Jest kandydat na Burmistrza Piławy Górnej

wtorek, 28.8.2018 00:00 395407 164

Rozmowa z Krzysztofem Chudykiem kandydatem na Burmistrza Piławy Górnej
Proszę się przedstawić wyborcom, bo chyba do tej pory nie pracował Pan w samorządzie.

W Piławie Górnej mieszkam od 30 lat, w 1988 roku po ukończonych studiach podjąłem pracę w Ośrodku Hodowli Zarodowej w Przerzeczynie-Zdroju - wielkoobszarowym państwowym przedsiębiorstwie rolnym, Przez wiele lat byłem między innymi kierownikiem gospodarstwa hodowlanego w Piławie Górnej. A praca w samorządzie jest mi dobrze znana, gdyż byłem już radnym rady miejskiej w Piławie Górnej przez 6 lat. W 1996 roku zostałem wybrany w wyborach uzupełniających, a następnie w kadencji 1998-2002 pełniłem wtedy funkcje zastępcy przewodniczącego rady, a także członka zarządu miasta, bo wtedy jeszcze gminą zarządzało ciało kolegialne.

Czy w kolejnych kadencjach brał Pan udział w wyborach?

Niestety nie, musiałem się już skupić na pracy zawodowej, ponieważ po ukończonych studiach podyplomowych z zakresu zarządzania wyjechałem na 3 lata na kontrakt do województwa zachodniopomorskiego kierować wielkoobszarową rolniczą spółką skarbu państwa. Po wykonaniu kontraktu otrzymałem propozycję powrotu do Ośrodka Hodowli Zarodowej w Przerzeczynie-Zdroju, ale już do zarządu spółki. Przez 3 lata pełniłem funkcję wiceprezesa a przez ostatnie 11 lat prezesa zarządu tej spółki. W ostatnich latach przenieśliśmy siedzibę spółki do Gilowa.

Dlaczego zatem teraz zmiana zainteresowań zawodowych?

Zmiana zainteresowań nastąpiła tak jakby przymusowo. W ubiegłym roku po 29 latach pracy, w tym 26 latach w OHZ Przerzeczyn-Zdrój zostałem odwołany z funkcji prezesa i podziękowano mi za dalsze usługi. 

Z jakiego powodu tak się stało?

Do dzisiaj nie wiem. Nie było do mnie żadnych zastrzeżeń, firma była w bardzo dobrym stanie i kondycji finansowej. Prawdopodobnie chodziło o to samo co w innych spółkach skarbu państwa, wymiana kadr w ramach dobrej zmiany. Popularne państwowe stadniny koni w Janowie Podlaskim czy Michałowie, gdzie już wcześniej wyrzucono prezesów, to firmy z tej samej grupy co OHZ Przerzeczyn-Zdrój. Byłem gotowy zostać w firmie dalej i pracować na jakimś innym, niższym stanowisku, gdyż byłem z firmą bardzo emocjonalnie związany, ale niestety nie pozwolono mi na to.

Przepraszam, ale czy doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami rolniczymi to są wystarczające kompetencje do zarządzania gminą? To jednak nie to samo.

Oczywiście że nie to samo, ja jednak w swojej karierze zawodowej nie ograniczałem się tylko do rolnictwa, ale kształciłem się również w innych dziedzinach. Ukończyłem 5 różnych kierunków studiów podyplomowych: pedagogiczne, zarządzania przedsiębiorstwami, nowoczesne technologie produkcji w rolnictwie, finanse i bankowość, a także administracja i gospodarka samorządowa. Ten ostatni kierunek ukończyłem w tym roku a pracę dyplomową pisałem na temat analizy budżetu gminy Piława Górna.

Dlaczego zdecydował się Pan kandydować na Burmistrza Piławy Górnej?

Otrzymałem propozycję kandydowania od stowarzyszenia Obywatelski Blok Samorządowy, który od wielu kadencji uczestniczy z sukcesem w wyborach samorządowych. W tej kadencji jest również dominującą siłą w radzie miasta licząc 6 radnych, w tym przewodniczącego rady. Interesują mnie zagadnienia samorządności i nie jest mi obojętny los tego miasta, w którym mieszkam od 30 lat i na pewno będę mieszkał dalej. Tutaj urodziły się moje dzieci, tutaj chodziły do szkół i chętnie wracają do swojego miasta. Poza tym do kandydowania upoważniają mnie sukcesy w dotychczasowej pracy zawodowej. Uważam, że podobne sukcesy mógłbym odnieść w zarządzaniu miastem. W ciągu 11 lat mojego kierowania Ośrodkiem Hodowli Zarodowej w Przerzeczynie-Zdroju został on przekształcony z mało wyróżniającej się firmy w nowoczesne przedsiębiorstwo na poziomie europejskim. Firma została zrestrukturyzowana, zreorganizowana, doposażona w sprzęt, poprawiła się kondycja finansowa, zwiększyły się przychody, wartość majątku oraz zyski. Zmienił się także na korzyść wizerunek spółki. To wszystko można zobaczyć udając się do Gilowa, gdzie cały majątek widać z drogi. Myślę, że nie mam się czego wstydzić.

Będzie się Pan musiał uczyć zarządzania miastem, jeżeli zostanie Pan wybrany bo to przecież inna specyfika?

