Wieczorek poetycki w „Klubie Senior +” w Pieszycach

niedziela, 2.6.2019 08:20 39539 162

30 maja 2019 r. w „Klubie Senior +” w Pieszycach odbył się wieczorek poetycki pt. „Góry Sowie w poezji". Spotkanie rozpoczął Stanisław Hul, niezwykle charyzmatyczny, oddany kulturze przyjaciel poetów. Pięknie wprowadził uczestników w magiczny świat poezji i poetów, których dorobek twórczy jest imponujący.

Bohaterem wieczoru był pieszycki poeta dr Ryszard Mierzejewski - tłumacz, krytyk literacki, wydawca. Wielki miłośnik górskich wędrówek, autor najpiękniejszych wierszy o miejscu i okolicy, gdzie mieszka, nade wszystko wierszy o umiłowanych Górach Sowich, które przytula w niezwykle urokliwy sposób. Nie dotarł na Spotkanie drugi bohater tego spotkania, Tadeusz Żurawek, bardzo oczekiwany i wypatrywany! Jego wiersze, w zastępstwie, pięknie wyrecytował Ryszard Mierzejewski. Poezja Tadeusza Żurawka jest bardzo ceniona w środowisku. Szkoda, że się nie pojawił; pewnie zatrzymały Go obowiązki IV Strażnika Wieży na Wielkiej Sowie, jak sam lubi się nazywać.

Gościnnie w spotkaniu wzięli udział: Marek Cieśla z Dzierżoniowa - poeta, malarz, multiinstrumentalista oraz poeta Stanisław Wojnar z Bielawy. Trzech tytanów literackich, którzy piszą, znają i kochają Góry Sowie. Znają ich tajemnice i legendy oraz poruszającą historię, którą żyje świat. To był cudowny wieczór, żal było się rozstawać. Słońce chowało się za górami, a widok na nie wprost oszałamiał! Ściana zieleni przed oczyma...

Chciałabym bardzo podziękować za wrażenia, za piękne emocje, za wspaniały występ Marka Cieśli, który uświetnił to spotkanie. Wspólne śpiewanie piosenek Beatlesów przy akompaniamencie gitary i wspaniałego wokalu Marka zbudowało rodzinny wręcz klimat. Serdeczność Gospodarzy urzekła mnie. Atmosfera tego wieczorku była wyjątkowa!

„Jeżeli chcesz poznać poetę, to trzeba wejść do jego kraju” - przypomniał te piękne i mądre słowa wielkiego poety Johanna W. Goethego Stanisław Hul, rozpoczynając spotkanie, a zakończył własną parafrazą: Jeżeli chcesz poznać poetów, to przyjdź do Klubu Senior+ w Pieszycach”

Wielkie brawa dla organizatorów, poetów, prowadzącego spotkanie i wszystkich jego uczestników! Pozdrawiam najcieplej, uczestniczka Wieczoru Marzeń - Emilia Juszczak.

Tekst: Emilia Juszczak, foto: Tadeusz Lizakowski

 

Przeczytaj komentarze (162)

Komentarze (162)

Egon wtorek, 16.07.2019 12:43
Taktyka Rynia polega na rzucaniu postprawd, w które zgodnie z teorią Goebelsa wielokrotnie powtarzane stają się prawdą , oczywiście w mniemaniu zmanipulowanych propagandowo ludzi. Oto pierwszy przykład z brzegu : Od wielu lat Ryniu z obsesyjnie uporem maniaka próbuje zakwestionować talent i misterię Pana Adama w dziedzinie literatury. Jest na to sposób : wystarczy podawać fakty i obrzydliwe kłamstwa Rynia walą się jak domki z kart. Ryniu, nabrałeś powietrza i gęba ci się otworzyła. Nie dla psa KULTURA i wogóle kultura
wtorek, 16.07.2019 14:42
Brawo Egon
Ryszard Mierzejewski sobota, 20.07.2019 18:25
Lizakowski, samo sobie bijesz brawo? Przecież się przyznałeś, że Egon to nikt inny tylko Ty, Pajacu! Najwyższa pora, abyś się zaczął śmiać ze swojej głupoty i nieporadności w dyskusji!
Egon niedziela, 21.07.2019 10:14
Kolejna postprawda a właściwie kłamstwo. Czy ty już na tyle nasiąkłeś obłudą, że nie potrafisz żyć w prawdzie? Tylko "prawda cię wyzwoli" z tego obłędnego koła obłudy, buty i obsesji. Jesteś już starym ramolem ale na końcówkę też można wejść na właściwe tory życia. Nawet wielki dziwkarz Casanova pod koniec życia zszedł na drogę cnoty tak że w efekcie został wyniesiony na ołtarze.
Na pewno nie Egon poniedziałek, 22.07.2019 16:07
Teraz rozumiem, Lizakowski, stary obleśny ramolu, dlaczego wciąż zawracasz głowę (i nie tylko głowę) różnym naiwnym damom i niedamom. Ty, po prostu, marzysz o tym, aby jak Casanowę wynieśli Cię na ołtarze! Jesteś nie tylko durny i naiwny, ale nie masz też w domu lustra, abyś mógł popatrzeć na swoją szkaradną facjatę i ten pusty łysy łeb, który dużo jaśniej lśni, niż Twoja mizerna inteligencja.
KaBe wtorek, 23.07.2019 21:56
Ramolu Ryszardzie niestety nic nie rozumiesz i nic nie zrozumiesz bo pojęcia : kultura, takt, skromność, uczciwość, honor to dla ciebie za wysokie progi
Na pewno nie KaBe, ani Adam Lee środa, 24.07.2019 18:23
To już nawet nie jest ani śmieszne, ani żałosne, tylko nudne, jak flaki z olejem! Potarzasz się, Wieszczu bez matury, kończ i dalszego wstydu sobie oszczędź!
Egon niedziela, 28.07.2019 09:27
Ramolu Ryszardzie, więc żyj dalej w swoim obłędnym światku, w swojej wymyślonej złej rzeczywistości, pełnej jadu i obsesji. Jesteś bardzo złym osobnikiem a do tego nie masz za krzty talentu
Ramol Mucha wtorek, 30.07.2019 17:31
Dobrze
Ryszard Mierzejewski vel. Mucha środa, 31.07.2019 11:29
Bezdenna głupota połączona z prostactwem i chamstwem - to styl Adama Lizakowskiego, jedyny i niezmienny od z górą 40 lat. Kto nie wierzy, niech przeczyta dowolny komentarz na "Dobie" lub tzw. wiersz tego mitomana, grafomana i nieuleczalnego kretyna.
środa, 31.07.2019 18:58
no cóż, oto styl kulturoznawcy
Ryszard Mierzejewski wtorek, 16.07.2019 14:45
Ot, z "talentem i misterią" napisany komentarz Pana Adama! Lizakowski, przypominałem już Ci kilka razy znane powiedzenie, że "koń, jaki jest, każdy widzi". I każdy też widzi te Twoje niegramotne wypociny z bykami ortograficznymi, i potrafi sam je ocenić. Podobnie, jak Twoje farbowane i lukrowane życiorysy twórcze, które nie mają nic wspólnego z prawdą oraz niezliczone kłamstwa i insynuacje na mój temat. Pokaż swoje świadectwo maturalne, a ja pokażę Ci swój dyplom doktora nauk humanistycznych. Pokaż swoje świadectwa pracy: z urzędu pocztowego w Pieszycach, zakładów TERMET w Pieszycach, a zwłaszcza z Urzędu Bezpieczeństwa PRL, gdzie chyba najdłużej i najsolidniej "pracowałeś"! A ja Ci pokażę swoje: z wyższych uczelni, gdzie byłem wykładowcą i z kuratoriów oświaty, poświadczające moje zatrudnienie na stanowiskach dyrektorów szkół. A każdą pozycję z mojego dorobku naukowego i literackiego możesz sobie sprawdzić w katalogach największych i najbardziej prestiżowych bibliotek w Polsce. I proszę Cię po raz kolejny: przestań zaśmiecać swoimi wypocinami, które niesłusznie nazywasz "wierszami, polską literaturę, bo ani nie masz minimum talentu, ani przygotowania umysłowego do tego zajęcia. Byłeś, jesteś i pozostaniesz tylko Nikodemem Dyzmą polskiej poezji. I ciesz się, choć z tego, bo już na trwałe zapisałeś się w historii polskiej mitomanii i grafomanii.
Egon wtorek, 16.07.2019 15:57
"koń, jaki jest każdy widzi" więc pokaż Ryniu jakie owoce dały ci te papiery. Wszak po takiej karyerze powinieneś odcinać kupony i cieszyć się ogólnym szacunkiem
Runiu wtorek, 16.07.2019 14:48
"postprawd", chyba "półprawd", Tytanie Intelektu? I dlaczego znów piszesz w delirium tremens? Wytrzeźwiej najpierw, jak się bierzesz do pracy umysłowej!
ucz się wtorek, 16.07.2019 16:03
Postprawd Ryniu, postprawd jest i ma być. Musisz się porządnie podszkolić jeżeli nie znasz znaczenia. Fakt , że termin "postprawda" z definicji odnosi się do życia społeczno-politycznego ale wykorzeniając z dyskursu walkę na argumenty, idee i możliwe do zrealizowania pomysły, a w to miejsce wprowadzając grę na emocjach i tanią sensacje z powodzeniem wpisujesz się w definicję.
Ryszard Mierzejewski środa, 17.07.2019 09:15
Przedrostek "post", niedoszły abituriencie wieczorówki, pisze się jako "pierwszy człon wyrazów złożonych oznaczający występowanie po czymś lub bycie późniejszą formą czegoś" (Wikipedia: https://pl.wiktionary.org/wiki/post-) i występuje w takich wyrazach złożonych, jak np. postimpresjonizm, postmodernizm itp. A Twoje, Lizakowski, wygibasy językowe, potwierdzają tylko Twoją ignorancję w połączeniu z nieuzasadnioną pewnością siebie. Zapisz się lepiej do jakiejś wieczorówki i spróbuj zdać tam maturę, bo z SB nie dostaniesz żadnej emerytury, nie dlatego, że nie masz tam wysługi lat, ale tylko dlatego, że się się ustrój polityczny zmienił w Polsce.
Kulturalny świat środa, 17.07.2019 14:45
Widzimy Ryniu , że jednak musisz się douczyć bo nie nadążasz za światem
Ryszard Mierzejewski środa, 17.07.2019 16:15
Wcale mnie to nie dziwi, Lizakowski, bo od dawna wiadomo, że jesteś impregnowany na wszelką wiedzę próżny, zarozumiały bufon. Jak ten chłop z kawału, który poszedł do ZOO, zobaczył żyrafę i powiedział: takiego zwierzęcia nie ma. Dla Ciebie, Lizakowski, nie istnieją żadne autorytety, żadne słowniki, encyklopedie i podręczniki. Jak pokazać Ci błąd ortograficzny w Twoim tzw. wierszu, to zasłaniasz się Panem Giedrojciem, a wyższe wykształcenie, doktorat z nauk humanistycznych i wieloletni staż dydaktyczny na wszystkich szczeblach nauczania: od szkoły podstawowej po studia podyplomowe nic dla Ciebie nie znaczą. Ważniejsze są Twoje tróczyny na świadectwie szkoły podstawowej w Pieszycach i brak matury. Wypis wymaluj portret Nikodema Dyzmy!
bb czwartek, 18.07.2019 11:08
Tytuły naukowe, dyplomy mają swoją wartość wtedy gdy ma się z nich chleb oraz gdy ludzie korzystają z dorobku naukowego człowieka z tytułami. Jakim to autorytetem w dziedzinie poezji, literatury, ortografii jest człek z tytułami, tytułami jak z czekami bez pokrycia? Ale to tak ogólnie piszę bo jak wejdę w szczegóły to nabieram obrzydzenia.
Ryszard Mierzejewski czwartek, 18.07.2019 13:57
Taka jest filozofia człeka bez tytułu, ale nie tylko bez tytułu, również bez dystansu do siebie, bez wstydu i bez honoru! A skoro się nie ma żadnych tytułów, ani dyplomów, ani świadectw szkolnych, to trzeba sobie je samemu przyznać, na przykład tytuł "Największego Poety Ziemi Dzierżoniowskiej". Emigranci wiedzą to najlepiej, prawda Adamie Mitomanie Grafomanie Lizakowski?
czwartek, 18.07.2019 14:13
więcej kultury panie m.
Egon czwartek, 18.07.2019 16:28
OTO KULTURA WEDŁUG PANA M. ( tak mi napisał na moją pocztę prywatną na Facebook - u 22.09.2016 roku, a potem mnie zablokował. Oczywiście cały czas mi wmawiając że jestem Panem Adamem ) :





