Łagiewniki: uroczystości z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości Polski

poniedziałek, 8.10.2018 08:00 29048 68

Gmina Łagiewniki od dłuższego czasu przygotowywała się do uroczystości 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski. W 2017 roku zapadła decyzja o odrestaurowaniu pomnika „Poległym za Ojczyznę”, który znajduje się w centrum Łagiewnik w sąsiedztwie kościoła parafialnego p.w. Św. Józefa Oblubieńca Najświętszej Maryi Panny. Przygotowania do prac inwestycyjnych rozpoczęły się w połowie ubiegłego roku. Najpierw należało wybrać projekt na zmiany pomnika i jego otoczenia. Następnie zabezpieczyć środki finansowe na to kosztowne przedsięwzięcie, wyłonić wykonawcę i przystąpić do realizacji projektu. Przy okazji podjęto decyzje o budowie chodnika wokół placu do zabaw będącego w bezpośrednim sąsiedztwie pomnika i kościoła. Pomnik został odnowiony, zamontowano następną płytę, tym razem upamiętniającą 100 lat Niepodległości Polski, położono płyty granitowe wokół pomnika, wykonano ścieżkę z płytek granitowych po której przechodzą mieszkańcy sąsiadującego z kościołem budynku. Świetnym pomysłem dyrektorki i pracowników Gminnego Ośrodka Kultury był mural na frontowej ścianie budynku Domu Kultury upamiętniający Jubileusz 100-lecia Niepodległości Polski. Jest to już trzeci piękny mural w naszej miejscowości. GOK opracował i wykonał kartki z zaproszeniami na tę doniosłą uroczystość. Kartki wypisywały i dostarczały do mieszkańców dzieci z naszej szkoły. Przygotowania do samej uroczystości trwały kilka dni. W sobotę rozstawiono namioty i scenę w pobliżu pomnika no i czekano na niedzielę. Uroczystości rozpoczęły się uroczystą mszą św. sprawowaną w intencji Ojczyzny przez proboszcza ks. kanonika Grzegorza Staniewskiego. We mszy oprócz mieszkańców uczestniczyli żołnierze 22 Dywizji Karpackiej, poczty sztandarowe ZHP, OSP, Szkół. Homilię w której to przypomniał historię odzyskania Niepodległości Polski wygłosił ks. Grzegorz Staniewski. Po mszy pod pomnikiem rozpoczęły się uroczystości. Wystawiono posterunek honorowy Wojska Polskiego, wprowadzono poczty sztandarowe, dokonano zmiany posterunku honorowego. Został odegrany hymn państwowy, który również śpiewali zgromadzeni uczestnicy. Po przemówieniu wójta gminy Łagiewniki Janusz Szpota nastąpiło odsłonięcie tablicy pamiątkowej. Przy dźwiękach werbli osoby odsłaniające tablicę wprowadził Przewodnik Przemek Kucharek. Tablicę odsłonili harcerze Natalia Trela i Dorian Szlachcic, uczniowie Zosia Szachniewicz i Marcel Biniek oraz najmłodsi nasi przedszkolacy Marysia Branek i Franciszek Maracewicz. Po odsłonięciu tablicę poświęcił ksiądz kanonik Grzegorz Staniewski. Hm Ryszard Gacek z wielkim przejęciem poprowadził Apel Poległych.

