Program dla Piławy Górnej

czwartek, 27.9.2018 00:00 194330 121

Rozmowa z przedstawicielami Komitetu Wyborczego Obywatelskiego Bloku Samorządowego: Dariuszem Madejskim kandydatem na radnego, obecnym Przewodniczącym Rady Miejskiej w Piławie Górnej, Henrykiem Kosem kandydatem do Rady Powiatu Dzierżoniowskiego i Krzysztofem Chudykiem kandydatem na Burmistrza Piławy Górnej.

Co proponuje Obywatelski Blok Samorządowy mieszkańcom Piławy Górnej w swoim programie wyborczym?

Krzysztof Chudyk: Chcemy wyjść od diagnozy z jakimi największymi problemami boryka się w ostatnich latach Piława Górna. Pierwszy to wyludnienie miasta, w ciągu ostatnich 22 lat liczba mieszkańców Piławy zmniejszyła się o 850 osób. Drugi problem to zbyt małe dochody i wydatki budżetu gminy na 1 mieszkańca, co stawia nas wśród najbiedniejszych gmin województwa dolnośląskiego. Aby doprowadzić do powrotu części mieszkańców, którzy wyjechali i osiedlania się nowych, chcemy złożyć propozycję poprawy warunków życia w mieście a więc ofertę mieszkaniową, sportowo-rekreacyjną czy ciekawą ofertę kulturalną. Jeżeli chodzi o drugi problem, czyli zwiększenie rozmiarów budżetu miasta, to głównym źródłem musi być wzrost dochodów własnych czyli głównie podatków. Już sam wzrost liczby ludności zwiększa również wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych, gdyż wraca on do gmin z budżetu państwa w wysokości prawie 40%. Ważniejszy jest tutaj jednak wzrost podatków, który pochodzi od przedsiębiorstw i przedsiębiorców, głównie podatek od nieruchomości. Nie mamy tutaj jednak na myśli wzrostu stawek podatkowych, lecz rozmiarów podatków w wyniku rozwoju istniejących firm i powstawania nowych.

Henryk Kos: Żyjemy w otoczeniu 3 kopalń odkrywkowych i ponad 100 zakładów kamieniarskich, w Piławie funkcjonuje też kilka zakładów odzieżowych, są to miejsca pracy ale też problemy związane z transportem. Przyszłościowo musimy zadbać o ich utrzymanie i rozwój tych branż. Są to nie tylko miejsca pracy ale też dochody gminy. Dlatego powinna powstać strefa przemysłowa, tereny uzbrojone poza centrum miasta np. wzdłuż ul Struga i ul. Kośmińskiej. Wymaga to przyspieszenia prac nad planami zagospodarowania przestrzennego – przedsiębiorcy nie mogą czekać latami na rozpatrzenie ich wniosków.

Dariusz Madejski: Bardziej niż dotychczas zamierzamy wspierać sport, wielu działań wymaga stadion miejski. Chcemy doprowadzić do jego modernizacji a także do rozbudowy istniejącego przy stadionie hotelu w celu powiększenia liczby miejsc noclegowych. Zostaną przez to stworzone warunki do przebywania w naszym mieście dzieci, młodzieży czy sportowców z innych regionów kraju i zza granicy również w ramach wymiany z naszą młodzieżą. Zamierzamy przeznaczyć również większe środki finansowe na rozwój kultury w mieście. Potrzebna jest większa ilość zajęć dla dzieci, jak choćby zajęcia artystyczno-muzyczne , teatralne, nauka języków. Chcielibyśmy utworzyć w ramach projektu Kino za Rogiem – małą salę kinowa przy MOKiB – aby prowadzić działalność kinową na dobrym poziomie. Większego zainteresowania potrzebują również seniorzy, którzy zgłaszają potrzebę zajęć sportowo-rekreacyjnych czy też związanych ze zdrowym żywieniem.

Wracając do oferty mieszkaniowej, co proponujecie?

Krzysztof Chudyk: Zaproponujemy adaptację budynku po byłym gimnazjum przy ulicy Wiejskiej, który jest obecnie niewykorzystany, na komunalne lokale mieszkalne. Część tych powierzchni przeznaczone zostaną na lokale użytkowe, które będzie można wykorzystać do prowadzenia działalności gospodarczej. Chcemy zachować ten budynek w majątku gminy i jak najszybciej przeznaczyć go do modernizacji, aby zapobiec jego dewastacji. Oferty mieszkaniowej nie można tylko ograniczać do lokali komunalnych, jeżeli mamy na myśli długofalowy rozwój miasta i zwiększenie liczby mieszkańców. Dlatego chcemy doprowadzić do pozyskania działek Skarbu Państwa znajdujących się na terenie miasta, z przeznaczeniem na realizację budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego. Działki te znajdują się w dwóch lokalizacjach: przy ulicy Groszowieckiej oraz przy skrzyżowaniu ulic Kośmińskiej i Bolesława Chrobrego. Aktualnie są to pola uprawne Ośrodka Hodowli Zarodowej „Przerzeczyn Zdrój”. Obrzeża miasta są naturalnym terytorium do powiększania jego rozmiarów. Można na tych terenach realizować budownictwo bez ciasnoty, która jest w centrach miast. Na tych działkach w perspektywie długookresowej chcielibyśmy realizować budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne w oparciu o  rządowy program MIESZKANIE PLUS. Program ten jest przeznaczony na mieszkania czynszowe z opcją wykupu. Pozytywne cechy tego programu to łatwiejsza ścieżka odrolnienia tego typu działek oraz to, że gmina nie musi angażować swoich środków finansowych, gdyż inwestorem jest państwowy Krajowy Zasób Nieruchomości. Finansowanie tego projektu realizuje Bank Gospodarstwa Krajowego Nieruchomości. Wiele gmin z powodzeniem realizuje już ten program.