Specyfika jest inna, ale jest wiele podobieństw. W przedsiębiorstwach, w których pracowałem wykonywaliśmy wiele podobnych zadań, które wykonuje gmina, jak choćby gospodarka komunalna. Mieliśmy setki zakładowych lokali mieszkalnych i wiele użytkowych, którymi administrowaliśmy oraz je sprzedawaliśmy. Sprzedawaliśmy i dzierżawiliśmy nieruchomości zabudowane i niezabudowane, administrowaliśmy wodociągami, zaopatrywaliśmy mieszkańców wielu miejscowości w wodę, odbieraliśmy ścieki. Poza tym są jeszcze inne podobieństwa: państwowy czy społeczny charakter majątku spółki państwowej i gminy, podobna wielkość budżetu OHZu i gminy Piława Górna (ponad 20 mln zł), zbliżona wartość rocznego poziomu inwestycji, budżetowanie, planowanie działalności w zakresie dochodów i wydatków itd. Tych podobieństw jest wiele. Poza tym czy to w zarządzaniu gminą, czy firmą obowiązują uniwersalne zasady ekonomii, zdrowy rozsądek, ostrożność i zaangażowanie, a tego mi nie brakuje.

Co w takim razie chciałby Pan zmienić w Piławie Górnej?

Szczegółowe propozycje przedstawię już niebawem w swoim programie wyborczym, który będzie częścią programu Obywatelskiego Bloku Samorządowego. Będę się chciał nim podzielić z mieszkańcami (z Dobą również), dzisiaj powiem jedynie to, że znajdą się tam propozycje z wielu obszarów w tym z dziedziny oświaty, sportu i rekreacji, budownictwa mieszkaniowego czy architektury i urbanistyki miasta. 

W ostatnim roku w czasie studiów podyplomowych analizowałem dosyć szczegółowo sytuację gminy, w tym jej budżet na przestrzeni wielu lat. Znam dość dobrze strukturę budżetu, jego mocne i słabe strony. Analizowałem również sytuację Piławy Górnej na tle innych gmin województwa dolnośląskiego czy kraju. Powiem tylko o jednym wskaźniku, który uzmysłowi wyborcom, w którym miejscu jesteśmy: na 165 gmin województwa dolnośląskiego gmina Piława Górna znajduje się w ostatniej dziesiątce pod względem dochodów budżetowych na 1 mieszkańca oraz wydatków budżetowych na 1 mieszkańca. Najgorzej, że sytuacja ta nie poprawia się od wielu lat. Mówiąc prostszym językiem Piława Górna to jedna z najbiedniejszych gmin, rozwija się w tempie znacznie wolniejszym niż inne gminy województwa dolnośląskiego czy kraju. A wydawałoby się, że mamy warunki do tego aby być w znacznie lepszej sytuacji, bo przecież mamy kopalnie czy silny przemysł kamieniarski. Tak jednak nie jest. Czeka nas zatem ogrom pracy aby poprawić tę sytuację. Nie będzie to łatwe, ale jest to możliwe. Jak to zrobić powiemy już niedługo przedstawiając program wyborczy.

Dziękuję.

materiał sfinansowany ze środków Komitetu Wyborczego Obywatelskiego Bloku Samorządowego

Przeczytaj komentarze (164)

Komentarze (164)