"Żałosny błaźnie, grafomanie i kretynie, napij się Nalewki Babuni i zwal sobie konia pod oknem panienki w Lasocinie! Bo wszystkie mają cię w dupie, nawet te podstarzałe rude po doktoracie... W imię Ojca i Syna i Świętego Ducha, o czym nie można pisać, to można sobie pomarzyć, waląc konia! Ach Halina, Halina, moja dziewczyna z dzieciństwa, na trzy sylaby, jak Bie-la-wa i ma-tu-ra, której nie mam, bo zawsze byłem, jestem i pozostanę wiejskim matołem i Nikosiem Dyzmą poezji w jarmarcznym kapeluszu. Bo nie matura, ale rondo kapelusza zrobią z ciebie geniusza-parweniusza. Sprawdź w wikipedii, co znaczą te słowa."
Ryszard Mierzejewski czwartek, 18.07.2019 21:41
Dobre, ale nie pamiętam, abym to pisał i w ogóle, abym korespondował z Lizakowskim na poczcie, a kim jest niejaki "Egon", to wie tylko sam Pan Adam mgr Lizakowski, jego Demiurg i Stwórca! Lizakowski natomiast pisał do mnie, ale poprzez pocztę pani K., na którą lubi się powoływać i od której zaczerpnął sporo pół- i ćwierć prawd z mojego życia osobistego. Wykorzystując dobrze sobie znane metody esbeckich insynuacji i oszczerstw, do dzisiaj rozpowszechnia to na portalach sieciowych, głównie na "Dobie", która z sadystyczną lubością to publikuje, ile to ponoć razy byłem żonaty, od ilu lat jestem bezrobotny i okradam społeczeństwo z podatków, których notabene On sam nigdy nie płacił i nie płaci, bo utrzymuje się głównie z pieniędzy swoich kolejnych naiwnych kochanek i spekulacji na handlu mieszkaniami i poniemieckimi grobowcami. Wymyślił jakiegoś Egona i setki innych fałszywych profili, które zaciekle bronią Pana Adama.Tylko w tej, pożal się Boże, dyskusji są to: Adamczyk, Jurgen - też z bierzmowania, kolega ze służb, szkoda słów, to do pana panie garnek, Johan, obserwator wypisywanych głupot, i tyle w temacie, twój opiekun ze służb, ipeenek, Gmina czeka, pamiętamy, nie tylko Adam, koniec i kropka, Ha ha, do ćwierć poety, tylko pytam, KaBe, Mierzejewski mniej niż zero, Ryniowi do przemyslenia, taka prawda, złóż pozew, Kulturalne Pieszyce, Adamczyk - tyż fałszywka, ludzie, Kulturalny Dzierżoniów, nie dla psa kiełbasa, Kulturalne Pieszyce i Dzierżoniów, NIE dla zawiści, ucz się, no i ten najwierniejszy z wiernych Egon, który nawet przechowuje korespondencję mailową sprzed 3 lat, której ponoć ja jestem autorem, a dotyczy ona wielkiego Pana Adama. Tylu niezależnych wielbicieli rzekomego talentu Pana Adama i tylu na raz kretynów, broniących Go własną piersią, tylko żaden z nich nie ma odwagi ujawnienia swojej prawdziwej tożsamości! Nasuwa się też pytanie, dlaczego na tzw. wieczorach autorskich Pana Adama, ostatnio Adama Lee, sale świecą pustkami, skoro ma aż tak dużo fanów swojej twórczości? Sorry: "tfurczoscji" jakby napisał Pan Adam Lee swoją lizakowszczyzną.
Egon piątek, 19.07.2019 10:38
Mierzejewski , ponownie twierdzę że to ty jesteś autorem tego plugawego tekstu pisanego do mnie.Całość tej twojej wulgarnej korespondencji będzie zamieszczona tutaj około godziny 16-stej. A póki co odblokuj mój profil na facebooku i poczytaj sobie co do mnie napisałeś gdyż w historii korespondencji to masz. Biorąc pod uwagę to co napisałeś powyżej w odpowiedzi stwierdzam że jesteś KŁAMCĄ i MANIPULANTEM w odniesieniu do naszej korespondencji na Facebooku w roku 2016.
Egon Ryśmierz ( Ryśmiech) sobota, 20.07.2019 10:26
a oto mój profil niepoeto https://www.facebook.com/profile.php?id=
100009256121828
wtorek, 16.07.2019 16:11
Adamie, nie popusuj się wiedzą, której nie rozumiesz. Chwalisz się, że jesteś absolwentem renomowanych szkół w USA a dyplomów nie masz. Jaki z Ciebie absolwent? A teraz jakieś bzdury wypisujesz udowadniając swoje niziny intelektu. Po co się ośmieszasz? Po co Ci to?
Egon piątek, 19.07.2019 11:41
CIĄG DALSZY "KULTURY" WG. PANA M.R. - fragment listu napisanego do mnie przez Mierzejewskiego z września 2016 r. / źródło prywatna poczta na facebook.com /


