List Czytelnika w sprawie rowerzystów jadących obok siebie

środa, 10.10.2018 12:00 43850 84

Zapraszamy do zapoznania się z listem Czytelnika Doba.pl i oświadczeniem Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie.

                                         List Czytelnika Doba.pl

Witam serdecznie.
Prosiłbym Państwa, możliwie anonimowo, o zwrócenie się do policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie, aby ustosunkowali się do pewnej, bardzo zastanawiającej dla mnie sprawy. Chodzi o wieczny spór pomiędzy kierowcami pojazdów, a rowerzystami. Jako kierowca z pewnym stażem za kierownicą, często poruszający się po drogach naszego powiatu samochodem osobowym, bądź dostawczym notorycznie natykam się na rowerzystów jadących obok siebie, bądź nawet w dużych grupach "trójkami". Zajmują oni wówczas cały jeden pas jezdni zupełnie nie przejmując się faktem iż charakterystyka dróg w naszym powiecie jest różna - raz są to drogi proste, z dużym polem widzenia i poboczem, a w znaczącej wielkości wiejskie, dość kręte i wąskie szosy. W środowisku kierowców krąży prawdopodobnie legenda mówiąca, że "rowerzysta ma prawo jechać obok drugiego rowerzysty tylko wówczas gdy sytuacja taka jest odpowiednio za argumentowana" - jak ów mit ma się do prawa o ruchu drogowym? Poza tym - jeżeli taki przepis w rzeczywistości istnieje, czy ta "wyjątkowa, za argumentowana" sytuacja jest w jakiś sposób sprecyzowana? Pytania te są dla mnie bardzo zastanawiające, chodzi mi tutaj głównie o bezpieczeństwo obu stron, ponieważ ani rowerzysta nie ma z pewnością ochoty być potrąconym przez kilkuset kilogramowy kawał blachy, ani kierowca nie ma zamiaru mieć do końca swojego życia na sumieniu rowerzysty. Wydaje mi się, że większość rowerzystów rozumie, że gdy jadą z prędkością 20 km/h muszą zostać wyprzedzeni, ponieważ są w tym wypadku kierują pojazdem wolnobieżnym, a manewr ten na wąskiej, umiarkowanie ruchliwej drodze niekoniecznie jest bezpieczny.

Pozdrawiam serdecznie,kierowca.

                         Oświadczenie Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie

Zgodnie z art. 33 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym kierującemu rowerem zabrania się jazdy po jezdni obok  innego uczestnika ruchu drogowego, jednocześnie w tym samym artykule ustawy ustęp 3a dopuszcza wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeśli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Opisana przez Pana sytuacja, w której dwóch, a tym bardziej trzech rowerzystów jedzie po jezdni zajmując cały pas ruchu na drodze jezdnojezdniowej o dwóch pasach ruchu w wyniku czego inni kierujący zmuszani są do hamowania stanowi wykroczenie z art. 90 kw.

Użyty przez ustawodawcę termin „wyjątkowości sytuacji” nie został doprecyzowany. Wydaje się zatem, że takie sformułowanie przepisu miało podkreślić, iż jazda rowerzysty obok innego uczestnika ruchu, z uwagi na bezpieczeństwo, w tym  ich samych, powinno odbywać się sporadycznie i przy zachowaniu opisanych wyżej warunków.

kom. Marta Morawiecka

Przeczytaj komentarze (84)

Komentarze (84)

