Muzeum Włókiennictwa w Bielawie

środa, 17.10.2018 08:00 34445 142

W związku z realizacją przedsięwzięcia „ Polsko-czeska współpraca przy przygotowaniu planów i dokumentacji do wspólnego projektu” dofinansowanego ze środków Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Glacensis ( EFRR) oraz budżetu państwa w kwocie:  18 855,00 Euro powstaje dokumentacja projektowa związana z  przebudową i rozbudową istniejącego na terenie Interaktywnego Centrum Poszanowania Energii (ICPE) budynku , na potrzeby stworzenia Muzeum Włókiennictwa w Bielawie , w tym  wiaty wystawienniczej przeznaczonej do ekspozycji zasobów muzealnych. Dodatkowo zaprojektowane zostaną oświetlone ciągi pieszo rowerowe ze ścieżką edukacyjną od Jeziora Bielawskiego do przyszłego muzeum Włókiennictwa. Zaprojektowane zostaną dwie platformy widokowe na koronie zbiornika oraz dominanty ( elementy architektoniczne) z kioskami multimedialnymi. Przewidziano również wypożyczalnię rowerów.


Projekt realizowany jest w partnerstwie z czeskim miastem Sumperk i poprzedza realizację nowego wspólnego projektu p.n. : „ Po śladach przemysłu włókienniczego na czesko-polskim pograniczu – wystawy dziedzictwa kulturowego w Sumerku i Bielawie” w ramach którego w obu miastach powstaną Muzeum Włókiennictwa , a bilet wstępu  kupiony w jednym z miast partnerskim upoważni do wstępu do Muzeum  Włókiennictwa w drugim mieście. Wraz z czeskim partnerem Gmina Bielawa aplikowała we wrześniu tego roku o środki na realizację tego przedsięwzięcia z programu Interreg V-A Republika Czeska-Polska na kwotę łączną 2,1 mln EU ( Sumperk 1,38 mln EU + Bielawa 0,7 mln EU) . Bielawa i Sumperk  bardzo liczą na otrzymanie dofinansowania i rozpoczęcie realizacji . Inwestycja planowana jest w Bielawie w latach 2020-2021.

UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (142)

Komentarze (142)

Gizmo czwartek, 18.10.2018 21:53
Ludzie tak nazekacie na PiS więc nie pozwolcie aby Bielawą rządził Rak wspierany przez PiS. W wyborach do parlamentu gdzie dadzą wam 500+ to rozumiem niektórych że się dają sprzedać i oddadzą głos na PiS. Ale tu lokalnie pokażmy że mamy dość łamania konstytucji, dość miesięcznic, katastrof smolenskich itd.
Nie dajmy Pisowni rządzić miastem.
Przyszly zarzadca. piątek, 19.10.2018 22:23
Za PO bylo ci lepiej?Lokalnie Niszczono Wszystko co mozna i przylozyles wasc raczke glosujac na PO!Co tak ci zabraniaja ze godzi ci w twoja demokracje?Wykrywaja afery?,Nielegalne przekrety?Powiniwnes byc dumny z tego!Zal mi takich ludzikow jak ty.
Wyborca piątek, 19.10.2018 09:22
PiS za ten zakaz handlu w niedzielę ma u mnie totalnego minusa
Korek. piątek, 19.10.2018 13:32
Muzeum to wyrzucenie pieniędzy tą samo jak kolej z Bielawy do Wrocławia.
Kroll piątek, 19.10.2018 08:13
Drogi Gizmo! Jak tak plujesz na PiS, to powiedz też, że mamy dość PiSu, bo
- zabrał złodziejom VAT, a dał dzieciom kasę
- uniezależnia kraj od gazu z Rosji
- ma premiera, któremu dotychczasowi nie dorastają do pięt
- odciął od rynku mafie paliwowe- itd., itd. itd., mam kilkadziesiąt konkretów
A takie pieprzenie o praworządności jest dobre dla tych, co nie mają innego "programu" jak tylko odsunąć PiS. To odsuńcie. Wtedy zobaczycie jak wygląda prawdziwy burdel.
Wyborca piątek, 19.10.2018 08:39
Bez PiS'u żyło mi się lepiej chociaż nie kradłem VAT, nie brałem 500+, nie uczestniczyłem w mafiach, po prostu pracowałem i żyłem jak chciałem. Teraz PiS wmawia mi jak mam żyć, utrudnia prowadzenie biznesu, strach w coś zainwestować bo nigdy nie wiadomo co wymyślą i szybko przegłosują tak jak im wygodnie. Nawet TVP nie można obejrzeć bo propaganda większa niż za komuny i zakłamanie. Nie czuję się wolny, za PiS idziemy w kierunku państwa totalitarnego a te socjale od nich to dodatkowy kredyt bo pieniądze nie biorą się znikąd, może i uszczelnili nieco podatki ale to i tak mniej oszczędności niż wydają, kiedyś to runie chyba że wyborcy ich pogonią. Robią więcej złego niż dobrego. Gdyby proporcje były inne może bym myślał inaczej. Nie chcę PIS w Bielawie i nie zagłosuję na Raka głównie z tego powodu. Drugi powód jest prosty, nie znam gościa i to że był chwilę jakimś dyrektorkiem o niczym jeszcze nie świadczy. To już wolę ekipę Hordyja bo inne opcje są tragicznie słabe.
piątek, 19.10.2018 10:03
>dał dzieciom kasę. HAHAHAHA DAŁ? Od kiedy rząd ma swoje pieniądze? Najpierw musi je tobie zabrać.
>ma premiera, któremu dotychczasowi nie dorastają do pięt. HAHAHA. To ten, który wyzywa ludzi od głupków (reklama bzwbk) i cieszy się z czyichś nieszczęść (wypadek Kubicy)?

A krajem rządzi szeregowy poseł, który jest odklejony od rzeczywistości. Szkoda gadać.
