Ludzie zastanówcie się co piszecie !!!! Taka tragedia a wy wylewacie "szambo" jeden na drugiego . Pokażcie mi miasto gdzie nie ma skwerkowych czy osiedlowych pijaczków, bądź miasto gdzie nie gromadzą się w parkach czy przy innych miejscach tzw. typy spod ciemnej gwiazdy że strach tamtędy przejść. Wrzucacie do jednego worka wszystkich mieszkańców i obrażacie ich czy tak postępują uczciwi ludzie za których się uważacie wstyd!!! Pan Roman (Panie świeć nad jego duszą) był prządnym uczciwym mieszkańcem nikomu nie wadził a wy go tak znieważacie i dodajecie bólu rodzinie - pomyślcie co robicie !!! A gdyby to był ktoś bliski z waszej rodziny chcielibyście widzieć takie obelżywe komentarze!!! ZASTANÓWCIE SIĘ !!!! ZANIM STWORZYCIE KOLEJNEGO PASZKWILA!!!
Piławianka piątek, 15.01.2021 18:55
masz zupelną rację .. brawo TY!!
środa, 30.10.2019 04:30
Wzajemne oblewanie się pomyjami od ok.5 lat stało się tradycją. Przyklad idzie z góry. Ryba psuje się od głowy.
Mieszkanka sobota, 02.11.2019 12:13
Prawda.Kondolencje dla Rodziny. Ogromna tragedia.
piątek, 01.11.2019 11:17
Jestem rodowitym piławianinem i już dosyć wiekowym, więc znam to środowisko dobrze. Piława zawsze była i jest nadal tzw. "dziurą" bez perspektyw ale ...........nie w tym jest powód patologii piławskiej. To czynniki środowiskowe. Gdzie najwięcej jest spraw bandyckich, kradzieży, pobić?. Na placu gdzie stoi krzyż. Bo w okolicznych budynkach dominuje właśnie takie bandycko-złodziejskie środowisko od pokoleń. Gdzie najwięcej młodzieży szaleje? Na placu i w parku. Dlaczego? Bo mamy taką patologiczną młodzież. To prawda że ci mądrzejsi uciekają z tej paskudnej dziury, że to miasto emerytów. To że w mieście nie ma wystarczających rozrywek nie wyjaśnia motywów bandyckich zachowań piławskiej młodzieży. Ja też byłem młody i z tym było jeszcze gorzej ale takiej patologii nie było, można było iść na spacer po placu czy po ulicach wieczorem. Skoncentrowana patologia w jednym miejscu rodzi następną patologię i tak jest na tym placu. Piława staje się wyjątkowo niebezpieczna, kradną, biją na ulicach , gówniarze szaleją wieczorami popisując się wyścigami na starych gratach, także zabijają. A władza nic nie robi. W mieście po prostu nie ma policji i wszyscy o tym wiedzą, nie widziałem policjanta na ulicy od lat. Czasem coś policyjnego przejechało ulicą, kiedy stróże prawa rozjeżdżali się do domów. Piławska policja boi się piławskich meneli, złodziejaszków. W mieście brak monitoringu no i to wszystko skutkuje takimi wydarzeniami. Menelstwo piławskie nie czuje nad sobą bata. Dopóki władze miasta nie wprowadzą sprytnego monitoringu placu , ulic, parku to nie zwalczą tej patologii. Dopóki policja nie weźmie się do roboty to będą ci złodzieje i bandyci bezkarni. Co z tego że mamy jakiegoś policjanta sportowca jak nie przekłada się to na bezpieczeństwo ludności. Trzeba w końcu zmobilizować tych bezradnych i nieudolnych policjantów do aktywności. Moim zdanie .....zagrożenie bandytyzmem i patologią w Piławie Górnej wzrasta, Czas żeby Rada Miasta i burmistrz zajęli się tym problemem na serio.
Piławianka piątek, 15.01.2021 18:52
pleciesz człowieku jak z gorączki..rodowity Piławianin ..śmiechu warte:) Ja jestem rodowitą Piławianką i stwierdzam ze waść bredzisz jak z gorączki ,na placu nie było zadnej patologii.. sam jestes z patologii :( dlatego plujesz jak kobra!) dziwne skoro twierdzisz ze Piława to ,,dziura''to kiego.. tam jestes? uwazam ze Piławiacy to swietni ludzie i jak wszedie rózni ;) Co do policji szkoda dawnych dobrych czasów kiedys samo nazwisko lub pseudonim ;) budziło respekt ,,magilla'' szkoda ze pewne czasy juz nie wrócą ..Co do tego pieknego miasta faktem jest ze wielu fajnych ludzi odeszło.. wielu wyjechało.. przemysł umarł i to jest efekt :( niektórzy mieszkancy mają nadmiar czasu zero zajęcia..dawniej policja czesto monitorowała miasto obecnie pewnie nie i to jest efekt .. smutne.. wyrazy wspołczucia rodzinie :(
piątek, 01.11.2019 11:28
Przede wszystkim oświetlić ten plac porządnie, i ochronić oświetlenie przed kamieniami placowych żuli.
