Dobro mieszkańców jest dla mnie najważniejsze

czwartek, 16.8.2018 20:45 71150 260

Rozmowa z Jarosławem Florczakiem, radnym Rady Miejskiej Bielawy.

  • Zbliżamy się do kolejnych wyborów samorządowych. Jak ocenia Pan mijającą kadencję bielawskiego samorządu?

Hmm, rewelacji nie było.

Przede wszystkim smutne jest to dla mnie, bo zaufałem i podczas ostatnich wyborów stanąłem po stronie obecnego burmistrza. Niestety, okazało się już po roku, że współpraca to fikcja i ktoś ma zdecydowanie inne zamiary niż dobro miasta.

Nieudolność w realizacji przygotowanych już projektów, chodzi m.in. o projekt dociepleń budynków, jak choćby sławnego remontu budynków Rady Miejskiej przy ul. Piastowskiej 1 czy przedszkola przy ul. Wolności, trwające około 2 lat, a efekty... No cóż, nie chcę się znęcać.

Bardzo słabe pozyskiwanie środków zewnętrznych, szczególnie w pierwszych trzech latach. Najbardziej boli mnie brak przygotowania do inwestycji, które są źle oszacowane i często potem należy do nich dokładać. A to są naprawdę duże kwoty.

Do tego sprawa dużych kosztów remontu pomostu oraz budowa wiaty przy ul. Lotniczej wykonanej bez zabezpieczonych środków w budżecie. Są to tematy względem których jest prowadzone śledztwo.

Kompromitacją, moim zdaniem, była sprawa zmian ulic. Choć grupa dziewięciu radnych przygotowała projekty uchwał w tej sprawie i radni w większości przychylili się do zaproponowanych zmian opiniując je pozytywnie podczas posiedzeń komisji, to i tak nie dopuszczono tych projektów do programu sesji i nie przegłosowano propozycji zaopiniowanych przez radnych. Choć proponowałem zwołanie sesji nadzwyczajnej w tym temacie, to sam przewodniczący przekonywał, że nie ma co się spieszyć, bo wojewoda na pewno nie zmieni nazw tak szybko, a miasto zawsze może się odwołać do sądu. Jak było wszyscy wiemy.

Bielawski Ruch Obywatelski, w którym mam przyjemność działać, odbył spotkanie z wojewodą i przekonywał o zasadności pozostawienia niektórych nazw, zgodnie z wolą mieszkańców. Niestety przez zaniechanie większości radnych nie udało się ich pozostawić, jednakże za ogromny sukces BRO uznaję, że osiedle pozostało Osiedlem XXV-lecia, a główna arteria miasta otrzymała nazwę, która nie dzieli mieszkańców i nie wywołuje zarzutów klerykalizacji naszego miasta.

Takich "kwiatków" jest więcej, choćby uchwała związana ze zmianami wynikającymi z ustawy o oświacie, ale wyszedłby z tego cały elaborat.

  • Jakie są Pana plany jako przewodniczącego Komisji Rewizyjnej przed zakończeniem kadencji?

Dużo do końca tej kadencji nie zostało. Wybory będą już w październiku, a więc na pewno nie zrealizujemy całości planu pracy. A zaplanowana jest kontrola inwestycji na targowisku miejskim, co jak widać już jest tematem rozmów wśród mieszkańców. Nawet nie wiem, czy inwestycja zostanie zakończona do czasu, w jakim jest zaplanowana kontrola. Może zmienimy plan pracy i przeprowadzimy kontrolę budynku socjalnego na OWW SUDETY, bo już dochodziły do mnie głosy, że są problemy z jego funkcjonowaniem.

  • Kilka miesięcy temu poruszał Pan mocno kwestię kontrowersji przy remoncie molo na terenie OWW Sudety. Czy ma Pan może jakieś nowe informacje w tej sprawie?

Niestety, sprawa jest nadal w toku. Z nieoficjalnych informacji wiem, że policja ponownie odwiedziła Urząd Miasta, ponieważ prowadzone śledztwo dotyczy kilku inwestycji, nie tylko remontu pomostu.

Jak wykazały kontrole Komisji Rewizyjnej wiele inwestycji było problemowych. Np. basen z brodzikiem (jak najbardziej cieszy mnie, że go otwarto) czy tor do wakeboardu były dopuszczone do użytkowania bez zezwoleń.

  • Czy polityka inwestycyjna miasta prowadzona jest właściwie?

Właściwie odpowiedziałem na to pytanie wcześniej.

Dla mnie plan inwestycyjny to duża przypadkowość i ukłony w stronę radnych, tylko koalicyjnych. Bo jak rozumieć np. remonty ulic i chodników najczęściej w rejonach okręgów kilku radnych? Inwestycji nie można realizować dla radnych tylko dla mieszkańców. Obecni włodarze mają chyba inne zdanie. Niestety.

  • Był Pan jednym z kilku radnych, którzy poparli uchwałę likwidującą Straż Miejską. Czy z perspektywy czasu podtrzymuje Pan zdanie w tej kwestii?

Straż Miejska to długi temat. Kiedy głosowano projekt o likwidacji radni koalicji zobowiązali burmistrza do przedstawienia programu restrukturyzacji Straży Miejskiej i zarzekali się, że jeśli nie będzie satysfakcjonujący, to sami złożą odpowiedni projekt. Tak się nie stało. Program burmistrza to były same ogólniki. Nie było żadnej restrukturyzacji, za to pojawiły się premie dla komendanta. Premie, których uzasadnienie wzbudza wielkie zdziwienie.

Nagroda za przeprowadzenie konkursu plastycznego lub za pogadanki dla dzieci i młodzieży... Za bardzo dobra pracę (kiedy w opinii mieszkańców jest oceniana negatywnie) lub za wprowadzenie działań zaleconych przez Komisję Rewizyjną (patrole rowerowe), mimo negatywnej opinii komendanta co do tych zaleceń. Do tego wewnętrzne konflikty w SM, które wypłynęły do opinii publicznej, moim zdaniem również mają spory wpływ na jakość realizowanych działań.

Dla mnie wynika z tego jeden wniosek. Straż Miejska, w takiej formie jak obecnie działająca w Bielawie, nie ma racji bytu.

  • Największą bolączką mieszkańców Bielawy jest...?

Mówiąc nieco żartobliwie, to największą bolączką dla Bielawy jest obecny burmistrz i jego poplecznicy.

Jednak tak naprawdę dla mieszkańców kluczowy problem to z pewnością brak pracy w Bielawie. Dla mnie jest to naprawdę wkurzające, że tylu mieszkańców, aby godnie żyć, jest zmuszonych do jeżdżenia po 3-4 godziny dziennie do i z pracy. My, którzy mamy wpływ na to miasto powinniśmy zrobić wszystko, aby ta praca była tutaj!