Jakie jeszcze inne obszary uważacie za najważniejsze w swoim programie wyborczym?

Krzysztof Chudyk: Na pewno zmniejszenie zapylenia powietrza, zarówno emisji spalin z pieców C.O. ale także pyłów z pobliskich kopalń. Na pewno będziemy dopłacać do wymiany pieców na nowoczesne a także zachęcać do korzystania z  rozpoczynającego się rządowego programu „Czyste Powietrze”. Będzie można uzyskać dofinansowanie na termomodernizację budynków, w tym wymianę pieca, ocieplenie, wymianę okien. Jeśli chodzi o kopalnie, to podejmiemy rozmowy z ich zarządami w celu określenia, co muszą zrobić w sprawie ograniczenia zapylenia, aby mieszkańcy naszego miasta mogli oddychać czystym powietrzem.

Henryk Kos: W radzie powiatu będę wnioskował o przebudowę ul B. Chrobrego oraz ul. Piastowskiej, są to drogi powiatowe najbardziej obciążone ruchem transportu ciężkiego. Uważam, że w ciągu ul. Piastowskiej jest możliwe po jej przebudowie wytyczenie ścieżki pieszo-rowerowej oraz zatoczek parkingowych poprzez odpowiednie zwężenie pasa jezdni, który obecnie i tak przebiega środkiem tej ulicy.
Będę też wspierał zakończenie remontu Specjalnego Ośrodka Wychowawczego perełki architektonicznej Piławy Górnej oraz reaktywacji szkolnictwa zawodowego na terenie naszego powiatu.

Dariusz Madejski: Podejmiemy działania zwiększające znaczenie turystyczne miasta w regionie. W Piławie Górnej naprawdę jest co zobaczyć, tylko trzeba o tym szerzej powiedzieć. Historia Braci Morawskich jako założycieli miasta, Plac Piastów Śląskich, Park Miejski i Góra Parkowa to miejsca, którymi możemy się pochwalić. Potrzebna będzie jednak rewitalizacja i promocja Parku Miejskiego, jako najlepszego miejsca do wypoczynku w mieście. Kolejnym tematem jest modernizacja lokalnych dróg gminnych, szczególnie na starych osiedlach. Zamierzamy je zmodernizować w tzw. ciągi pieszo-jezdne, miedzy innymi na Oś. Nowym, Oś. Młyńskim, Oś. Małym, ul. Staszica, Herbaciana, Tulipanowa. Podejmiemy również działania do budowy chodnika wraz ze ścieżką rowerową na ul. Kośmińskiej.

Henryk Kos: Turystyka rowerowa może się rozwijać pod warunkiem, że przez Piławę się przejedzie wzdłuż. Jest to obecnie bardzo popularna forma spędzania wolnego czasu. Musimy połączyć obecną ścieżkę rowerową z Przerzeczyna-Zdroju w kierunku Kośmina, Owiesna, Ligoty i Dzierżoniowa, wykorzystując istniejące kopalnie do ich udziału przy takich inwestycjach. To kopalnie utrudniają nam życie i ich obowiązkiem jest zadbanie o nasze warunki życia w ich otoczeniu.

Dariusz Madejski: Nie zapominamy o tak podstawowych potrzebach mieszkańców jak woda czy kanalizacja. Są jeszcze miejsca w mieście, które nie są podłączone do wodociągu jak ul. Górna, czy kanalizacji jak ul. Sienkiewicza poniżej oczyszczalni. Zrealizujemy podłączenie tych fragmentów miasta do mediów.

W ostatnich latach wzrasta znaczenie budżetów obywatelskich w gminach, czy Piława Górna również pozwoli mieszkańcom na bezpośrednie decydowanie o części wydatków?