Sks sobota, 08.09.2018 01:01
Jestem pewien że Pan wygra , koniec rządów zawistnej, chamskiej ,prostackiej zadufanej w sobie byłej sekretarki !!!
dgf wtorek, 30.10.2018 09:03
sekretarka wie więcej niż prezes ;-) wiem co piszę
TOJA czwartek, 20.09.2018 12:31
A kto tobie broni żebyś została/y burmistrzem, nie tylko sekretarki mogą startować ale i sprzątaczki.
kul piątek, 26.10.2018 14:49
ooo!!! uważam, że powinna odbyć się debata na argumenty, a nie schodzenie do poziomu wyzwisk i upokorzeń. "Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził."
kaban wtorek, 18.09.2018 10:27
I to was boli zawistni mali ludzie bo ktos pokazal wam ze mozna sie wybic bez waszego poparcia - bylych prominetow KAZDY niech robi to co umie najlepiej
ja wtorek, 30.10.2018 08:49
uff znowu stary komuch na stołku , biedny nie ma sie gdzie podziać .... poukładajcie sobie sami ... pozdrowienia z Sycowa z kandydatami 35 i 45 lat ;-)
Marzena G stasin poniedziałek, 22.10.2018 22:59
Choć nie jestem z Piławy górnej ale popieram właściwy kandydat na własciwym miejsca super człowiek z dużym doświadczeniem i sympatiom do ludzi bardzo pomocny i z każdej sytuacja znajduje wyjscie powodzenia panie Krzysztofie Chudyk
"Piławianka" wtorek, 28.08.2018 17:17
Gratulujemy decyzji i życzymy powodzenia. W naszym mieście potrzebna jest zmiana stylu zarządzania, nowe i świeże spojrzenie na problemy mieszkańców i rozwòj miasta. Uważam, że p. Krzysztof jest odpowiednim kandydatem na fotel burmistrza ze względu na zdobyte doświadczenie w zarządzaniu mieniem publicznym oraz z uwagi na posiadane cechy charakteru.
Juriii wtorek, 28.08.2018 22:29
Taki Super a go wypier...... z PGR-u no to pokazał
Klasę :) teraz tylko mu została hodowla jedwabników może by udźwignął to :)
Maria wtorek, 28.08.2018 23:03
Znam pana Krzysia od wielu lat, to czlowiek uczciwy i ciezko pracujacy na swoj sukces. Nikt chyba nie ma watpliwosci, ze zwolnienie pana prezesa z OHZu bylo czysto polityczne, obecna wladza obsadzila stolki wlasnymi ludzmi, bez doswiadczenia. O ile sie nie myle, obecny prezes jest lakiernikiem. tak wiec komentarz bardzo nietrafiony. Pozdrawiam.
Marzena G poniedziałek, 22.10.2018 23:05
Popieram to co pani pisze
pesym środa, 29.08.2018 14:11
obecny prezes sprzedawał warzywa na Wrockiej giełdzie
A. środa, 29.08.2018 13:24
Umieram z ciekawości, czym Pan się zajmuje zawodowo, Panie Juriii. Z taką kulturą osobistą i klasą to musi być coś prima sort.
pesym środa, 29.08.2018 14:12
może butelki zbiera po imprezach
Wieloletni wyborca wtorek, 04.09.2018 08:50
Co ty baranie pisowski wypisujesz ,wszyskich porzadnych ludzi PIS zwolnil zeby swoich nikompetentnych nieukow ale wiernych na stanowiska obsadzic.Wstydu nie masz za grosz.
wtorek, 28.08.2018 22:48
https://doba.pl/index.php?mod=articles&f
unc=article&id=21821&cat_id=0&site=ddz
Niemcza środa, 26.09.2018 14:58
Mieszkańcy Piławy Górnej jak my Wam zazdrościmy takiego kandydata na burmistrza
Mieszkanka wtorek, 28.08.2018 16:11
W Piławie niestety wiele była więc doświadczenie zawodowe na pewno się przyda.
Mieszkanka wtorek, 28.08.2018 16:11
Bydła*
środa, 19.09.2018 16:35
ja pisac po polskiemu
kf wtorek, 28.08.2018 19:30
O co tu chodzi?Kto -była-?
wtorek, 28.08.2018 21:03
Odpowiedź masz pod komentarzem, kombinuj
Prywaciarz wtorek, 18.09.2018 10:18
nowy czlowiek i znowu strata dwoch lat na poznanie zasad samorzadnosci a obecna Pani Burmistrz ma to joz za Soba
Znam Go piątek, 14.09.2018 10:31
Znam człowieka osobiście. Zarządca to może będzie dobry, ale ludzi ma za nic. Zero empatii, czy zrozumienia dla potrzeb innych. Jak wygra wybory to może ulice i elewacje budynków będziecie mieli ładne ale jak przyjdzie coś zrobić bezpośrednio dala człowieka to nie zazdroszczę. To zły, zawistny, mały człowieczek jest.
Dolores niedziela, 16.09.2018 19:27
Kłamiesz jak z nut,wstydź się!
Wyborca sobota, 15.09.2018 08:00
Skoro go znasz, to powiedz mu prosto w oczy. A nie wypisuj bzdur. A może autor- Znam Go, to mały złodziejaszek, którego dosięgła ręką sprawiedliwości? Skoro o kimś mówi, że jest zły i zawistny, to jaki ty jesteś wielki człowieku-Znam Go? Może to Ciebie właśnie zżera zazdrość, że to właśnie Panu Chudykowi zaufali mądrzy ludzie?
Dolores niedziela, 16.09.2018 19:28
Dokładnie,złodziejaszkowi żal ściska cztery litery!