"Pajacu, bez wstydu, honoru i rozumu! Całe Chicago i Ziemia Dzierżoniowska pokładają się ze śmiechu na dźwięk twojego niechlubnego nazwiska, które zapomniałeś jak się po polsku literuje! Żałosny błaźnie, nieuku i kretynie, weź sobie lewatywę i idź się wysrać pod krzaczek w Lasocinie!"
Ryszard Mierzejewski sobota, 20.07.2019 06:16
Nie znam żadnego Egona, więc nie mogłem pisać do Niego maila, ani we wrześniu 2016 r., ani w żadnym innym czasie. Mogłem natomiast pisać do Adama Lizakowskiego, co zresztą wynika też z treści tego maila. Ale z treści wynika też coś znacznie ciekawszego, że Egon przyznaje się, że nie jest i nie był nikim innym, jak samym Adamem Lizakowskim! Po co więc, Pajacu, od lat udajesz jakichś Egonów, bibliotekarki, kolegów ze służb, Kulturalnego Dzierżoniowa i Pieszyc, i setki innych kretynów? Sam się zachwalasz, promujesz i sam ze sobą dyskutujesz? Od dawna Ci piszę, "Egonie", że zdradza Cię lizakowszczyzna, tj. prostacka, niegramotna i wulgarna polszczyzna, a ściślej: jej lumpiarska odmiana, którą trudno nawet nazwać jakimś żargonem. Niestety, nie zachowałem żadnych maili od Ciebie, a nawet gdybym je zachował, to bym ich publicznie nie cytował, bo to, Egonie mgr Lizakowski wielu pseudonimów i nicków, bardzo niekulturalnie świadczy o autorze.
Egon sobota, 20.07.2019 09:07
Mierzejewski widzę , że nic cię nie zmieni nawet fakty. Po prostu "nie masz jaj" , ponownie twierdzę że to ty jesteś autorem tego plugawego tekstu pisanego do mnie. Biorąc pod uwagę to co napisałeś powyżej w odpowiedzi stwierdzam że jesteś KŁAMCĄ i MANIPULANTEM w odniesieniu do naszej korespondencji na Facebooku w roku 2016.
piątek, 12.07.2019 14:56
http://kulturaparyska.com/pl/find/item/P
ublication/8882?q=Zeszyty%20historyczne
Ryszard Mierzejewski piątek, 12.07.2019 22:55
Pięknie, Lizakowski! Teraz Ci wierzę, masz jeden tzw. wiersz w paryskiej "Kulturze", ale na Twoim miejscu bym się nim nie chwalił. Rzeczywiście jest Twój, a poznać go po lizakowszyźnie, czyli prostackiej i niegramotnej polszczyźnie, jaką zaśmiecasz literaturę polską od blisko 40 lat! Wciąż tylko nie mogę się nadziwić tym wydawcom, którzy publikują te Twoje żałosne i głupie wypociny z licznymi błędami ortograficznymi, gramatycznymi i stylistycznymi. Są one w ogromnej większości w tych Twoich pożal się Boże (u)tworach językopodobnych, również w tym "Prezesie". Już w drugim wersie, byk ortograficzny, Adamie Nikodemie Dyzmo, bo partykułę "nie" należy pisać łącznie z przymiotnikami, patrz: dowolny polski słownik ortograficzny! A zatem, "ćwierćpueto" Lizakowski: "niepodobny", "niepodobnego" itp. należy pisać łącznie, jak tego wymagają zasady polskiej ortografii! Inny przykład Twojej językowej indolencji, w 17 wersie od końca: "bosy Polacy". "Bosy" może być tylko Polak, bo Polacy są "bosi"! No, ale w Twoim "wierszu" są "bosy", tak, jak Ty, "niedouczony" Radzę Ci po dobroci, nie chwal się podobnymi gniotami, bo jeszcze bardziej się pogrążasz! Nie chce mi się nawet dalej analizować tego Twojego badziewia. Można o nim napisać grubą książkę, ilustrowaną bogato przykładami Twojego nieuctwa i głupoty! Napisałem ostatnio komentarz na facebookowym portalu "Pisarze.pl", gdzie opublikowałeś te swoje badziewie o trotylu pod mostem w Dzierżoniowie, aby poprawili liczne błędy, w tym także ortograficzne, ale nie opublikowali mojego komentarza, co było zresztą do przewidzenia, bo przecież sami by się ośmieszyli i skompromitowali. Ale Tobie powinni byli go przesłać, abyś się wreszcie zabrał do nauki polskiej ortografii.
NIE dla zawiści sobota, 13.07.2019 21:05
Ciekawe co na to wtedy Pan Giedroyć ? Stwórz kolejną teorię spiskową zawistny człeczyno
Ryszard Mierzejewski poniedziałek, 15.07.2019 07:13
Pan Giedrojć był wielkim patriotą, szkoda że nie zwracał uwagi na polską ortografię i grafomanię, jaką dopuszczał niekiedy w wydawanym przez siebie, skądinąd bardzo zasłużonym piśmie. Widocznie miał ważniejsze zajęcia, niż czytanie Twojego badziewia, Lizakowski. Ale Ciebie nic nie usprawiedliwia, aby taki pseudoliteracki bełkot z bykami ortograficznymi i gramatycznymi wysyłać do poważnego pisma! Przykład ten jeszcze raz potwierdza trafne określenie Twojego byłego przyjaciela z Pieszyc J. K. , że jesteś, Lizakowski, "ropiejącym wrzodem na zdrowej skórze polskiej literatury". I wciąż ją zarażasz swoją grafomanią i toksyczną lizakowszczyzną!
Kulturalne Pieszyce i Dzierzonió wtorek, 16.07.2019 09:30
Ciekawi jesteśmy dlaczego wielki znawca literatury Giedroyć nie zauważył twojego lyterackego badziewia, które ty wszędzie lansujesz wożąc się nawet na totalnej krytyce twórczości Pana Adama?
nie dla psa kiełbasa sobota, 13.07.2019 21:07
Niektórym człeczynom zostało jedynie ujadanie i edytowanie notki na wikipedii na swój temat
Kulturalny Dzierżoniów wtorek, 09.07.2019 10:25
W wikipedii można wszystko o sobie lub innych napisać - wystarczy edytować.Pisz zatem peany na swój temat, pisz co ci tylko ślina na klawiaturę przyniesie. Pisz o sobie jak najwięcej na tej wikipedii, pisz bo ile nie napiszesz to tyle cię nie ma . Może w końcu ktoś przeczyta chociaż mało to możliwe. Reasumując gdyby nie twoje ataki na Pana Adama i pisanie o sobie w internecie nikt by o tobie nie usłyszał.
Ryszard Mierzejewski środa, 10.07.2019 22:30
Kulturalny Dzierżoniowie, jeśli jesteś taki "kulturalny", a nie chce Ci się iść do biblioteki w Dzierżoniowie, Bielawie czy w Pieszycach, gdzie masz najbliżej, to zajrzyj sobie do internetowego katalogu Biblioteki Narodowej w Warszawie
ttps://katalogi.bn.org.pl/dis
covery/search?query=any,contains,Ryszard Mierzejewski&tab=LibraryCatalog&search_s
cope=NLOP_IZ_NZ&vid=48OMNIS_NLOP:48OMNIS
_NLOP&lang=pl&offset=0'albo do katalogu Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie ttps://katalogi.bn.org.pl/discovery/sear
ch?query=any,contains,Ryszard Mierzejewski&tab=LibraryCatalog&search_s
cope=NLOP_IZ_NZ&vid=48OMNIS_NLOP:48OMNIS
_NLOP&lang=pl&offset=0 i przestań rozpowszechniać kłamstwa na mój temat! Jesteś tak bezczelny, że nawet pomijasz moje opublikowane wiersze w antologiach, w których są też Twoje niegramotne wypociny, np. w: Sudeckiej biblioteki impresje. Wybór wierszy, Bielawa 2017; Sudeckiej biblioteki impresje. Wybór wierszy, Bielawa 2019; czy "Roczniku Dzierżoniowskim 2013". Byłeś kłamcą i oszustem, i nadal nim jesteś. Sobie przypisujesz zaszczyty i wykształcenie, które są ewidentną fikcją, np. wyższe wykształcenie czy rzekome publikacje w paryskiej "Kulturze", a o innych bezczelnie łżesz, żeby tylko siebie wstawić na piedestał! Ja nie muszę niczego poprawiać w mojej notce na Wikipedii, to Ty, Lizakowski, bezczelnie ją poprawiałeś, wpisując, że byłem rzekomo wykładowcą w Wojskowej Akademii Politycznej. Nie mogłem w niej być żadnym wykładowcą, bo kiedy ona działała, byłem tylko uczniem szkoły średniej, a nie wykładowcą po doktoracie. A poza tym w ogóle nie byłem w wojsku, bo po ukończeniu studiów i podjęciu pracy naukowej na Uniwersytecie Wrocławskim zostałem przeniesiony do rezerwy. Nigdy nie należałem do żadnej partii, ani młodzieżowej organizacji politycznej, w odróżnieniu od Ciebie, Adamie Lizakowski - były przewodniczący Związku Młodzieży Socjalistycznej przy klubie "Prządka" w Pieszycach. A ZMS - jak wiemy - to była młodzieżowa przybudówka Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Masz rzeczywiście "imponujący" życiorys twórczy, masz co ukrywać i ważne powody, aby o sobie pisać panegiryczne peany!
Kulturalny Dzierżoniów czwartek, 11.07.2019 21:08
Kulturalny Dzierżoniów jest bardzo ciekawy tego kto umieścił pana w wikipedii?
Czy te wikipedyczne peany są pana autorstwa? Czy może napisał toto ktoś inny?
Ryszard Mierzejewski czwartek, 11.07.2019 21:46
Na każdy zapis w Wikipedii są dowody w postaci publikacji papierowych albo sieciowych, co jest łatwo sprawdzić. Doktoratu też sobie nie wymyśliłem, co można sprawdzić w sieciowym "Informatorze o pracach doktorskich i habilitacyjnych", a Twoje, Lizakowski, wykształcenie trudno gdziekolwiek potwierdzić, bo nawet 2-letniej zawodówki nie ukończyłeś, a chwalisz się studiami magisterskimi na renomowanych uczelniach amerykańskich. Wytłumacz też, dlaczego po przeszło 30 latach mieszkania w Stanach Zjednoczonych Twoje niegramotne wypociny, które niesłusznie nazywasz "wierszami", tłumaczył Ci na angielski jakiś Andrew Pietrzyk? Chodzi tu o tomik "Chicago miasto wiary" (2008). Jak więc studiowałeś na amerykańskich uczelniach bez matury i bez znajomości języka angielskiego? Podaj też dokładne adresy bibliograficzne Twoich rzekomych publikacji w paryskiej "Kulturze" rok wyd., numer i strony! Bo wszędzie się chwalisz, ale żadnych dokładnych danych nie podajesz. Moje wszystkie publikacje możesz sobie sprawdzić i poczytać w każdej dużej bibliotece: Narodowej, Ossolineum, Jagiellońskiej i wielu bibliotekach wojewódzkich i powiatowych. Tym się różnimy, Nikodemie Dyzmo polskiej poezji albo Buraku Pospolity, jak wolisz.
Kulturalny Dzierżoniów piątek, 12.07.2019 14:55
Panie Mierzejewski, to chyba pan dobrze nie szuka....a może szuka pan tego co pasuje panu do układanki