środa, 10.10.2018 15:49
Jest ścieżka rowerowa a k...s jedzie jezdnią. Co mu zrobić?
czwartek, 11.10.2018 15:36
potrącić i poprawić
środa, 17.10.2018 21:04
Ty to na pewno z Pis-u jesteś...mściwy,cham,dewiant i onanista prawdopodobnie masz kontakty z kościołem i molestowaniem dzieci.Pewnego dnia może twój kompan z kościelnej ławeczki tak cię potraktuje...I popraw raz jeszcze:))))
Marcus środa, 10.10.2018 20:11
Zanim rzucisz kamyk do czyjegoś ogródka to zobacz,kolego,ze są znaki z cyframi a każdy jedzie ile fabryka dała. Po drugie masz rację, że nie powinno jeździć się po drodze ale durnie , którzy projektują robią takie knoty po których jeździć się nie da.....wszak ma to być region turystyczny. Ja wolę spakować rower i do Czech pozostawić tam pieniadze.
środa, 10.10.2018 20:27
Tak, a u was murzynów biją
Niedzwiedź sobota, 13.10.2018 19:50
Istnieje pojęcie kolarza szosowego, nie ściekowego. Rowerzysta to też uczestnik ruchu drogowego i nie musi jechać ścieżką rowerową nawet jeśli biegnie z boku, o ile nie ma zakazu jak np. za Sieniawką.
Trzeba po prostu kultury , tolerancji i zrozumienia obu stron.
środa, 10.10.2018 22:15
zatrzymaj auto i daj w ryj
Prawo i szacunek czwartek, 11.10.2018 21:10
Pani komendant Marta powinna zwrócić szczególną uwagę na fakt że kierowca sam zaznaczył że manewr wyprzedzania odbywa się na krętej drodze o słabej widoczności dodatkowo warto nadmienić iż jeden rower jedzie około metra od krawężnika kołem natomiast kierownica wystaje około 40cm w kierunku osi jezdni to daje około 140cm biorąc pod uwagę przepis dotyczący bezpiecznego wyprzedzania rowerzysty musi TEN Pan wyprzedzać niemal całkowicie po pasie przeciwnym a skoro są tam zakręty i słaba widoczność nie mogło by się to odbyc(więc nie ma różnicy czy jedzie jeden rower czy dwa). Być może kierowca chce bez utrudnień wyprzedzać na 3go czyli lusterkiem po rowerzyście a z przeciwka trochę zjedzie. W mieście rowerzyści jadący koło siebie jadą około 25-30 kmh są przejścia dla pieszych i linię ciągle mimo wszystko jest wyprzedzany w sposób nieprawidłowy bez odstępu lub z przekroczeniem znaków poziomych na jezdni martwe pola itp. Przykre ale prawdziwe. Dwa rowery HAMUJESZ jeden rower ryjesz się 50 km/h w odległości 20 cm od kierownicy. Pani Marto brawo za Pani analizę i Pani prywatna interpretację przepisów. Ale opisana sytuacja w mieście niemal nie może istnieć bo gdzie tam można wyprzedzać ? Zachęcam Panią do poprawnego wyprzedzenia rowerzysty w mieście, który zapewniam utrudni je Pani równie mocno jak dwóch (jeśli zrobi to pani w zgodzie z prawem ). JEDYNIE NA DRODZE SZEROKIEJ tj AUTO + ODSTEP+ ROWERZYSTA = ponad 4metry. Rowerzyści mogą utrudnić ruch tjeśli jadą obok siebie na takiej właśnie drodze bo tylko wtedy mógłby Pan wyprzedzić jednego w dowolnej chwili, nawet na ciąglej. W innym przypadku musi Pan przekroczyć oś jezdni.
czwartek, 11.10.2018 21:29