Mieszkanka piątek, 01.11.2019 15:55
Uważam, że to są bardzo mądre słowa. W tym mieście kazdy robi to co mu się podoba bo wie,że nigdzie tego nie zarejestruja. Zamiast robić muzea po pilawie co pół km trzebabylo te pieniądze przeznaczyć na poszerzenie bezpieczeństwa w tym małym mieście. Miasto w sobie male a bandyctwa jakby to co najmniej byk Wrocław. Najwyższa pora p. Burmistrzu wziąść sprawy w swoje ręce i coś z tym zrobić. Ost był niewinny człowiek a za tydzień może być kolejny....
piątek, 01.11.2019 17:16
Podzielam ten komentarz. Taka jest prawda !
Pil piątek, 01.11.2019 18:07
Święte słowa
piławianka piątek, 01.11.2019 20:38
panie burmistrzu proszę od czasu do czasu przespacerować się wieczorem po ulicach Piławy ,rola włodarza nie sprowadza się do pilnowania urzędu ,proszę zadbać wraz z radą o bezpieczeństwo mieszkańców
Mala piątek, 01.11.2019 22:14
Czy wiadomo już co się stało?? Co wykazała sekcja czy złapali już tych bandziorow??
MIeszkanka PG środa, 30.10.2019 11:56
Piława Górna niestety nie sprzyja młodym ludziom. W miasteczku brak dyskoteki, kina, klubu, kawiarni, dokąd młodzież mogłaby pójść. Ileż można spacerować po parku?! Brak połączenia z Dzierżoniowem, ostatnie autobusy odjeżdżają ok 22:30, jeśli ktoś nie ma auta, jest społecznie wykluczony. Przykre to, ale podobnie jak pobliskie miejscowościach, Piława staje się miasteczkiem starych ludzi i patologii. Młodzież emigruje, bo co ma robić po pracy... Szkoda...
Aaa czwartek, 31.10.2019 12:58
Bzdura. Wychowałam się w Pilawie, i jakoś z braku "rozrywek" nie stałam się patologia. Patologia rodzi się z braku chęci do pracy. Jeśli ktoś pracuje to po pierwsze ma samochod, a jeśli chce się napic na imprezie w innym miasteczku to zamawia taksówkę i po problemie.
Stworzenie nowego baru w Pilawie nic nie da, bo mentalność tych ludzi nie pozwoli im zapłacić 5 zł za piwo, wolą napić się na ulicy za 2 zł.
Prawda jest taka że to są nieroby i lenie smierdzące.
Bbbb czwartek, 31.10.2019 13:04
Czytaj ze zrozumieniem. Młodzież wyjeżdża bo nie ma co robić. Ta wartościowa.
Aaa czwartek, 31.10.2019 13:13
Ale nie rozumiem co młodzież ma "robić" wg Ciebie. Czy mieszkanie w małej miejscowości przeszkadza w czytaniu książek, uprawianiu sportu, nauce, spotkaniach ze znajomymi? Nie. Ja nie wyprowadziła się z Pilawy, bo nie miałam co robić, tylko dlatego że teraz mam bliżej do pracy.
Problem polega na tym, że osoby pijace i ćpajace na boiskach i ulicach, nie chcą ani pracować ani rozwijać się w żaden sposób. Otworzenie kawiarni nic nie zmienia, bo Ci ludzie tam nie pójdą.
Aaa czwartek, 31.10.2019 13:17
Drugim problemem jest przymykanie oczu, na wszechobecne alkohol, narkotyki, pobicia, kradzieże. Ludzie wiedzą kto co zrobił, czym handluje ale nikt nie zgłosi, bo po co. Gdyby tylko mieszkańcy zgłaszali łamanie prawa, ulice na pewno by się oczyściły.
Suchy żółw poniedziałek, 02.12.2019 15:07
nikt nie hce byći konfidentem. Rzyje dla gangu pozdro
c czwartek, 31.10.2019 13:43
Nie każdy jest tak idealny jak ty. Niektóra młodzież musi się "wyszumieć" i lepiej żeby odbywało się to w sposób kontrolowany.
Aaa czwartek, 31.10.2019 13:48
To niech się wyszumieja na dyskotece czy barze albo w swoim mieszkaniu a nie chlejac jak lumpy na ulicach. I niech sobie na to sumienie zarobią.
Aaa czwartek, 31.10.2019 13:51
Ja też chodzę na imprezy, ale nie muszę bić innych, kraść czy ćpać. Każdy ma wybór. Jak chcą być lumpami niech nimi będą.