http://kulturaparyska.com/
pl/find/item/Publication/8872?q=Zeszyty%
20historyczne

http://kulturaparyska.c
om/pl/find/item/Publication/8882?q=Zeszy
ty%20historyczne
Ryszard Mierzejewski sobota, 13.07.2019 18:13
Lizakowski, OK, zwracam Ci honor, którego nigdy nie miałeś i nadal nie masz! Rzeczywiście, jesteś w zeszytach paryskiej "Kultury". Problem jednak w tym, że nie są żadne wiersze, tylko żałosne grafomańskie gnioty, które w IV klasie szkoły podstawowej byłyby ocenione na niedostateczny. Nie ma się czym chwalić, więc zaczynam rozumieć, dlaczego ich wcześniej nie pokazywałeś. Banalne częstochowskie rymowanki z prostymi, gramatycznymi rymami, które tylko w piosenkach disco polo typu "Majteczki w kropeczki" można spotkać. I żeby nie być gołosłownym: hartuje/pulsuje, tonów/dzwonów, żalu/pomału. A już "perłą grafomanii" są wersy: "wieczność dojrzewała jak czereśnie/a ty zerwałeś owoc za wcześnie". Czytając takie brednie, dochodzę do wniosku, że Ty, Lizakowski, mając już 63 lata wciąż jesteś niedojrzałym (intelektualnie i emocjonalnie) owocem i sam się zerwałeś za wcześnie, niczym z przysłowiowej choinki. Te twoje tragikomiczne wierszydła powinny znaleźć się w lekturach obowiązkowych nauczania wczesnoszkolnego, tj. w klasach I-III podstawówki, aby już najwcześniej pokazywać dzieciom, jak nie należy pisać po polsku i co jest ewidentną grafomanią, niesłusznie nazywaną przez samego autora-amatora "poezją". PS Już Ci nie wystarcza, że kaleczysz niemiłosiernie język polski, profanujesz i zaśmiecasz polską poezję, to rzucasz się jeszcze, jak szczerbaty na suchary, na muzykę poważną. Cóż Ci złego uczynił wielki Amadeusz Mozart, że takie głupoty o Nim wypisujesz?
sobota, 13.07.2019 21:01
A cóż ci złego zrobił Pan Adam , że takie głupoty o Nim wypisujesz?
Kulturalny Dzierżoniów środa, 26.06.2019 11:15
Adam Lizakowski ,Cieśla, Wojnar, Żurawek to znane osoby z życia literackiego jak i społecznego. Może mi ktoś napisać kim jest ten Mierzejewski...oczywiście w sensie literata ? Na portalach literackich nie widać go, tomików tzw. papierowych nie widać w sprzedaży a ujadanie na lepszych od siebie poetów nie czyni go poetą.
środa, 26.06.2019 15:19
Niestety, ujada ale co jemu pozostało
Ryszard Mierzejewski niedziela, 07.07.2019 06:33
Adamie Lizakowski, podpisujący się tutaj nieskromnie jako "Kulturalny Dzierżoniów", w odróżnieniu od Ciebie nie lubię się sam chwalić swoim dorobkiem literackim, a już nigdy nie przypisuję sobie niczego, czego nie osiągnąłem. Jednak ponieważ od blisko 20 lat rozpowszechniasz, gdzie się tylko da, ordynarne kłamstwa na mój temat, czas już położyć temu kres. Nie liczę na to, że sam wybierzesz się do jakiejkolwiek biblioteki, aby sprawdzić informacje o moim dorobku literackim, ale może ktoś z czytelników "Doby" to zrobi i ugruntuje sobie swoją opinię zarówno o Tobie, jak i o mnie. Zatem zapraszam do lektury: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedyst
a:Ryszard_Mierzejewski/Ryszard_Mierzejew
ski?fbclid=IwAR3KsYHDuzmpkVHrsuq83NtR5kg
3h1I1edxLmnSLOIlaka5NKX6Aev3btTM
Kulturalny Dzierżoniów wtorek, 09.07.2019 10:24
W wikipedii można wszystko o sobie lub innych napisać - wystarczy edytować.Pisz zatem Rysiu peany na swój temat, pisz co ci tylko ślina na klawiaturę przyniesie. Pisz Rysiu o sobie jak najwięcej na tej wikipedii, pisz bo ile nie napiszesz to tyle cię nie ma . Może w końcu ktoś przeczyta chociaż mało to możliwe. Reasumując gdyby nie twoje ataki na Pana Adama i pisanie o sobie w internecie nikt by o tobie nie usłyszał.
czwartek, 27.06.2019 11:45
Doprawdy nie wiem dlaczego nasz pieszycki pajac stosuje podwójne standardy i atakuje Pana Adama
środa, 03.07.2019 11:35
z powodu zawiści
czwartek, 27.06.2019 19:26
Podpowiem. Pan Adam podobno jest absolwentem prestiżowych uczelni w USA ale nikt nie widział Jego dyplomów. Czyżby oszukiwał?
ludzie piątek, 28.06.2019 17:40
My twoich pajacu też nie widzieliśmy
sobota, 29.06.2019 10:30
Ale ja nie oświadczam, że jestem absolwentem renomowanych uczelni w USA a Pan Lizakowski i owszem.
sobota, 29.06.2019 18:54
oświadczasz co innego...ale twoje pożal się Boże "uczelnie" są funta kłaka warte
sobota, 29.06.2019 18:55
tak, "po owocach ich poznacie"
niedziela, 30.06.2019 10:03
Po co tyle dyskusji? Pokaź dyplomy tak jak medal i tyle.
Egon środa, 19.06.2019 18:01
Jak pisał wybitny, angielski filozof Bertrand Russell że :

„Jedną z najpotężniejszych przeszkód w doznawaniu szczęścia jest zawiść”