Pilawianin piątek, 07.09.2018 15:46
Powodzenia Panie Chudyk, wytrzymać wszystko co źle na Pana, a po wygranej pamiętać o ludziach. Burmistrz bez współpracowników sam nic nie zdziała ale trzeba im okazać trochę powazania!
środa, 12.09.2018 21:52
W poważaniu ludzi ten Pan jest MISTRZEM
. poniedziałek, 03.09.2018 17:18
Liczymy że nowy burmistrz , zajmie się dilerem i lichwiarzem z B.Chrobrego 20
wtorek, 28.08.2018 19:53
OBS i wszystko jasne. Zbieranina byłych komunistycznych działaczy i ich kolesi. Żaden z nich nie pracował, tylko zajmował stanowiska. Przykładem wierchuszka z Dzierżoniowa.
Wyborca wtorek, 28.08.2018 20:16
Gorszych bredni nie słyszałem. OBS to najaktywniejsze stowarzyszenie w powiecie dzierżoniowskim. Stowarzyszenie słuchające głosu lokalnej społeczności a nie partia polityczna sterowana z Wawy.
wtorek, 28.08.2018 22:28
Taaa najaktywniejsze...dobry żart.
autor piątek, 31.08.2018 14:03
Zgadzam się . Jakie poglądy mają ludzie z OBS ? Nie mają. Tylko diety.
niedziela, 02.09.2018 08:56
Nie podpieraj się Dzierżoniowem
JT wtorek, 28.08.2018 22:25
Dlaczego OBS zlikwidował oczyszczalnie ścieków w Pilawie i przeniósł do Bielawy?? Może który „bezradny” z tego kolka wzajemnej adoracji by się wypowiedział ??
Wyborca czwartek, 30.08.2018 21:36
Na całym świecie zbiorowo gospodaruje się ściekami, śmiećmi itd. Duży może więcej i razem jest taniej - prosta zasada ekonomiki
k sobota, 01.09.2018 16:59
Jak to PRZENIESIONA?To beczkowozami dostarczają nieczystości do Bielawy?
sobota, 01.09.2018 22:19
sympatyzujący z komuszkami
Mieszkaniec wtorek, 28.08.2018 18:35
Nareszcie Piława Górna będzie miała właściwego Burmistrza! Szkoda, że tak późno. Inne okoliczne gminy odskoczył o Piławy G. o kilka dekad. Lepiej późno niż wcale. Mam nadzieję, że Prezes będzie dobrym Burmistrzem. Brawo OBS.
bezpartyjny sobota, 01.09.2018 17:25
JESZCZE NIE BYŁO WYBORÓW.Jest dopiero pierwszy kandydat.Po co tyle SZUMU?
wtorek, 28.08.2018 22:31
O jakiej gminie mówisz??!!! Co takiego zrobiła Niemcza, Brodziszow, Nowa Wieś i milion innych miejscowości dawaj Bezradny wymieniaj :)
karasko sobota, 01.09.2018 07:22
malo wam smrodu z gilowa
k sobota, 01.09.2018 17:16
O co Ci chodzi?Nazwy miejscowości pisze się dużą lterą!
Helena środa, 29.08.2018 10:47
W Piławie Górnej naprawdę czas na zmiany. Po trzech kadencjach Pani Bielawskiej miasto potrzebuje „świeżej krwi”, potrzebuje przewietrzenia tzw. kolesiostwa. Niech koledzy i koleżanki, współpracownicy Pnia Bielawskiej którzy nie są mieszkańcami naszego miasta Piławy Górnej kandydują w swoich miejscach zamieszkania. Próbowali to uczynić w poprzednich wyborach, ale poparcie dla nich było znikome. Oznacza to, że ich własne środowisko w którym mieszkają nie dało im mandatu na „urządzanie” swojej małej ojczyzny. Ale w Piławie z nadania partii zajmują eksponowane stanowiska, czy to jest w porządku?
kf sobota, 01.09.2018 17:10
Dobiega II kadencja.Liczyć nie umiesz?
środa, 29.08.2018 17:28
To sobie przetocz krew,twój przypadek jest uzasadniony..!
środa, 29.08.2018 17:30
Nie mlaskaj oczami.
środa, 29.08.2018 17:44
Cała do wymiany:)
Maria wtorek, 28.08.2018 22:55
Mam nadzieje, ze wygryzie pan Bielawska, moja kuzynka pracuje w urzedzie miasta w Pilawie, pracownicy maja jej serdecznie dosyc, strach, krzyk, nerwy, chamstwo, mieszanie z blotem! W kosciele obowiazkowo w pierwszej lawie, a prywatnie i zawodowo ordynarna, wulgarna baba. Powodzenia, ja zaglosuje na pana, podobnie jak moja rodzina.
xxxxxxxxxxxxx czwartek, 30.08.2018 10:32
Jestem byłą pracownicą UM w Piławie Górnej, traktuję swoją nieobecność jako tymczasową, inaczej mówiąc jestem pracownikiem na uchodźctwie. Moje powody odejścia z pracy zostały opisane powyżej. Nie mogłam sobie pozwolić na takie traktowanie. Z tego powodu odeszło z UM kilku pracowników. Osoby te mają dzisiaj możliwość aby o tym opowiedzieć to mieszkańcom. Piszcie o tym. Nie każdy to wytrzymuje. Ja nie dałam sobie z tym rady. Dzisiaj muszę stwierdzić, że decyzja była słuszna pomimo że nie było mi łatwo, musiałam się przekwalifikować i uczyć się od nowa nowych obowiązków. Pozdrawiam pracowników UM, bądźcie pozytywnie nastawieni. Nic nie trwa wiecznie.
czwartek, 30.08.2018 10:54
W nowej pracy jest różowo,robisz co chcesz?
xxxxxxxxxxxxxxxxx czwartek, 30.08.2018 11:27