Poza tym jak człowiek pracuje i obowiązki w domu to nie ma ochoty na codzienne calonocne libacje.
Aaa czwartek, 31.10.2019 13:54
Co do "wyszumienia" akurat wiele z osob, które siedzą pod sklepami i na placu "szumialy" już od gimnazjum. Zwykle pijaki i ćpuny. Możecie im tam zorganizować, basen, kręgle i dyskotekę, a lumpy i tak będą siedzieć na ławkach i pić tanie wina.
czwartek, 31.10.2019 13:05
No to na co czekasz? Otwieraj biznes, skoro uważasz że się on utrzyma.
Izabela czwartek, 31.10.2019 14:48
Zgadzam sie z toba zaistle state raszple i gnoje podsrane ciesze sie ze tam juz nie mieszkań
środa, 06.11.2019 09:01
sama jesteś raszplą
sobota, 02.11.2019 18:59
My także się cieszymy ,że to nie mieszkasz-jednego nieuka mniej.
brak słów środa, 30.10.2019 12:47
Bo się zaraz rozpłaczę, biedactwa się nudzą
Mieszkanka PG środa, 30.10.2019 13:21
„Braku słów” ażebyś wiedział(a) że się nudzą. Potem dorastają i albo uciekają, albo stają się patologią.
Wykluczenie społeczne to sytuacja, gdy obywatel, będący członkiem społeczeństwa, nie może w pełni uczestniczyć w ważnych aspektach życia społecznego. Sytuacja ta jest niezależna od jednostki i znajduje się poza jej kontrolą. Wykluczenie społeczne ma charakter wielowymiarowy i może dotyczyć wielu dziedzin życia: edukacji, gospodarki, kultury, polityki.
Zero procent środa, 30.10.2019 13:59
Masz rację ale z drugiej strony tutaj nie wyjdzie żaden biznes typu kawiarnia czy dyskoteka. Młodzi wolą spędzać czas w Dzierżoniowie a żaden z seniorów nie pójdzie na kawę za 10 zł. W takich małych miejscowościach ludzie nie są nauczeni chodzenia na dobrą kawkę, wolą zaparzyć Wosebe w domu. Był projekt obywatelski żeby urządzić kino pod gwiazdami, miasto stawiało, były pieniądze a ten ciemnogród ( bo już nie nazwę inaczej) głosował na nie a każdy bardziej myślący będzie wiedział, że ta kasa była przeznaczona na projekty obywatelskie a nie na inne cele. Tak samo z ofertami rozrywek dla dzieci. Co z tego, że są różne zajęcia jak przychodzi na nie garstka dzieci. Piława to prostu sypialnia Dzierżoniowa.
czwartek, 31.10.2019 13:49
Masz rację niestety. Ciemnogród i smutna prowincja.
k środa, 30.10.2019 17:58
Mieszkanko PG.-Filozofujesz!
czwartek, 31.10.2019 08:12
To może zamiast się nudzić działać przeciw wykluczeniu np.robić rzeczy pozytywne i będzie lepiej na świecie
Mieszkanka PG czwartek, 31.10.2019 09:58
Masz jakiś pomysł takiego działania? Może wniosek do Władz o weekendowe autobusy "nocne" na linii Dzierżoniów - Piława i może choć jedno, na razie również weekendowe, bezpośrednie połączenie do Wrocławia?
czwartek, 31.10.2019 10:14
Taki dowóz darmowy jest Piława-Wrocław -weekendowe-AMAZON-nie będzie nudy.
środa, 30.10.2019 13:31
Jest Hala sportowa, orlik mok. tylko chęci i coś znajdą
środa, 30.10.2019 14:34
Młodzi, pracujący dorośli ( nie młodzież szkolna i nie emeryci) mogą wybierać:
Zespól Siwy Włos – odpada (dla emerytów)
Zespół Gorzanie - odpada (dla emerytów)
Taniec towarzyski – odpada (zajęcia do 15:30, jeśli ktoś pracuje nie da rady)
Sekcja szachowa - 1 x w tygodniu do 17:00 można nie zjeść obiadu ale uczestniczyć w zajęciach.
Zumba – 2 x w tygodniu godz.19:00 można uczestniczyć w zajęciach
Bettinno środa, 30.10.2019 16:07
Jeszcze joga i fitness.
M. środa, 30.10.2019 16:06
Ja po pracy wsiadam na rower, idę na spacer, czytam książkę, odwiedzam przyjaciół, oglądam seriale i wszystko w zależności od pogody bo i tak brakuje mi czasu na moje przyjemności, a knajpa do szczęścia mi tu nie potrzebna, w której jak kiedyś to bywało wiejska potupajka, wystarczy mi Wiesiek z pizza raz na jakiś czas i piwa też się tam można napić dobrego. Co do patologi to była i będzie i tak jest w każdym mieście/wsi, u nas w Piławie wydaje się widać to bardziej niż np w Dzierżoniowie bo żule oblegają stale te same ławki przy głównej ulicy na niewielkim odcinku, ale gęby od lat te same tylko bardziej fioletowe się zrobiły.