Jurek czwartek, 18.10.2018 23:27
Nie oszukujmy się
Łyzwa i Rak otaczają się tymi samymi ludźmi. Aż 7 osób z listy Raka startowało w ostatnich wyborach z list Łyżwy. Sam Rak był dyrektorem powołanym przez Lyzwe. Pani Grainer jest pełnomocnikiem Pana Raka a wcześniej była wice burmistrzem Łyżwy. Także to sa ludzie z tego samego otoczenia. Tylko szyld teraz zmienili
wyborca piątek, 19.10.2018 07:40
Startują u Raka, bo Łyżwa ich ... zawiódł, pisząc eufemistycznie. Jurku, w twoim wywodzie nie ma głębszego sensu. Musisz przeanalizować założenia i jeszcze sformułować treść. Powodzenia :)
piątek, 19.10.2018 08:46
Moim zdaniem startują bo się chcą zemścić na Łyżwie a i koryto kusi, nie mają dobrego pomysłu na Bielawę i będą podobnymi szkodnikami jak teraz ekipa Łyżwy
Bielawianin piątek, 19.10.2018 09:11
Generalnie obrażasz ich swoimi wnioskami. Rak dobrze wybrał idąc do wyborów z PiS, bo z tego układu będą pieniądze dla miasta. Inni kandydaci bez tego wsparcia będą tylko zadłużać miasto. Patrz ten rok.
piątek, 19.10.2018 09:25
Mam inne zdanie, prędzej palma na pl. Wolności wyrośnie niż zobaczysz pieniądze od PiS w Bielawie
AŁTOR czwartek, 18.10.2018 22:14
ZAHÓD MA FABRYKI A MY MAMY MÓZEA FABRYK. JAROSŁAF TO ZMIENI
Uważny Obserwator czwartek, 18.10.2018 07:57
Liczę na Marcina Raka. Tylko on jest w stanie zakończyć tę bezsensowną bielawsko-bielawską wojnę, zemsty, odwety. Jak wygra Hordyj albo Łyżwa to będziemy mieli kolejną odsłonę rewanżów, złośliwości, wzajemnego wycinania się. Na naszych oczach i za nasze pieniądze.
czwartek, 18.10.2018 08:09
to ciekawe bo jak się popatrzy na jego ludzi to widać zbieraninę żądnych zemsty osób których w czasie swojej kadencji najpierw pobłogosławił a później zekskomunikował pan "uczciwy" do których to osób zalicza się również pan rak a do tego na dokładkę poparcie pis który jak powszechnie wiadomo jest "niewyczerpanym źródłem porozumienia i pokoju" heheheheheh
czwartek, 18.10.2018 21:57
Poczytaj co na blogu pisze jeden z kandydatów z list Pana Raka. Odcinki i pranie budów. Na Facebooku ludzie Raka ciągle wchodzą w konflikty w komentarzach.Takze sory ale nie wierzę w pokojowe rządy Pana Raka. Tym bardziej że idzie do wybórow z PiS em. A jakie PiS ma podejście do ludzi i demokracji każdy wie.
Gość czwartek, 18.10.2018 08:34
Uważny Obserwatorze, a jak to było z chrzcinami dziecka Marcina Raka? Czy według Ciebie nadużył swojego stanowiska i zasobów miejskich?
:) czwartek, 18.10.2018 08:40
Gościu, lepiej napisz po co Łyżwie 20 mln obligacji, skoro zadłużenie ponoć spadło? :)
Gość czwartek, 18.10.2018 08:43
Możesz odpowiedzieć na zadane pytanie?... Brak uczciwości całkowicie dyskwalifikuje Marcina Raka jako kandydata.
wyborca czwartek, 18.10.2018 08:48
Wiesz, że to pomówienie i to karalne?
Observer czwartek, 18.10.2018 09:09
"Należy zaznaczyć, że oprócz ujawnionych w audycie nieprawidłowości, Pan Marcin Rak jako dyrektor OSiR-u, wcześniej także dopuścił się zaniedbania obowiązków pracowniczych, za co został ukarany pisemną karą upomnienia. Do kary porządkowej Pan Marcin Rak nie wniósł zastrzeżeń.". Dziękuję, pozdrawiam;-)
:) czwartek, 18.10.2018 10:28
Ujawnianie informacji z akt pracownika jest także karalne. Ktoś jest zdesperowany i stąpa po cienkim lodzie :)
Pewne_info czwartek, 18.10.2018 11:12
Składaj doniesienie do Prokuratury Rejonowej na Dobę, ale już, hahahaha: https://doba.pl/ddz/artykul/dyrektor-osi
ru-odwolany-za-nieprawidlowosci-/30104/1
5
czwartek, 18.10.2018 06:52
Ja liczę na Marcina Raka. Jest najlepszym kandydatem. Mam nadzieję, że wejdzie do drugiej. A te wszystkie muzea kilka dni przed wyborami, to tylko zwykły żart.
wyborca czwartek, 18.10.2018 07:49
Głosuję na Marcina Rak. To jedyny ratunek dla Bielawy.
czwartek, 18.10.2018 10:43
Ja glosuje na M.Raka tylko dlatego,ze popiera go PiS,ale szczerze powiem,ze jakby mial byc powrot ekipy Dzwiniela,to juz wolalbym zeby został łyżwa.Zobaczymy...No ja ide za PiSem i tyle a coz tego wyjdzie czas pokaże.
czwartek, 18.10.2018 10:56
na szczęście mało jest takich jak ty w Bielawie
realista czwartek, 18.10.2018 12:01
Marcin Rak górą. Dzięki współpracy z PiS wyciągnie Bielawę z długów. Nie będzie potrzebował obligacji.
czwartek, 18.10.2018 12:09
i myślisz że tak PiS nagle strumień pieniędzy uruchomi? naiwny...