Człowieku, pani Marta Morawiecka jest rzecznikiem, w stopniu komisarza. Komendantem jest Przemysław Marut, w stopniu młodszego inspektora.
czwartek, 11.10.2018 21:56
Jakie to ma merytorycznie znaczenie ?
piątek, 12.10.2018 08:13
Merytoryczne znaczenie? To po prostu nie jest komendant dzierżoniowskiej policji.
wtorek, 16.10.2018 14:25
BRAWO
rowerrower wtorek, 16.10.2018 10:30
Jestem rowerzystą i bardzo chciałbym jeździć ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi, ale większość z nich jest u nas spartolona. Po prostu spartolona. Za wzór może służyć ścieżka pomiędzy Pieszycami a Bielawą, naprawdę świetnie tam się jedzie, nawet rowerem szosowym. Niestety, po większości powiatowych dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych szosówką jeździć się zwyczajnie nie da, a i góralem to nic przyjemnego. Na tego typu drogach powinien występować tylko i wyłącznie asfalt, ewentualnie chodnik z kostki i obok droga rowerowa z asfaltu. Zarządcy nie powinni mieć prawa nazwać ścieżką rowerową czy ciągiem pieszo-rowerowym czegokolwiek wyłożonego kostką brukową, jazda po tym jest niewygodna i niebezpieczna, zarówno dla rowerzystów jak i pieszych, po części m.in. dlatego że wielu pieszym wydaje się, że idą po chodniku. Na dodatek w tego typu nawierzchni bardzo szybko powstają dziury, uskoki, kostki przekrzywiają się na wszystkie strony. Czasami to wręcz jeden wielki rock garden.
tak jest bezpieczniej poniedziałek, 15.10.2018 11:42
jadac obok siebie i zajmujac caly pas, rowerzysci uniemozliwiaja manewr wyprzedzenia w sytuacji gdy na przeciwnym pasie jest ruch. Najniebezpieczniejsze dla rowerzysty jest jazda przy krawezniku gdyz czesto powoduje iluzje u kierowcy ktory mysli ze sie zmiesci mimo ze auta nadciagaja z naprzeciwka. Musimy na taki temat spojrzec z perspektywy potencjalnej ofiary czyli rowerzysty - (wiekszosc z nich to rowniez kierowcy) aby moc zapewnic bezpieczenstwo wszystkim urzytkownikiem drog - ktore nie sa zarezerwowane wylacznie dla samochodow osobowych. Proponuje kazdego agresywnego kierowce przesadzic na rower raz na jakis czas. Od razu zaczna jezdzic bezpieczniej
adrian niedziela, 14.10.2018 06:32
Przede wszystkim, podczas wyprzedzania kierujący pojazdem ma obowiązek zachować minimum jeden metr odległości od rowerzysty podczas wyprzedzania. Czy jedzie przed autem jeden rowerzysta czy trzech obok siebie i tak kierujący autem, przy szerokości naszych polskich dróg, musi wjechać znacznie na lewy pas podczas wyprzedzania. Ludzie często narzekają na rowerzystów jadących obok siebie, bo bardzo chcą nieprzepisowo wyprzedzać, nie zjeżdżając na sąsiedni pas. Nie twierdzę, że jest tak w tej sytuacji, ale jest to częste. Rowerzyści jadący obok siebie stwarzają sobie pewien bufor bezpieczeństwa, jeśli ktoś będzie ich nieprzepisowo wyprzedzał mogą odbić do krawężnika, bo mają na to sporo miejsca. Jestem i kierowcą i rowerzystą i z mojego punktu widzenia to właśnie nieprzepisowe wyprzedzanie rowerzystów przez kierowców samochodów stanowi największy kłopot z bezpieczeństwem. Bardzo rzadko kiedy widzę rowerzystów jadących obok siebie, i robią to oni głównie na mało uczęszczanych drogach.