Robert środa, 30.10.2019 16:11
Ja zauważam dużo nowych twarzy niestety. Mieszkam w pobliżu sklepów czynnych do 23 więc widzę te wycieczki po alkohol.
środa, 30.10.2019 17:58
Część się wykruszyła,młodszy rocznik stoi na straży swojego rewiru,zawsze brakuje 2zł.do ,,chleba".
kf środa, 30.10.2019 17:53
Mieszkanka PG. PRZESADZASZ!
Mieszkanka PG środa, 30.10.2019 18:32
Autorze "k" i "kf" w czym przesadzam i dlaczego "filozofuję" może jakieś rzeczowe argumenty, a nie bzdurne przytyki?
Oko proroka wtorek, 29.10.2019 19:06
Dbanie o ludzi i miasto to nie to samo co dogladanie jalowek.
TOJA środa, 06.11.2019 09:00
A kto wybrał tego urzędnika,nie burmistrz a urzędnika.8 godzin i do domciu.Piastowska dziurawa nie robiona przez lata,bo burmistrz z PiS teraz urzędnik burmistrz z PO i też nie robią.A z tymi jałówkami ,dobre.
wtorek, 29.10.2019 19:11
Głupoty piszesz,patologia teraz tu nastała?!
Normalny mieszkaniec niedziela, 03.11.2019 10:45
Dobre pytanie. DOBO prosimy o aktualne dane. Czy to było pobicie czy może zasłabnięcie albo nieszczęśliwy wypadek. Tak czy tak - zmarły nie był żadną patologią, ale sympatycznym uczciwym człowiekiem. Szczere kondolencje dla rodziny.
Jarek Tuchor sobota, 02.11.2019 16:28
Pyjo to był
Polo środa, 30.10.2019 18:26
Ja wiem kto to pobił na śmierć.To jest ta sama osoba co pobiła tego Enia,nie wiek czy pamiętacie o tym
Pilawiak sobota, 02.11.2019 14:35
A moze to ty ,zrobiles a gebe ocierasz sobie innymij jesli juz oskarzasz to się nie chowaj
Nieznany czwartek, 31.10.2019 13:20
A ty chcesz zebym podala cie do prokuratury za rozsiewanie takivh plotek masz jak w banku za znieslawienie grozi wyrok
W środa, 30.10.2019 18:33
Pyjo
Casey środa, 30.10.2019 19:15
To on wyszedł z więzienia już ?
piątek, 01.11.2019 17:21
"Miasto huczy od plotek". Jakie to miasto?. To parszywa dziura z menelami, dilerami narkotyków i ćpunami !
Intelektualista sobota, 02.11.2019 12:56
Wal się, nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.
Burmistrz sobota, 02.11.2019 13:06
Prawda, mieszkam tu ponad 30 lat i miasto jest ok a menele są wszędzie
Mieszkanka piątek, 01.11.2019 22:39
Skoro jest problem to trzeba walczyć z patologią. Rodzice szkoła uświadamiać dzieci i młodzież. Poświęcać im czas .A Radni ograniczać godziny sprzedaży alkoholu zwłaszcza w godzinach wieczornych.To może nowe pokolenie będzie zdrowsze .
X czwartek, 31.10.2019 12:42
PILAWIANIE tu czeba iść do urzędu cała Pilawa i do burmistrza by pozwalnial połowę radnych i na ich miejsce by burmistrz przyjął więcej Policji.Bo wszędzie tylko piją kawę i nic nie można załatwić bo nie mają czasu
piątek, 01.11.2019 17:15
Ja czeba to i trza:))
rodzic wtorek, 29.10.2019 17:21
przykro mówić, ale piława stała się miastem meneli, żuli strach wieczorem wracać przez miasto policja, nic nie robi wstyd władzo
wtorek, 29.10.2019 18:24
To samo w Pieszycach, sama patologia.