obserwator czwartek, 18.10.2018 19:56
Piotr przez 3 lata miał strumyk, ale wybrał inną koncepcję. Teraz ma tak sucho, że się ratuje 20 bańkami obligacji :)
czwartek, 18.10.2018 12:53
to czy jest takich w Bielawie mało czy duzo,to sie okaze juz niebawem.Na Dude tez mial nikt nie glosowac kilka lat temu ;-)
czwartek, 18.10.2018 12:58
nie porównuj Raka do Dudy, bo to zupełnie inny kaliber... kim jest ten Rak? mieszkam w Bielawie i nie znam gościa
czwartek, 18.10.2018 15:43
Nie chodzilo o porownywanie Raka do Dudy tylko o fakt,ze coś było nieprawdopodobne przed wyborami a jednak się stało.Sondaże pokazywały,ze Duda przegra z Komorem a jednak wyszlo inaczej.O to chodzilo w porownaniu
czwartek, 18.10.2018 07:15
Tylko Piotr Łyżwa, który pokazał, że jest najlepszy!!! Głosujemy na Piotra Łyżwę niech Bielawa dalej tak szybko się rozwija
czwartek, 18.10.2018 07:56
Tylko Piotr Łyżwa pokazał, jak niewiele robiąc poza piknikami ogłaszać sukces tuż przed swoją porażką :)
czwartek, 18.10.2018 17:25
Prawda .Głosujmy na Piotra Łyżwę niech Bielawa dalej tak szybko się zwija.Piotr Łyżwa jest w zwijaniu najlepszy.
czwartek, 18.10.2018 17:47
Dokładnie! To Piotr Łyżwa ostatni zgasi światło jak już wszyscy wyjadą.
majsterkowicz czwartek, 18.10.2018 19:52
Wątpię. Kiepski z niego elektryk :)))
Pewne_info czwartek, 18.10.2018 09:40
Fragment oświadczenia P. Magdaleny Kantarek: "Dyrektor Rak pisze o poprawieniu przez niego kondycji finansowej OsiR-u. Jeśli tak to niech dyrektor udokumentuje bezumowne i bezpłatne wykorzystanie przez niego obiektu Interaktywnego Centrum Poszanowania Energii, znajdującego się w zarządzie OsiR-u, na organizację przyjęcia z okazji chrztu jego dziecka. Niech także Pan dyrektor wytłumaczy bezumowne i bezpłatne wypożyczanie przez niego służbowego sprzętu OsiR-u oraz to dlaczego zarówno on, jak i inni członkowie jego rodziny bezpłatnie korzystali z toru do wakeboardu?".
czwartek, 18.10.2018 11:53
A ta dalej swoje. Pani Kantatek w sądzie za to odpowie i zobaczymy czy taka rozmowna będzie :)
czwartek, 18.10.2018 12:32
Pani Magdaleno, proszę już więcej nie kłamać, nic już to Pani nie da
czwartek, 18.10.2018 13:42
Oskarżenie Pani Magdy o kłamstwo jest karalne, zobaczymy jak ty będziesz się w sądzie tłumaczyła...
czwartek, 18.10.2018 18:38
Odpowie,spokojnie,będzie mu temu okazja na sali rozpraw
czwartek, 18.10.2018 13:46
Może Marcin Rak odpowie czy zapłacił za ICPE na prywatną imprezę? po co zostawiać takie pytania bez odpowiedzi?
czwartek, 18.10.2018 14:47
Haha, to księgowa przed sądem się będzie z tego tłumaczyć :)
środa, 17.10.2018 19:24
Po co nowe muzeum budować, na Pl,Kościelnym są dwa puste budynki ,wyremontować i otworzyć muzeum. O Pl. Kościelnym to żaden burmistrz nie pamięta-tylko straszy,niedługo będzie można kręcić horrory.Zobaczymy co będzie po wyborach?
Mieszkaniec osiedla środa, 17.10.2018 19:28
To pl. Kościelny to jeszcze Bielawa?
środa, 17.10.2018 22:50
To prywatne nieruchomości , za które zresztą właściciele żądają niedorzecznych kwot. Czemu miasto ma komuś nabijać kabzę? Niech się wali , potem ziemię odkupi miasto i zrobi tam co trzeba.
Taka Prawda czwartek, 18.10.2018 16:46
dokladnie 100 % Racji
środa, 17.10.2018 18:25
Obstawiam że wyniki 1 tury będą takie: Hordyj 43%, Łyżwa 21%, Rak 16%, Florczak 14%, Masyk 6% a wy jak myślicie?
Facio czwartek, 18.10.2018 08:37
Pan Andrzej najpierw musi nauczyć się panować nad swoimi emocjami w sprawach Cebulki...
Xxxx czwartek, 18.10.2018 16:26
Bez dwóch zdań wygra Hordyj będzie burmistrzem Bielawy
Zdegustowany środa, 17.10.2018 19:05
W punkt
środa, 17.10.2018 19:34
a ja obstawiam ze lyzwa 55 pr a reszte po 5pr
środa, 17.10.2018 19:41
Hordyj 51% reszta dzieli ochłapy
środa, 17.10.2018 21:56
Ludzie by musieli zwariowac zeby zaglosowac na Pana Hordyja,czyli goscia z ekipy Pana Dzwiniela.To juz lepiej zeby Łyżwa dalej byl burmistrzem ale przewiduje,ze Rak moze zrobic numer z racji poparcia PiSu
środa, 17.10.2018 22:07
Nic podobnego Andrzej Hordyj ma największe poparcie i pokona Łyżwę bez problemu, reszta kandydatów to płotki a Raka to poparcie PiS'u prędzej pogrąży niż wyniesie
autor środa, 17.10.2018 23:00
wolał bym każdego innego niż Hordyja już niwywiązywł i go się pozbył w gminie nowa Ruda pozbyli
czwartek, 18.10.2018 08:02
gmina nowa ruda to strzeliła sobie w stopę rozwiązując współpracę z Andrzejem Hordyjem, to była wyjątkowo głupia decyzja wójtowej, za którą płaci kobieta już od kilku lat począwszy od procesów sądowych które przegrała po obecne wybory samorządowe w których jeśli wierzyć sondadla żom i opiniom mieszkańców gminy faworytką nie jest, plasuje się gdzieś tak w okolicach ostatniego miejsca, tak się kończy brak poszanowania dla specjalistów, tak też skończy Łyżwa bo poza fałszywym uśmiechem nie ma nic do zaoferowania dla Bielawy
czwartek, 18.10.2018 13:45
Uśmiech Hordyja na bilbordzie lepszy od piórka w gardle... efekt natychmiastowy bleeeee
czwartek, 18.10.2018 14:06
Lepiej zerknij na fryzurę Raka, chyba się wzorował na Łyżwie, obydwu chyba słońce zbyt mocno przygrzewa w łysiny.