Proszę czytać ze zrozumieniem, ja pisałam o chlebie a ktoś zrozumiał, że o niebie. W pracy jednym z ważnych elementów jest tzw. „atmosfera”. Nie ma nic gorszego, jak zła atmosfera, czy to w domu, czy w pracy, wyniszcza psychicznie. Może „autor” tego tekstu nie doświadczył tego i dlatego nic z tego nie zrozumiał. Ale życzę autorowi aby nigdy nie znalazł się w takiej sytuacji.
czwartek, 30.08.2018 12:31
Właśnie art.dotyczy kandydata,a tu odchodzi smarowanie ...,po utracie korytka.
czwartek, 30.08.2018 13:13
Nie każdy jest kanibalem,droga Mario!
kf sobota, 01.09.2018 17:06
To są wybory,a nie >wygryzanie<.Decydują WYBORCY!
Paweł sobota, 01.09.2018 12:03
Uczciwość, ciężka praca i kompetencje zawsze procentują. Dziękuję, że zechciał pan kandydować. Jestem ZA panem, jestem za rozwojem naszej gminy.
piławianin czwartek, 30.08.2018 23:03
Idźcie na wybory, po co tyle komentarzy, kogo wybierzecie ten będzie burmistrzem ale trzeba głosować nie pisać bzdury
sobota, 01.09.2018 10:01
Wybory to nie RANDKA W CIEMNO.
Bogdan piątek, 31.08.2018 20:17
jedyny konkretny komentarz
. piątek, 31.08.2018 06:10
Stracił koryto w Gilowie , szuka nowego w Piławie !
Jacek piątek, 31.08.2018 12:12
Coś trzeba robić do emerytury
Andrzej piątek, 31.08.2018 12:31
Zabolało obecnie urzędujących przy korycie? W Piławie potrzeba przewietrzyć Wasze szeregi . Ja i moja rodzina zagłosujemy na Pana Chudyka, trzeba dać szansę komuś nowemu.
piątek, 31.08.2018 20:47
To koryta zbudował ciężką pracą. Teraz z niego pasie się kto inny.
sobota, 01.09.2018 09:47
Koryta są te same ,tylko świnki się zmieniają-:)
wtorek, 28.08.2018 22:15
Brawo. Takich ludzi nam potrzeba . Konkretny rzeczowy sumienny i z duża wiedza ma Pan mój głos .
piątek, 31.08.2018 15:44
W wielkoobszarowym gospodarstwie w zachodniopomorskim nie był pan LIKWIDATOREM?
piątek, 31.08.2018 20:44
Był prezesem. Na wniosek ANR, która podjęła decyzję o likwidacji gospodarstwa, pan prezes otrzymał polecenie likwidacji
Zapraszam do obejrzenia gospodarstwa i miejscowości.
123 sobota, 01.09.2018 07:34
No i właśnie tam można było pokazać swoje umiejętności. Sumienność, rzeczowość, umiejętność pracy w zespole. A tak likwidator zostanie likwidatorem jak komornik komornikiem a sbk sbkiem
Guciu wtorek, 28.08.2018 22:21
Z wiedza o czym???!!! O rozmnażaniu bydła ??!!!
sobota, 01.09.2018 09:12
Dlatego " guciu " jesteś na świecie .
Tosia środa, 29.08.2018 14:09
Panie "Guciu",
Pragnę przypomnieć, że p. Chudyk dodatkowo ukończył kilka porządnych kierunków studiów podyplomowych - niezmiernie przydatnych w zarządzaniu ( nie tyko gminą ..). Ten człowiek jest doskonale przygotowany do stawiania czoła nowym wyzwaniom.
Ale widocznie, żeby to wychwycić z udzielonego wywiadu, trzeba mieć skończoną przynajmniej jedną " podyplomówkę" :)
123 sobota, 01.09.2018 07:26
Po tylu kierunkach podyplomowych najlepiej nadaje się do pracy w szkole. "Wszystko" wie teoretycznie
realista środa, 29.08.2018 08:11
Bezpartyjny burmistrz bez poparcia partii rządzącej czyli brak pieniędzy dla miasta. Kiedy ludzie nauczą się polityki ?
środa, 29.08.2018 08:15
Czyli co? Mamy rozumie, że miejsca bez poparcia partii rządzącej nie powinny istnieć? Żart! Powiem jedno- przez osiem lat itd..... itp....... Pozdrawiam sceptyka. Bezpartyjny.
Janek środa, 29.08.2018 12:30
Mogą sobie te miejsca istnieć, ale efekt będzie kiepski. Polityka jest brutalna, więc proszę zejść na ziemię, zamiast wygłaszać czcze ideały.
środa, 29.08.2018 18:17
To prawda,nie trzeba mieć twarzy,trzeba mieć NOSA.
środa, 29.08.2018 20:26
Dlatego gminy powinny mieć więcej pieniędzy a nie łaskawie czekać na środki bo rząd do którego od razu idzie większość da jakieś pieniądze
obserwator czwartek, 30.08.2018 07:40
A z czego małe gminy mają mieć pieniądze ? Z magicznej różdżki ? Zejdź na ziemię i myśl globalnie.
Pilawianin czwartek, 30.08.2018 11:20
Mamy trzy kopalnie zatruwaja powietrze kamieniarze zwolnieni z podadkow to jak to ma byc dobrze Wziąść się za nich niech płacą
podmiot prowadzący dzialalność sobota, 01.09.2018 07:37
Podmioty gospodarcze ( kamieniarze i nie tylko) nie są zwolnieni z podatków, co za brednia? płacą najwyższe podatki, bo od prowadzenia działalności, dzięki tym podatkom Gmina ma dochody, bo na podatki osób nie pracujących raczej nie można liczyć, a finansować nierobów ktoś musi.