radzę panu panie ćwierćpółeto wgłębić się w to mądre zdanie.
Adamczyk - tyż fałszywka czwartek, 20.06.2019 10:08
Jak pisał fałszywy profil ćwierćpółety czyli "Marta Konarska" : "pozdrawiam zza oceanu"
Kulturalne Pieszyce sobota, 22.06.2019 17:25
Egon, gratuluję ciętej i słusznej riposty
Ryszard Mierzejewski niedziela, 23.06.2019 06:39
"ćwierćpółeta"- powtórzone, a więc nie literówka!... - to, niesteta, Ty analfabeto Adamie Lizakowski - niedoszły absolwencie zasadniczej szkoły górniczej w Zabrzu, bez matury i elementarnej znajomości polskiej pisowni. Nawet jednego wyrazu nie potrafisz sklecić prawidłowo po polsku, a rzucasz się - jak szczerbaty na suchary - do pisania wierszy i komentowania. I znowu nie wziąłeś stoperanu na swoją "twórczą: biegunkę. I efekty Twoich bolesnych starań czuć brzydko na odległość. Oj, biedny i żałosny, Ty niekulturalny Egonie z Dzierżoniowa, nawet nie umiesz napisać bez błędów lizakowskich żadnej riposty!
poniedziałek, 24.06.2019 21:01
Odczep się od Pana Adama
Ryszard Mierzejewski wtorek, 25.06.2019 09:24
Lizakowski, to Ty się odczep od Pana Ryszarda, na którego wylewasz swoje fekalia i pomyje od blisko 20 lat, tylko dlatego, że nie pisze, kim nie jest i nie fałszuje swojego życiorysu, tak jak Ty, mitomanie, grafomanie i pospolity bałwanie! Przepraszam te piękne i pożyteczne zwierzęta, że je porównuję do Twojej obmierzłej osoby., ale na Twoją głupotę w połączeniu z bezczelnością, bufonadą i chamstwem brakuje już bardziej adekwatnych słów w języku polskim.
Kulturalne Pieszyce wtorek, 25.06.2019 15:02
Gościu, Pan Adam naprawdę ma ciebie w czterech literach....a że tam gdzieś wegetuje jakiś nikomu nie znany / nie zauważony, zakompleksiony i jadowity Rynio to już jest Rynia problem, bardzo poważny problem
Ryszard Mierzejewski wtorek, 25.06.2019 17:43
Posłuchaj "Kulturalne Pieszyce", vel. Adamie Lizakowski w tysiącach sieciowych wcieleń! Jak pisał wybitny filozof prof. dr hab. Wacław Mejbaum w swoim zbiorze aforyzmów "Świnia na sośnie": "kulturalny rżnie w pidżamie". Nie zaczepiaj mnie, bo ilekroć to robisz, zawsze dostajesz po tym durnym, pustym łbie i z kwikiem uciekasz w zarośla. Odlej sobie w spiżu następne popiersie Nikodema Dyzmy poezji na esbeckiej emeryturze" i zostaw poezję dla ludzi mądrych i wrażliwych, nie takich siermiężnych, pustych matołów jak Ty!
Kulturalne Pieszyce wtorek, 25.06.2019 20:27
panie Ryszardzie, po pańskim, powyższym wpisie widać że to panu do poezji daleko a o kulturze już nie wspominamy. O mądrości i wrażliwości ludzi zapewne pan słyszał ale pojęcia pan o tych cechach nie ma.
środa, 26.06.2019 08:56
Adamie, uwidocznij w końcu dyplom ukończenia prestiżowych uczelni w USA. Będziesz miał spokój i to nie tylko tu na "dobie".
złóż pozew środa, 26.06.2019 10:52
ryśku mierzejewski, odpuść sobie i nie zmieniaj tematu a najlepiej zamilcz ....milczenie ludzi prymitywnych w jakimś stopniu dodaje im namiastki klasy, której nie masz i nigdy mieć nie będziesz. ryśku mierzejewski odpuść sobie a zaznasz spokoju, którego w obecnym stanie najbardziej potrzebujesz.
Ryniowi do przemyslenia wtorek, 25.06.2019 15:06
Zacytuję Egona : "Jak pisał wybitny, angielski filozof Bertrand Russell że : „Jedną z najpotężniejszych przeszkód w doznawaniu szczęścia jest zawiść” "
Ryszard Mierzejewski środa, 19.06.2019 10:50
Jak pisał wybitny filozof ks. prof. dr hab. Józef Tischner są trzy rodzaje prawdy: 1) prawda, 2) Tyż prawda i 3) Gówno prawda. Twoje wszystkie prawdy, Adamie Mitomanie Grafomanie Lizakowski, jakie wypisujesz od 40 lat w swoich tomikach tzw. niesłusznie wierszy, na forach internetowych i - jak się sam ostatni przyznałeś - na ścianie ubikacji dworca PKP w Dzierżoniowie, mieszczą się całkowicie i jedynie w tej trzeciej kategorii. Nie zapominaj, jak będziesz cokolwiek i gdziekolwiek pisał, mieć zawsze przy sobie papier toaletowy, aby Ci się palce nie skleiły podczas tej "twórczej" pracy!
Egon środa, 19.06.2019 17:47
Powyżej komentarz prymitywnego człeka. Wstyd panie ćwierćpółeto
Taka prawda czwartek, 13.06.2019 12:35
Odcinaj swoje pożal się Boże kupony Tytanie / Bóg wie czego / - Goliacie. Sam widzisz padłeś w starciu ze skromnym Dawidem jak MUCHA, KONARSKA, ADAMCZYK I FILIPOWICZ. Padłeś i to na każdym polu, nawet w kwestii wartości odcinanych kuponów. Tak, tak padłeś.
łza czwartek, 13.06.2019 21:15
smutne
brak słów wtorek, 04.06.2019 18:13
Pewna osoba pisze tu brednie i szkaluje naukowców oraz uczciwych Polaków bo w spisie IPN agentów / współpracowników komunistycznej SB nazwiska profesora Janusza Kryszaka oraz dr Wojciecha Wierzewskiego NIE FIGURUJĄ. Ponadto Pana Adama także nie figurują.


Znalazł się TYTAN KŁAMSTWA
wtorek, 04.06.2019 18:29
A kto to taki ?
środa, 12.06.2019 21:32
a taki lokalny pajac
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 19:03
Widzę, Lizakowski, że dobrze znasz zasoby archiwalne IPN. Szkoda, że nie wiesz, iż te powszechnie dostępne listy agentów zostały już po wielokroć przefiltrowane i wyczyszczone o niewygodne nazwiska. Na szczęście jest wiele innych dokumentów, które referują wprost ze źródeł zasoby IPN. Dla przykładu, polecam lekturę dwóch pierwszych z brzegu na tematów Twoich esbeckich "opiekunów" i promotorów:

https://lustronauki.wordpress.com/20
08/12/08/janusz-kryszak/

https://lust
ronauki.wordpress.com/2009/03/19/wojciec
h-wierzewski/
wtorek, 04.06.2019 19:07
https://lustronauki.wordpress.com/2008/1
2/08/janusz-kryszak/
Mierzejeski mniej niż zero czwartek, 06.06.2019 11:44
Mierzejewski grafomanie zajmij się sobą i swoją chorobą, i zostaw
ludzi w spokoju. Nigdy nie byłeś i nie będziesz poetą, chociaż wszystko
być w swoim życiu oddał aby nim być.

Wiemy, ze lato nie sprzyja psychopatą,
ale weź mocniejsze. To samo piszesz od lat i to samo udowadniasz

od lat. MOŻNA W 3 SEKUNDY CIĘ NAKRĘCIĆ NA TYDZIEŃ CZASU,
TY GŁUPTAKU JEDEN, BUCU SOWIOGóRSKI. (Pożyć mi na chleb).
Weź przykład z pseudo-poety Cieśli Marka przeżywa swoje porażki w samotności,
czasem świnie komuś podłoży, i nie chce być 5 beatlesem tylko.... cdn