Do tego problem mieszkań. Rozmawiam z wieloma młodszymi ode mnie ludźmi i widzę, jakim dramatem jest dla nich to, że jedyną możliwością na posiadanie swych czterech kątów jest kredyt na 30 lat, bo jeśli chcą coś wynająć, to jest możliwość tylko na rynku wtórnym i muszą płacić co najmniej 1000-1200 zł czynszu i odstępnego. Gdy ktoś zarabia 2 tysiące bądź mniej, a takie są niestety realia w Bielawie, to jest to naprawdę wielki problem. I dlatego uważam, że muszą powstawać mieszkania komunalne. I to jest zadanie nr 1 dla miasta. Cieszy mnie, że za obecnego burmistrza oddano kilkanaście takich mieszkań, bo niestety ekipa R. Dźwiniela i A. Hordyja w ogóle nic nie robiła w tej kwestii. Tylko mieszkania w systemie TBS, ale to kropla w morzu potrzeb. Miastu potrzebny jest program mieszkaniowy z prawdziwego zdarzenia. Skoro stać Bielawę na pakowanie milionów w jezioro, to tym bardziej musi zadbać, by młode pokolenie nie wyjeżdżało z powodu braku dachu nad głową!

Oczywiście jest też wiele innych bolączek. Ludzie starsi oczekują z pewnością, by nie musieli tłuc się autobusem do Dzierżoniowa, by zmienić opatrunek i Bielawa musi pracować nad stworzeniem punktu medycznego. Jest kwestia przedszkoli i żłobków, również newralgiczna dla młodego pokolenia... Problemy drobnych przedsiębiorców, którzy wiem, że nie czują żadnego wsparcia od naszego samorządu. Kilkakrotnie wnioskowałem o uruchomienie takiego punktu... i cisza.

Myślę, że my samorządowcy musimy zakasać rękawy i zabrać się za rozwiązywanie tych bardzo ważnych dla ludzi problemów! Jasne, że jako radni możemy się skupić na zbieraniu śmieci w świetle reflektorów, ale od tego bielawianom nie będzie się żyło lżej. A śmieci powinny zbierać odpowiednie instytucje, a my jako radni pilnujmy, by się wywiązywały.

  • Co sądzi Pan o ostatnich roszadach w Radzie Miejskiej? Czy postawa radnej Masyk nie była lekko zaskakująca?

Ostatnie roszady w Radzie Miejskiej były wynikiem braku zaufania do obecnego przewodniczącego, który wielokrotnie blokował pracę Rady.

Często podkreślał wagę merytoryczności prac i działania zgodne ze statutem jednak w wielu przypadkach robił coś zupełnie odwrotnego. Przykładem były działania w sprawie zmian ulic. Jednak ostatnia sytuacja była jednak szczególnie kuriozalna.

Chodzi o zmianę terminu posiedzenia sesji absolutoryjnej, a argumentem było to (mówię to ze śmiechem na ustach), że jeden z radnych chce wyjechać wcześniej na urlop. Bez komentarza.

A co do decyzji radnej Marty Masyk... Po obserwacji jej dotychczasowych działań w polityce, absolutnie mnie nie zdziwiła.

  • Czy spotkał się Pan z politycznymi naciskami, aby nie poruszał Pan pewnych kwestii?

Takie naciski są cały czas. W wielu przypadkach jestem "dyskryminowany". Najbardziej odczułem to po konferencji w sprawie remontu molo, którą zorganizowałem razem z członkami Bielawskiego Ruchu Obywatelskiego.

Nie są realizowane praktycznie żadne moje wnioski. Podczas jednej z sesji burmistrz oficjalnie powiedział, ze jego i pracowników magistratu irytuje ilość wniosków i interpelacji, jakie wysyłam do Urzędu.

Blokują wszelkie działania, jakie powinny być realizowane w moim okręgu, choćby remont chodnika przy os. Włókniarzy czy budowę parkingu przy byłym LOK-u, choć ewidentnie widać, iż są to prace konieczne. Niestety, przez niechęć władz do jednego radnego cierpią mieszkańcy.

  • Największa porażka i największy sukces obecnego burmistrza to...?

Ha... pytamy o obecnego burmistrza, który ciągle podkreśla, że nic nie wie, czy o sukcesy władzy? Bo mam wrażenie, że to jednak nie to samo.

Zakup zbiornika miał być sukcesem. Mówiono nam radnym, że będzie to kwota 3 milionów zł, a wyszło 6. O milion mniej niż kwota, za jaką miał kupić zbiornik poprzedni burmistrz.

Remont basenu i budowa brodzika. To chyba największy sukces, bo przez wiele lat za tym optowałem i "kłóciłem" się o to z poprzednią władzą. Zwiększenie miejsc parkingowych i remont chodnika przy Żeromskiego, do cmentarza, bo o to też wnioskowałem od wielu lat. W ogóle, każde wygospodarowane miejsce parkingowe w naszym mieście to sukces.

Przypływ inwestorów na strefę, choć trzeba oddać poprzednikom, że gdyby tej strefy nie było to by nie było inwestorów.

W mieszkaniówce za słabo. Środki zewnętrzne bardzo słabo. Wyremontowanych kilka ulic, rondo na Placu Kościelnym, ale pytanie czy nie nie włożono w te inwestycje dużo więcej niż trzeba? Wiele inwestycji robiliśmy niemal wyłącznie za swoje. Mało które miasto może sobie pozwolić na taką nonszalancję. Wyraźnie zabrakło specjalistów od przygotowania wniosków po środki zewnętrzne.

A porażki... Nadzór nad inwestycjami, nad wydawaniem pieniędzy publicznych, przygotowaniem do inwestycji, ich częste niedoszacowanie. Zmiany w oświacie tak nieprzemyślane i chaotyczne, aż musiał kurator przyjeżdżać, żeby załagodzić konflikt o nadzór nad niektórymi jednostkami pomiędzy kierownikami tych instytucji.

Brak wiedzy o tym, co się naprawdę dzieje się w mieście.....chyba, że to zamierzony plan, bo tak, wtedy to byłby wtedy sukces.

  • Czy żałuje Pan, że te wybory nie odbędą się w JOW-ach? Czy sprawdziły się one w samorządzie?

Tak, system był prostszy, choć cechowała go też spora przypadkowość. Jednak jasne było kogo chcą mieszkańcy na swojego reprezentanta. Teraz będą polityczne układanki i tak naprawdę do końca nie wiadomo, kto z listy będzie radnym.

  • Pięć najważniejszych zadań dla burmistrza Bielawy w nowej kadencji według Pana?

  • Zwiększenie zaufania do władz miasta.

  • Stworzenie rozsądnego planu rozwoju mieszkalnictwa.

  • Lepsza współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami i stworzenie mechanizmów wsparcia dla nich ze strony władz miasta. Obecnie działa to, mam wrażenie "odrobinę" wybiórczo

  • Większe zaangażowanie obywateli na rzecz rozwoju miasta. Mieszkańcy muszą odczuć i zrozumieć, że Bielawa to nasze dobro.