Krzysztof Chudyk: Tak, budżet obywatelski już funkcjonuje w mieście, jednak w ostrożnych rozmiarach. Zwiększymy środki na budżet obywatelski, aby mieszkańcy mogli w większym zakresie realizować swoje dobre pomysły w różnych sprawach, dotyczących ich bezpośredniego otoczenia. Chciałbym powiedzieć również o innych nowoczesnych inicjatywach obywatelskich, które chcemy zaproponować mieszkańcom Piławy Górnej. Zaproponujemy utworzenie Młodzieżowej Rady Gminy oraz Gminnej Rady Seniorów jako głosów doradczych w zarządzaniu miastem. Słyszymy wiele opinii, że miasto nie ma dobrych propozycji dla młodzieży, głównie jeśli chodzi o spędzanie wolnego czasu. Uważamy, że dobrym pomysłem będzie, jeśli młodzież sama będzie składać propozycje i współdecydować o sprawach, które jej dotyczą. Podobnie rzecz ma się z ludźmi starszymi. Często mówią, że ich sprawy są zaniedbywane i nie są oni wystarczająco reprezentowani. Pamiętajmy, że ludzi starszych będziemy mieć coraz więcej i każdy z nas- czy prędzej, czy później trafi do tej grupy.

Dariusz Madejski: Zdajemy sobie sprawę, że łamy Doby nie pozwalają, aby przedstawić cały program wyborczy w szczegółach. Zarysowaliśmy jedynie najważniejsze zagadnienia. Do szczegółów zapraszamy w naszych materiałach wyborczych, na stronę internetową Obywatelskiego Bloku Samorządowego: www.obspilawagorna.pl, jak również na fanpage’a kandydata na Burmistrza Krzysztofa Chudyka oraz zapraszamy na spotkanie przedwyborcze, które odbędzie się w dniu 03.10.2018 r. o godz. 18 w Miejskim Ośrodku Kultury w Piławie Górnej.

Dziękuję za rozmowę

materiał sfinansowany ze środków Komitetu Wyborczego Obywatelskiego Bloku Samorządowego

Przeczytaj komentarze (121)

Komentarze (121)