piątek, 31.08.2018 19:14
W końcu porządna kandydatura.....
autor piątek, 31.08.2018 14:01
PiS wyrzucił OBS przyjął. Kogo tam nie ma. Groch z kapustą.
piątek, 31.08.2018 13:13
Życzę wygranej Panie Krzysztofie pora na zmiany.
obserwator czwartek, 30.08.2018 12:09
Szkoda ze dzieci na przyszłego burmistrza "chętnie wracają do swojego miasta" a nie żyją w nim....
Pozytywnie czwartek, 30.08.2018 21:03
Wszystko przed nimi :)
DzieciChudyka piątek, 31.08.2018 08:46
Niestety w PG nie ma pracy odpowiadającej naszym kwalifikacjom, nie budują się nowe inwestycje mieszkaniowe, dlatego nie mieszkamy tu, a zostaliśmy we Wrocławiu, gdzie studiowaliśmy :-) Wierzymy, że kiedyś (dzięki odpowiedniemu zarządzaniu miastem)młodzi ludzie będą zostawać w PG, a nie wyjeżdżać do Anglii-my chętnie wracamy, bo na szczęście mamy blisko.
Andrzej piątek, 31.08.2018 10:36
Moje dzieci również wyjechały i mieszkają we Wrocławiu, co ma piernik do wiatraka? W Piławie nie ma pracy, jest za to kopalnia która pyli...
czwartek, 30.08.2018 12:55
Dzieci obecnie rządzących też nie mieszkają w Piławie- o ile mi wiadomo..... także ten wpis nie bardzo się udał
czwartek, 30.08.2018 16:17
Powodzenia !!! Ma Pan duże szanse zostać Burmistrzem, czas cos zmienic w Pilawie
Jan czwartek, 30.08.2018 06:57
Jak przystało na lewaka widać po wpisach ze ma wynajętego trolla który wkoło pisze to samo. Te same IP i każdy wpis komentuje. Jaki to kandydat jest super :)
czwartek, 30.08.2018 08:11
Ooooo, Jan- lustrator hahahahahaaaa
czwartek, 30.08.2018 13:19
prędzej czip:))
Refleksja czwartek, 30.08.2018 11:13
Jak marne rzadzenie musiało byc do tej pory ze jak tylko jest okazja do zmiany to człowiek nowy dostaje tak duże poparcie .
mieszkaniec środa, 29.08.2018 23:10
To jest dobry kandydat na włodarza gminy i miasta był bardzo dobrym prezesem OHZ to na pewno sprawdziłby się w Piławie, powodzenia życzymy :-)
Helenka środa, 29.08.2018 22:14
Tak jest opodatkować kamieniarzy i tak ludzi kroją za minimalna płacę !!!
Mile Zaskoczona środa, 29.08.2018 22:04
Szanowna Dobo.pl? To niesamowite? Prawda? Kiedy ostatnio jakiś artykuł o kimś ważniejszym niż Pan Chudyk wywołał takie zainteresowanie w powiecie? Liczba ponad 20 000 mówi sama za siebie. Brawo Panie Krzysztofie. To prawie czterokrotność Piławy G.
Entuzjastka wtorek, 28.08.2018 21:31
Mądrość, inteligencja, elokwencja, dobre serce i wrażliwość w połączeniu z wykształceniem będą dobrymi skladowymi sukcesu! Tego brak aktualnie rządzącym. Brawo!!!! Trzymamy kciuki za powodzenie
środa, 29.08.2018 00:15
Na co liczysz?
obs środa, 29.08.2018 05:58
Helena lepiej słodzi, cienka jesteś.
Stefan wtorek, 28.08.2018 22:22
Haha ale cię poniosło :)
środa, 29.08.2018 21:24
Madrość , inteligencja, elokwencja dobre serce i wrażliwość w połączeniu z wykształceniem- co ty bierzesz na poprawę nastroju? bDaj znać też spróbuję
Zuzanna środa, 29.08.2018 19:29
Powodzenia, Pan Krzysztof ma mój głos :) Mam nadzieję że wygra i Helena przestanie kadzić władzy, bo już nie dawałam rady czytać jej "słodkich" komentarzy... W Piławie potrzebny jest dobry gospodarz,taki który zna to miasto, spaceruje tymi ulicami i chce zmian. Uważam, ze Pan Krzysztof powinien dostać swoją szansę...
. środa, 29.08.2018 15:03
To nie kandydat na burmistrza , tylko słup . Jak by był prawdziwym kandytam , to by jego baba poleciała z pracy !
Jan środa, 29.08.2018 16:05
Dobrych pedagogów ciągle brak, więc proszę się nie "troszczyć" o przyszłość małżonki przyszłego burmistrza.
środa, 29.08.2018 15:56
Gratuluję odwagi i niezwykle trafnej decyzji. Z całego serca życzę Panu sukcesów, zarowno w wyborach jak i po. Pokaże Pan klasę samą w sobie. Uczciwą pracą i zaangażowaniem wygra Pan te wybory i pokaże co niektorym jak się powinno starać o stanowisko, choć oni i tak nie zrozumieją.... Trzymam kciuki!
Olo środa, 29.08.2018 14:23
I popatrzcie jeden artykuł kandydata i tyle odsłon prawie 14 tys. Pani burmistrz ma twardy orzech panika jest , ale ta niepewność niedługo się skończy pilawiacy do urn zapraszam Krzysztof Chudyk burmistrz Pilawy Górnej jak to dumnie brzmi
środa, 29.08.2018 15:54
weź apap
wtorek, 28.08.2018 18:37
kandyduje na burmistrza a nie ma jeszcze programu to tak jak PO-N i SLD