  • Rozwój sieci ciepłowniczej. Szczególnie, gdy musimy walczyć z problemem smogu jest to bardzo ważne o co walczę i podkreślam od kilku kadencji.

To są dość ogólne hasła, ale realizacja wszelkich działań w trakcie kadencji, powinna pracować na taki właśnie wynik.

  • Z jakimi środowiskami rozważa współpracę Bielawski Ruch Obywatelski, któremu Pan lideruje?

Bielawski Ruch Obywatelski jak i ja nie zamierza się zamykać się na żadne grupy i osoby, dla których ważny jest rozwój miasta.

Jest to niekiedy ciężkie, bo różne grupy "rozwój miasta" rozumieją w różny sposób. Ja ze swej strony chcę docenić moją dobrą współpracę z Klubem Radnych Inicjatywa Dla Bielawy. Nie zawsze się z tymi radnymi zgadzaliśmy, ale w ostatnim czasie współpraca układa się znakomicie. I bardzo doceniam takie ich pomysły jak likwidację opłaty od posiadania psa czy projekt wykupu mieszkań komunalnych za 10 procent ich wartości. Jako BRO popieramy te projekty w pełni.

My nie chcemy politykować, jesteśmy społecznikami i dobro Bielawy to dla nas priorytet. Niestety polityka jest wszędobylska, a więc może się zdarzyć, ze trzeba będzie podejmować również decyzje polityczne, ale powiem to stanowczo, że i w takim wypadku zawsze na pierwszym miejscu będzie dobro miasta i jego mieszkańców.

Na pewno w wielu sprawach chcemy się odwoływać do głosu mieszkańców, bo obywatele powinni czuć, że mają realny wpływ na Bielawę i decydować o jej przyszłości. Na co dzień, a nie tylko co kilka lat przy wyborczej urnie.

  • Jak ocenia Pan działalność partii w Bielawskim samorządzie i w samorządzie w ogóle?

Jestem samorządowcem. Nigdy nie należałem do żadnej partii, nawet będąc w wojsku nie należałem do Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej i raczej nie zamierzam do żadnej partii należeć.

Uważam, że na polu, szczególnie małych miast i gmin, powinni działać ludzie reprezentujący interes mieszkańców, a nie ugrupowań politycznych, ponieważ często realizowany jest interes i program partyjny, a nie oczekiwania mieszkańców.

Niestety, nie ma to przełożenia już w hierarchiach wyżej, kiedy gmina musi się starać choćby o środki zewnętrzne. Wtedy okazuje się, że trzeba mieć partyjnego "lobbystę", który wesprze działania i projekty gminy. Chciał, nie chciał, samorząd, w takich kwestiach, musi myśleć i działać politycznie i dogadywać się z partią rządzącą, a przeciwnicy nie śpią.

Sam znam przypadki negatywnego lobbowania na rzecz gminy bez konkretnych argumentów. Przez te 12 lat działalności radnego wiele widziałem i wiele słyszałem i nie napawa to optymizmem.

Wiem, ktoś mi zarzuci, że sam, jako radny, działałem w ten sposób, przeciwko władzy. Jednak wszystkie przypadki moich interwencji były podparte argumentami i zawsze chodziło o dobro miasta i obywateli. Bo dobro mieszkańców jest dla mnie najważniejsze.

  • No i ostatnie pytanie. Będzie Pan kandydował na burmistrza?

Bardzo poważnie nad tym myślę. Z każdym dniem coraz intensywniej.

 

Przeczytaj komentarze (260)

Komentarze (260)