sobota, 29.09.2018 10:26
Wow ponad 67tys. odsłon
sobota, 29.09.2018 10:28
Piława ma 6 tys. mieszkańców. Program wyborczy spodobał się tak bardzo, że niektórzy uczą się go na pamięć
Zenada czwartek, 18.10.2018 12:48
Jeżeli siedzicie i sami sobie klikacie w odsłony możecie mieć nawet 3 miliony !!! :-)))))
Ala środa, 17.10.2018 12:33
Krzysztof Chudyk odmieni oblicze Piławy, TEJ Piławy ...
UrzedniczkaUrzędniczka niedziela, 07.10.2018 09:49
Kandydat na burmistrza szuka stołka bo do zwykłej pracy się nie garnie w sumie zgadza się przez tyle lat Pan prezes to i rączki delikatne. A ziemia pod budynki od OHZ to taki rewanż za utracone stanowisko??? Pan obecny przewodniczący młody polityk pilawski tylko szkoda że w programie nie chwali się jak to do tej pory wykorzystuje swoje stanowisko do celów zwiększania swojego majątku rolnego i krzywdy kopalni nie da zrobić bo to jego partner biznesowy. To taki ich człowiek do załatwiania spraw (przepychania) w urzędzie w zamian za korzyści. No coz układy ukladziki... I jak ma w tej Pilawie się poprawić
piątek, 12.10.2018 19:40
Pan Chudyk prezesem był tylko 11 lat. Przez 16 lat pracował ciężko na wizerunek firmy. Jeśli człowieku nie znasz tego pana, to go zapytaj, jaką drogę przeszedł, zanim został prezesem. Oj urzędniczko, urzędniczko hehehehe wstydź się. Obrzydliwa wypowiedź, typowej zazdrośniczki, która zazdrości ludziom, że są pracowici i to co robią, wykonują rzetelnie.
piątek, 12.10.2018 21:28
Urzędniczko. To nie wymyślił Chudyk, a rząd PiS. To oni wymyślili program Mieszkania+. Poczytaj, zanim zaczynasz debatę. I nie jest to ziemia od Ohz ale od skarbu państwa. Urzędniczka a taka niedoinformowana?
niedziela, 07.10.2018 11:57
Podobnie można powiedzieć o obecnej burmistrz. Też ma delikatne rączki do roboty nieprzywykłe. Też ma swoje układziki a zwłaszcza z proboszczem na którego zawsze może liczyć. Co też niedługo z ambony padnie.Ale cisza o tym że obecna burmistrz jeśli nie chce układzików to nie powinna zgodzić się na kandydowanie swojego męża i swojej córki do samorządu bo to śmierdzi nepotyzmem. Nie ona jedyna co prawda to robi ale jej, to akurat, nie wolno tego robić.
Zażenowany wtorek, 16.10.2018 16:25
Zwykłe oczernianie jak przystało na partie polityczne... tu w samorządzie liczą się ludzie. Powinnismy byc dumni ze mamy młodych polityków jak to Urzedniczka nazwala w Radzie, ze jeszcze jest mlodosc w Pilawie, ze im się chce i nie wyjechali z Pilawy Górnej. A p. Chudyk ma jak najbardziej prawo ubiegać się o głosy wyborców nie oczerniajac p. Bielawskiej w gazetce i nie kłamiąc ludziom w żywe oczy. Mam nadzieję że Piławianie zagłosują mądrze w tą niedzielę.
Wyborca Chudyka wtorek, 16.10.2018 16:29
Wkońcu trafna uwaga. Chudyk prowadzi czystą kampanię bo jest dobrym i mądrym człowiekiem. Wyborcy ocenią taką postawę pozytywnie. Brawo p. Krzyśku
Kazimierz czwartek, 27.09.2018 22:15
Ludzie poczytajcie sobie ;
http://www.pilawagorna.pl/asp/pl_star
t.asp?typ=13&sub=0&subsub=0&menu=58&dzia
ly=58&strona=1&akcja=agregatorarchiwum
nnnnnnnnnn sobota, 29.09.2018 13:29
Ta strona się nie otwiera, podaj o co chodzi
czwartek, 27.09.2018 23:51
ALE jaja....!!!
piątek, 28.09.2018 14:42
Wszyscy zainteresowani poparciem pana Chudyka powinni to przeczytac!!! :))))
Nie dla post-komuny sobota, 29.09.2018 15:41
Gościu od zawsze jest w PSL a ponieważ PiS wyrypało,z,kołchozów odwiecznych pasterzy wsi polskich więc szuka fuchy na stołku w miešcie Piława Górna, niewierzcie typom z PSL to zwykle prosty-ki.
piątek, 12.10.2018 19:32
Pan Chudyk nie należy do żadnej partii
. czwartek, 04.10.2018 09:12
Amen ! Dajmy szanse Piechowi !!!
piątek, 12.10.2018 19:31
Pan Chudyk nigdy nie należał, nie należy i nigdy nie będzie należał do żadnej partii politycznej. To nie jest polityk, to osoba chcąca pracować, działać. Ma najlepsze predyspozycje, umiejętności i chęci.
piątek, 28.09.2018 22:02
Przybudówka Platformy Obywatelskiej- OBS. Ludzie nie dajcie się nabierać
"Prawo i Sprawiedliwość opublikowało wykaz 115 "afer koalicji PO-PSL", który wcześniej zapowiadał wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński. Na liście PiS znajduje się m.in. afera taśmowa, hazardowa, gazowa, czy Amber Gold.