Następnie pod pomnikiem delegacje Rady Gminy, Wójt, przedstawiciele szkół, przedszkola i organizacji społecznych działających na terenie gminy złożyli wieńce i wiązanki kwiatów. Na końcu wiązankę kwiatów pod pomnikiem złożyła Pani Romualda Gacek, która w 1990 roku była inicjatorką odbudowy tego pomnika wraz z ówczesnym sekretarzem gminy Łagiewniki i grupą radnych. Po odegraniu Hymnu Rota została odprowadzona wojskowa asysta honorowa i poczty sztandarowe. W krótkiej przerwie pomiędzy uroczystościami oficjalnymi i występami zespołów można było posilić się grochówką, bigosem i napić wody mineralnej, kawy czy herbaty. Na stoisku można było kupić cegiełkę i za nią otrzymać najnowszą z 2018 roku płytę chóru Canzona „DLA NIEPODLEGŁEJ”. Na scenie dyrektorka GOKBIS Pani Izabela Beno wręczyła nagrody i wyróżnienia uczestnikom konkursu „Ojczyzna jest tu i we mnie”. I-sze miejsce w konkursie zajęli Zuzia Kwiędacz i Adam Juraszek. Po chwili powietrze zadrżało bo zaczęła grać Miejska Orkiestra Dęta z Dzierżoniowa. Orkiestra to częsty gość w naszej gminie i zawsze jest przyjmowana owacyjnie. Tak było i teraz. Repertuar przygotowany specjalnie na tę uroczystość składał się z utworów patriotycznych, wojskowych jak również filmowych. Po orkiestrze na scenie zagościł Zespół Reprezentacyjny Chorągwi Dolnośląskiej ZHP HGA LIMINIS z Kamiennej Góry. Zespół już gościł na naszej łagiewnickiej scenie a więc jest znany. Pięć młodych, urodziwych artystek przez prawie godzinę śpiewało piosenki patriotyczne, harcerskie i swoje kompozycje. Doniosłą uroczystość trwała kilka godzin. Wiele pracy w organizację uroczystości włożyła załoga naszego Domu Kultury i za to IM WIELKIE DZIĘKI. Szkoda, że nasza społeczeństwo nie docenia takich inicjatyw i było wiele wolnych miejsc. Nie cenimy wolności, którą wywalczyli nasi dziadowie i pradziadowie. Była okazja spotkać się, posłuchać, porozmawiać bez podziałów na My i Oni. Wielu z nas z tego skorzystało, choć wiele za mało. 11 listopada Święto Niepodległości. Będzie to czas powyborczy i zapewne nas łagiewniczan będzie jeszcze mniej. Mam nadzieję, że się mylę.

Tadeusz Szot

Przeczytaj komentarze (68)

Komentarze (68)

czwartek, 11.10.2018 18:56
P. Jacku co Pan się tak tłumaczy
czwartek, 11.10.2018 21:44
Został wywołany do tablicy, więc przynajmniej odpowie na stawiane mu zarzuty, a nie schowa głowę w piasek.
czwartek, 11.10.2018 18:59
Grochówka była pyszna , prawda Panie Mieczysławie?
Ann czwartek, 11.10.2018 12:30
A Szczurkowski od kiedy mieszka w Łagiewnikach? Przecież on z tego co kojarzę mieszkal we Wrocławiu???
Andrzej środa, 10.10.2018 23:05
Łagiewniki: uroczystości z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości Polski. To artykuł o niepodleglosci a komentarze nie w temacie. Bezposrednio przynajmniej. Moze przedstawcie wszystkich kandydatow na dobie, wtedy kazdy bedzie mial okazje wylac swoje żale stosowanie do tematu publikacji. Szkoda tylko ze zabrakło ludzi na tej uroczystosci. Wstyd dla Łagiewnik, walczylismy ( nasi rodzice,dziadkowie) o ta niepodleglosc i jak juz ja mamy to kazdy ma to teraz daleko...
Ala wtorek, 09.10.2018 13:23
ciekawe czemu Pan Jacek tak bardzo sie angażuje w kampanie Pana Tynca? Startuje na radnego ?
wtorek, 09.10.2018 14:49
Chyba na vice wójta
Maria wtorek, 09.10.2018 22:49
Najpierw trzeba wygrać wybory a dopiero potem ustawiać wice itp....co to się porobiło. Ludzie dajcie sobie spokój, wasz czas juz minął. Wójt tak samo próbuje na siłę wcisnąć swojego pionka. Dajcie spokój. Czy naprawdę nie widzicie jak ludzie na to reagują?
Polak z krwi i kości środa, 10.10.2018 12:31
LUDZIE NIC WAM NIE PASUJE .TEN ŚRAKI TEN OWAKI.
IDZCIE I ZAGŁOSUJCIE NA KOGO CHCECIE.A PO 2-3 LATACH NARZEKAĆ BĘDZIECIE DALEJ .NIKT JESZCZE NIE DOGODZI WSZYSTKIM.PORZĄDKI ROBI SIĘ NAJPIERW NA SWOIM PODWÓRKU .JUŻ KIEDYŚ PISAŁEM ŻE ŁATWO JEST KOGOŚ OBRAŻAĆ -SZCZEGÓLNIE ANONIMOWO!!! CZEMU NIKT NIE ODWAŻY SIĘ POWIEDZIEĆ PROSTO W OCZY. DZIWICIE SIĘ JESZCZE ŻE PANUJE POTEM OGÓLNA ZNIECZULICA-BO JA NIE.CZY POKLEPYWANIE PO RAMIENIU A ZA PLECAMI NÓŻ TO JEST W PORZĄDKU . ZANIM SIĘ COŚ NAPISZE TRZEBA SIĘ ZASTANOWIĆ CZY SAMI CHCIELIBYŚCIE TAK BYĆ POSTRZEGANI .JESTEM PEWNY ŻE NIE.