Obserwatorka poniedziałek, 27.08.2018 10:11
Jeden FLORCZAK na BURMISTRZA się pcha I Cuda obiecuje, drugi NIEROB I AROGANT rozstac się z praca w Z K M nie moze. Poszedl na emeryture, ale korytka nie zostawil! A ludzie pracy szukaja.
autor piątek, 24.08.2018 21:34
no nie wiem czy ten plac targowy by byl do tej pory zaczety i czy wogole by ktos o nim pomysllal chyba dalej chodzilo by sie po tych dolach
czwartek, 23.08.2018 13:11
No i zastepcy burmistrza to tez prawdziwa porażka...
poniedziałek, 20.08.2018 23:21
Różni już na prezydentów kandydowali...więc co się "burmistrzom" dziwić? Pamiętacie Krzysztofa Kononowicza? Tak mi się jakoś skojarzyło...
wtorek, 21.08.2018 01:55
A co tamten ma wspolnego z Elkiem ?
wtorek, 21.08.2018 22:50
może wykształcenie :) albo popularność estradowa :)
środa, 22.08.2018 12:53
Elokwencje
Nikodem środa, 22.08.2018 01:49
Rób karierę.
poniedziałek, 20.08.2018 07:08
Kandydat na radnego lub burmistrza nienależący do partii to taki kandydat niejaki. Bezpartyjny to taki co będzie chciał raz tymi raz z innymi i księdzem dobrodziejem. Nie mam zaufania do takich ludzi, którzy nie stają po prawej lub lewej stronie. Zresztą robi się coraz bardziej gorąco i chętnych do rządzenia będzie wielu. Będą obiecanki i cacanki jak to dobrze będą chcieli zrobić społeczności lokalnej. Każdy ma swój rozum i przestrzegam by nie dać się nabrać po raz kolejny. Gadających głów będzie dużo.
wtorek, 21.08.2018 15:39
I niech mi nikt nie mówi że białe jest białe a czarne jest czarne...Pamiętaj że jest jeszcze mnóstwo barw pomiędzy tymi dwiema skrajnymi o których mówisz...
były kolega sobota, 18.08.2018 09:37
KO-wiec bez kompetencji i osiągnięć.
sobota, 18.08.2018 21:17
czytam i nie wierzę... poza tym zdjęcie mocno nieaktualne
wtorek, 21.08.2018 15:04
metamorfoza
Urszula wtorek, 21.08.2018 13:14
Widać, że wybory tuż, tuż i pomyje będą lały się strumieniami. Radny Elek to drogocenny kryształ dla Bielawy, myśli że to film z cyklu ,,Dlaczego, ja"
Wyborca,rodzic niedziela, 19.08.2018 13:23
GDZIE PAN BYŁ JAK LIKWIDOWANO Gimnazjum nr 3 na LOTNNICZEJ? Tak Pan się zarzekał,że zrobi wszystko aby Tak ładny budynek nadal był szkołą, a tym czasem....? Mówi Pan ludziom co chcą usłyszeć, a sam nic nie robi krytykująvkrytykując tym samym.innych!!! U mnie Pan nie ma poparcia!
niedziela, 19.08.2018 13:34
Puste deklaracje..
niedziela, 19.08.2018 13:36
marzenia ściętej głowy
an wtorek, 21.08.2018 08:40
Gimnazjum i tak zlikwidowano przedłużając jego agonię.Była to strata czasu na działanie w dobrej sprawie ,ale był to nośny temat przed wyborami na który dało się nabrać wielu wyborców wybierając obrońców szkoły.Nie jest to powód do dumy ale możemy wyciągnąć wnioski i wybrać lepiej w 2018r.
niedziela, 19.08.2018 21:22
SP nr 1 Było tak samo.
niedziela, 19.08.2018 00:39
Przeciez ten pierdelek to DYZMA.
wtorek, 21.08.2018 07:07
I kto teraz panie obejmie miasto,które stacza się po równi pochyłej...Cincinnatus. Da się oderwać od pługa tylko w czasie ostatecznego zagrożenia. Tak, wielki człowiek.
czwartek, 16.08.2018 23:33
ELEK TRONIK
piątek, 17.08.2018 01:00
ELEK TRYK
piątek, 17.08.2018 01:04
ELEK TORAT
piątek, 17.08.2018 01:15
WRÓB ELEK :)
sobota, 18.08.2018 13:05
PrecELEK
sobota, 18.08.2018 13:07
PantofELEK
sobota, 18.08.2018 13:07
KabELEK
TW sobota, 18.08.2018 09:53
mELEKs ELEKtryczny
sobota, 18.08.2018 13:11
pudELEK
sobota, 18.08.2018 13:15
kombinErek
... sobota, 18.08.2018 17:17
kisiELEK
sobota, 18.08.2018 17:58
spaniELEK :)
obserwator sobota, 18.08.2018 18:41
łyżw elek
obserwator sobota, 18.08.2018 18:43
runoelek + nowelek + kantelek
niedziela, 19.08.2018 09:01
po prostu aktor
poniedziałek, 20.08.2018 15:36
Supermen
poniedziałek, 20.08.2018 20:59
i kibELEK
Grajek poniedziałek, 20.08.2018 19:33
Ryszard Pogorzelski na burmistrza !!!! Ludzie to urodzony patriota. Głosujcie na niego a zobaczycie co zrobi dla ludzi. Fantastyczny człowiek.
poniedziałek, 20.08.2018 17:18
Altruizm bezkresny jak ocean...
poniedziałek, 20.08.2018 14:35
Elek napisał prawdę o Masykowej. Na goowno ludziom potrzebne to pokazowe zbieranie śmieci. Elek ja na Ciebie zagłosuję i trzymaj się chlopie
poniedziałek, 20.08.2018 15:34
Ty! Ale czego ma się trzymać?
czwartek, 16.08.2018 21:10
Farb Lis
poniedziałek, 20.08.2018 15:40
Pomyliły ci się nazwiska. Lis to inna bajka.
Bielawianin czwartek, 16.08.2018 21:05
Popieram likwidację Straży Miejskiej. Nepotyzm!!!
Wiola czwartek, 16.08.2018 21:51
Popieram, zmiany w kadrze straży miejskiej
poniedziałek, 20.08.2018 15:39
I zastąpić ich komandoaami i siłami szybkiego reagowania
Antek sobota, 18.08.2018 07:59
Szkoda elek że w straży nie pracujesz tam za władzy Nowaka każdy odchodzi policz ilu ludzi nie pracuje i jeszcze ma czelność następnych przyjmować, prywatna firma kabaretowa , nie jego pewnie kasa???to się rządzi jak się da
Prymusek sobota, 18.08.2018 10:50
Bardzo lubię quizy. Moja odpowiedz to na obębna chwilę 8
sobota, 18.08.2018 12:41