Pierwszą ze spraw wymienionych przez PiS jest tzw. afera taśmowa. "W czerwcu 2014 Wprost i w maju 2015 Do Rzeczy publikują taśmy dotyczące czołowych polityków PO i ich spotkań towarzyskich, na których poruszali kluczowe dla bezpieczeństwa państwa sprawy" - podkreśla PiS. "Przy okazji taśm prawdy dowiedzieliśmy się, że politycy PO i ich otoczenie za pieniądze publiczne jedli niebotycznie drogie obiady, których symbolem stały się ośmiorniczki" - czytamy w publikacji."
sobota, 29.09.2018 11:01
OBS to nie jest rządna partia polityczna! Nie poròwnujmy tego co dzieje się w rządzie do sytuacji w naszym mieście. PiS-owi też afery nie są obce. Mają się za takich uczciwych, a wypłacali sobie tak wysokie nagrody. Ostatnio głośna jest afera dotyczaca finansowania kampanii wyborczej z pieniędzy PCK w naszym województwie. Jej szef , a kolega naszej burmistrz, który przywoził do Piławy jabłka jest w nią zamieszany. Ja głosuję na osoby ktòre znam i ktòrym ufam, bo wiem że zależy im na rozwoju miasta.
niedziela, 30.09.2018 16:18
OBS to przybudowka PO, przez cały czas współrzadzila z PO.Pan G . wyleciał z partii jak z procy i ma kłopoty z prawem w przeciwieństwie do PO co to swoich aferzystow broni -patrz HGW i cała reszta z Sowy i ponosi konsekwencje.Nagrody zostały przez parlamentarzystów zwrócone ,a pieniadze z Amber Gold,z która zamieszany był synalek premiera - NIE!!!!
szczery sobota, 29.09.2018 17:58
Dokładnie tak jak napisane .
mieszkaniec powiatu niedziela, 30.09.2018 08:40
OBS finansuje się z własnych pieniędzy, PIS, PO, SLD czy PSL z budżetu państwa. OBS to stowarzyszenie które od wielu lat działa na terenie naszego powiatu.
niedziela, 07.10.2018 12:03
A także afera Morawieckiego który proponował pracę dla syna Czarneckiego, pieniądze dla Grada a i zupełnie inaczej gadał niż obecnie.
piątek, 28.09.2018 22:37
Tu nie chodzi teraz o jakieś OBSy ,
.PISy itp.;ale dobro naszego miasta!
Wania piątek, 28.09.2018 22:40
Ale nie z dupkami z !PSL
Antek poniedziałek, 01.10.2018 09:39
„Trzeba zlikwidować patologie, które są w samorządach i podnieść jakość rządzenia. Sprawowanie przez tą samą osobę funkcji wójta (burmistrza, czy prezydenta miasta) przez 8, 12, a nawet ponad 20 lat prowadzi do powstawania spetryfikowanych układów władzy, sprzyjających różnym nieprawidłowościom” – kto to powiedział? – PREZES Jarosław Kaczyński. Zasada ta zostanie wprowadzona od kadencji 2018 roku. Dziwne jednak jest to, że w naszym powiecie PIS popiera lub deleguje osoby na kandydatów na burmistrza osoby które mają za sobą trzy ( PIŁAWA GÓRNA) a nawet cztery kadencje ( PIESZYCE). Jak to się ma do cytowanej wypowiedzi pana prezesa?. Widać, że ta wypowiedź to tylko mamienie Polaków. Gdyby pan prezes był w porządku, to przynajmniej w stosunku do popieranych przez PIS kandydatów na burmistrza………….. zastosował by tą zasadę od kadencji 2018 roku. Rzadko zgadzam się z wypowiedziami prezesa, ale w tym wypadku postawił właściwą diagnozę – cytuję ją jeszcze RAZ - „Trzeba zlikwidować patologie, które są w samorządach i podnieść jakość rządzenia. Sprawowanie przez tą samą osobę funkcji wójta (burmistrza, czy prezydenta miasta) przez 8, 12, a nawet ponad 20 lat prowadzi do powstawania spetryfikowanych układów władzy, sprzyjających różnym nieprawidłowościom.
Ale to WYBORCA może tą zasadę wprowadzić– nie głosuję na kandydatów, którzy przywiązali się do SWOICH STOŁKÓW.
niedziela, 07.10.2018 12:01
Słusznie..... ale pamietaj że w OBS-ie też są kandydaci którzy siedzą na stołkach samorządowych nie 3 ale 5-6 kadencji! Zarówno w mieście jak i w powiecie.Tak im się stołki przykleiły. Ta zasada w pełni ich też się tyczy, tym bardziej że niczym się nie wyróżnili.
czwartek, 04.10.2018 19:05
Mam 3 pytania do wszystkich kandydatów. 1. UM zajmuje obecnie budynek tzw dawnej przychodni lekarskiej i podobno jest zagospodarowane częściowo. Budynek jest zbyt duży na potrzeby urzedasów. Dawny budynek UM jest także częściowo zagospodarowane przez jakieś niby muzeum i klub seniora. Do tego UM przejmie niedługo budynek szkolny likwidowanego gimnazjum. No i miasto utrzymuje budynek parafialny ze względu na bibliotekę tam znajdującą się! Niech ktoś to uzasadni że to jest mądre i oszczędne. 2. Też związane z logiką. Niech ktoś wyjaśni dlaczego kopalnia znajdująca się na terenach Piławy płaci kasę innym gminom. Dlaczego w kwestii szkodliwości tej kopalni nic się nie dzieje. Kasę biorą inni a Piławiacy pyły i trucizny. 3. Dlaczego płacimy najdroższą wodę w powiecie. Kto wpakował nas w to bagno i jak zamierzacie to rozwiązać. Słyszałem także że Piława Górna ostatni wypiękniała. Powiedzcie gdzie.