bisek środa, 10.10.2018 13:41
racja. idzmy na wybory. zaglosujmy. zweryfikujemy po 4 latach. znowu zdecydujemy. To ze ludzie pisza, mysle ze tez jest ok. po to jest. nawet drobna krytyka czasem moze dac inne spojrzenie samym kandydatom. Wiec nie buwersujmy sie tam az tak mocno. ( napewno nie mozna tolerowac komentarzy obraziliwych). Gmina tez powinna stworzyc taki serwis w gminie, gdzie ludzie mogliby dawac swoje uwagi opinie itd. nawet anonimowo. Napewno beda tez obraziliwe komentatrze ale to juz powinny byc usuwane przez moderatora na bierzaco i blokowane to IP. Urzad Gminy powinnen tez sie stac bardziej smart i online. Nie funkcjonuje tam wogole system poczty elektronicznej. nikt tego nie czyta. Zyjemy juz w takich czasach ze to powinno juz byc norma. Zaden z kandydatow nie dal propozycji aby jeden dzien w tygodniu lub miesiacu urzad byl czynny np. do 17 lub 18. Powinnen byc jakis dyzur aby niektorzy mogli swoje sprawy zalatwic. Mysle ze Pan Tyniec lub Pan Waldemar maja taka wizje aby obecna kadre tak przeszkolic i nastwiac na bardziej efektywny system pracy. Sam zwrot podatku akcyzowego za paliwo. w łagiewnikach urzednik bierze faktury i przy petencie spisuje liczy itd. trwa to czasem wieki. w innych gminach skladasz wniosek wychodzisz jak cos jest zle dzwonia do ciebie. taki przykladow jest mnostwo.
Jacek i Wojtek środa, 10.10.2018 18:01
Bo jest jego przyjacielem od blisko 40 lat :)
Jacek Szkarłat środa, 10.10.2018 18:44
Bo znamy się od ósmej klasy szkoły podstawowej, bo działamy wspólnie na rzecz klubu Zieloni Łagiewniki, bo zawsze wspieraliśmy się na każdej płaszczyźnie życia, bo jestem pełnomocnikiem KWW JAROSŁAW TYNIEC, bo jestem osobą odpowiedzialną za kampanię wyborczą, bo nie jest sztuczny twór na potrzeby wyborów,bo nie jest to kółko wzajemnej adoracji, bo chcę żeby gmina zarządzana była w sposób racjonalny, bo ufam ludziom z którymi startuje w wyborach, bo ma kompetencje i doświadczenie ....I na koniec, bo jest moim przyjacielem czy wygra czy przegra
środa, 10.10.2018 19:29
SZACUN!!!!!!!!!!!!!!!
Janek wtorek, 09.10.2018 22:38
P. Jacek i P. Wojtek hejtują na fejsie ze szok. O co im chodzi? Przecież nie startują na radnych. Do tej pory ich docenialem ale teraz widzę co to za ludzie. Masakra
Jacek Szkarłat środa, 10.10.2018 18:24
Co Pan rozumie pod znaczeniem słowa hejt?
Antek środa, 10.10.2018 09:40
cos w tym jest, aktywnosc ich wzrasta z kazdym dniem.
Mirka środa, 10.10.2018 11:12
Przynajmniej nie robią tego anonimowo jak reszta "odważnych". Hejt, ale anonimowy to jest ok. Ble
Beata środa, 10.10.2018 11:58
Hejtuja? Raczej zwracają uwagę skoro kandydatka na wójta pisze w poście i swoim programie ,rada miejska’ no to aż oczy bolą.
Polak z krwi i kości środa, 10.10.2018 12:19
CZY TYLKO OD JEDNEGO KANDYDATA HEJTUJĄ ?
NIE SĄDZĘ .BĄDŻ OBIEKTYWNY .NIE MASZ WIEDZY -JAKI Z CIEBIE WYBORCA SKORO NIE ZNASZ NAWET NAZWISK LUDZI KTÓRZY STARTUJĄ NA RADNYCH. WPROWADZAĆ FERMENT TYLKO POTRAFICIE.