Obrona piątek, 01.11.2019 10:14
Od Pieszyc to wara popatrz się gdzie ty mieszkasz patologio
Uszatek wtorek, 29.10.2019 18:46
A co się dzieje na ławkach koło poczty? I za jej krzakami. Wiecznie leżą pijaki i piją. Czasami aż Strach jest iść z dziecko do przedszkola odprowadzić krzyki wyzwiska.
wtorek, 29.10.2019 18:48
Mieszkancy pobliskich bloków wiecznie maja butelki ciuchy w swoich ogródkach....i ogólnie bałagan
wtorek, 29.10.2019 19:13
a na skwerku za parkingiem żule zrobili sobie szczalnie i sralnie
wtorek, 29.10.2019 19:19
takich psów nie trzeba wyprowadzać,te woreczki tam umieścić:))
Nieznany czwartek, 31.10.2019 17:24
Mówi pa k ala piława to rozumie że również pani , zalicza sie bo mieszka pani tu,wstyd na podstawie 1 osoby uwłacza pani wszystkim
k środa, 30.10.2019 18:01
rodzic.-Powtórz ortografię!
fw środa, 30.10.2019 18:04
Ortografia!!! -rodzic.
wtorek, 29.10.2019 17:42
No niestety , gnoje wieczorami wychodzą i szukają zaczepki
Klaudia wtorek, 29.10.2019 18:00
I prostytutek Niemieckich ...
Janosik wtorek, 29.10.2019 18:20
Pewnie że strach...trzeba nosić przy sobie broń gazową albo Co kolwiek
wtorek, 29.10.2019 18:29
cokolwiek piszemy razem
wtorek, 29.10.2019 18:39
Jakie to wszystko wykształcone po zakładach bobo
wtorek, 29.10.2019 18:54
Poprawnej pisowni uczymy się w szkole podstawowej.
wtorek, 29.10.2019 19:51
Ta yhy
Izabela t czwartek, 31.10.2019 14:55
No brak slow moi pilaeianie ale sami sobie zasluzyliscie mongoly
czwartek, 31.10.2019 14:50
Ludzie zamiast pisać bzdury to dłużny się na nagrodę za złapanie mordercy to był tato waszego kolegi możemy pomuc
Mieszkaniec... środa, 30.10.2019 06:55
Wszystkie komentarze.to jedna patologia.Nikt nie widzi nieszczęscia..drugiego czlowieka..Tragedi rodziny..tylko idiotyczne wpisy...
Nieznany czwartek, 31.10.2019 13:42
Smutne ludzie nie potrafiom poszanowac czyjejs tragedji wyciaganie wnioskow rzucanie oskarzen nie wiedzac czy to faktycznie dana osoba za znieslawienie mozna miec problem po 2 wszyscy swieci za kolnierz wlewają ale obrażać wszystkich do okoła potraficie i to wlasnie jest patologia
czwartek, 31.10.2019 11:01
Pan Burmistrz siedzi cicho jak myszka pod miotłom i prosi aby nikt od niego nic nie chciał bo? ... nic nie umie, nic nie wie , ciągle się uczy, ale chyba już się nie nauczy.
PG czwartek, 31.10.2019 11:35
Nie chodz tylko o burmistrza, gdzie są radni, mundurowi itp.
PG czwartek, 31.10.2019 10:36
Piława niestety stała się miastem ĆPUNÓW i PIJAKÓW a władze i ci co mają pilnować porządku nic z tym nie robią
Gochu i Pyjooo wtorek, 29.10.2019 15:58
Komuś był kasę winny. Trzeba szukać tam gdzie są pożyczane pieniądze na wysoki %%%
Kłaku wtorek, 29.10.2019 16:00
Dał ktoś żulom na wino i tak się stało
Strażak Sam wtorek, 29.10.2019 17:34
Ciekawe kto pożycza na taki wysoki procent?haha
osp wtorek, 29.10.2019 17:58
Jak to kto , strażak !
czwartek, 31.10.2019 09:41
Strażak majciarz
Janusz Kultywator wtorek, 29.10.2019 18:46
Dokładniej możesz
Xxx wtorek, 29.10.2019 21:14
A może chodził lisek koło drogi? A może ten sam co Ryśka L. Pobił
Mieszkaniec P. G wtorek, 29.10.2019 21:44
Cala Piława to wielka patologia pijaków i narkomanów!!! A ten śmieszny Strażak pożycza kase tym biednym patolom a potem leje w mordę albo zabiera mieszkania!
Piława plac środa, 30.10.2019 04:37
No jest prawda nic z Arturem K .nikt nic nie robi czas wzionśi sprawę w w swoje ręce. Bo jak Piława siedzi i toleruje takie zachowanie u gangusuf siema wkłada kasę im w kiermany to tak się to konczy
Sąsiad środa, 30.10.2019 20:51
Ten karzeł pochodzenia wietnamsko-mongolskiego? On zastrasza ludzi?Chyba sobie żarty robicie, on to może straszyć kozę że ją zajdzie od tylca
Werty środa, 30.10.2019 20:55
Haaahaa dobre..
wtorek, 29.10.2019 21:34
Zacznijmy od tego,że policja przejeżdża niejednokrotnie wieczorami koło placu patrząc co tam się wyrabia i nie reagują.....Czepiają się nie tych co trzeba, dopiero jak się coś stanie to nagle reakcja, do dupy z taką policją.