czwartek, 04.10.2018 20:17
Czytaj stronę urzędu miasta i gazetkę Wieści. Tam znajdziesz odpowiedzi.
piątek, 05.10.2018 11:50
To podaj te informacje.
czwartek, 27.09.2018 11:28
A ten w środku to jakiś szpieg z krainy deszczowców. Zuźka pokazała że można bardzo dużo zrobić tylko trzeba mieć głowę na karku i myśleć o mieszkańcach. Głosujemy na Zuźkę!!!
XXXy niedziela, 30.09.2018 09:43
nazwa zajęta przez S. Piotrowicza z PISU. szukaj innych podobienstw:))
Beata wtorek, 02.10.2018 20:08
Szpieg z krainy deszczowców - to chyba TY. Fajnie się obraża kogoś, prawda ? A TY co sobą reprezentujesz ? Radzę jak najszybciej udać się do konfesjonału i wyspowiadać się, bo takie zachowanie w stosunku do bliźniego - to grzech.
środa, 03.10.2018 12:27
Ja kucharz herbu Zielona pietruszka. Jeszcze nikogo nie obraziłem a swoje subiektywne opinie można wyrazić dowolnie. Wolność słowa i tyle. Tylko Zuźka na BURMISTRZA
Beata środa, 03.10.2018 13:52
"...można wyrazić dowolnie" tzn. każdy na swoim poziomie :(
czwartek, 27.09.2018 18:04
Masz prawo. 12 lat rządów. Przelicz? Dużo zrobione? Za darmo nie pracowała. Czas na zmianę. Czas na spokój. Nie możemy obecnym oddać samorządów . Odbierzemy samorządy. A za rok parła. Starczy wprowadzania ciemnogrodu. Ludzie opamiętajcie się. Tylko zmiana może nas uratować przed obecnymi....
czwartek, 27.09.2018 18:06
Odbierzemy parlament! Mała poprawa tekstu
czwartek, 27.09.2018 18:18
...,,za rok parła"..czyli co poród przewidujesz???
czwartek, 27.09.2018 21:57
Poprawiłem na "parlament"
czwartek, 27.09.2018 20:16
jak ci podniosą podatki już będzie ok
Ibis poniedziałek, 01.10.2018 21:15
Program jest OK. Przemyślany, konkretny. Postawione zadania realne do wykonania. Brawo !
Koleżanka Zuźki sobota, 29.09.2018 22:10
Ja nie mam na kogo zagłosować. W mojej ocenie NAJMIERNIEJSZĄ kandydatką jest Bielawska, gdyż po 12 latach jej rządów w Piławie jest gorzej niż było. Chudyk nie może poprowadzić Piławy do nowoczesnego rozwoju, bo nie ma umiejętnosci pertraktowania z wyższymi podmiotami politycznymi, na co wskazuje jego przeszłość polityczna, a od tego zależy prawie wszystko, toteż z przykością 21 pażdziernika pozostanę w domu.
sobota, 29.09.2018 22:48
I tak będzie najlepiej tetryczko.
Z dedykacją dla autora wyżej. niedziela, 30.09.2018 19:56
Jestem w pełni: optymistką, z nowoczesnym spojrzeniem na życie, czynną zawodowo - tylko nie wierzę w zmiany w Piławie. Tetryczką więc w żadnym aspekcie nie jestem. Bardzo dobrze znam zależności małomiasteczkowej polityki i stąd moje zdanie w tym temacie.
niedziela, 30.09.2018 20:24
A kogo to....?
, niedziela, 30.09.2018 07:45
A co z Piechem , trzecim kandydatem na burmistrza ? Siedzi na dupie , na co On czeka ?
niedziela, 30.09.2018 13:57
Kto to jest Piech? nie kojarzę
Koleżka niedziela, 30.09.2018 19:41
Lepiej żeby juž niekt go nie skojarzył z tym kolesiem , którego znałem. Nikt
precz z V kolumną niedziela, 30.09.2018 16:12
Trzej muszkieterowie chca wysadzic panią burmistr zz fotela, dlatego ze dobrze rzadzi Pilawą i nie realizuje programu PO tzn - wszystko co polskie niszczymy
Wyborca niedziela, 30.09.2018 09:03
Szanowni Wyborcy Miasto Piława Górna jest to społeczeństwo osób wiekszości starszych natomiast ludzie młodzi nie mają oferty żeby rozwijać swoje plany bo podatki od działalności nie pozwalają zróbmy tak żeby Piława Górna nie stała się oazą starości. Pozdrawiam.
karasko czwartek, 27.09.2018 11:23
mam dosc post komuny i kandydatow z doradcami bylych czlonkow PZPR
czwartek, 27.09.2018 16:25
słabe to - ale ciebie rozumiem. Ważne dla ciebie żeby cokolwiek powiedzieć
fizyczna piątek, 28.09.2018 20:38
mowie co wiem pracowalam w tajlorze jeden z nich to karierowicz i post komuna po trupach do celu
sobota, 29.09.2018 21:47
brawo za odwagę i szczerość
piątek, 28.09.2018 21:42
Głos rozsądku
Iza sobota, 29.09.2018 10:42
W środę o godzinie 18.00 jest spotkanie z kandydatami do rady miejskiej i powiatu oraz na burmistrza. Myślę, że warto przyjść posłuchać co kandydaci mają nam do zaoferowania, poznć program wyborczy i na tej podstawie podjąć decyzję na kogo oddamy swòj głos.