A dorobku jak nie miałeś i tak nie masz. BYŁEŚ ZEREM JESTEŚ ZEREM.
środa, 12.06.2019 13:14
Ej, poeto, największy. Pokaż swój dyplom z USA. Chwalisz się swoją inteligencją w skali liczb ujemnych pisząc powyższy komentarz.
Ryszard Mierzejewski sobota, 08.06.2019 02:58
"być w swoim życiu albo nie być", pisze "poeta" Andrew Lizakowsky płci obojga i dwujęzyczny, wiadomo dlaczego tak niegramotnie po polsku, bo przecież od 40 lat rozczytany w dziełach Szekspira (sorry: Shakespeare'a) w oryginale!...
Ryniu sobota, 08.06.2019 03:00
PS. Andrew to esbecki kryptonim Lizakowskiego w Ameryce.
KaBe wtorek, 11.06.2019 20:32
No właśnie Mierzejewski : "być w swoim życiu albo nie być". Pasuje to do ciebie w kontekście fałszywych profili, które stworzyłeś na portalu goldenline.pl ( Konarska, Adamczyk, Filipowicz - profile które funkcjonowały w grupie "Ludzie wiersze piszą" )
Ryszard Mierzejewski środa, 12.06.2019 05:07
"Krysiu, zostaw tego gównianego Rysia, bo on pisze gówniane wiersze i jest z gówna ulepiony. A ze mną pojedziesz na Wyspy Kanaryjskie..." Czy pamiętasz ten słodziutki liścik, jaki napisałeś do tej Krysi z magla, której ploty do dzisiaj rozpowszechniasz, a było to jakieś 5-6 lat temu? Nie przykryje to, Lizakowski, Twojej głupoty i chamstwa, niezależnie ile jeszcze śmierdzących pomyj na mnie wylejesz! I nieważne, czy Twoje "poetyckie" określenia dotyczyły mnie, czy kogo innego, ale ile pogardy do człowieka w ogóle trzeba mieć, aby mówić o nim, że jest z gówna ulepiony? A z czego Ty, Lizakowski, jesteś ulepiony?...
KaBe środa, 12.06.2019 10:36
Poza nadymanymi słowami go granic puszczenia gazów nic nie potrafisz? Są jeszcze kultura osobista, honor i przyzwoitość a jak się ich nie ma to nawet długów się nie chce spłacić
Ryszard Mierzejewski piątek, 07.06.2019 02:38
"Koń, jaki jest, każdy widzi" i każdy też widzi, jaką polszczyzną włada Pan Adam Lizakowski, sam nazywający się "największym poetą Ziemi Dzierżoniowskiej", ile w niej błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych, o interpunkcji już nie wspominając. Inna sprawą jest treść, tego, co od wielu lat wypisuje na forach internetowych w Polsce na "Dobie" i w Stanach Zjednoczonych na portalu "Progress of Poland". Obrzydliwe kłamstwa i personalne insynuacje, prostackie ploty wyniesione z magla, wulgarne epitety, porażająca ignorancja zarówno w sprawach literackich, jak i kindersztuby, bezczelność, pycha i zwykłe chamstwo, bo tak tylko można nazwać komentarze tego kabotyna, używającego setki kretyńskich nicków, np.: wesoły muflon, bibliotekarka, Adamczyk, Konarska, kolega z instytutu, brak słów, i tyle w temacie, dr. żmijo, a teraz jeszcze widzę: Mierzejewski mniej niż zero. Taka jest wesoła, "poetycka" twórczość Adama Lizakowskiego, czyli nomen omen Nikodema Dyzmy polskiej poezji! Nie wiem, za co byli radni Pieszyc przyznali temu prostakowi, bezczelnemu kłamcy i nieukowi tytuł honorowego obywatela Pieszyc? Tak Mu się przewróciło w Jego pustej, łysej głowie z muflonimi rogami, że zamówił sobie swoje popiersie odlane w brązie, zarówno w naturalnych wymiarach, jak i miniaturki. Na szczęście nie znaleziono ani miejsca, ani powodów, aby stawiać te bałwochwalcze pomniki Lizakowskiego w Urzędzie Miejskim w Pieszycach, ale zainteresowani mogą je oglądać w nowym dzierżoniowskim mieszkaniu niedoszłego noblisty i maturzysty Adama hr. Lizakowskiego, piszę pełny tytuł, bo Lizakowski wymyślił sobie nie tylko tytuł magistra, ale też hrabiego i obu tych tytułów jeszcze niedawno publicznie używał.
Egon piątek, 07.06.2019 09:32
jad przeżarł pana na wylot panie niepoeto
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 19:20
Kto Ci, grafomanie, pisał wstępy do Twoich, pożal się boże, książek "poetyckich" i zachęcał do ich czytania? Dwóch, wysoko postawionych esbeków, jeden rządził w Toruniu - królestwie Ojca Dyrektora, drugi wśród Polonii w Chicago. Do wielkiej Przyjaźni z p. Wierzewskim sam się publicznie przyznawałeś, pisząc łzawe nekrologi po Jego śmierci! A pan Kryszak robił błyskawiczną karierę naukową, z czego? Ano z poetów emigracyjnych, za co pobierał sowite wynagrodzenie z SB. Sam się przyznał do tego i przeszedł na (nie)zasłużoną wcześniejszą emeryturę. A Ty, Lizakowski, byłeś zwykłym pionkiem, który się wysługiwał esbekom za byle co i nawet nie zasłużyłeś sobie na eksponowane miejsce na listach agentów, ale na tych mniej eksponowanych jesteś, nie martw się! Podaj mnie do sądu, to Ci udowodnię, a przy okazji oskarżę o Twoje podłe insynuacje dotyczące mnie!
wtorek, 04.06.2019 21:24
Ryniu a co z twoją "karierą naukową"?
Ryszard Mierzejewski niedziela, 09.06.2019 10:27
O czym miałby rozmawiać doktor nauk humanistycznych z wieloletnim stażem naukowo-dydaktycznym na renomowanych polskich uczelniach, który wykształcił kilku znanych profesorów wyższych uczelni, dziennikarzy, posłów i europosłów, ministra kultury, dyrektorów teatrów, reżyserów teatralnych i filmowych i wielu uznanych animatorów kultury z takim zarozumiałym i chamskim bufonem, który zaliczył jedynie podstawówkę na prowincji i ma iloraz inteligencji gęsi sulejowskiej? Nie zrozumiesz tego nigdy, Lizakowski, bo procesy rozumienia są poza zasięgiem Twojego przeżartego alkoholem mózgu!
tylko pytam wtorek, 11.06.2019 15:34
W takim razie powinieneś teraz na starość odcinać kupony. A co robisz teraz?
wtorek, 11.06.2019 16:16
Ten Pan podziwia świat a Ty kiedy pochwalisz się dyplomem? Nie masz? Czyżbyś kłamał?
wtorek, 11.06.2019 18:01
ciekawe jaki świat podziwia?
Ryszard Mierzejewski środa, 12.06.2019 10:21
Lizakowski, robisz to samo, co większość twoich kolesiów z komunistycznej służby bezpieczeństwa, odcinasz kupony od swojego obrzydliwego i podłego "wkładu" w budowę socjalizmu w Polsce. I tak, jak wielu z nich, zwiedzasz sobie świat, porozumiewając się na migi, bo żadnego języka obcego nie znasz, a i po polsku nie potrafisz mówić poprawnie!
do ćwierć poety środa, 12.06.2019 19:15
Odcinaj swoje pożal się Boże kupony tytanie - Goliacie. Sam widzisz padłeś w starciu ze skromnym Dawidem jak MUCHA, KONARSKA, ADAMCZYK I FILIPOWICZ. Padłeś i to na każdym polu, nawet w kwestii wartości odcinanych kuponów. Tak, tak padłeś.
Ha ha wtorek, 04.06.2019 21:27
Akta, dokumenty IPN są dla Mierzejewskiego niczym a to co jemu pasuje to od razu kopiuj - wklej
co ty na to bufonie? wtorek, 11.06.2019 15:29
Listy IPN - tak to jest uderz w stół a nożyce się odezwą, tylko dlaczego te nożyce czyli bufon zmienia temat ? Wyzwał porządnych ludzi od agentów , którzy na listach nie figurują zaś personalia bufona tam figurują. Oczywiście może to być zbieg okoliczności ale....szkoda gadać.
koniec i kropka wtorek, 11.06.2019 15:38
Dajmy sobie z nim spokój, on nic nie znaczy, wszyscy go olali, nikt o nim nie słyszał i nikt nie będzie o nim pamiętał
wtorek, 11.06.2019 18:03
Święta racja
środa, 12.06.2019 10:25
Lizakowski, skąd ta nagła samokrytyka, czy tylko zmogło Cię kolejne delirium tremens po ostatniej pijackiej balandze? Raczej to drugie, jak Cię znam.
Nie tylko Adam środa, 12.06.2019 10:31
Siwy , czy ty masz jakąś obsesję na punkcie Pana Adama ? Fakt, literacko nie dorastasz Jemu do pięt i prawdopodobnie to cię boli zakompleksiony półeto
Egon wtorek, 11.06.2019 15:31
myślę, ze lokalny pajac się zapętlił w tej pełnej jadu gierce
ipeenek poniedziałek, 10.06.2019 11:27
Lokalnego pajaca można zgasić jego własną bronią wszak miał tam etat
poniedziałek, 10.06.2019 11:47
Pan A.Lizakowski pisze, że jest absolwentem renomowanej w USA uczelni co powinien udowodnić przez umieszczenie fotografii dyplomu. Nie byłoby tej dyskusji z wyrzucaniem różnych historii życia.
pamiętamy poniedziałek, 10.06.2019 14:58
Siwy bufonku, zdaje się że wątek "ipeenka" dotyczy czego innego. Dlaczego zmieniasz temat ? Nożyce....
poniedziałek, 10.06.2019 16:18
Pokaż dyplom, Nie wstydż się,
Gmina czeka poniedziałek, 10.06.2019 17:08
Pokaż to co kiedyś podpisałeś
wtorek, 11.06.2019 11:04
Pan Adam jak otrzymał medal chwalił się i zbierał gratulacje a dyplom z ukończonych uczelni w USA ukrywa. Czyżby kłamał?
wtorek, 11.06.2019 14:42
JAKI MEDAL OTRZYMAŁ I OD KOGO I ZA CO MU GO DALI? JESTEM CIEKAWY. Pisz buraku z detalami.