Czeski, lenartowicze,markowskie, zające, rozyckie, kędziory,rozpondki,Waligóry, osiewala,dalej wymieniać niech wkoncu ci ludzie zaczną wspólnie działać przeciwko psychopatycznym zagrywką, trzymam za nich kciuki bo się nasłuchałem co się tam dzieje i działo, jeden wielki gnój
sobota, 18.08.2018 12:51
Zmienia jak rękawiczki, a to kosztuje nie mało i tak bez końca ma być, co to folwark prywatny, nigdzie tak nie ma żeby tak robić , tylko jedna tak ciągle zmienia stanowiska bo kontrakt jej się kończy, to nie znaczy że tak jest i ma być wszędzie
sobota, 18.08.2018 13:29
10!!! To kto tam pracuje?
sobota, 18.08.2018 13:33
Hehe jelenie , ale ich los podobny będzie, dopuki ktoś tego nie zmieni , kabaretu ciąg dalszy, szkoda tylko niewinnych ludzi,
sobota, 18.08.2018 13:36
Ten co premie bierze haha
sobota, 18.08.2018 13:35
A super księgowa kantarkowa, no i dawna księgows też odeszła bo dość miała pani Basia
sobota, 18.08.2018 13:52
12!?
Dwunastu braci, wierząc w sny, zbadało mur od marzeń strony,
A poza murem płakał głos, dziewczęcy głos zaprzepaszczony.
I pokochali głosu dźwięk i chętny domysł o Dziewczynie,
I zgadywali kształty ust po tym, jak śpiew od żalu ginie...
Mieszkańcy sobota, 18.08.2018 15:17
Czarownica niech już miotłę szykuje, bo odlecieć czas będzie już niebawem, niech nie hejtuje tylko się do odlotu szykuje, baju baj
sobota, 18.08.2018 21:15
Posłuchaj gnoju! nie życzę sobie żebyś wypisywał moje nazwisko i jeszcze mieszał mnie w swoje rozgrywki. Do zobaczenia w sądzie
niedziela, 19.08.2018 06:40
Chyba ludzie się wstydzą że tam pracowali, bo w innych przypadkach by tak nie reagowali? Szkoda mi ich !
niedziela, 19.08.2018 08:36
To zdecyduj się czy wstydzą czy chcą wrócić bo bełkoczesz bez sensu
niedziela, 19.08.2018 11:25
WRÓCIĆ???, błagam opanuj emocję, do czego???? SS kiedyś był modny ,życie jest jedno i żyć trzeba pełną piersią, a nie tak jak ty męczysz tymi hejtami, obrażasz i straszysz..... nie masz pomysłu na życie??? , nic pewnie nie potrafisz???? powodzenia, zobaczymy do czego ty niedługo wrócisz ???
niedziela, 19.08.2018 10:19
Ale to straszydlo jest agresywne .....
niedziela, 19.08.2018 23:26
straszy sądami, a za tego gnoja może mieć przechlapane .....
niedziela, 19.08.2018 23:33
Te straszydlo potrafi tylko straszyć. Ona myśli że ma prawo wyzywać innych od gnoi - bezkarnie. A o niej nie można wspomnieć. Co za hipokryzja
poniedziałek, 20.08.2018 14:32
Ponoć grube kobiety są agresywne
sobota, 18.08.2018 21:44
Brawo!
Bodzio sobota, 18.08.2018 13:40
Pan komendant nie pozwoli wchodzić sobie na głowę, robi restrukturyzację na bieżąco, a efekty widać gołym okiem, oj nie ładnie tak ludzi traktować
Bilbo poniedziałek, 20.08.2018 08:35
Gollum żyje !!! Te oczy i uszy. "Mój skarb" ;)
poniedziałek, 20.08.2018 11:23
A ja na Pana zaglosuje I prosze startowac I nie zrazac sie wpisami glupich ludzi , zapewne przeciwnikow politycznych
poniedziałek, 20.08.2018 12:38
Elek daj spokój
Bielawianin piątek, 17.08.2018 08:26
Pajac i kłamca. Znam go od wielu lat i żałuje tego. Narcyz bez kompetencji.
niedziela, 19.08.2018 11:59
Namówił do grzechu?:)
Egzorcysta niedziela, 19.08.2018 12:49
Kusiciel?
poniedziałek, 20.08.2018 07:26
może tak coś więcej?
Mieszkaniec piątek, 17.08.2018 07:41
Hehe dobre. Pan Florczak mowi ze dobro mieszkańców jest najważniejsze. A co Pan zrobil w tej sprawie przez tyle lat? Schowal sie Pan cichutko za stolkiem a dopiero jak przychodzi do wyborów to nagle Pana widać. Zresztą jak większość Pana kumpli. Z poprzednim burmistrzem co takiego zrobiliście dla miasta i mieszkańców? Prócz klepania sie po pleckach nawzajem. Obecny burmistrz nie jest idealny ale po tylu latach stagnacji w tej Bielawie to najlepsze co mogło ją spotkać.w końcu coś sie dzieje. Takze jak nie ma Pan nic do dodania rzetelnego to lepiej nic nie mówić.
piątek, 17.08.2018 08:22
Pan Florczak i ocena jego pracy radnego to jedno - bez rewelacji, ale wcale bym nie wychwalał Pana Łyżwy. W desperacji chwycił się zbiornika i władował tam nie wiadomo ile kasy. Coś tam dokończył po poprzednikach, dłubnął w kilku miejscach, a reszta miasta cierpi. Fajnie jest wyskoczyć na basen czy zbiornik, tylko że to raptem 2-3 miesiące, a rok ma ich o wiele więcej. Prawdziwe życie i rozwój miasta to dostępność pracy, bo jak jest dobra praca, to jest kasa na jej wydawanie w sklepach, na rozrywki, a przede wszystkim na zakładanie rodziny. Wówczas miasto żyje. A w Bielawie prawie sami emeryci. Sklepiki i mniejsze biznesy upadają. Nowych jak na lekarstwo. Nie ma się co dziwić że młodzi uciekają z takiego grajdołka. Pan Łyżwa nic tu nie poprawił, bo firmy które powstały (lub przeniosły się) na strefie zatrudniają niewiele osób i mają niewielki wpływ na poprawę sytuacji. Osoby które wybrały Pana Łyżwę zagłosowały za stagnacją i marginalizacją Bielawy. Warto spojrzeć kochani emeryci, co i gdzie robią teraz wasze dzieci / wnuki. Czy znalazły swoje miejsce w tym mieście, czy raczej musiały emigrować lub dojeżdżają do Wrocławia tracąc większość dnia. Głosując kolejny raz na tego człowieka, sprowadzicie to miasteczko na dno. Warto przemyśleć temat.
piątek, 17.08.2018 08:44