Gien czwartek, 18.10.2018 15:48
O, temat pani K. wraca, czyli ktoś zaczyna mieć stracha i u*****mia odgrzewane kłamstwa.......... Jak to się ma do uczciwej kampanii ?
Bielawianin środa, 17.10.2018 09:45
Jak na co? Zacofani jesteście skoro mówicie na co, a polecam jechać do Łodzi i zwiedzić co tam po wielkich fabrykach zrobili, gdzie można zwiedzać a nawet też studiować.
środa, 17.10.2018 11:13
Co ty porównujesz? Gdyby Bielbaw został przejęty wraz z kompletnymi, działającymi maszynami i częścią personelu to można by zrobić niezłe muzeum. A teraz to nawet skansenu nie ma z czego sklecić, bo wszystko przepadło i nie ma co eksponować.
Bielawianin czwartek, 18.10.2018 02:27
Ty taki znawca? To tak jak byś porównał piramidy cheopsa w Gizie że zrabowana w środku jedna piramida świadczy o grobowcu ale żadna oficjalna nauka nie twierdzi że chociaż by jedna piramida była pochówkiem... A obecne istniejące szyny do dwóch stacji PKP w Bielawie od strony Dzierżoniowa jako pierwsza wschodnia stacja i do obecnie zachodniej stacji PKP leżą tory do dzisiaj to dlaczego lekko za zachodnią stacją przy nie istniejącym już byłym zakładzie Bielbaw tory aż do trzeciej stacji północnej blisko ulicy Nowobielawskiej aż do Srebrnej Góry jakim działaniem były spowodowane żeby rozkraść i zdewastować zabytkową kolej gdzie do 2000r jeszcze jeździły pociągi towarowe bo osobowe jak pamiętam zakończyły się na początku lat 70?... Czyli kolei nie można odbudować bo brak środków pieniężnych na z sfinansowanie dawnej linii no tak bo z założenia każdy ma auto i każdy z Wro po weekendzie może jeździć lekko podchmielony zamiast z całą rodziną w obie strony szynobusem było by prościej...
czwartek, 18.10.2018 06:42
Ani po polsku, ani z sensem. Napisz jeszcze raz gdy wytrzeźwiejesz.
czwartek, 18.10.2018 15:28
To weź się sam i coś dokonaj skoro dla ciebie wszyscy to pijacy bądź idealni sensowni jak ty...
Bielawianin czwartek, 18.10.2018 08:53
Słabiutki ten projekt 3D. Ta wiata to na traktory? UM dopiero się stara o te "cuda", więc to wszystko w strefie obietnic i to raczej przedwyborczych.
czwartek, 18.10.2018 07:29
Czy Łyżwa to ten co zamienił obwodnicę na Żeromskiego?
czwartek, 18.10.2018 08:13
Taki Łyżwa stryjek co zamienił siekierkę na kijek :D
środa, 17.10.2018 22:11
Tylko Hordyj Burmistrzem Bielawy
Wyborca czwartek, 18.10.2018 06:18
A zza Hordyja wyskoczy Dźwiniel i Parh. Tadam........
czwartek, 18.10.2018 07:54
A zza Łyżwy jak zwykle Runowicz i Nowaki i cała reszta których nie będę wypisywać ale każdy wie czego się można po nich spodziewać, Dźwiniel to już za wiele nie ma do gadania bo teraz rządzi Andrzej i gdyby to Andrzej wystartował 4 lata temu, to by pozamiatał Łyżwę i nie było by teraz całego tego bałaganu
środa, 17.10.2018 11:16
Ja tu widzę zadaszenie parkingu prawie "jak na targu" i dodatkowy budyneczek który pewnie będzie stał pusty jak od 4 lat całe ICPE za rządów Łyżwy. Po co tworzyć coś kolejnego jak nie potraficie wykorzystać tego co już jest? A co z budynkiem w parku? Też stoi nie wykorzystany, a park nie jest na uboczu, dużo ludzi tam się pojawia i aż się prosi żeby budynek "żył". Zajęć dla dzieci też tam raczej nie ma a chyba miały być. Nawet jakieś huczne otwarcie robili coś czytałem kiedyś i co? Na tym koniec? Panie Łyżwa Pan jako nauczyciel powinien rozumieć potrzebę edukacji w ciekawej formie i przyjaznym otoczeniu, ma Pan na terenie miasta świetne obiekty i boi się Pan cokolwiek robić, raz Pan krytykuje że powstały niepotrzebnie, raz się Pan nimi chwali, jakieś rozdwojenie dziwne a tak naprawdę zwyczajna nieporadność aż bije w oczy. Niech Pan da zarządzać miastem komuś, kto wie co robi i po co to robi, bo Pan raczej słabo ogarnia nawet tematykę w której powinien Pan świecić przykładem. Co Pan pisał w poprzedniej kampanii? Zobaczmy... "Dla celów sportowo-rekreacyjnych wykorzystujemy Górę Parkową, Łysą Górę. Istnieje szybkie połączenie kolejowe z Wrocławiem" - i co? jak wyszło? Dalej... "Mieszkańcy mają pracę. Być może udaje się nawet reaktywować częściowo przemysł włókienniczy, dzięki m.in. zainteresowaniu inwestorów z zewnątrz. Istnieje również dobre połączenie ze Świdnicą i Wałbrzychem". Marzenia... ale może coś dalej? "Bielawa nie ma wielkiego długu" - tu zdania są rozbieżne, Pan Panie Łyżwa twierdzi, że dług się zmniejszył (w 2017 roku), kontrkandydaci twierdzą, że w obliczu wydania obligacji na ponad 20 milionów, dług się jeszcze zwiększył. Kolejna nie spełniona obietnica Panie Łyżwa? "Młodzi zostają w mieście. Bielawa jest miastem dynamicznym i tętniącym życiem", hehe, tu nawet nie ma co komentować, bo każdy widzi jak jest, a młodzi marzą o wyjeździe. "Społeczność naszego miasta jest zintegrowana" - kolejne puste słowa, nie znam bardziej podzielonej społeczności, niż bielawska. Mam nadzieję, że uświadamia Pan sobie, że ma Pan w tym swój udział. Wyliczać dalej? Droga podgórska - gdzie jest? Miejsca pracy - gdzie są? Środki z UE - jakieś sukcesy? Wg Pana "Będę usilnie zabiegał o pozyskanie środków zewnętrznych, zwłaszcza z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej – zostało ostatnie 6 lat na większe wykorzystanie tych środków" - zmarnotrawił Pan 4 lata. Chce Pan zmarnotrawić kolejne 2? Czy Bielawę na to stać? I czy to jest faktycznie koniec środków?