A może to następny wpis uczonego-idioty Mierzejewskiego, który sam ze sobą pisze tutaj na DOBIE od lat.
wtorek, 11.06.2019 15:05
Pokaż dyplom buraku.Nie masz?
poniedziałek, 10.06.2019 17:28
pokaż dyplom albo usuń informacje o ukończonych studiach,
bb sobota, 08.06.2019 12:02
Ja także przejrzałam Listy agentów oczywiście listy IPN i doznałam szoku : niby taki inteligencik wyzywających porządnych ludzi od agentów a tutaj figuruje jako agent komunistów osoba o takich samych personaliach jak ten zakompleksiony buc, który kłamie, oszukuje i obraża ludzi
Ryszard Mierzejewski poniedziałek, 10.06.2019 09:45
Lizakowski, w ten Twój tragikomiczny teatrzyk głupa to chyba tylko Ty wierzysz? Tak jest prostacki i naiwny, jak Ty sam, abituriencie pieszyckiej podstawówki i niczego więcej! Myślisz, że jak zmienisz tylko rodzaj i podpiszesz się jako rzekoma kobieta, to ktoś uwierzy w tę prymitywną mistyfikację. Nie potrafisz nawet zmienić stylu swoich komentarzy, taki z Ciebie "literat", jak z przysłowiowej koziej dupy trąba! No, i ta tragiczna ortografia! Może kontynuacja nauki od ósmej klasy podstawówki, to dla Ciebie zbyt ciężko? Może zacznij od V klasy, albo jeszcze lepiej od IV, bo w pierwszych trzech nie ma kwalifikacji, to Ci się uda.
poniedziałek, 10.06.2019 10:11
Mierzejewski Ryszardzie głupku sowiogórski, jak długo jeszcze będziesz pisał sam do siebie i sam sobie odpisywał??? Oszczędź sobie już wstydu, chłopie bez stałego zajęcia od 25 lat.
ipeenek poniedziałek, 10.06.2019 11:22
uderz w stół a nożyce się odezwą
szkoda słów sobota, 08.06.2019 15:03
Niesamowite!!! A taki niby elegancky
sobota, 08.06.2019 15:46
Panie Stanisławie.
Na następne spotkanie niech Pan zaprosi malarzy, rzeźbiarzy, muzyków lub aktorów.
ipeen czwartek, 06.06.2019 11:50
SENSACJA !!! Wejdźcie na listy agentów IPN ( szukaj "lista Wildsteina") i poszukajcie nazwisk ludzi o których się pisze w tej pseudodyskusji. Zobaczcie KTO TAM FIGURUJE A KOGO NIE MA
miej honor i oddaj pożyczone pie piątek, 07.06.2019 09:37
Szukałam tych co Mierzejewski oskarżył o współpracę z komunistyczną SB i nie znalazłam. Znalazłam za to personalia tego co ciągle rzuca kamieniami i twierdzi bezczelnie, że jest bez winy. To jakiś ludzki ochłap.
Alek piątek, 07.06.2019 14:46
Sprawdziłem, zgadza się . To dopiero sensacja !
Ryniu sobota, 08.06.2019 02:50
Lizakowski, nie wiedziałem, że jesteś obojga płci! To jak można się do Ciebie zwracać: Adamio, Adamico, Adamienko?...
twój opiekun ze służb sobota, 08.06.2019 15:02
Nie zmieniaj tematu bucu, tematu bardzo niewygodnego dla ciebie
i tyle w temacie środa, 05.06.2019 20:33
Reasumując, niektórzy nie mogą znieść faktu, że Pan Adam Lizakowski jest największym poetą Ziemi Dzierżoniowskiej
czwartek, 06.06.2019 06:51
Chal się, chwal a Twoich utworów i tak nikt nie czyta i czytać nie chce. Swoje książki dalej będziesz nosił w plecaku.
wtorek, 04.06.2019 19:32
Jest dr.Mierzejewski a jak mamy mowić na Lizakowskiego-prof Lizakowski
Waęsa tez ma pełno tytułow/noblista/ a ukończył technikum wieczorowe?
wtorek, 04.06.2019 21:28
mów po prostu Pan Lizakowski jadowita dr. żmijo
środa, 05.06.2019 06:38
Może ktoś wyjaśni? Dlaczego ludzie nie lubią i nie szanują siebie nawzajem?
Egon poniedziałek, 03.06.2019 16:48
Jacy "tytani"? Czy Pani Emilia nie przesadza?
Konarska poniedziałek, 03.06.2019 16:55
Oczywiście że tak
Ryszard Mierzejewski poniedziałek, 03.06.2019 18:30
Jak zwykle, TW Adamie, powtarzasz ploty z magla, bo nie stać Cię na nic więcej. Pokaż lepiej świadectwo maturalne, fałszywy absolwencie "renomowanych uczelni amerykańskich." Jesteś tak bezczelny, że wpisujesz sobie do CV tytuł magistra uczelni amerykańskich, które nigdy nie prowadziły studiów magisterskich. Wystarczy tylko zajrzeć na ich strony w internecie, no i oczywiście znać angielski, aby to przeczytać i zrozumieć! Dla Ciebie blisko 40 lat spędzonych w USA okazało się za mało, aby posiąść tę "wiedzę tajemną". Poza umysłową tępotą, byłeś bardzo zajęty pisaniem donosów na naszych rodaków. Do tego wystarczyła Ci lizakowszczyzna, czyli prostacka i wulgarna odmiana brukowej polszczyzny.
poniedziałek, 03.06.2019 19:34
Rysiu tytanie głupoty Pan Adam skończył jedna z 15 najlepszych uczelni Ameryki. Widać że nasz dr za kapowanie i donosy. Rok 1990 coś ci mówi
wtorek, 04.06.2019 06:47
Pan Adam nie ukończył renomowanych uczelni. Zarabiał na wygodne życie. Gdyby był absolwentem uczelni przestawiłby dyplom potwierdzający jej ukończenie. Ot i tyle.
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 10:34
Lizakowski, znowu Ci się mylą omamy, jakie często widujesz w delirium tremens z rzeczywistością! A co to za uczelnia amerykańska, która przyjmuje takich nieuków, jak Ty, bez matury i elementarnej znajomości angielskiego, i nie wydaje żadnych dyplomów? Kiedyś, kiedy poznałeś Czesława Milosza w publicznym szalecie, przerywając Mu intymną czynność, chwaliłeś się, że ukończyłeś filologię słowiańską i dziennikarstwo na Uniwersytecie Kalifornijskim, gdzie Miłosz był wykładowcą. Ale później, po latach permanentnego nadużywania alkoholu, wyleciało Ci to z Twojej pustej łysej głowy, a ponieważ zaczęto wtedy na świecie mówić o tzw. creative writing, to ubzdurałeś sobie i próbowałeś wcisnąć ten kit innym, że jesteś magistrem tej dziedziny, nie wiedząc chyba, że takich studiów magisterskich nigdy nie było i nie ma po dziś na świecie. Poza tym uczelnia, którą wskazywałeś, czyli Northwestern University nigdy nie prowadziła studiów magisterskich, tylko na poziomie bakalarskim, odpowiednik polskiego licencjatu. To, że nie masz matury ani polskiej, ani amerykańskiej, a Twoja angielszczyzna zatrzymuje się na 3 lekcji kursu dla początkujących, dla Ciebie nie było już istotne, aby upowszechniać bezczelnie swoje kłamstwo dotyczące rzekomego wykształcenia.
wtorek, 04.06.2019 20:07
Mierzejewski ty bezrobotny łazęgo weź se tablet na nadciśnienie, cukier, prostatę, wsadź ten pusty łeb bezrobotnego od 16 lat w muszle klozetową i spuść wodę, bo śmierdzi ci z ust i zapaskudzasz DOBE swoimi "intelektualnymi bzdetami pt. Dr Mierzejewski, czyli palant złamany.

Napisz wiersz dlaczego nie mieszkasz na ulicy Kopernika i dlaczego dostałeś kopa na uczelni, po obaleniu komuny w 1990 r.? To będzie ciekawsze bochaterze przez ch.
obserwator wypisywanych głupot wtorek, 04.06.2019 17:48
Coś za często piszesz o tym " delirium tremens". Czyżby......
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 19:25
Lizakowski, to nie moja wina, że jesteś nałogowym alkoholikiem. Ciesz się, że tak subtelnie nazywam Twoje pijackie halucynacje i napady wściekłości i zazdrości!
Johan wtorek, 04.06.2019 08:49
W Ameryce było tak: skomlenie i placz Lizakowskiego o ucieczce przed komunistami,że jest poetą?Zostal objety opieką przez polonie w Chicago.
zapoznany zostal z elitą poetow na emigrcji.Uczestnictwo w wszelkich spotkaniach" biednego poety "poprawiło jego wizerunek.I tak Lizakosky stał się" amerykanskim"poetą,Jest świadek ale nie chce ukazac swojej osobowosci/mieszkaniec naszych okolic przebywający w Stanach
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 11:00
Poza tym, emigrant Lizakowski, był promowany przez dwóch ważnych esbeków, którzy zostali zlustrowani przez IPN jako wieloletni, tajni i płatni współpracownicy komunistycznej Służby Bezpieczeństwa. W Polsce był to prof. Janusz Kryszak ps. Krzysztof - były dyrektor Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, a w Stanach Zjednoczonych: dr Wojciech Wierzewski ps.Tower - wykładowca na kilku uczelniach amerykańskich i animator życia kulturalnego Polonii w Chicago. SB pomogła w wydaniu Lizakowskiemu dwóch książek: "Złodzieje czereśni" i "Zapiski znad Zatoki San Francisco", których autorstwo jest bardzo podejrzane i kwestionowane, że ich autorem był grafoman Lizakowski. W każdym razie, te dwie książki były dla Niego "biletem wstępu" na literackie salony polonijne w USA, gdzie mógł swobodnie rozwijać swoją esbecką misję! Nie mając nic na swoją obronę, Lizakowski wciąż mnie przypisuje rzekomą działalność esbecką, wydalenie z Uniwersytetu Wrocławskiego itp. brednie, których ilość wzrasta wprost proporcjonalnie do ilości wypijanego systematycznie przez Niego alkoholu!
kolega ze służb wtorek, 04.06.2019 18:02
Osobo podpisująca się jako "Ryszard Mierzejewski " piszesz brednie bo w spisie agentów/współpracowników komunistycznej SB nazwiska profesora Janusza Kryszaka oraz dr Wojciecha Wierzewskiego NIE FIGURUJĄ. Ponadto Pana Adama także nie figurują.