Mieszkanka PG czwartek, 27.09.2018 15:59
Mnie się ten program podoba. Pójdę na wybory i zagłosuję. Mam wrażenie że obecna Pani Burmistrz nie ma pomysłu na rozwój naszego miasteczka. Życzę powodzenia.
sobota, 29.09.2018 09:53
Nie tylko Tobie,innym też ha ha ha!
Miś czwartek, 27.09.2018 08:09
Ładnie napisane co chcielibyście zrobic ale brakuje informacji JAK I ZA CO to zrobicie, poza wzmianka o podniesieniu podatkow od przedsiębiorców i poprawy "ściagalnosci" opłat od mieszkańców.
Tylko jedna kopalnia w małej części leży na terenie gminy, wiec na wielkie pieniądze male szanse.
Pozostaje drenaż mieszkańców którzy jeszcze tu są.
Pilawianin sobota, 29.09.2018 09:26
Mam prośbę czytaj ze zrozumieniem! !!!!! Gdzie jest napisane aby podatki były ściągane z obywateli P Gornej
xyz czwartek, 27.09.2018 14:52
Dwóch panów już było i co zrobili,jakie mają osiągnięci.???????
Abc piątek, 28.09.2018 15:16
Gdybyś interesował się działalnością Rady Miejskiej to wiedziałbyś że to Rada Miejska uchwala co w mieście ma być wykonane a tak się składa że p. Darek jest przedstawicielem największej grupy w Radzie Miejskiej z OBS. Wiele dokonań tej kadencji było rowniez zasługą radnych z OBS jak i całej RM. Burmistrz to władza wykonawcza i bez porozumienia z RM nic nie zrobi. Tak więc skoro Burmistrz tak wiele zrobiła to i RM tak i p. Darek jak i większość radnych.
dcvsdv piątek, 28.09.2018 16:26
Fajnie cudzymi rączkami wyciągać kamyczki z ogniska i chwalić się, że ja to zrobiłem. Wiem jedno jakby Zużka była wredna to zrobiłaby tylko to co chce. Inne rzeczy byłyby uchwalone a nie zrobione. I powiedz mi co wtedy zrobiłaby RM. Nie dała absolutorium?
piątek, 28.09.2018 21:41
HA HA HA PRIMA APRILIS JUŻ BYŁ
piątek, 28.09.2018 21:49
Pisz PRAWDĘ
piątek, 28.09.2018 22:28
Za to biorą pieniądze.
sobota, 29.09.2018 02:32
oj oj ponisło cię
piątek, 28.09.2018 22:09
W sumie to trzech.
Irek sobota, 29.09.2018 06:37
Helena już powiedziała, tylko nasza Pani Burmistrz
☺️
, czwartek, 27.09.2018 09:42
Oni mają dar wydymania Piławy !
piątek, 28.09.2018 22:38
Jeep i oto tutej chodzi hee
czwartek, 27.09.2018 22:07
Ścieżka rowerowa przez strefę przemysłową....jeździłabym!
piątek, 28.09.2018 16:48
Ja też :)
piątek, 28.09.2018 05:42
ścieżka rowerowa przez strefę przemysłową strzał w 10!
piątek, 28.09.2018 20:30
Powtórkę chcą-pod tira i wypad z Piławy (300 mil do nieba)
RYSZARD piątek, 28.09.2018 19:36
Proponuje ścieżke spacerową i rowerową ul słonwczną z ul komińską przez zródełko z porozumieniem z leśniczym z gilowa
piątek, 28.09.2018 16:34
Panie i Panowie, mieszkańcy gminy Piława Górna.
Jestem już starszym wiekiem mieszkańcem Piławy Górnej.
Ostatnio zawoziłem moją sąsiadkę , osobę starszą i schorowaną na badania medyczne do przychodni lekarskiej w Pieszycach.
Sąsiadka była tam pierwszy raz, zobaczyła te przychodnię i stwierdziła:
ale te Pieszyce muszą być bogatą gminą skoro mają taką dużą , ładną przychodnię lekarską z wieloma specjalistami lekarzami.
Wytłumaczyłem jej że jest tam kardiolog, internista, okulista, traumatolog, gastrolog, gabinet RTG, USG, tomograf komputerowy, itp, itd.
Sąsiadka pokiwała głową i stwierdziła: stare ludzie mają dobrze w Pieszycach, tam jest dobra władza która dba o starych ludzi a i młodzi mają blisko do lekarza.
I tak nawiązując do wypowiedzi panów na zdjęciu: co macie do zaoferowania ludziom starszym, chorym, wymagającym opieki lekarskiej ?
Jeździć do Pieszyc albo Świdnicy do Latawca ?
Ani obecna władza nie myśli i nie robi nic w tym temacie.
Widzę że panowie też nie dostrzegacie tego problemu; przecież pan przewodniczący tyle lat pracuje w samorządzie i co ?
Pg czwartek, 27.09.2018 15:39
Mam pytanie do osób w temacie BOBO....kos nie był tam dyrektorem i nie było tam jakis malwersacji finansowych ?
Pilawianin czwartek, 27.09.2018 16:49
Oj uważaj jesteś blisko wokandy
Pg czwartek, 27.09.2018 17:53
Hehe blisko ale jednocześnie daleko :)
piątek, 28.09.2018 13:07
tematy zakazane? jakieś tabu ...ciekawe ....
I piątek, 28.09.2018 14:16
Pyt:Co to jest Bobo?
Odp.Jak było Bobo to Piława żyła wnusiu.
piątek, 28.09.2018 07:37
Bez pomocy ministrów i tak wygramy.
fan Pilawy piątek, 28.09.2018 06:04
Rzeka perelka Pilawy z naszych sciekow
czwartek, 27.09.2018 20:19
piławianie chcą wyższych podatkòw ?stać ich?