"We współpracy Miasta ze Spółdzielnią Mieszkaniową stworzę centrum rozwoju młodych talentów" - jakieś efekty? Słyszałem o zamknięciu przez Spółdzielnię całkiem dobrze funkcjonującej modelarni, ale więcej o talentach cisza. "Opracuję program budownictwa komunalnego z preferencyjnym systemem czynszów dla młodych bielawian" - nie słyszałem o niczym takim, zrobione? "Będę inwestował w przedsięwzięcia przynoszące dochody miastu" - proszę o jakiś przykład i nie jezioro, bo ono dochodowe to nie będzie jeszcze całymi latami, o ile będzie. "Wprowadzę udogodnienia do obsługi osób niepełnosprawnych w urzędzie – podjazd i winda" - jest? "Przygotuję długofalowy i przejrzysty plan remontów budynków i mieszkań komunalnych, ulic i chodników, obejmujący zwłaszcza zaniedbane rejony Bielawy" - czy ten plan da się gdzieś przeczytać? Bo gdzieś tu na dobie w komentarzach czytałem w komentarzach wklejkę, że przewidziano na remonty lokali komunalnych w latach 2018-2022 słownie zero złotych, czy to prawda? Jak z tymi chodnikami? Bo zmian widzę niewiele, a niektóre są takie że można nogi połamać. Dlaczego zrezygnował Pan z budowy ronda Berlinga (teraz Andersa)-Grota-Roweckiego? Wie Pan ile tam osób przechodzi? Dzieci do szkoły, mieszkańcy na zakupy, jest niebezpiecznie i zdarzają się wypadki. Tak Pan dba o bezpieczeństwo mieszkańców? Ile mam jeszcze wymieniać? Wybierając Pana mieszkańcy zrobili krzywdę sobie i Bielawie. Teraz jest czas aby to zmienić, mam nadzieję że mieszkańcy to wykorzystają.
łyżew środa, 17.10.2018 11:37
tak niewiele mogłem, tak niewiele umiałem, tak niewiele zrobiłem, z tego co obiecałem... władza, kocham i rozumiem, władzy oddać nie umiem...
Meloman środa, 17.10.2018 18:34
To piosenka wyborcza Burmistrza Łyżwy?
środa, 17.10.2018 11:51
hehehe Endriu nie wygłupiaj się hehehehihihihihohoho
środa, 17.10.2018 13:53
to nie wygłupy tylko ktoś powinien skrupulatnie rozliczyć łyżwę z obietnic wyborczych tak jak w tej prezentacji o tkaczu gdzie widać jaki karierowicz tak samo łyżwa myśli że może sobie obiecywać wszystko a wyborcy zapomną
środa, 17.10.2018 14:46
Pan Łyżwa zrobił dużo więcej niż obiecywał i twoje wypociny tego nie zmienią
środa, 17.10.2018 14:56
jak mógł zrobić więcej niż obiecywał, skoro nie zrobił tego co obiecywał? zdejmij klapy z oczu bo wdepniesz w g...
środa, 17.10.2018 15:49
Ma dobrych ludzi i to oni pracownicy są dobrzy. Ten Pan tylko nastawia się do całowania. Bo co nauczyciel może?
czwartek, 18.10.2018 01:35
Tylko nie Łyżwa mierny z niego burmistrz brak chłopu determinacji i wizji,mówił że chce zatrzymać młodych a miejsc w żłobku brak.Młodzi nadal nie wracają i uciekają bo nie ma dobrego gospodarza i nowatorskich pomysłów.Dobrze rokuje Hordyj on nie gada on działa.
emeryt44 środa, 17.10.2018 12:26
będą gonić dzieci do zwiedzania a rodzice będą płacić
betti44 środa, 17.10.2018 13:21
Dokladnie to tak jak z Teatrem wyremontowali i teraz co miesiac dzieci chodza a rodzice musza placic.
ttttttt środa, 17.10.2018 14:58
Do beti, Jeśli ty masz pretensje, że dzieci chodzą do teatru, to świat schodzi na psy
betti4 środa, 17.10.2018 16:28
Tak mam pretensje bo placi sie duzo co miesiac bilety nie sa tanie i puszczaja jakies sztuki ktorymi dzieci nie sa zainteresowane ale szkola ma swoje wymagania tak jak z tymi smiesznymi koncertami w szkolach ale co my rodzice mozemy..