Wyborca wtorek, 28.08.2018 19:02
Myślę, że program ma ale jest za wcześnie na ujawnienie :) konkurencja patrzy. Panie Krzysztofie ma Pan mój głos. To miasto potrzebuje zmian. Młodzi ludzie wyjeżdżają.
środa, 29.08.2018 14:10
Ludzie tylko z Piławy wyjeżdżają,co za bełkot..
pesym środa, 29.08.2018 14:14
Bielawa też się wyludnia
Kandydat wtorek, 28.08.2018 22:26
Ma program zwolnić z podatków najbogatszych i być przy korycie jedyny program
Kandydatka środa, 29.08.2018 08:27
Ten pan nie jest politykiem. takie teksty to do rządzących proszę. Tylko tam brakuje odwagi, by napisać?
pesym środa, 29.08.2018 14:05
pracowałem pod jego rządami kilkanaście lat,krótko i na temat,człowiek rzetelny,fachowiec,uczciwy[co jest dziś rzadkoscią],kultura,sumienny,godny tego urzędu,[odp,dla juriii,pana krzysztofa nie wypier, z PGRu za brak fachu,zwolniony z powodów POLITYCZNYCH,DOBRA ZMIANA PRZYSZŁA]nie dopuścił do ruiny PGR,ale zaczął modernizować,remontować i rozwijać spółkę,temu człowiekowi DOBRA ZMIANA WYRZĄDZIŁA WIELKĄ KRZYWDĘ,PRZYSZLI NA GOTOWE
Marcelina wtorek, 28.08.2018 20:13
Wizualnie patrząc nie pasuje na Burmistrza ;) a doświadczenie wielu ma , można kończyć różne studia szkoły ale to jest nic w porównaniu do pracy w samorządzie. Zanim się nauczy i zobaczy co to praca w jst to kadencja się skończy i nic w tej Piławie nie zrobi. Już wolę Bielawską .
pilawianka środa, 29.08.2018 06:16
A jak trzeba wygladac zeby pasowac na burmistrza PG? sloma z butow? strach sie bac!!!
Marcel środa, 29.08.2018 08:17
A ja jej nie wolę, wolę Pana Krzysztofa.
Aneta środa, 29.08.2018 13:10
Pani Marcelino, są ważniejsze aspekty kandydatury na stanowisko burmistrza niż aspekt wizualny. Krytyka na poziomie wyglądu zewnętrznego jest płytka i nie zasługuje na poważne traktowanie. Przechodząc do kwestii doświadczenia, to nie rozumiem, w czym zarządzanie przedsiębiortwem działającym na zasadach rynkowych i dobrze prosperującym jest gorszym doświadczeniem niż zarządzanie gminą, która w ostatnich latach plasuje się na końcu listy w województwie dolnośląskim. Proszę na to spojrzeć z tej strony. Pozdrawiam.
Bronek środa, 29.08.2018 13:57
Pan Krzysztof był Radnym czy wykazał się czymś szczególnym w swojej kadencji. Nie przypominam sobie.
Tosia środa, 29.08.2018 13:53
Głosujemy na p. Chudyka !!! Swoją dotychczasową postawą udowodnił, że jest rzetelny, pracowity ( wciąż się rozwija podnosząc swoje umiejętności), doskonale zna problemy gminy, a do tego jest uczciwy i "ludzki" jak mało kto..
środa, 29.08.2018 12:52
"Chłopek roztropek" parcie na rządzenie.
Wyborca środa, 29.08.2018 13:13
Dyskutujmy o kandydaturze Pana Krzysztofa na argumenty, a nie puste stwierdzenia.
N środa, 29.08.2018 13:12
Matko jakie durne pytania, Pana Łyzwe tez pytaliscie czy jako nauczyciel bedzie umial zarzadzac miastem? A skad zwykly czlowiek ma wziac doswiadcznie jak nie ma kierunku studiow ... "burmistrzowanie" ..
mieszkanka PG środa, 29.08.2018 12:11
100% poparcia, Panie Krzysztofie! Każdy, kto kiedykolwiek (w okolicznościach zawodowych czy prywatnych) miał okazję poznać Pana Krzysztofa, z pewnością nie ma wątpliwości, że wreszcie mamy dobrego kandydata na burmistrza i szansę na to, żeby Piława była zarządzana przez człowieka, któremu jej dobro autentycznie leży na sercu i do tego człowieka z kompetencjami.
Jarek wtorek, 28.08.2018 19:17
Następny co narzeka na dobra zmianę czyli wiadomo kogo reprezentuje i ze nic dobrego nie Z tego nie wyjdzie chyba ze chce przejąć mieszkania jak w Warszawie kamienice. Już radni z jego partii przegłosowali żeby Bielawa przejęła ścieki a nie Pilawska oczyszczalnia. Ludzie się obidza jak zobaczą nowe rachunki za ścieki. Tak zawsze rządziły lewaki sprzedać komuś za pare zł żeby tylko do kieszeni coś wpadło
PG środa, 29.08.2018 11:59
Troszkę więcej chęci i zapoznania z tematem i byłoby jasne dlaczego nie Piławska oczyszczalnia, a Bielawa. Piławska oczyszczalnia jest w ruinie i wymaga wielomilionowego nakładu na remont i unowocześnienie. Tańszą opcją dla gminy było poprowadzenie kolektora i prowadzenie ścieków do Bielawskiej oczyszczalni. Proponuję poczytać o oczyszczalni w Bielawie i porównać ją z tą w Piławie, a najlepiej pojechać i zobaczyć w jakim jest obecnie stanie.
wtorek, 28.08.2018 19:57