M. ty zapewne otworzysz zakłady pracy i ściągniesz młodych do Bielawy hehehe wolne żarty!! To właśnie Łyżwa zaczął od uatrakcyjnienia Bielawy bo inwestorzy patrzą przede wszystkim na atrakcyjne otoczenie. Jeżeli tego nie wiesz to znaczy, że klepiesz kiełbasę wyborczą i nie masz pojęcia o gospodarce. Daj sobie spokój z kandydowaniem
piątek, 17.08.2018 09:57
Jaki M.? Taki z ciebie ekspert od gospodarki, że hoho...
Czyżbym się mylił. sobota, 18.08.2018 12:12
Cyt. "inwestorzy patrzą przede wszystkim na atrakcyjne otoczenie" z tego co pamiętam to Dźwiniel wybudował drogi i uzbroił teren pod inwestycje. Z tego co pamiętam to Dźwiniel postawił na promocję miasta. Z tego co pamiętam to Dźwiniel pozyskał dużo kasy z UE na drogi, obwodnicę, szkoły i Park Miejski. A jeśli mylę to co robią tablice informacyjne na temat pozyskanych środków i wykonanych prac
sobota, 18.08.2018 22:31
Spoko. Pan Dzwiniel Wybudował drogi i nic pozatym. Obwodnica ok i nic pozatym. Pozyskał kase na szkoły i park i tylko pozyskał. Promocja miasto turystyczne. Jakie turystyczne bylo za jego kadencji? Do czego tu turysta miał by niby przyjeżdżać?do lasów? Basen zrujnowany, żadneej atrakcji która kogokolwiek by przyciągnęła. A teraz zobacz. Co weekend jakies zawody to mtb to biegi to jakaś impreza.basen hula pełna para. PAN Dzwiniel Nic w rzeczywistości nie zrobił. To że ktos chce i ma chęci to bez znaczenia. Dobrymi chrciami jest piekło wybrukowane. Sorry ale efekty sie liczą.
Zdegustowany sobota, 18.08.2018 22:37
Co budował ??????? Chyba nienawiść między ludźmi
sobota, 18.08.2018 22:43
Napisałem w.dwóch postach przecież chyba ze.nic nie.zbudowal. umiesz czytać?ale tak ze ZrOzumieniem?
sobota, 18.08.2018 22:39
Dodam tylko jeszcze czy widziales jak jest pogoda co sie dzieje nad jeziorem?ile aut ilu ludzi? Za Pana Dzwiniela niestety ale.jezioro zostało sprzedane. A w przetargu to miasto mialo prawo pierwokupu ale władze myslaly ze za darmo je dostaną. Znalazł sie kupiec i kupil.sami strzelili sobie w kolano. Pozatym Pan Dzwiniel rządził ile?12lat?i co takiego sie pozmienialo na super? A teraz dostrzegasz ta mała zmianę? Czy nadal będziesz tkwil w twojej wizji wspaniałej Bielawy z przeszlosci w której sorry ale w Bielawie to psy dupami szczekaly.
poniedziałek, 20.08.2018 07:25
Popieram
piątek, 17.08.2018 11:13
Według ciebie basenik ściągnie inwestorów? W jakiż to jeszcze cudowny sposób Pan Łyżwa uatrakcyjnił Bielawę? Dziurami w drogach? Dziesiątkami zamkniętych lokali "do wynajęcia"? Atrakcyjne otoczenie? Nawet o park nie potrafi odpowiednio zadbać, a był niedawno "robiony". Okolice zbiornika też wyglądają tragicznie. Imprezy pod emerytów, gdzieś zniknęła impreza deskorolkowa, zamieszanie z OSIR, jakieś wojenki personalne, pozyskiwanie środków ledwo ledwo, jak słyszałem policja czy tam prokuratura na karku ze względu na podejrzenia różnych nieprawidłowości i kto wie co tam jeszcze. Ja w tym nic atrakcyjnego nie widzę.
sobota, 18.08.2018 11:17
Bez drogi klasy "S" żaden duży inwestor tu nie zainwestuje. Zakazy wjazdu do 5ton. Przejście graniczne Boboszów 9 ton.
Ekonom sobota, 18.08.2018 12:22
Tu się mylisz. Basenik, a i owszem ściągnie inwestorów dzieci z rodzicami i tylko w gorące dni. Lepszy jest kryty ten ściąga cały ŕok. Impreza deskorolkowa? To nie bylada promocja miasta. Motoshow? To również nie promocja. Większa promocja miasta jest tor dla rowerków. Tłumy walą drzwiami i oknami z całej Polski.
sobota, 18.08.2018 12:51
No florczak ci zakłady pobuduje. Piszesz głupoty!
sobota, 18.08.2018 12:21
Duże dzieci nie wierzą w św.Mikołaja.
piątek, 17.08.2018 10:59
Florczak aleś mnie ubawił normalnie do łez :)
piątek, 17.08.2018 11:49
Śmiech mnie ogarnia jak czytam tego rodzaju deklaracje,, dobro mieszkańców jest dla mnie najważniejsze....tak przed wyborami można wszystko ...
piątek, 17.08.2018 18:05
Jak sądzę będzie jeszcze lepiej
niedziela, 19.08.2018 23:44
Chyba najbardziej żenujący i dziwaczny radny . Plut i plecie swoim zwyczajem farmazony !
niedziela, 19.08.2018 23:30
Elek ma rację w każdym słowie. Ale ma głupi styl bycia , takie duże dziecko ( nawet te blazenskie miny na zdjęciach na Facebooku, nie pasują do faceta który ma 50 lat , to nie jest śmieszne to jest żałosne ), dlatego nie jest lubiany. I sprawia wrażenie cwaniaka. Jednak potrafi dbać o dobro mieszkańców których reprezentuje.
Vox niedziela, 19.08.2018 23:00
Ten wywiad to taki mały fortELEK?
niedziela, 19.08.2018 20:02
Beszczelny i arogant .
niedziela, 19.08.2018 12:22
Wszyscy,w obecnej Radzie,ktorzy byli 4 lata temu przeciwko PIS i startowali z list niezaleznych,teraz nagle przytulili sie do PIS-u i bardzo ich popieraja.Czyzby chodzilo o koryto i kase?
niedziela, 19.08.2018 12:27
Chodzi o KLASE!
niedziela, 19.08.2018 16:35
Oczywiście
niedziela, 19.08.2018 19:42
oczywiście że o kasę
niedziela, 19.08.2018 19:05
poszukiwanie ELEK toratu?
precz z układem niedziela, 19.08.2018 17:12
A irenka z PiS- babuleńka raz se skoczy do PO a raz do OBS i fajno jest.......
niedziela, 19.08.2018 17:37