środa, 10.10.2018 08:19
Jacek Z Wojtkiem działają ponieważ mają obecnie stołki w Gminie przez Tynca
Jacek i Wojtek środa, 10.10.2018 17:58
Obecnie szanowna Pani lub Panie to nie mają stołków , prowadzą działalność gospodarczą od 1990 roku bez roszczeń do świata ,że zły i z układami ;) ,chyba bardzo się Pan Pani denerwował/denerwowała pisząc tą wiadomość :) że taki błąd się wkradł.Pan Jacek i Pan Wojtek są z Panem Jarkiem od blisko 40 lat ,więc skąd to zdziwienie, że przed wyborami też są?
środa, 10.10.2018 17:20
Ciekawe czy wszyscy by się tak pchali na tych radnych jakby im tylko za bilety zwracali tak jak to było kiedyś.
środa, 10.10.2018 15:55
Wszystkie osoby komentujące na portalu doba są takie odważne :skomentujcie coś na fb tam nie jest anonimowo więcej odwagi i postawy obywatelskiej ,tchórzostwo to taka nasza polska domena !!!!!!
bisek środa, 10.10.2018 14:51
idźmy na wybory. zagłosujmy. zweryfikujemy po 4 latach. znowu zdecydujemy. To ze ludzie pisza, mysle ze tez jest ok. po to jest. nawet drobna krytyka czasem może dać inne spojrzenie samym kandydatom. Wiec nie buwersujmy sie tam az tak mocno. ( na pewno nie można tolerować komentarzy obraźliwych). Gmina tez powinna stworzyć taki serwis w gminie, gdzie ludzie mogliby dawać swoje uwagi opinie itd. nawet anonimowo. Na Pewno będą też obraźliwe komentarze ale to juz powinny byc usuwane przez moderatora na bieżąco i blokowane to IP. Urząd Gminy powinien też się stać bardziej smart i online. Nie funkcjonuje tam w ogóle system poczty elektronicznej. nikt tego nie czyta. Zyjemy juz w takich czasach że to powinno juz byc norma. Żaden z kandydatów nie dał propozycji aby jeden dzien w tygodniu lub miesiącu urząd był czynny np. do 17 lub 18. Powinien byc jakis dyzur aby niektórzy mogli swoje sprawy załatwić. Mysle ze Pan Tyniec lub Pan Waldemar maja taka wizje aby obecna kadre tak przeszkolić i nastawić na bardziej efektywny system pracy. Co do radnych, nie każdy kandydat otacza się w 100% dobrymi kandydatami. Ale tak nigdy nie będzie. W takich małych gminach decyduje sympatia, znajomośc siebie i nie koniecznie ten sam pogląd na rozbudowanie gminy. Każdy z nich ma dobrych i złych kandydatów na radnych. Więc zagłosujmy pod kątem swoich miejscowości, ulic a nie pod kątem kandydata na wójta. To jest właśnie plus małych gmin. Znamy ludzi wiemy co potrafią co mogą zrobić.Napewno dziwne jest to że niektórzy kandydaci na wójtów pojawili sie aktywanie w tym roku. Wczesniej nie bylo o nich slychac. Byl kiedys taki kandydat na prezydenta Tyminski:) Wiec sami ocencie. Pan Waldemar Kuli i Pan Jaroslaw Tyniec tych dwoch kandydatow mozna traktowac powaznie!! Pan Waldemar od lat stara sie uczestniczyc a naszym srodowisku. Nawet przez taka moze blacha sprawe jak ta niezalezna gazeta. Ma jakas wizje chce cos zrobic dla gminy. Mysle ze nalezy mu dac szanse. Pan Jaroslaw Tyniec, tu napewno duza siłą jest doswiadczenie w samorzadzie i to nie podlega dyskusji. Jest mocnym kandydatem. Aczkolwiek dałbym szanse Panu Waldemarowi na przyszła kadencje, jako młodemu nieskażonemu "pewnymi układami" człowiekowi. POJDZCIE NA WYBORY.
PETER środa, 10.10.2018 11:29
Najbardziej żenujące jest to że kandydaci chodzą po domach jak akwizytorzy albo świadkowie Jehowy ,polecą na kopach z niektórych domów ,przypuszczam że strach przed publicznym spotkaniem i konfrontacją z mieszkańcami powoduje tak żenujące zachowanie, mam nadzieję że mieszkańcy dobrze przeczytają ten podprogowy przekaz pożal się bożę kandydatów na WÓJTA I RADNYCH
Jolka środa, 10.10.2018 11:35
W samo sedno !!!!!!!!!!!!!!!