B. H. niedziela, 14.10.2018 20:06
Popieram stanowisko Adriana. To jeden z najlepszych komentarzy. Też jestem rowerzystą i kierowcą.
sobota, 13.10.2018 21:40
Panowie i Panie ruszyć dupska i w niedzielę nacieramy na Kalenice.Pierwsza ekipa będzie o 12:30 na Trzech Bukach.Sowa...zjazd...wjazd...Kalenica
M. sobota, 13.10.2018 14:09
W moim odczuciu rowerzyści często stwarzają zagrożenie na drodze :/ oczywiście nie wszyscy , ale znaczna liczba osób starszych jedzie jak chce, gdzie chce i czym chce , kompletnie nie zważając na kierowców innych pojazdów . I nagminnie ,, dziadkowie” na ul. Dzierżoniowskiej w Bielawie jadą sobie jezdnią, a nie drogą dla rowerów a znak stoi jak byk
ProZawodnik środa, 10.10.2018 14:53
Dzięki temu że rowerzyści jadą jeden obok drugiego, nie są wyprzedzani przez innych kierowców na tzw "zapałke" gdy z naprzeciwka jedzie inny samochód. Wiec summa summarum jest to dla Nich (Nas) bezpieczniejsze. I ciekawe czy cwaniak walący w klason Swojego pojazdu, gdy jedzie za kimś kto nie porusza się pseudo ścieżką rowerową miedzy Bielawą a Dzierżoniowem rownież popełnia wykroczenie.
środa, 10.10.2018 15:37
W sytuacji, gdy wzdłuż ulicy/drogi biegnie droga dla rowerów w kierunku jazdy, to kierujący rowerem jest zobowiązany do poruszania się drogą dla rowerów. Jadąc ulicą popełnia on wykroczenie zagrożone mandatem karnym w wys 50 złociszy ;)
W opisanej przez Pana sytuacji...
jadąc z B-wy do DDZ - obowiązkowo ścieżka rowerowa
jadąc z DDZ do B-wy - można ulicą na legalu o ile UWAGA! nie ma na początku znaku zakazu jazdy rowerem.
Kurtyna
myle sie ? środa, 10.10.2018 17:32
a poco z z DDZ do B-wy ulicą ? jak mozna tez ścieżka ??? i z górki :)
Krzychu kadetem tera środa, 10.10.2018 19:06
Oczywiście że nie można, z tego względu że mówimy o drodze a nie o jezdni. Do drogi na tym odcinku należą dwie jezdnie dwupasmowe (każda jezdnia w innym kierunku), pasy zieleni po obydwu stronach a także pas zieleni rozdzielający jezdnie, do tego ciąg pieszo rowerowy który (UWAGA !) jest dwukierunkowy i nie ma znaczenia że jest on z jednej strony pasa drogowego. Żeby było tak jak piszesz że rowerzyści od DDZ do BWA mogą jechać jezdnia to na chodniku musiałby być zakaz wjazdu rowerem. Poza tym jeżeli jest ścieżka rowerowa a na jezdni obowiązuje ograniczenie prędkości powyżej 50 km/h to rowerzysta ma zakaz korzystania z jezdni i obowiązek korzystania ze ścieżki rowerowej (niezależnie z jakiej strony ona się znajduje).
KURTYNA
Crazy Monkey piątek, 12.10.2018 19:25