czwartek, 27.09.2018 20:22
bogata Piława to stać tych staruszkòw ktòrzy nie mają na leki
I czwartek, 27.09.2018 20:46
Racja,a PiS obiecał tanie , czy nawet darmowe leki dla, jak to nazwałaś " tych staruszków "
piątek, 28.09.2018 05:47
i co masz z głowy? Nie znasz życia ludzi w podeszłym wieku ktòrym brak na podstawowe potrzeby
[[[[[[[ czwartek, 27.09.2018 22:06
Te wybory to ostatni dzwonek dla Piławy
czwartek, 27.09.2018 23:07
U Ciebie zapadła ciemność.
czwartek, 27.09.2018 23:12
Jutro śmiech na cały powiat!!
Wyborca czwartek, 27.09.2018 21:49
Zdjęcia i obietnice tutaj nic nie pomogą...lepiej wypisać to co jest do zrealizowania a nie obiecywać gruszki na wierzbie...
czwartek, 27.09.2018 22:53
Masz rację.Program każdej kadencji obecnej Pani Burmistrz zrealizowany w 100%.Myślę,że tak będzie również w kolejnej kadencji.
czwartek, 27.09.2018 22:30
A może ktoś wyjaśni dlaczego my mieszkańcy ul. Górnej raz w miesiącu musimy zgłaszać aby latarnie świeciły? Zapraszam obie strony rozwikłania tej zagadki?!!
Kate czwartek, 27.09.2018 21:11
Az zapoznam sie z budzetem i wieloletnim planem finansowym pilawy czy czasami program nie powiela sie z tym co jest juz napisane :)
l;lml, czwartek, 27.09.2018 21:46
Masz rację, a znając Zuźkę to już ma projekty zrobione, ale dobrze jest być w radzie i od niej wyciągnąć co nieco i można piąć się na jej plecach
czwartek, 27.09.2018 22:07
właśnie przypisywać sobie nie swoje pomysly, plany. a nawet odnośnie rewitalizacji parku znalazłem na dobie
https://doba.pl/ddz/artykul/rewitaliza
cja-parku-w-pilawie-gornej/32895/15
czwartek, 27.09.2018 10:40
Dopóki rzadzi PiS jedynie sluszna decyzja - to burmistrz z PiSu , to jest szansa na jakieś rządowe pieniądze dla miasta. Trzymam kciuki za panią Bielawską.Powodzenia
Krzysztof czwartek, 27.09.2018 14:52
prawda!
czwartek, 27.09.2018 14:56
Popieram;)
Na. czwartek, 27.09.2018 21:03
Oczywiście . Burmistrz z partii rządzącej dostanie od "swoich" kasę na inwestycje.
Zmotany czwartek, 27.09.2018 19:46
A czemu Pan Kos chce strefy przemysłowej właśnie tam gdzie syn postawił zakład kamieniarski i pewnie ma problemy z sąsiadami
Śmierdzi prywatną na kilometr kompromitacja
Xxx czwartek, 27.09.2018 20:57
A może chce strefy przemysłowej tam gdzie ma wykupione działki...?
Burek czwartek, 27.09.2018 11:19
A jak Was już wybierzemy powiecie że się nie dało. A Bielawska konsekwentnie realizuje plany rozwoju Piławy.
czwartek, 27.09.2018 14:59
Głos rozsądku.
czwartek, 27.09.2018 20:12
Hmmm nie znam planu rozwoju Piławy wg Pani Bielawskiej.Może przedstawi nam swój program? Burmistrzem nie jest się przez zasiedzenie,trzeba walczyć o głosy wyborców...
Wybodca czwartek, 27.09.2018 13:17
Czas na zmiany, bo zmiany są wskazane. A to jest odpowiedni człowiek dla naszego miasta.
czwartek, 27.09.2018 20:11
Sama zmiana dla zmiany niczego nie załatwia , robi się tylko wiekszy bałagan .
Przedsiębiorca czwartek, 27.09.2018 20:09
Te większe podatki to niby skąd by miały być ?
Aaaaa czwartek, 27.09.2018 19:20
A na zdjęciu profilowym Panowie pokazali czym myślą. Albo co z nami zrobią.
Wyborca czwartek, 27.09.2018 17:48
Super nareszcie będzie "dobra zmiana" w mieście popieram
czwartek, 27.09.2018 15:20
W swojej kadencji p. Darek wiedział o problemie mieszkańców związanym z woda, nic nie zrobił w tym kierunku więc teraz niech nie pisze, że to jest jego cel do zrealizowania bo nikt w to nie uwierzy ....
czwartek, 27.09.2018 07:55
Spokójnie, rzetelnie, wystarczająco.
czwartek, 27.09.2018 15:01
Podniosą podatki w biednym mieście?
czwartek, 27.09.2018 14:13
CHŁOPAKI do wzięcia.
I czwartek, 27.09.2018 11:31
Dla mnie bomba. Widzę że znają Piławę i jej problemy. Przekonali mnie że warto nie tracić nadzieji. Wreszcie Ktoś. :)
czwartek, 27.09.2018 12:54
Prawdziwa bomba jak wybuchnie to po Piławie
I czwartek, 27.09.2018 13:36
O z PiSu jesteś.! Czarnowidztwu już dziękujemy. Czas by żyło się lepiej ! :)
TOJA czwartek, 27.09.2018 10:35
Zwiększenie dochodów przez czary-mary?Z piasku bicza nie ukręcisz,zwiększą podatki od mieszkańców i tyle w tej materii.Zwiększone wpływy,zwiększone i o co chodzi.Program super ,rakieta, można popłakać się ze śmiechu.Mam wrażenie, że ci panowie nie znają realiów.Mimo wszystko powodzenia.
12321 czwartek, 27.09.2018 06:31
Dobrze, że im głowy ucięli a nie j...