Nasza pszczółka nektarek zbiera w zależności od kwitnącej partii;)
Nivea niedziela, 19.08.2018 12:24
Jarosław Bielawe zbaw...
piątek, 17.08.2018 17:17
BABCIU- dlaczego masz takie wielkie OCZY ???
piątek, 17.08.2018 22:19
Czy te oczy mogą kłamać?Chyba nie!Czy ja mógłbym serce złamać? I te pe...:)
piątek, 17.08.2018 22:34
Wzrok bazyliszka.
Babcia piątek, 17.08.2018 22:52
Zatwardzenie i nadczynność tarczycy wnusiu
niedziela, 19.08.2018 12:17
To niedobór ELEKTrolitów prawdopodobnie.
Hobbit sobota, 18.08.2018 22:09
Elek, jak się nie należy do żadnej partii, to się pieniędzy dla miasta nie załatwi. Na polityce samorządowej to ty się nie znasz i tylko bajasz.
Bielawianin sobota, 18.08.2018 22:23
Trafne spostrzeżenia patrzcie jaka kasa idzie do Pilawy.I tu Łyżwa zrobił duży błąd autujac panią wice burmistrz
wyborca niedziela, 19.08.2018 10:22
Mają cieniznę finansową i pewnie zadłużają miasto. Pieniążki z marszałkowstwa to za mało.
Ja niedziela, 19.08.2018 07:25
PIERDU...PIERDU Elek. Pogoniłbym tam wszystkich, co do jednego. Brak pomysłów na Bielawę.... Teraz rADNI stają się aktywni. Koryto się kończy, trzeba pokazać jak to wszystkim zależy na mieście. PORAŻKA.
bielawianie sobota, 18.08.2018 15:08
Kto ma dość już Any i jej kabaretu??? Niech uśmieszek wrzuca
sobota, 18.08.2018 15:12
Ja
sobota, 18.08.2018 15:50
Oj ja też
sobota, 18.08.2018 15:51
A ja też ☠
:) sobota, 18.08.2018 21:23
I ja
sobota, 18.08.2018 21:47
A kim jest Ana?
piątek, 17.08.2018 09:19
Elek a gdzie było twoje oburzenie jak cała Polska śmiała się z Bielawy bo były komendant SM szukał małpy atakującej ludzi? gdzie byleś jak cała Polska śmiała się z Bielawy po seksaferze? gdzie byleś jak wydawano publiczne pieniądze na inkubator przedsiębiorczości który świeci teraz pustkami? czy interesowałeś się zwiększeniem do astronomicznej kwoty wydatków z publicznych pieniędzy na art inkubator? Taki jesteś teraz mądry i odważny? Wystarczy już dietki radnego bo żaden z ciebie pożytek dla miasta
sobota, 18.08.2018 12:54
Szkoda, że nie odpowiada na zadawane pytania
sobota, 18.08.2018 20:42
Elek, może odpowiesz na pytania mieszkańców?
sobota, 18.08.2018 19:25
Pani Marta kontra Pan Jarosław .Szykuje się zaciety bój.
obserwator sobota, 18.08.2018 18:39
Panie burmistrzu /WÓJCIE/ czy jeszcze długo będzie Pan korzystał z doradztwa CZEREPACHA / jak w filmie Rancho / vel. RUNO.,który w urzędzie kręci własne interesy?
autor sobota, 18.08.2018 18:37
bąbELEK
pijaczka sobota, 18.08.2018 15:40
Teraz będzie żył ze wstydem! ale może być lepszym burmistrzem od Łyżwy?
bielawianka sobota, 18.08.2018 14:42
Widzę tylko wpisy popleczników obecnej władzy miejskiej, a gdy to są wpisy tych obrońców to napiszcie co takiego pożytecznego dla miasta zrobił burmistrz ze swoimi pseudo doradcami w tej kadencji. Najlepszym z jego doradców jest jego zastępca / a dlaczego wyrzucił go poprzednik/ dobry cwaniaczek, a zdjęcia wieczorem na parkingu koło "słynnego" jeziora bielawskiego nic Wam nie mówią/. Czekamy na program tych co chcą startować w wyborach samorządowych, co mają do zaproponowania w następnej kadencji, atak chętnie obrażają wywiad "elka", inna sprawa, że powinien odpuścić start na burmistrza, chociaż tego nie powiedział. Powinien zająć się w dalszym ciągu działalnością w Radzie, o ile zostanie wybrany. W kierownictwie Urzędu jest dużo do zmiany.
Wie, że mój wpis nie będzie się podobał sługusom obecnej władzy,
ale krytykę zniosę. A z tymi którzy się podpiszą, chętnie bedę polemizował.
sobota, 18.08.2018 15:12
Piszesz w rodzaju męskim,a podpisujesz się jako kobieta-to z kim polemizować:)??? transwestyta...
GINIOL sobota, 18.08.2018 14:16
ElEK PIERDELEK ZNAM GO Z SZKOŁY ,PŁYWAK,KOMUNISTA,ŁAPY MA JAK KWAŚNIEWSKI,OBUSTRONNY PARALIŻ RĄK,DO PRACY.
Ader piątek, 17.08.2018 09:54
A gdzie ta kolej dla Bielawy??
piątek, 17.08.2018 11:02
Co tam kolej będzie lotnisko !!!!
sobota, 18.08.2018 14:01
To teraz jak? "Kolej na lotnisko" bo już się pogubiłem. Muszę zrobić za wczasu transparenty wyborcze.
sobota, 18.08.2018 13:37
Jeden JAROSŁAW nam wystarczyyy.
d sobota, 18.08.2018 09:20
Wielu ma nasza władza hejterów na etacie
sobota, 18.08.2018 13:33
Całe miasto!
Wyborca sobota, 18.08.2018 12:38
Pytanie do NOWYCH kandydatów; czy jeśli zostaniesz nowym burmistrzem przywrócisz takie ogólnopolskie i europejskie imprezy jak moto show cyt: (coroczna międzynarodowa impreza motocyklowa, która gości wiele gwiazd z kraju oraz zagranicy cieszy się dużym zainteresowaniem) i skytepark bielawa cyt; (Bielawski skatepark jest jednym z najlepszych w Polsce).
sobota, 18.08.2018 13:30
Czekamy?
sobota, 18.08.2018 13:26
Jeżeli temu Panu zależy na dobru jej mieszkańców,to dlaczego nie zrzekł się w trakcie kadencji diety radnego?
sobota, 18.08.2018 13:21
Każdy, byle nie obecny burmistrz.
BIELAWA sobota, 18.08.2018 09:17
ELEK JAK MOZESZ TAK KLAMAC TY SIE NIE NADAJESZ DO TEJ ROBOTY.TERAZ SZUKASZ WYBORCOW?TY NAWET LUDZIOM DZIEN DOBRY ANI CZESC NIE MOWISZ.PRZYKRE ALE PRAWDZIWE
sobota, 18.08.2018 12:49
A może teraz będzie mówił
sobota, 18.08.2018 13:01
Do wyborów ;