środa, 17.10.2018 18:31
Możecie nie płacić, nikt was nie zmusi, szkoła jest bezpłatna.
środa, 17.10.2018 19:19
Doprawdy?Bezplatna?To policz ile wydalas od 1 .09.?
środa, 17.10.2018 19:52
Jak chcesz to wydajesz.
środa, 17.10.2018 15:00
Ja tez chodze i siesze sie , ze mam gdzie.
PiS. środa, 17.10.2018 19:17
Wiedzieli ze nikt tam nie bedzie chodzil i teraz we wspolpracy mokisu i szkol nagabuja aby kase trzepac na dzieciach!Dyrektorzy wraz z radami Rodzicow beda rozmawiali na ten temat.Sezon na kase od 1 wrzesnia wiec na sile puszczane beda filmy do niczego nikomu nie potrzebne.
środa, 17.10.2018 22:52
Na to macie 500 plus a nie na piwko i tipsy.
Pieszyczanin środa, 17.10.2018 19:35
Bielawianie - po co Wam to ? - nie twierdzę że nie należy pokazywać tego rodzaju historii ale taki bajer nie przyniesie Wam stałych klientów - wycieczki odwiedza to raz w roku (dużo będzie wycieczek szkolnych) - z pewnością będą też indywidualni - ale pieniądze które uda się pozyskać od odwiedzających pokryją może koszty a kto wie czy nie bedzie trzeba tego dotować. wymyślcie coś co przyciągnie turystę, który wróci kilka razy w takie miejsce, zostawi kasę, na parkingu, na atrakcji w kawiarni,restauracji, kiblu itp. i pojawi sie za tydzień aby znow zostawić kasę.
Jaro środa, 17.10.2018 19:05
Muzeum pracowników którzy stracili pracę oraz zarządców Bielawy którzy do tego dopuścili.
środa, 17.10.2018 19:28
Wylapac zarzadcow i do sanatorium do wołowa,Na dluzszy czas.
Burmistrz za 2 kadencje środa, 17.10.2018 10:44
Czy nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na rozwinięcie skrzydeł małym przedsiębiorca w postaci np. Rocznego bądź dwuletniego bezczynszowego wynajęcia i tak stojących i niezarabiajacych na siebie lokali użytkowych, które należą do miasta?
środa, 17.10.2018 10:47
I co ci przedsiębiorcy mieliby robić w tych pokoikach w inkubatorze?
Hans środa, 17.10.2018 18:56
Chyba wstawić tam automaty..... W bielawie nic nie idzie.....
środa, 17.10.2018 18:41
Nie rozumiem dlaczego nikt nie zajmie się parkiem miejskim ? Suche drzewa straszą, wielkie suche gałęzie wiszą nad głowami atrakcji dla dzieciaków. Ktoś czeka na tragedię ? Czy jest to marny ruch przedwyborczy ?
środa, 17.10.2018 18:49
A w wywiadzie Łyżwa chwali się że park to jego zasługa więc jak coś się stanie to wiedz kto za to odpowiada, zresztą park jest strasznie zaniedbany pikniki sobie robi wyborcze ale zadbać o to ważne dla mieszkańców miejsce to już za wiele zachodu Panie Łyżwa?
murzyn środa, 17.10.2018 18:02
Łyżwę odmładzają w Photoshopie to już przesada.
środa, 17.10.2018 18:42
Wygląda jakby był od tych co pukają do drzwi z końcem świata ;)
Marecky środa, 17.10.2018 11:10
No niestety. Miasto jest daleko od ważnych węzłów komunikacyjnych. Duże koszty transportu dyskwalifikują Bielawe jako miejsce inwestycji dla zamiejscowych firm.Jedyna szansa to wspiarcie dla lokalnych przedsiębiorców i turystyka. Jeśli muzeum zarobi na siebie to czemu nie?
środa, 17.10.2018 18:39
Niedługo będzie obwodnica Dzierżoniowa, to i do Bielawy będzie bliżej.
środa, 17.10.2018 10:32
A ciekawe czy wy wiecie,ze kostiumy do filmu Sexmisja byly szyte w Bielawie właśnie? :-)
tak tak środa, 17.10.2018 17:51
ciepło ciepło ale nie gorąco
środa, 17.10.2018 15:06
Łżywa przegrywa we wsztskich sondażach
środa, 17.10.2018 17:51
Naucz się pisać to wygrasz z analfabetyzmem :) Ale fakt Łyżwa przegrywa
środa, 17.10.2018 17:34
Muzeum, które nie zainteresuje nikogo. No ale podwykonawcy zarobią kasę, powstaną nowe stanowiska dla dyrektorów itp. a władza ogłosi kolejny sukces xD Czyli miernoty i ich słabe pomysły ciąg dalszy. A można było te pieniądze zainwestować w lepszy wizerunek miasta np. wyremontować budynki żeby to miasto jakoś wyglądało, albo zaprosić artystów do malowania murali, które przyciągałyby wzrok i byłyby ciekawe (nie w stylu tego co mamy na murach koło parku bo te są słabe) jest tyle opcji...