Żal czlowieka,bo to wielka strata dla bliskich.Gnoje, które to zrobiły niech smażą się w piekle.
Mieszkaniec P. G czwartek, 31.10.2019 08:42
Policji w Piławie to niema więc dzieje się tak widać
Zero procent wtorek, 29.10.2019 20:59
A ja się zastanawiam jak miasto zamierza walczyć z alkoholizmem w naszym mieście. To, że stałe towarzystwo oblega ławki, skwery czy przystanki a Piława płynie moczem i kałem to raz. Coraz częściej można spotkać też ludzi pod wpływem alkoholu w ciągu dnia i nie są to osoby brudne czy śmierdzące a już wieczorem to co drugi człowiek na ulicy jest pijany, bez względu na płeć. Na stadionie natomiast pije młodzież. Prohibicja nie pomogła a obraz Piławy Górnej w postaci mieszkańców jest smutny.
czwartek, 31.10.2019 08:22
Najlepsza ustawa czy zakaz nic tu nie pomoże pijak uważa że on jest ok.niestety...
środa, 30.10.2019 04:41
Samorządy gminne obowiązuje ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Gminom jakoś ciężko wejść w obszar zaprowadzania porządku na swoim terenie w tej kwestii.Znacznie łatwiej jest " rozdac" pieniądze na "szyld" p.n.proofilaktyka alkoholowa różnym organizacjom by w sposób mało kontrolowany były wydawane.Szkoda tak wielkiej kasy którą dysponuje każda gmina pobierając opłaty za zezwolenia na obrót napojami alkoholowymi na swoim terenie.Czy jest publiczny dostęp do sprawozdań Gminnych Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych?Zobaczmy więc co się robi w kwestii rosnącej patologii związanej z używaniem alkoholu?
Zero procent środa, 30.10.2019 08:25
Właśnie o to mi chodzi. Na każdym słupie powinny wisieć plakaty o godzinach otwarcia poradni i z nr zaufania, dodatkowo w sklepach. I ludzie tam pracujący mogliby przejść się po Piławie i rozdawać ulotki. Niestety nasz punkt aa jest ściśle powiązany z Kościołem co odstrasza jeszcze bardziej. Np. punkt aa dofinansowuje pielgrzymki na dzień trzeźwości. Niech lepiej przeznacza pieniądze na ratowanie tych co jeszcze nie korzystali z pomocy poradni. No ale to trzeba wstać z za biurka...
środa, 30.10.2019 08:30
Jak ma nie być patologii.Same sklepy monopolowe oblegane codziennie i w swięta.
środa, 30.10.2019 06:25
Piława Górna to sama patologia. Mój były mąż był z Piławy, więc wiem coś o tym.
czwartek, 31.10.2019 08:16
Może być z wielkiego miasta i miasteczka czy wioski jak jest drań to będzie co ma do tego miejscowość
Krecik środa, 30.10.2019 06:54
To mało wiesz, zamieszkaj w Niemczy to zobaczysz co to patusie
Psycho środa, 30.10.2019 08:18
A co ty chcesz od Niemczy ? Co Ci tam w niej przeszkadza ?
środa, 30.10.2019 09:23
Krecik co masz do Niemczy. ?Kozak w necie jesteś nigdzie nie byłeś i gówno wiesz
Kolega byłego męża środa, 30.10.2019 15:40
Na podstawie jednego mężczyzny oceniać wszystkich, pogratulować inteligencji, nie dziwie się, że były ;)
środa, 30.10.2019 16:00
A jak by był z Krakowa to też byś powiedziała że to sama patologia??? Są normalni ludzie i margines społeczny... Wszędzie tak jest
Zdzichu T środa, 30.10.2019 21:28
Zawineli Siwego i Kłaka tych obszczurków i już dzisiaj chodzą po Piławie. Policja to się nadaje jak ktoś kogoś nie sprzeda to sami nikogo nie złapią. Na Poławie robią co chcą. Strażacy na układach strzelają z ucha i robią ci chcą handlują czym chcą itd. Ci drugi to diller mededronu. Działki okradane codziennie. A jak jedno swiatko w aucie ci nie swieci to już są i piszą mandat
axa środa, 30.10.2019 20:06
menel, patol tylko ich widzicie ,a najgorsze łajno to nasza kochana młodzież ucząca się z tak zwanych dobrych domów ,przychodzi piątunio i wieczorem Piława ich ,a szczególnie teren między garażami ,park i stadion.