Popełnia czy nie to przyda się zdroworozsądkowe myślenie. Trąbiąc na rowerzystę jadąc za nim można go poprostu wystraszyć. Wpadnie Ci pod koła i wyrzuty sumienia przez całe życie. Nie trąb- omiń. Krzywdy Ci nie zrobi jadąc po jezdni a nie po zepsutej ścieżce pseudo rowerowej.
RYBY środa, 10.10.2018 13:29
Proszę jeszcze poruszyć wątek obowiązku korzystania ze ścieżek rowerowych. Państwo kolarze w obcisłych strojach nagminnie poruszają się jezdnią pomiędzy Bielawą a Dzierżoniowem czy po obwodnicy.
:D środa, 10.10.2018 22:02
Z godnie z twoim rozumowaniem jeśli nie podoba mi się stan nawierzchni to mogę sobie autem jeździć po chodnikach
Frazy Monkey piątek, 12.10.2018 19:16
Zapraszam pana kierowcę na tą pseudo ściężkę dla rowerów. Między Bielawą a Ddz ktoś spartolił sprawę. Tam rowerem nie da się jechać.
Pzg czwartek, 11.10.2018 05:45
Nie ma tam ścieżki rowerowej, jest trakt pieszo rowerowy. Więc można się poruszać po drodze. Chętnie jeździłbym tamtędy wyasfaltowana ścieżką...
zk środa, 10.10.2018 13:36
To niech zrobią porządną drogę dla rowerów, to się nią będzie jeździć. Zamiast kostki asfalt, tak jak jest zrobiona na Pieszyce i na bielawę z Pieszyc. Bo to co jest miedzy Dzierżoniowem a Bielawą to nie można nazwać drogą rowerową.
xy środa, 10.10.2018 14:10
pomiędzy Dzierżoniowem a Włókami to samo, a jak policja jedzie to nawet uwagi im nie zwrócą.
Gniot czwartek, 11.10.2018 23:14
Polacy to jednak naród debili i buraków... Jeden na drugiego, przez trzeciego do czwartego... A może by tak trochę szacunku, wzajemnego zrozumienia? Ale po co skoro "Janusze" wiedzą najlepiej i swojego zdania nie zmienią, bo przecież oni są królami życia... Rzygać mi się na was chce zawistne, biedne, puste polaczki... Dziwić się, że w tym kraju jest tak zje***nie...
czwartek, 11.10.2018 20:28
Proszę przejechać się na zachód i zobaczyć jak to jest tam i nikomu to nie przeszkadza bo pośpiech prowadzi tylko w jedno miejsce
Szalona czwartek, 11.10.2018 19:28
To prawda ale jak jadą koło siebie to pewno geje ja to trąbie na pe...w
B.H czwartek, 11.10.2018 19:04
Bardzo proszę, żeby Pani Komendant wypowiedziała się jednoznacznie odnośnie przypadku, kiedy jadę obok drugiego rowerzysty a drugi pas jezdni jest wolny (widzę, że z przeciwnego kierunku nic nie jedzie ) i kierujacy pojazdem może bez problemu nas wyprzedzić.
Kierowca zawodowy czwartek, 11.10.2018 11:41
Pytanie do Policji.Od kiedy to wolno jeżdzić rowerzystom po rondzie.Często widzę jeżdżacych po rondach bądż też po przejściach dla pieszych.Policja dzierżoniowska widząc to nie reaguje.Pozdrawiam.
czwartek, 11.10.2018 13:38
A który przepis zabrania rowerzystom jazdy po rondach???
czwartek, 11.10.2018 15:33
bury
Pad czwartek, 11.10.2018 08:01
One byli z PiS i im wszystko wolno i nic nam przewodniej sile narodu nie zrobicie !!!!!!
k czwartek, 11.10.2018 11:21
O co chodzi Pad?Marudzisz!
środa, 10.10.2018 14:25
Wytłumaczcie proszę rowerzystom, że przejście dla pieszych nie jest ścieżką rowerową do szybkiej jazdy i służy wyłącznie pieszym.