środa, 17.10.2018 10:35
Wyjaśnijmy sobie w prostych słowach dlaczego niby uczciwy Pan Łyżwa trwa przy swoim, że niby zmniejszył zadłużenie o 10 milionów i nie koryguje tego nawet w obliczu informacji o tym, że miasto wypuści obligacje na kwotę ponad 20 milionów, co w konsekwencji da ponad 10 milionów dodatkowego zadłużenia - a przypomnijmy jak niewiele zrobił na terenie Bielawy w ciągu 4 lat swoich "rządów". Otóż redukcja zadłużenia o 10 milionów, to stan na koniec roku 2017, potwierdzony przez odpowiednie organy i bardzo ładnie wygląda na papierze przed wyborami. Nie jest trudno w ten sposób "zmniejszyć" dług, kiedy przeciąga się inwestycje (lub ich nie robi), odwlekając płatności na kolejny rok. Niestety, jak to zwykle bywa w końcu trzeba zapłacić. I tu nadchodzi rok 2018, miasto zaczyna mieć problemy z płatnościami i radni prawdopodobnie na wniosek burmistrza zgadzają się na wypuszczenie obligacji na ponad 20 milionów złotych. Teraz następuje istotny punkt tej opowieści: niby dodatkowego długu "jeszcze" nie ma, bo ani nie ma żadnych bilansów za 2018 rok (bo rok jeszcze trwa), ani nie wiadomo czy obligacje zostały już wypuszczone, czy dopiero będa "na dniach". Pan Łyżwa zatem "uczciwie" chwali się zmniejszeniem długu - i tu trudno zarzucić mu kłamstwo, bo będzie się bronił papierami za 2017 rok, ale w rzeczywistości dług jest już dokładnie zaplanowany i będzie zrealizowany, a matematyka nie kłamie, licząc nawet tylko +10 milionów ("oszczędnośći") -20 milionów (obligacje), wynik jest ujemny, czyli conajmniej 10 milionów złotych powiększy dług Bielawy i nie będzie można powiedzieć, że nie będziemy go zawdzięczali właśnie Panu Łyżwie. Wobec powyższych argumentów proszę osądzić czy upieranie się przy stanowisku, że Pan Łyżwa "zmniejszył" zadłużenie jest takie uczciwe? Czy to właściwa osoba na tym stanowisku? Ja mam spore wątpliwości i uważam że zabawa tego pana w zarządzanie miastem powinna się zakończyć najszybciej jak to tylko możliwe.
środa, 17.10.2018 10:37
Jędruś wyluzuj, obetrzyj ślinę z kącika ust... to se ne vrati ;)
środa, 17.10.2018 11:26
co, prawda w oczy kole?
środa, 17.10.2018 10:51
Andi spadaj do sklepu za lade!!!
środa, 17.10.2018 16:15
Nie pieprz, Pietrek.
środa, 17.10.2018 12:20
Ludzie ogarną was jakiś szał!!! To tylko wybory. Co wy robicie. Nie widzicie, że grupa cwaniaków podrzuca wam tematy a wy się wszyscy amokujecie obrzucacie błotem a te cwaniaki siedzą i się śmieją.
środa, 17.10.2018 14:21
Ale my to też lubimy :-D
Hull środa, 17.10.2018 12:58
"Kasiu", niewiasty mówią wyczytałam,nie wyczytałem.... Ale- w nawiasie, to w nawiasie. Marcin Rak też jest przedsiębiorcą. Więc nie czytaj tak uważnie, tylko pomyśl. A rady o zluzowaniu gumek nie będę komentował, to Twój poziom, sorry, w takie polemiki nie wchodzą. Ale pozdrawiam
środa, 17.10.2018 10:33
Warto wyjaśnić również dlaczego obiektywnie ujmując Bielawa poniosła straty za rządów "uczciwego" Pana Łyżwy. Najlepiej zrozumieją to przedsiębiorcy ale myślę że każdy mieszkaniec potrafi równie dobrze wyobrazić sobie całą sytuację. Otóż załóżmy że chcemy coć kupić lub wykonać i kosztuje to jakąś określoną kwotę. Przedsiębiorca dokonując takiej czynności w działalności swojej firmy, może sobie później odliczyć VAT i podatek dochodowy, czyli ostatecznie płaci jedynie niewiele ponad 60% początkowej kwoty, zależnie od rodzaju opodatkowania i stawki VAT, ale nie o to w tym miejscu chodzi. Chodzi o to, że może zapłacić mniej. I korzysta z tego, ma prawo. Nie znam przedsiębiorcy, który - mając możliwość skorzystania ze swojego prawa, kupuje lub inwestuje i nie odlicza VAT czy kosztów. Przedsiębiorca może również skorzystać ze środków unijnych i uzyskać dofinansowanie. Skoro może, to wielu tak robi. Dlaczego? Bo to się opłaca. Bo to jest dobre i właściwe zarządzanie przedsiębiorstwem. Skoro może, stara się. I płaci mniej. Podobnie ma się sytuacja jeżeli chodzi o zarządzanie miastem. Miasto ma możliwość korzystania ze środków unijnych. Składając wnioski, można uzyskać dofinansowanie do najróżniejszych działań i inwestycji. Co za tym idzie, miasto ma szansę i możliwość żeby zapłacić mniej, logicznym jest zatem że należy skorzystać z tych możliwości na ile tylko jest to możliwe i uzasadnione potrzebami miasta. Pan Łyżwa chyba nie do końca dostrzegł możliwości i potrzeby, ponieważ osiągnięcia zarządzanego przez niego urzędu na polu pozyskiwania środków unijnych raczej szału nie robią. Facet zwyczajnie się na tym nie zna i widocznie nie potrafi zatrudnić osób, które to mają takie umiejętności i doświadczenie. Uśmiech politowania wzbudziła we mnie wzmianka w którymś wydaniu miejskiej tuby propagandowej czyli wiadomości bielawskich, gdzie jako specjalistę od pozyskiwania środków wskazano pana zastępcę R. Czy Pan zastępca R. posiada takie umiejętności pozyskiwania pieniędzy? Cóż, pominę to milczeniem, bo nie o tym chciałem pisać. Warto jednak zauważyć, że oddając głos na Pana Łyżwę, automatycznie popieracie zastępcę R., bo nie słyszałem aby miał zostać zdjęty z tego stanowiska w "ewentualnej" kolejnej kadencji Pana Ł. Wróćmy do środków unijnych. Pan Łyżwa, nie pozyskując nowych środków unijnych, jak również rezygnując z części środków już pozyskanych przez poprzedników z całą pewnością nie poprawiał sytuacji finanoswej miasta. Cośtam próbował robić ze środków własnych Bielawy (czyli z naszych podatków), jednak jak już wiemy, lepiej jest zapłacić mniej, niż więcej. Pan Łyżwa wolał zapłacić więcej - bo słabo pozyskiwał środki. Teraz mam pytanie: jak można reklamować się, że "tak wiele" zrobił dla Bielawy, skoro jednocześnie twierdzi że "zaoszczędził i zmniejszył dług". I jeszcze pozyskał niewiele środków z UE. To same sprzeczności, tego sie nie da obronić. Niech każdy spojrzy na własne podwórko, własną rodzinę. Jeżeli ktoś mało zarabia, ma niewiele pieniędzy, a dużo kupuje, remontuje itp. (czyli wydaje) - to skąd bierze na to pieniądze? Otóż to - z kredytu. Czyli się zadłuża. Albo wcale nie robi dużo, tylko pozoruje działania. Tak oto wygląda dotychczasowa działalność Pana Łyżwy na terenie naszego miasta. I mamy tu odpowiedź, dlaczego miasto musi teraz wypuścić obligacje na ponad 20 milionów złotych. Tak rządził Pan Łyżwa. I to się zwyczajnie musi skończyć. Nie ma innej opcji dla Bielawy. Dziękuję za uwagę.