Aaa środa, 30.10.2019 21:07
A co Ci młodzi maja robić? Kiedyś był MOK, Awa itp ogniska w parku. Również były imprezy "plenerowe" a w szczególności na Pl. Piastów. A teraz mlodzi nie mają gdzie się wyszalac... Nawet już w szkole dyskotek nie ma. Kiedyś byliśmy bardziej odpowiedzialni dlatego że mieliśmy więcej luzu od rodziców a tu na każdym kroku ingiwilacja.... Librus, zegarki z GPS, telefon z GPS... Itp
środa, 30.10.2019 21:32
A teraz jest maryha,a potem będzie płacz.
Mieszkaniec sienkiewicza z pod k środa, 30.10.2019 19:14
Bardzo nieprofesjonalny poziom dziennikarstwa, oczywista i PRAWDZIWA wiadomość jest podpisana znakiem zapytania w tytule. W sumie to pobicie ze skutkiem śmiertelnym? Po co ten znak zapytania skoro w treści artykułu WYRAŹNIE WYPOWIADA SIĘ POLICJA ŻE TAK BYŁO. Słabe, próba zatuszowania patologii, czekamy tylko na TVN i program Uwaga!
Jarosuaf środa, 30.10.2019 16:08
Ehh ta Piława, patol na patolu, madki 500+ ze swoimi bąbelkami nawalone tanimi browarami.
Się zastanawiam czy nie warto zrobić z Piławy takiego lokalnego zoo? Wiem że kupę kasy na płot trzeba wydać, ale powinno się zwrócić szybciutko bo każdy będzie chciał oglądać to, co się tam wyprawia a i na plus będzie, że przez płot nikt nie przeskoczy i będzie spokój..
wtorek, 29.10.2019 19:27
przecież cała Piława to patologia
wtorek, 29.10.2019 21:39
A zwłaszcza tulipanowa
środa, 30.10.2019 16:12
chciałbyś mieszkać na tym osiedlu w domku jednorodzinnym, z tarasem, ogrodem i basenem, a w piwnicy mieć saunę
środa, 30.10.2019 18:31
Uwierz mi nie chciałbym
rolnik czwartek, 31.10.2019 07:25
Jakoś ci nie wierzę .
On wtorek, 29.10.2019 22:19
O patologii na tej ulicy nie słyszałem ? Mówisz o sobie?
środa, 30.10.2019 11:01
to dzielnica bogaczy
ja wtorek, 29.10.2019 15:06
Bandyty
środa, 30.10.2019 19:03
To mało powiedziane!!!
Mieszkaniec środa, 30.10.2019 14:12
Wiadomo kto pobił?
A.J. środa, 30.10.2019 14:17
Witam serdecznie całą Ekipę z Puławy górnej jak i Dolnej nie wiem jak jest tam obecnie ale ja miło wspominam czasy pobytu w Pilawie jak i lata nauki w szkole K.K.Baczyńskiego czy też Dzierżoniów
Pawilniak środa, 30.10.2019 14:41
Najgorsi są krawaciarze, bandyci w białych kołnierzykach.
środa, 30.10.2019 09:40
Nieszczęściem takich miasteczek jak Piława jest emigrowanie z nich młodych, wykształconych, przedsiębiorczych ludzi. Ci, którzy pozostają to najczęściej ludzie słabo wykształceni , balansujący na granicy patologii , dla których alkohol to najatrakcyjniejszy sposób spędzania czasu wolnego.
Ragnar środa, 30.10.2019 09:49
Prawda
środa, 30.10.2019 11:13
Jestem młodą dość dobrze wykształconą osobą mieszkam w Piławie a jakoś mam inne zajęcia jak alkohol....
środa, 30.10.2019 13:44
Ja też jestem młoda i dobrze wykształcona i uciekłam z piławy. Nie ma tutaj żadnych perspektyw. Owszem jak ktoś nie chce to nie pije i znajdzie sobie inne zajęcie, co jednak nie zmienia faktu ze w Piławie tak na prawdę niestety szerzy sie patologia i alkoholizm. Z roku na rok jest coraz gorzej. Ostatnim razem będąc w Piławie jak przechodziłam przez plac po 18 to do mnie też się rzucaly te menele na przeciwko piekarni. Nie jest to fajne uczucie kiedy idziesz na zakupy i myślisz czy możesz przejść druga strona ulicy czy czegos ci nie zrobią. Żal że do rodzinnego miasta przez to wszystko nawet nie chce się wracać.
środa, 30.10.2019 09:35
Kamera która działa to tylko na starym urzędzie, reszta to lipa
wtorek, 29.10.2019 21:56
Fajne te prawo jest. "Pobicie ze skutkiem śmiertelnym" to inaczej morderstwo. Ktos kogoś tak zbił, że zabił czyli zamordował.
wtorek, 29.10.2019 22:37
No widzisz ? Nie wiesz. Może zapytaj dobrego prawnika, jaka jest różnica. Zapewniam, że jest i to bardzo istotna.
rolnik środa, 30.10.2019 08:38
Powiedz to temu zabitemu, podejrzewam że dla niego nie ma żadnej różnicy
L. wtorek, 29.10.2019 23:48
Jasne że jest różnica i to ogromna. Zabójstwo może być spowodowane nieumyślnie np wypadek drogowy. Morderstwo natomist jest planowane i dokonywane z premedytacją.