Marta środa, 10.10.2018 11:55
No pewnie się boja spotkania z mieszkańcami, boja się pytań, konfrontacji, zapewne nie posiadają najmniejszej wiedzy... wiec po co się kompromitować ! Trzeba było przyjść na spotkanie Pana Jarka, nie było pytania które by go zaskoczyło, Radni tez kompetentni, pełni wiedzy.
Tadeusz środa, 10.10.2018 13:44
Peter a jak mają się zaprezentować...? Jak nie będą chodzić to ludziska powiedzą , że mają ich gdzieś i chodzi im o tą "wielką" kasę.....
środa, 10.10.2018 14:01
Kolego dlaczego Ty nie startujesz w wyborach na Radnego pewnie Jesteś wybitny,a nie tak "jak pożal się Boże" obecni kandydaci,może nie wszyscy są wybitni ale tacy kandydaci jakie nasze łagiewnickie społeczeństwo.....
środa, 10.10.2018 13:46
Bardziej żenujące jest to ,że UG jawnie popiera i lansuje swojego kandydata, a UG to nie prywatny folwark kilku panów....
Eva środa, 10.10.2018 12:05
Angażują się bo popierają swojego kandydata i przyjaliela.Co w tym złego?
bisek środa, 10.10.2018 12:17
nic w tym zlego, tylko zeby to byla pomoc bezinteresowna. a to sie okaze po wyborze tego kandydata. mniejmy nadzieje ze urzad zastepy wojta bedzie zlikwidowany. Na tak mala gmine to naprawde zbedne stanowisko. ( nie jestem zwolnikiem Milosnikow Ziemi. zastrzegam to. Akurat z tym z nimi sie zgadzam!) Tak mala gmina wiec wojt i sekretarz jest wystarczajaco. Gdzies tam w komentarzach pojawilo sie ze 1 milion to malo. Czy ci ludzie co tak pisza,to chociaz obracali takim kapitalem w zyciu? Skoro tak twierdza. Mysle ze nie. 1 milion poszedl na targowisko ktore swieci pustkami. OK unia dotowala to ale gmina musiala wylozyc tez swoje. Ale czy w kazdym przypadku trzeba podejmowac incjatywe jesli Unia to dotuje? mysle ze nie. bo te 300 tys gminne mozna bylo przeznaczyc na cos inne. A tak nie ma 300 tys i targowisko stoi puste. Zycze Panu Tyncowi i Panu Kuliemu powodzenia w tych wyobrach. to jest 2 kandytatow godnych uwagi. Za Panem Tyncem napewno przemawia doswiadczenie, ale Pan Kuli mysle ze bedzie chcial sie wykazac swoja wiedza i nie stracic zaufania. Napewno nie jest skażony "układami Łagiewnickimi" i to jest jego duzy plus.
wtorek, 09.10.2018 19:58
Wójt że swoją świta przez 12 lat nic kompletnie nie zrobił tylko się ładnie uśmiechał
wtorek, 09.10.2018 21:10
Szkoda ze nie mieszkasz Łagiewnikach, wtedy byś zobaczył. A może jesteś niewidomy albo chory z nienawiści. Zresztą na takie ble ble ble to szkoda słów. Uśmiechać się też trzeba umieć. Ty się nie uśmiechasz bo Ci sztuczna szczęka może wypaść. Nie zgrzytaj zębami.
wtorek, 09.10.2018 19:28
Krysia ty nie zabieraj głosu byłaś 4 lata radna i nic nie zrobiłaś dla Gminy
Uczestniczka imprezy zawsze poniedziałek, 08.10.2018 10:59
Jest mi smutno -mieszkańcy Łagiewnik i całej gminy
Uczestniczyłam wczoraj w bardzo podnioslej manifestacji patriotycznej,pięknym wydarzeniu kulturalnym i przemiły spotkaniu towarzyskim.Bylo cudownie ale Was tam nie było. Zamknięci w swoich domach siedzicie i narzekanie na wójta. Gok. Jedynym miejscem. Które odwiedźcie jest biedronka. Łagiewniki jest mi wstyd. Brawo harcerze i dyrekcja i pracownicy Goku jak zwykle super.
poniedziałek, 08.10.2018 11:27
Chleba i igrzysk.Przemiła Pani każdy ma prawo zachować się tak jak tego sobie życzy bez naruszania jakichkolwiek norm.Proszę się też zastanowić,czy uczestnictwo w manifestacji jest konieczne?Było konieczne za komuny w pochodach 1-majowych.Po co odgrzewane kotlety,jak mawia klasyk?Po co Pani potrzebny jest tłum?Każdy w swoim sumieniu obchodzi uroczystości jak uważa.Wszystkiego dobrego!