Nie zliczę ile razy rowerzysta jadący przede mną jak tylko natrafił na przejście dla pieszych ino "smyknął" na drugą stronę jezdni, bo na przejściu on ma pierwszeństwo w swoim mniemaniu. A ja po hamplach i nos na szybie.

Notoryczna sytuacja: rowerzyści jadący wyłącznie po chodnikach i przejściach dla pieszych. Policjo kochana, wytłumaczcie im to, wytłumaczcie nawet ręcznie, bo tu o życie chodzi.
środa, 10.10.2018 16:34
piszesz o przejsciach dla pieszych czy sluzach rowerowych ?? bo jesli o tych drugich to rowerzysci maja na nich bezwgledne pierwszenstwo, jesli o tym nie wiesz to zapraszam do word swidnica
środa, 10.10.2018 17:01
Zadaj sobie pytanie: kogo zmieli pod kołami ciężarówki jadącej 40km/h bo ty z pełną prędkością wjechałes na sluze?
środa, 10.10.2018 19:54
przejedz po miescie i sprawdz w ktorym miejscu ktos moze przejechac z taka predkoscia przez sluze. Jesli wbijasz sie na rondo 40 km/h to trzeba ci zabrac prawko, bo jestes potencjalnym zabojca
środa, 10.10.2018 21:46
A gdzie napisałem o rondzie? Przejazdy dla rowerów są nie tylko dla rowerów. Poza tym śluzy przy rondach to jeszcze większy debilizm niż brak oświetlenia na pasach
środa, 10.10.2018 14:29
I jeszcze jedno, urodziwe rowerzystki w dużych dekoltach, pochylone nad kierownicą... Felgi przez was prostowałem, bo na krawężnik mi się wjechało :) :) :)
czwartek, 11.10.2018 07:47
No plaga... jeździć się nie da
czwartek, 11.10.2018 09:07
Tyłki z przeswitującymi rajtkami też wygladają czasem ciekawie, a tu sie facet piekli ze nie może rowerzystek wyprzedzic :) A ja sie pytam - po co ? :D
Dream czwartek, 11.10.2018 08:44
A juz te bolki z lincolna to po całej Bielawie jeżdżą jakby im lasu bylo mało. Firma płaci a ciniachy że hej.
wyborca czwartek, 11.10.2018 08:42
Dlaczego burmistrz Łyżwa blokuje komentarze swoich obiecanek wyborczych?
Pączek czwartek, 11.10.2018 07:47
Chamsko i nie na temat .
Paczek czwartek, 11.10.2018 07:42
Kultura się kłania !
cyklista środa, 10.10.2018 22:44
od wielu lat jestem rowerzystą , czasem koledzy rowerzyści napawają mnie strachem ,gdy jadą całą grupą po ruchliwej jezdni, czasem robią to kierowcy mijając mnie w odległości 10 cm. wniosek i po jednej i po drugiej stronie są wariaci i zależy to od poziomu intelektu
Jeło czwartek, 11.10.2018 05:39
Właśnie pokazałeś poziom.
Autor środa, 10.10.2018 13:19
Lepiej kobieto idz harataj w gale
uar środa, 10.10.2018 21:23
Pis uar
środa, 10.10.2018 20:20
Nie macie innych problemów w tym Dzierżoniowie?
środa, 10.10.2018 16:31
Jeśli studzienki były by chowane w pas zieleni lub chodnik tak jak to robi się już w prawie całej europie podejrzewam że takiego problemu by nie było...
środa, 10.10.2018 19:20
Uwaga jest bardzo trafna. Są sytuacje, że jest bardzo niebezpiecznie. Najgroźniej jest gdy wyprzedza nas autobus.
środa, 10.10.2018 19:28
Też w pełni się zgadzam!Studzienki schowanie co za tym idzie mnóstwo miejsca i piękny malowany pas po lewej pokazujący granicę.Nawet szerokich/kosztownych aż tak chodników nie potrzeba pięknie ograniczniki wystarczyły by.
środa, 10.10.2018 19:22
Będąc szczery zetknąłem się z taką jazdą kilka razy i na bardzo mało uczęszczanych odcinkach ale zawsze po chwili jest reakcja i zaczynają jechać prawidłowo.Ach młodzi ludzie rozmawiają ze sobą ot co wyjątkiem są rodziny jadące z dziećmi gdzie rodzice chronią dzieci jadąc po lewej ich stronie co mi się wydaje jest normalnym objawem ze względu na nieprzewidywalne reakcję dzieci.Szkoda się rozwodzić nad tym bo to w zupełności normalne ze względu możliwości jakie infrastruktura miasta które na szczęście z każdym rokiem jest coraz lepsza.
Ela środa, 10.10.2018 14:36
"Wydaje się zatem, że takie sformułowanie przepisu miało podkreślić, iż jazda rowerzysty obok innego uczestnika ruchu, z uwagi na bezpieczeństwo, w tym ich samych, powinno odbywać się sporadycznie i przy zachowaniu opisanych wyżej warunków. "