Witek środa, 30.10.2019 06:41
Szanowna Władzo Piławy Górnej. W naszej społeczności powstała wielka patologia jestem już starszym mieszkańcem Piławy G. Pytam Pana Burmistrza i władz Miasta dlaczego jest brak policji w mieście! Po odejściu kierownika komisariatu policji Pana M. P w mieście brak patroli ! Proszę o działania ze strony władz Piławy Górnej
Oskar Lada środa, 30.10.2019 06:41
Bo frajerstwo w Dzierżoniowie nie ma patologii. Sami frajerzy i do tego konfidenci, brzegowa ćpuny, osiedla ćpuny, ząbkowicka ćpuny i menele... Gdzie ich nie ma w ddz. I taki ktos z DDZ napisz że w Piławie patologia i uważa się za niewiadomo kogo bo jak myśli że jest z DDZ to jest z dużego miasta, frajerstwo same.
środa, 30.10.2019 06:33
Piławie powinni odebrać tytuł miasta. To 1.5 ulicy i jak na wiosce jakas ****a dziadków bije
Nn wtorek, 29.10.2019 23:58
Piława i Niemcza to patologia... Tyle w tym temacie. Ehhh ktoś do tego doprowadził.
Rodzic wtorek, 29.10.2019 16:52
Może wkoncu policja zainteresuje się tym placem i koło szkoły przed byłym Urzędem wiecznie siedzą i piją !!!
kf środa, 30.10.2019 05:45
Rodzic!-A Ty zainteresuj się ortografią.
wtorek, 29.10.2019 17:31
Cała sytuacja wydarzyła się 22.10, artykuł dodany dziś, czyli 29.10 tego samego dnia kiedy miała być przeprowadzona sekcja zwłok. Czy nie lepiej dodać artykuł już po sekcji? A niepodanie szmiry ?
środa, 30.10.2019 04:44
Prawdaż...
Tomek wtorek, 29.10.2019 21:02
W Dzierżoniowie po parkach patologia,czy ktoś zrobi z tym porzadek?
wtorek, 29.10.2019 22:39
To po ch. łazisz po parkach ? Jeszcze ktoś cię weźmie za patologię i się doigrasz.
Mieszkanka Piławy wtorek, 29.10.2019 21:45
Widzę, że niektórzy mają wiedzę co się mogło stać tylko szkoda, że nie zgłoszą tego tam gdzie trzeba , żeby odpowiedzialni za to ponieśli karę, wypowiadać się to pierwsi tak samo do bezpodstawnego oceniania innych,poza tym to nie jest pierwszy taki przypadek w Piławie...a ludzie zamiast pomóc wymyślają teorie i szkalują zmarłego.
wtorek, 29.10.2019 22:05
Niestety tak jest,są odważni ponieważ wypowiedź jest anonimowa
Rodzic wtorek, 29.10.2019 20:33
Coraz więcej meneli po Piławie ,nie ma gdzie z dziećmi wyjść.W parku pełno butelek porozbijanych.
Mieszkanka wtorek, 29.10.2019 20:06
Mam nadzieje ze osoby, które to zrobiły szybko znajda się w pierdlu pan Romek był bardzo miłym i spokojnym człowiekiem tylko bestie mogły się tak zachować
wtorek, 29.10.2019 16:15
I ktoś posiedzi z mietusem 25lat !
wtorek, 29.10.2019 16:53
miętus parówa poleruje gałki pod celą
E wtorek, 29.10.2019 20:02
Kto to mietus
wtorek, 29.10.2019 19:53
A wiadomo kto to tak nawywijał???
wtorek, 29.10.2019 16:10
Czy w Piławie na placu są kamery, które by pomogły w ustaleniu zdarzeń?
wtorek, 29.10.2019 18:34
Na placu nie ma, a powinny być, natomiast kamera jest nad sklepem na przeciwko placu, jednak jej usytuowanie nie daje możliwości rejestracji wyraźnego obrazu zwłaszcza kiedy jest ciemno. Uważam, że kamery powinny być dodatkowo zainstalowane po lewej jak i po prawej stronie placu, zwłaszcza środkowa część, to tam siedzą śmierdziele i inne pijusy urządzając libacje od rana do nocy, czy od nocy do rana.
Ja wtorek, 29.10.2019 18:27
Niech się burmistrz postara abg jego miasto było pod okiem
wtorek, 29.10.2019 17:24
To wkoncu plotki i spekulacje czy prawda???? Kto pisze te artykuły????