POMYŚL DOBRZE ZANIM COKOLWIEK NAPISZESZ



Ps. Figurują natom
Jurgen - też z bierzmowania wtorek, 04.06.2019 17:51
Siwy, tego Johana to chyba masz z bierzmowania
wtorek, 04.06.2019 10:38
Panie Mierzejewski pan Żurawek Tadeusz, pana ulubiony poeta ma 2 klasy szkoły zawodowej a pan doktorat, czy myśli pan ze jest lepszy od niego poetą?
On sprząta wokół wieży na Wielkiej Sowie a pan zamiata wokół UM w Pieszycach, który z was jest lepszym zamiataczem/sprzątaczem.
Proszę nie szukać dyplomów, tylko wziąć się za miotłę i do roboty, bo UM zabierze głodowy "dodatek" na życie. A mama już rentą nie poratuje, a pan nie ma kogo już kiwać... sześć małżeństw wystarczy...
wtorek, 04.06.2019 10:54
Pan Zurawek nie wypisuje, że jest absolwentem renomowanych uczelni. Pisze prawdę a Pan Lizakowski? Co do wykonywanej pracy - żadna nie hańbi.
wtorek, 04.06.2019 13:16
Mierzejewski ty wiesz co to jest prawda, naciągasz numer 1 w Pieszycach. Kobieciarz, kłusownik seksualny. Rozmowa z nim to kopanie się z koniem, facet po prostu chory.
Krysia i Basia to wiedzą, jego najnowsze ofiary zmanipulowane przez człowieka bez honoru.
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 11:18
Tylko o sześciu moich małżeństwach wiesz, wygasły esbeku? No tak,, nie tylko z polskiego zawsze byłeś "nogą stołową", ale też z rachunków na poziomie III klasy szkoły podstawowej! Jako były wieloletni emigrant powinieneś wiedzieć, że żadna praca nie hańby, w odróżnieniu od tego, co Ty robisz od blisko 40 lat: zbierasz ploty o innych, szpiegujesz, donosisz na innych do różnych organów władzy i przemocy, spekulujesz na nielegalnej sprzedaży mieszkań i grobowców, naciągasz finansowo i oszukujesz naiwne, samotne kobiety jako obrzydliwy oszust matrymonialny, wyłudzasz publiczne pieniądze na druk swojego bezwartościowego kiczowatego badziewia, które niesłusznie nazywasz "wierszami". Bezczelnie i ordynarnie wykorzystujesz ludzi, gdzie się tylko da. Może dlatego nie chcą Cię nawet zatrudnić do zamiatania wokół wieży na Wielkiej Sowie czy ulic w Pieszycach, wiedząc jaki jesteś leń, leser i nierób, który potrafi tylko przechwalać się i obrażać innych! I dlaczego się wciąż chowasz, tchórzu, przecież wszyscy wiedzą, kim jesteś?
szkoda słów wtorek, 04.06.2019 18:28
szkoda słów Ryniu w obliczu tego co wypisujesz
Adamczyk wtorek, 04.06.2019 17:39
Ryniu, ciężko zrozumieć ten twój jad chociaż źródła jego są znane
niedziela, 02.06.2019 20:55
BIDĘ w Pieszycach widać na każdym kroku
poniedziałek, 03.06.2019 06:10
Bo pogactwem się chwalić nie należy.
poniedziałek, 03.06.2019 09:41
Znakomita przenośnia mamy czym się kwalić -dialektologia polska
Pisząc pogactwem nie wiem co autor mial na mysli bo tego pojęcia niema nigdzie!!chba ze pojęcie własne!
wtorek, 04.06.2019 06:40
I od razu wypracowanie a to tylko błąd literowy. Powinno być bogactwem ale Tobie ciężko jest przewidywać i kojarzyć.
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 11:30
"Przyganiał kocioł garnkowi, a sam smolny był". I dlatego "kwali się" swoją ignorancją, bo nie tylko o dialektologii, ale też o ortografii na poziomie szkoły podstawowej nie ma zielonego pojęcia, a przecież ponoć skończył szkolę podstawową. Partykułę "nie" z czasownikami pisze się po polsku oddzielnie, Panie Adamie, największy Ziemi Dzierżoniowskiej mitomanie i grafomanie!
To do pana panie garnek wtorek, 04.06.2019 17:45
Jad i obelgi. Czy tylko na to cię stać yntelygencie?
wtorek, 04.06.2019 08:56
Szukamy wydawcy na ksiązkę "Lizakowski&Mierzejewski- ksiażka ma dużo odbiorców na rynku dolnoślaskim i amerykanskim
wtorek, 04.06.2019 09:23
Całe szczęście, że taka książka nigdy nie powstanie.
niedziela, 02.06.2019 17:16
Pani Emilio, jest Pan dobra kobietą, ale proszę nie być naiwną,;

Pięknie wprowadził uczestników w magiczny świat poezji i poetów, których dorobek twórczy jest imponujący.

Ten dorobek jest tak imponujący jak Pan Hul baletmistrzem Opery Moskiewskiej a Mierzejewski 'źródłem prawdy". O litość proszę... i samokrytykę...
niedziela, 02.06.2019 18:39
Mocny krytykant z Ciebie. Taktu nie masz a jadu pod dostatkiem. Pokaż, że jesteś lepszy i sam zorganizuj imprezę, na którą przyjdą oczywiście tłumy. Pochwal się swoją wszechstronną umiejętnością.
poniedziałek, 03.06.2019 09:19
Zgadzam sie z wypowiedzią,a dla krytykanta stare powiedzenie "nie sztuka zabić kruka,ale gołą dupą jeża-spróbuj kapiszonie!
poniedziałek, 03.06.2019 09:28
A co do pani Emilki-"zamknij Waść mordę bo ją obiję!"
Swietna recenzentka,publicystka władająca pięknym językiem polskim i literackim.
Ryszard Mierzejewski poniedziałek, 03.06.2019 10:51
Odezwał się, bo nie powstrzymał, jak zwykle, swojej autopromocyjnej biegunki, Nikodem Dyzma polskiej poezji, który sam siebie nazywa "Panem Adamem - największym poetą Ziemi Dzierżoniowskiej". Twój dorobek, Lizakowski, to jest sterta bezwartościowej makulatury z bykami ortograficznymi i bełkotem kretyna w nieustającym stanie delirium tremens! Nie nadaje się ona ani na przemiał, ani nawet do suchej sawojki, bo ma papier za gruby i śliski. Tylko zaśmieca środowisko, a Ty, jak napisał kiedyś na "Dobie" Twój były przyjaciel J. K. jesteś "ropiejącym wrzodem na zdrowej skórze polskiej literatury". Niewykształcony, nieobyty - pomimo spędzenia przeszło 30 lat w Stanach Zjednoczonych - bufon i kabotyn, udający kogoś, kim nigdy nie był, nie jest i nie będzie. Poeta pyta: czy Mieszkańcy Ziemi Dzierżoniowskiej wystawili już Adamowi Lizakowskiemu fakturę za profanację i bezczeszczenie przez 40 lat poezji i za obrażanie oraz zniesławianie osób, które nie biją przez Nim pokłonów, uważając Jego wypociny za czystą grafomanię, a wszelkie komentarze w sieci za mowę nienawiści i trolling?
poniedziałek, 03.06.2019 12:47
Bohaterem wieczoru był pieszycki poeta dr Ryszard Mierzejewski - tłumacz, krytyk literacki, wydawca. Wielki miłośnik górskich wędrówek, autor najpiękniejszych wierszy o miejscu i okolicy, gdzie mieszka, nade wszystko wierszy o umiłowanych Górach Sowich, które przytula w niezwykle urokliwy sposób.


Bochater spotkania, chyba przez ch, tak jak inne słowo też na ch..., które bardziej mu pasuje do określenia tego co robi....
Ryszard Mierzejewski wtorek, 04.06.2019 10:08
Brawo, Adamie Lizakowski - honorowy obywatelu Pieszyc, Twój tytuł też powinien być pisany przez "ch", ze względu na wyjątkowe prostactwo i wulgarność Twoich komentarzy, i tego, że sam piszesz z licznymi błędami ortograficznymi, jak przystało na "literata", który poza miernym świadectwem ukończenia Szkoły Podstawowej nr 1 w Pieszycach, nie może się pochwalić żadnym innym dokumentem potwierdzającym wykształcenie, bo takiego po prostu nigdy od nikogo nie otrzymał! Ciekawe, jakim wykształceniem i oczytaniem literackim mogą się pochwalić P. T. byli Radni Pieszyc, którzy Ci ten tytuł tak lekkomyślnie i niezasłużenie przyznali? Wydaje się, że niewiele wyższym, niż Ty, Lizakowski Adamie - największy Ziemi Dzierżoniowskiej - i nie tylko Tej Ziemi - grafomanie!
poniedziałek, 03.06.2019 16:25
Coś sie tak uczepił tego Mierzejewskiego,pisze czystą zrozumialą polszczyzną ,a Twoje pisanie to bełkot pijaka lub narkomana piszącego na leżąco. Proponuję Tobie wizytę u logopedy ,a jeszcze lepiej na odwykówkę
Egon poniedziałek, 03.06.2019 16:53
za dużo jadu jest u ciebie Mierzejewski
Stanisław Hul poniedziałek, 03.06.2019 07:55
Nawet najgłupszą krytykę można bowiem przekuć,na coś dobrego
Krytyka jak i zakaz,jest najlepszą REKLAMĄ
Dziękuję! Pozdrawiam
Stanisław Hul
Aut wtorek, 04.06.2019 09:14
Panie Stanisławie!
Świetna impreza. Dziękuję.