P.S.
Skąd taki pośpiech w obchodach rocznicy niepodległości?
Uczestniczka imprezy zawsze poniedziałek, 08.10.2018 12:17
Oczywiście
Że każdy świętuje po swojemu
Ale gdyby był pan wczoraj na uroczystości to z pewnością zmniel by pan zdanie do odgrzewanych kotletów naprawdę daleko
aleks poniedziałek, 08.10.2018 12:25
To jest przypadlosc mieszkancow Łagiewnik. w tym roku byl super cyrk. Ludzi zero, teraz ta uroczystosc, ktos sie postaral zaprosic Orkiestre Deta. ludzi zero!!. nie mam moze pretensji do mlodych. ale przedzial wieku 40-80 lat. Gdzie ci ludzie? pytam!. chyba w ich czasach wystep orkiestry byl mega atrakcja. Ksiadz tylko odbebnic swoje i koniec. Poniedzialek wolny. Dlaczego nie wlaczy sie w zycie kulturalne mieszkancow? nie zorganizuje nie zrzeszy dzieci? moze wpoi im jakas pasje?
Autor wtorek, 09.10.2018 16:40
Powiem Ci dlaczego. Tak naprawdę to od tych pomników to się robi niedobrze.
autor wtorek, 09.10.2018 17:42
To prawda, w sobotę to samo było w Pieszycach, odsłonięcie Panteonu , Biskup, Księża, lokalni celebryci, naturalnie lokalna władza i garstka mieszkańców. Byli ludzie których dzieci z przedszkola miały występy na scenie, rodzice czkali żeby zabrać swoje pociechy, w większości dlatego się pojawili. Nieobecność mieszkańców na takich obchodach, nie świadczy o ignorancji, braku poszanowania historii, ludzie mają dosyć tych przedwyborczych " igrzysk", tego wysypu inwestycji w ostatniej chwili, tego wysypu informacji w ostatnich tygodniach. A Święto Odzyskania Niepodległości obchodzimy 11 listopada, czy to jest rok wyborczy , czy nie.
poniedziałek, 08.10.2018 12:34
Gorszy sort został w domu. O co chodzi?
Autor wtorek, 09.10.2018 17:10
Panie Wójcie co tam sobie żałować. 21.10. w dniu wyborów niech pan odsłoni pomnik jeszcze raz. Sukces niebywały.
aleks poniedziałek, 08.10.2018 12:08
sa dwie sprawy. Wstyd ze naprawde mało ludzi przyszło na te obchody. nawet ze wzgledu na zaproszenie Orkiestry Detej. Przykre to jest napewno. Teraz mozna powiedziec ze tam powinny odbywac sie wszelkie imprezy w centurm Łagiewnik.
2. Sam Ksiadz nie dal przykladu i reszta delegacji tez. bo tuz po zlozeniu kwiatow wiekszosc sie ulotnila. Byli bo musieli. Oni chca tworzyc kulture ? Byla piekna pogoda, a ludzie jednak woleli Biedronke. Po raz kolejny mieszkancy dali dowod ze niechca tego typu imprez. Ale upominaja sie o to zeby byly. Jestesmy zasciankowym narodem i tyle. Moze czas wyedukowac naszych mieszkancow. Postawcie sobie ten cele drodzy kandydaci do władzy. Chodziliscie po domach, ale zaden z Was nie wspomnial o tej uroczystosci. Bylsice tylko" zfocusowani na siebie".
Tadeusz poniedziałek, 08.10.2018 13:14
Z całym szacunkiem ale organizatorem tej uroczystości był Urząd Gminy więc to raczej w jego gestii było zaproszenie mieszkańców do udziału w tej imprezie,(a nie kandydatów),wybór terminu podyktowany jest logiką wyborczą ,szkoda że nie było Jedynego ,Zasłużonego Mieszkańca ,bo chyba o niego głównie chodziło organizatorom,moim zdaniem obchody powinny odbywać się 11 listopada ....