Otóż to. Wystarczy zobaczyć kto jest właścicielem większości nieruchomości na dzierżoniowskim rynku i w jakim ugrupowaniu działają od wielu lat. Podobna sytuacja jak w Warszawie.
Wyborca środa, 29.08.2018 09:12
Po kilku komentarzach wnosze ze rozwscieczył pan kogoś przy korycie . Brawo Ty.
Wyborca środa, 29.08.2018 08:46
W Piławie Górnej nastąpiło przebudzenie! Brawo!!!! Wyborcy kontrkandydatów Pana Chudyka pięknie się uruchomili. Gratulacje!
wtorek, 28.08.2018 22:25
Nie niech pan zostanie przy bydlach i rolnictwie my chcemy wkoncu kogos mlodego wyuczonego ktory pomoze mlodziezy i rozumie pewne sprawy a nie tylko kosciol i rydzyk dajcie juz spokoj
klecha środa, 29.08.2018 06:14
pan Krzysztof od Rydzyka trzyma sie daleko :-)
środa, 29.08.2018 08:24
PiS nie chciał, by wartościowi ludzie kierowali polskim rolnictwem. Proszę troszkę pooglądać TV.
wtorek, 28.08.2018 23:47
ja co czuje ze to tylko gra. tu nie chodzi o dobro Pilawy tylko ze
wtorek, 28.08.2018 23:52
zeby wygrysc Bielawska. Jesli ktos interesuje sie Pilawa to powinien uczestniczyc w imprezach uroczystosciach niezaleznie od sytuacji a nie przed wyborami jak filip z konopi wyrywa sie. Absurd ludzie Absurd. nie wierze ze to bedzie dobra zmiana dla Pilawy
imprezowiczka środa, 29.08.2018 06:11
Nie zgadzam sie, pan Chudyk zawsze uczestniczy w imprezach, np.dniach Pilawy, itd.!
Piławianin środa, 29.08.2018 08:22
Każdy ma prawo wypowiadać się jak chce i myśli. Natomiast ja myślę inaczej.I dlatego myślę, że gdy wygra Pan Chudyk na pewno nie zobaczymy w Piławie ministry, ministra, wojewody, senatorów, a będzie spokojna praca- po kolei.
andrzej środa, 29.08.2018 06:19
jezdze troche po Polsce i wstyd mi za Pilawe, ktora wyglada duzo gorzej niz wiele wsi. czas na lepsza zmiane!
wtorek, 28.08.2018 16:57
Wreszcie idzie nowe. Potrzeba spokoju, zdecydowania i apolityczności. Trzymam kciuki za pana Chudyk.
PiS wtorek, 28.08.2018 22:32
Od kiedy OBS jest apolityczny??? Jak to jakiś odłam bandy Rudego
A.Zet wtorek, 28.08.2018 20:53
Brawo ! Dziękujemy za super decyzję.Pamiętamy pana styl pracy, dokonania i osiągnięcia w pracy w Ośrodku Hodowli Zarodowej. Jesteśmy pewni,że będzie pan dobrym burmistrzem.
Jaki wtorek, 28.08.2018 22:27
Pomarzyć zawsze można:)
Olo wtorek, 28.08.2018 18:24
Już ma mój głos KONSTYTUCJA!!!!!!!!
wtorek, 28.08.2018 18:42
Olo pzeczytales choc tą konstytucję Olesia kwacha ze nią wymac***esz?
Olo wtorek, 28.08.2018 22:09
"wymac***esz"? Co to za pytanie konstytucję trzeba przestrzegać
optymista wtorek, 28.08.2018 21:38
Za nową twarz w tym środowisku i dotychczasowe dokonania ma mój głos ale oczywiście poczekam na program.
olimp wtorek, 28.08.2018 21:17
Gratulacje za decyzję! Piława Górna potrzebuje takich ludzi, wierzymy, że Panu się uda!
wtorek, 28.08.2018 21:15
Faktycznie porównywanie Janowa czy Michałowa z OHZ Gilów dobre sobie
dociekliwy wtorek, 28.08.2018 20:30
OHZ - ośrodek hodowli zarodowej, czyli ładna nazwa PGR'u, także doświadczenie przy korycie jest.
Urzędnik z PG wtorek, 28.08.2018 21:14
O ile dobrze pamiętam to jedna z osób rządzących obecnie w urzędzie Piławy pchała się na stanowisko tego niby PGRu hehe....warto sięgnąć pamięcią.....
wtorek, 28.08.2018 17:39
Właściwy człowiek na właściwym stanowisku.!
Olo wtorek, 28.08.2018 18:26
Dobrze prawisz
Wyborca wtorek, 28.08.2018 20:52
Nie pcha się. Dostał mandat zaufania, i będzie na pewno dobrą zmianą dla PG.
wtorek, 28.08.2018 18:38
nie wie co zrobi ale sie pcha
k wtorek, 28.08.2018 19:35
Właściwe stanowisko to miał w OHZ.
kamieniarze wtorek, 28.08.2018 19:50
nowy burmistrz ludzie tylko nie z obs
wtorek, 28.08.2018 18:49
Helena!!!
Wyborca wtorek, 28.08.2018 18:41
Pytania jak z TVP,ale odpowiedzi budza duże nadzieje . Zagłosuję napewno.
Damian wtorek, 28.08.2018 15:51
rozdawnictwo ciąg dalszy :)
Olo wtorek, 28.08.2018 18:25
Helena gdzie jesteś? Daj głos
wtorek, 28.08.2018 18:10
Właściwy kandydat na to stanowisko. Wykształcony, kompetentny i pracowity. Powodzenia!
PG wtorek, 28.08.2018 18:09
Wspaniale! Nareszcie światełko w tunelu. Trzymam kciuki Panie Krzysztofie, kogoś takiego potrzebujemy!
Piławianka wtorek, 28.08.2018 17:49
Życzę Wygranej w wyborach jest Pan właściwą osobą na to stanowisko
Klaus wtorek, 28.08.2018 17:33
Powodzenia, zawsze warto spróbować. Nowe osoby zawsze wnoszą świeże pomysły