To się wydaje czy się nie wydaje. Osoba odpowiadająca na to pytanie powinna mieć pewną wiedzę a nie wydaje si e czy się nie wydaje.
środa, 10.10.2018 17:41
Zwróć się z tym pytaniem do ustawodawcy
Chochlik środa, 10.10.2018 17:23
"za argumentowana"? Po jakiemu to jest?
środa, 10.10.2018 17:14
prawie codziennie przejeżdżam przez rondo Bielbawu na rowerze, na ulicy piastowskie powyżej księgarni jest śluza rowerowa(kolorowa kostka z ul. sienkiewicza na sikorskiego) i są znaki poziome(linie obok przejścia dla pieszych), ale ktoś dał ......., ponieważ znaki pionowe informują tylko o przejściu dla pieszych
Kierowca bombowca. środa, 10.10.2018 16:42
Niech zadziała zdrowy rozsądek. Jadąc samochodem nie planuję dziś dwa psy i rowerzysta. Chcę bezpiecznie dojechać do domu zawsze spoglądam w lusterko czy rowerzysta jedzie dalej. Mijanie studzienek z prawej strony czy przejeżdżanie na szybko po pasach no cóż.... Na miejscu rowerzysty odpowiedziała bym sobie kto ma większe szanse na przeżycie w razie wypadku.
O rany... Nudne miasto, nudni lu środa, 10.10.2018 16:29
Dobo! Czy naprawdę nie masz już żadnych ciekawych artykułów do umieszczenia???
Az tak nudno jest w tym mieście żeby takie rzeczy na głownej stronie publikowac?
środa, 10.10.2018 15:33
Od Dzierżoniowa do włók zrobiona jest piękna droga rowerowa o którą rowerzyści walczyli a teraz jeżdżą ulica i stwarzają zagrożenie.w większości są to osoby starsze które mają problem z równowaga a jeżdżą po ulicy i niekiedy pod prad
Znawca środa, 10.10.2018 16:24
To nie jest droga rowerowa a ciąg pieszo-rowerowy, notorycznie leżą na niej rozbite butelki, a piesi chodzą środkiem, zajmując część przeznaczoną dla rowerów.
środa, 10.10.2018 13:19
Samochód, który jest przed tobą też zajmuje cały pas. W czym problem?
,,,,,,,, środa, 10.10.2018 15:39
problem z mysleniem.
środa, 10.10.2018 13:57
Problem pojawia się kiedy natrafiasz na jadących obok siebie rowerzystów za zakrętem drogi
środa, 10.10.2018 14:15
Tylko samochody raczej jeżdżą z podobną prędkością, a nie 20 km/h
Facio środa, 10.10.2018 14:29
Jesteś w stanie utrzymać średnią prędkość 70km/h poza terenem zabudowanym na swoim pojeździe do pedałowania? Jeżeli nie, to wypi3rd@l@j do krawędzi jezdni!
środa, 10.10.2018 16:22
Zerknij proszę jaką masz średnią w mieście i możesz mi wierzyć lub nie niektórzy rowerzyści mają większą od ciebie
środa, 10.10.2018 14:40
Twój dwudziestoletni rydwan aż tyle pojedzie frustracie? :D
Grundol środa, 10.10.2018 15:11
Jeżeli poprzedzają go pedaliści z prędkością podróżną 15-20km/h, to rzecz jasna - nie...
środa, 10.10.2018 16:00
Tak się składa że często poruszam się rowerem i preferuję jazdę szybką acz bezpieczną w myśl zasady nie przeszkadzać i nie szkodzić innym uczestnikom ale muszę się zgodzić że w artykule jest sporo racji z obserwacji sądzę że duża część kierujących jednoślady powinna się przenieść się na chodnik z powodu dużego zagrożenia które wywołują na ulicy mowa tu m.in. starsi ludzie bądź dzieci tylko szkoda że ci akurat nie przeczytają tego wątku.Pozdrawiam
środa, 10.10.2018 15:56
Macie jak byk napisane że taka jazda jest zabroniona!to może wbihcje sobie to do głowy !
środa, 10.10.2018 13:43
W kodeksie drogowym pisze że rowerzyści mają się poruszać po drogach publicznych jeden za drugim i zachowując odpowiednie odstępy
środa, 10.10.2018 13:58
rowerzysci w obcislych strojach jajka wam puchna
puchnące jajko środa, 10.10.2018 14:24
heheee Ty smieszku! przestan bo łzy mi lecą ze smiechu
środa, 10.10.2018 14:26
Jeżeli jesteś kobietą, to raczej lubisz duże jajka. Jeżeli jesteś facetem, to może masz jedno jajko i zazdrościsz innym,
środa, 10.10.2018 14:30
Tobie mózg spuchł od energii jaką musiałeś włożyć w napisanie tego komentarza.
środa, 10.10.2018 13:44
W większości przypadków jest to utrudnianie ruchu.
LEBBT środa, 10.10.2018 13:13
Człowieku jeździj bezpiecznie i uważaj na nich. Taka wzajemna akceptacja...