środa, 17.10.2018 10:36
Jędrek wyluzuj te twoje kilometrowe złote myśli już wszyscy znają... takie masło maślane żeby wyglądało że wielki specjalista... daj spokój... to se ne vrati :)
środa, 17.10.2018 11:10
Dokąd doczytałeś? Poległeś przy trzecim zdaniu? Literki kłują w oczy?
środa, 17.10.2018 11:22
dużo czytania ale i wiele w tym racji Łyżwa powinien odejść
środa, 17.10.2018 11:38
To bełkot urzędniczy i musi koleć w oczy że niby mądrze ale nikt nie wie co autor miał na myśli ;) Endriu się nudzi ;)
środa, 17.10.2018 12:04
Nie wiesz co autor miał na myśli? Widocznie zmarnowałeś lata nauki.
Bielawianin środa, 17.10.2018 09:49
Szkoda, że nasze władze nie pomyślały aby taki projekt zrealizować w którymś z zachowanych jeszcze budynku po "Bielbawie"... Puste budynki z piękną i długą historią stoją niemal w sercu miasta i z roku na rok popadają w ruinę... Czy nie warto byłoby zachować chociaż jeden z nich?
Bwa środa, 17.10.2018 10:16
Zgadzam się, muzeum w polu, a budynki poprzemysłowe w centrum, które same w sobie tworzą historię, niedługo się zawalą...
Swoją drogą, ile osób korzysta z centrum poszanowania energii, a ile przechodzi/przejeżdża obok budynków byłego Bielbawu i Bieltexu? Czy nie lepiej byłoby zadbać o to, co już jest i popada w ruinę?!
środa, 17.10.2018 10:32
A nie pomyślałeś, że te tereny są już sprzedane prywatnym przedsiębiorcom? zapytaj przez kogo sprzedane?
Bielawianin środa, 17.10.2018 11:07
Kilka budynków należy do Bielawskiej Agencji Rozwoju Lokalnego więc na pewno byłaby szansa... Jezioro też było sprzedane prywatnym "przedsiębiorcom"...
hull środa, 17.10.2018 10:07
Łyżwa=brudna kampania. Facet siedzi w kościele w 1. ławce, ale zagrywa jak łobuz. Dowód- patrz najnowszy wywiad z Łyżwą na Dobie. Pan Rak ma przeprosić za pomówienia.OK. Ale Piotr Rak, a nie Marcin Rak, kandydat na burmistrza. W tym kontekście niepodanie imienia to chamska, nieczysta zagrywka. Kogoś, kto się mieni uczciwym. To niestety nie przypadek. Takich zagrywek Pana Piotra Ł. znam sporo
Kasia środa, 17.10.2018 10:30
Ja tam w nawiasie wyczytałem (przedsiębiorca). Hulk polecam uważne czytanie i poluźnienie gumki
Kasia środa, 17.10.2018 10:30
Hull
środa, 17.10.2018 10:31
A ja takich interpretacji jak wasza znam jeszcze więcej! nikt nie robi takiej nagonki jak wy więc nie pluj na pana Łyżwę bo to wam i tak nie pomoże... a na złodzieju czapka gore jak mówi przysłowie...
środa, 17.10.2018 10:39
Może są zaprogramowani na to nazwisko reszta się nie liczy? :) :) :)
środa, 17.10.2018 10:05
Włókiennictwo w Bielawie ma swoją historię i bardzo dobrze, że Pan Łyżwa chce ją przekazać następnym pokoleniom!!!
środa, 17.10.2018 10:33
Brawo Łyżwa... jakiś tam kandydat mówił, że ma w planach muzeum... znowu się zdenerwuje :)
hul środa, 17.10.2018 10:05
Ale sobie przypomnieli.... 4 dni przed wyborami.......
środa, 17.10.2018 10:01
Hańba!
Mariola dolna B-wa środa, 17.10.2018 09:51
Fajne
środa, 17.10.2018 09:45
Fabryki budować a nie muzeum...
środa, 17.10.2018 09:49
Prowincjonalni politykierzy potrafią tylko muzea budować za nie swoje środki.
wyborca środa, 17.10.2018 09:41
Brawo panie Piotrze. A inni kandydaci w swoich programach wpisali że mają to dopiero w planach. Dobre.
środa, 17.10.2018 09:36
na co to komu już widze te tłumy w tym muzeum kogoś ponosi
środa, 17.10.2018 09:23
Bielawa powoli robi się jednym wielkim muzeum