Autor wtorek, 09.10.2018 17:00
Jedyny czyli kto ?
poniedziałek, 08.10.2018 16:09
W tekście pisze, że kartki z zaproszeniami pisali i dostarczali mieszkańcom dzieci ze szkoły. Ja dostałem ale nie byłem bo nie mogłem. Teraz dzięki relacji bardzo żałuję, że nie zmieniłem swoich planów.
Autor wtorek, 09.10.2018 16:44
A ja jestem dumny z mieszkańców. Dosyc tej bufonady. Tacy z nas patrioci a połowa siedzi za granicą i ma to wszystko gdzieś.
Autor wtorek, 09.10.2018 16:34
Ta cała impreza jest taka wsiowa. Za rok nowy wójt zamieni pomnik na Żołnierzy Westerplatte. Póżniej Szpota itd.itd. To nie GOK organizował tylko wójt. A że miesiąc wcześniej to chyba logiczne Wybory. A co ma pokazać najlepszą inwestycję ,targowisko ?
Autor wtorek, 09.10.2018 09:44
Taka uroczystość a Wójta Szpota widziałam ok.17 przy stoliku w Uciechowie . Dobrze karmili.
wtorek, 09.10.2018 10:27
Coś nie tak u ciebie z kalendarzem. Uroczystość w Łagiewnikach była w niedzielę, a w Uciechowie w sobotę. Czemu ma służyć twój wpis- nie wiem.
wtorek, 09.10.2018 10:27
Ponton był
mieszkaniec Łagiewnik wtorek, 09.10.2018 08:43
Niska frekwencja wynika z czego innego. Według mojej opinii po prostu zmieniły się czasy. Uczestniczy ten kto chce. Nie ma już obowiązku ani wewnętrznej potrzeby do brania udziału w takich uroczystościach. Ludzie są trochę zmęczeni ostatnią modą na gloryfikowanie uroczystości w rodzaju: tablice pamiątkowe, pomniki, ekshumacje, pośmiertne odznaczenia itp. Dobrowolne uczestnictwo w imprezach wymaga poczucia przynależności, zadowolenia i dumy bycia członkiem lokalnej społeczności. W kraju gdzie większość polaków zmaga się z przetrwaniem do pierwszego do pierwszego nie jest łatwo na siłę wszczepić lokalny patriotyzm. A poza tym - siedzenie w kurzu, smrodzie i hałasie kilka metrów od drogi gdzie w godzinę przejeżdźa tysiące tirów i samochodów osobowych przez środek miejscowości jest wyzwaniem :-)
Mi3 poniedziałek, 08.10.2018 19:34
Cristina nie zlozyla za to na dobie agituje
wtorek, 09.10.2018 08:15
ja też nie złożyłem a na dobie komentuję. I co pan mi teraz zrobisz? :-)
Mieszkaniec poniedziałek, 08.10.2018 10:59
Przed wyborami to wszyscy kwiaty składają.haha
poniedziałek, 08.10.2018 20:47
Po wyborach też będą składać.A co mają do roboty?Łosie za nich robią robotę.
poniedziałek, 08.10.2018 21:33
A Sylwek z jakiej okazji składał kwiaty???
Piotrek poniedziałek, 08.10.2018 22:38
Z okazji kandydowania na radnego :-)
poniedziałek, 08.10.2018 22:57
Ha ha ha
Sisi poniedziałek, 08.10.2018 18:17
Coś mało tych pocztów sztandarowych z OSP
poniedziałek, 08.10.2018 21:44
Oleszna dostała samochód pożarniczy to nie musi bywać na takich imprezkach a Jaźwina ma bliżej do Dzierżoniowa.
Polak z krwi i kości poniedziałek, 08.10.2018 16:12
a kto składał pierwszy raz?...
wa i Bożena poniedziałek, 08.10.2018 14:18
Jak zwykle dużo pięknych zdjęć tak trzymać,dziękujemy.
poniedziałek, 08.10.2018 13:11
Żeby zgarnąć kasę i szybko do Wrocławia
jamatka poniedziałek, 08.10.2018 13:02
a klecha po co tam ?
poniedziałek, 08.10.2018 12:08
To nie za wcześnie, o jakiś miesiąc?
Janek poniedziałek, 08.10.2018 13:01
nie, wybory sa 21.X. nie uczyles sie na lekcji hisotrii:)