Do wyborów:)
sobota, 18.08.2018 12:23
Melona na Piastowskiej naprzeciwko przystanku już zaopatrzona w wódkę którą da się lumpom wyborcom. Wiadomo już że radny wiadomo który wejdzie do nowej Rady.
piątek, 17.08.2018 12:36
Wysokie mniemanie o sobie, niepoparte wiedzą, to trochę za mało, żeby być burmistrzem. Trochę mnie przerażają ludzie, którymi się pan otacza... Takie lewactwo, ale w najgorszym wydaniu: okraść, oszukać, zakombinować..niestety przekonałam się na własnej skórze o pana poplecznikach
piątek, 17.08.2018 19:27
Piszę o innych szarych eminencjach, które dopiero w tym roku wypłyną na szerokie wody polityki ☺. Ale gwarantuję, śmiechu będzie po pachy ☺
piątek, 17.08.2018 22:33
Pachy? Pach się rozdwoi?
Strażnik sobota, 18.08.2018 10:15
Po pachy ....To się uśmiejemy jeszcze z ciebie .
piątek, 17.08.2018 13:25
Ponoć kumple z mzbm glano i manio go nie popierają, to co się czepiasz.
piątek, 17.08.2018 16:06
derenoski na prezydenta
sobota, 18.08.2018 09:18
Ale Ukraińców
obywatel Reinchenbachu piątek, 17.08.2018 15:11
Czy Doba.pl przeprowadzi kiedyś wywiad z jakimś terenowym działaczem PiS ?
Hgh sobota, 18.08.2018 09:09
Pis w Bielawie to same dziadki...
vdvdvd sobota, 18.08.2018 09:08
ty się kuwa za Bielawie nie bierz. spadaj do Trudnych spraw... tam sie nadajesz.
Autor sobota, 18.08.2018 06:45
Tyle komentarzy. O kim ?
Janek piątek, 17.08.2018 23:21
Panią Marte Masyk poznałem osobiscie bodajze na jakies sesji z okazji upamiętnienia solidarnosci i dzien pozniej okazalo sie ze zostala przewodniczącą - wydaje sie miłą osobą i życzliwą- jednak nie znam jej dzialan i wizji politycznych- wiec cieżko oceniać
sobota, 18.08.2018 00:27
Wydaje się i raczej na tym koniec
piątek, 17.08.2018 20:30
Elek zrobił wywiad sam ze sobą? Czy koleś z BRO filozof Pietrek odpytywał?
piątek, 17.08.2018 22:58
to tzw nowe oblicze wywiadu autoryzowanego
Kabaret piątek, 17.08.2018 21:13
nadajesz się tylko do kabaretu hahahahahaha kończ waść wstydu oszczędź, błazenada !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
piątek, 17.08.2018 15:38
Obejdzie się bez niego. My w PIS mamy zdolnych i bardziej kreatywnych.
pijaczka piątek, 17.08.2018 15:55
Oj tak ...kreatywnych takich jak Szyszko ,Macierewicz i innych błaznów
piątek, 17.08.2018 16:02
Łukasz, nie wysilaj się z tym podszywaniem pod PIS.
An czwartek, 16.08.2018 21:07
A może nowy Burmistrz zajął by się pracą MZBM, to co się tam wyprawia to parodia urzędu
500+ piątek, 17.08.2018 18:48
Bez znajomości nie załatwisz nic a w trakcie rozmowy pani zza biorka je sałatkę z pojemnika i trzeba czekać jak połknie i dopiero odpowie
ja piątek, 17.08.2018 18:31
On masakra,następny rządzący
mieszkaniec bielawy czwartek, 16.08.2018 23:53
Florczak na burmistrza daj sobie upust facet. Z czym ty chcesz zablysnac nadajesz sie do kabaretu a nie reprezentowaniem miasta.
piątek, 17.08.2018 00:05
To kto się nadaje? Nauczyciel z przyklejonym uśmiechem?
wyborca przeciwny panu piątek, 17.08.2018 00:09
Panie radny Florczak moze 12 lat wystarczy. Oczernia sie wszystkich a samego siebie sie wybiela. I na burmistrza sie pan pcha bez przesady.
piątek, 17.08.2018 18:07
Elek prezydentem
piątek, 17.08.2018 05:28
Jak wygra będziemy na boso chodzić jak hobbici
wyborca piątek, 17.08.2018 09:46
panie radny,jakie pana wykształcenie,jakie doświadczenie zarządzania miastem,jakie osiągnięcia w w kilkunastoletniej funkcji radnego???,
3xżadne,więc wracaj pan do animacji ,którą się zajmujesz i nie ściemniam swoim kandydowaniem, jesteś marnym kandydatem.
piątek, 17.08.2018 18:06
człowieku idz dalej graj w telenowelach tam będziesz sławny
Znawca piątek, 17.08.2018 13:02
No i Eluś Bielawa Ci pojechała dalej chcesz startować przez 16 lat jako radny nie zrobiłeś nic tylko puste slogany i hasła a jak tatuś kazał głosować za Rysiem to rączkę podnosiłeś kto niby uwierzy w twoje dobre intencje no i jeszcze twoi poplecznicy K.Wojciechowski w Bielawie z poważnych ludzi już z nim nikt nie gada co kilka lat zmienia barwy i zakłada nowe stowarzyszenia Rachowiecki były członek PZPR Paluch były członek PiSu Możejko każdy wie więc nie komentuje oraz Gryś znawca od elektroniki no to miasto będzie się zwijać a nie rozwijać a do rady dostanie się tylko Wojciechowski i to na waszych plecach ślepcy tak jak to zrobił 4 lata temu gdy poparli go ludzie z Górnej Bielawy i dziwnym trafem tylko on się dostał później wziął ciepłą posadkę w TBSie i 3 lata brał z miasta kasę a teraz opowiada głupoty oj Jarosław żal mi Ciebie
piątek, 17.08.2018 18:03
grybo idziesz
piątek, 17.08.2018 14:32
Zgadzam się ze Znawcą, trafione w punkt. Głupich nie sieją...
Taka Prawda piątek, 17.08.2018 15:01
100 % Racji !!! ....wyskoczył jak filip z .............:)
Wiola piątek, 17.08.2018 15:10
Elek nie przejmuj się tymi wpisami, my dobrze wiemy kto to wpisuje, jedną taka na miotle
Bielawianin piątek, 17.08.2018 15:31
Opinie pisze wiele osób które znają tego pana i wiedzą co soba reprezentuje i jak głosował ,to jest sprzedawczyk i chorągiewka.Niech napisze w ilu byl koalicjach .Tacy ludzie nie sa godni zaufania.Niech sobie przypomni jak głosował za Dzwinela czy to było dla dobra mieszkancow czy ich układanki polityczne człowiek bez kregoslua
piątek, 17.08.2018 15:42
Chwileczkę, jak dobrze wracam pamięcią to pewna pani i jej mąż co w mundurze chodzi, kiedyś bratali się z Dźwinielem, potem puszczali oczko do Hałaczkiewicza, a teraz są za Łyżwą. Jak się takie osoby nazywa?
piątek, 17.08.2018 17:46
Trafiony zatopiony, ciekawe co knują, bo bez psychopatycznych zagrywek oni nie potrafią hehe
Ana piątek, 17.08.2018 16:05
Ale babajago jesteś śmieszna, piszesz sama na siebie, zajmij się własnym życiem, bo do rządzenia w Bielawie się nie nadajesz, za dużo już szans miałaś, ale pudełko nigdzie cię nie chcą
piątek, 17.08.2018 17:49
Ania, nie denerwuj się. Wiem, że prawda boli. Rozprostuj palce i dalej jedziesz z hejtem.
Antek piątek, 17.08.2018 16:07
Premie sobie wypisz za te bzdety co tu piszesz
piątek, 17.08.2018 16:09
Już jeden targa premie , za nic , bo mu się należy
Abc czwartek, 16.08.2018 21:57
Świetnie proszę walić im prawdą w ryj.
Łyżwa taki niby dobry ,taki inteligentny,wszyscy mu zaufali.
A okazało się co innego,brak pozyskanych środków przez trzy lata, premie, rutynowe kontrole.
Zaniedbania w zarządzaniu miastem widoczne gołym okiem.
Mieszkańcy widza, słyszą,i są coraz bardziej świadomi.
pijaczka piątek, 17.08.2018 16:17
Ten facet nie ma godności jako Burmistrz Miasta. Przespał swoją kadencję, jest leniwy widać to po naszym mieście.Pcha się do władzy bez doświadczenia i wiedzy.Jako nauczyciel nie mia smykałki w opanowaniu i rozwiązywaniu problemów nie mówiąc już o rozbudowie i przebudowie infrastruktury miasta.
pijaczka piątek, 17.08.2018 15:52
Zawsze się mówiło że ten burmistrz z leniwą administracją to pomyłka. Na szczęście to są ostanie jego miesiące.
ja piątek, 17.08.2018 13:57
pier....pier... ja posłucham
Hobbit piątek, 17.08.2018 13:31
Oczy Saurona :)
piątek, 17.08.2018 12:51
Elek nie ma pomostu, nie ma mola, jest most na wyspę !!! Po tylu latach w samorządzie powinieneś to wiedzieć.
Pik piątek, 17.08.2018 12:35
Następny zaklamany facet
piątek, 17.08.2018 12:26
A niech piszą co chcą, byle nazwiska nie przekręcali :) :) :)
Zoroentowany piątek, 17.08.2018 12:34
To chyba działa u celebrytów u polityków niekoniecznie
czwartek, 16.08.2018 23:34
Świetny, uczciwy facet! Popieram w pełni!
czwartek, 16.08.2018 23:39
Prawda, rozsądnie mówi.
ef piątek, 17.08.2018 11:57
Szkoda tylko że to co mówi nijak się ma do tego co ROBI .
Mieszkaniec piątek, 17.08.2018 12:21
Ha ha ha chyba mało co znasz
piątek, 17.08.2018 11:51
Ojciec Dobro Dobro
Max piątek, 17.08.2018 11:36
Widzieliście jajcarza
Haha haha piątek, 17.08.2018 11:41
Teraz leci na Polsacie
Beka z karierowiczow piątek, 17.08.2018 11:25
Kariera w stylu schawarcenegera
Janek piątek, 17.08.2018 11:19
Spojżenie znafcy ;) :))))
Polonista piątek, 17.08.2018 11:25
A te byki to celowe
Emeryt piątek, 17.08.2018 11:23
Miasto emeryckie wybrac na radnych samych emerytów przynajmniej nie będą szukać pracy w podległych jednostkach jak w Sparcie niech rządzi rada starców .Ha ha ha
xxx piątek, 17.08.2018 11:20
Jakie miasto tacy radni. Co plecie ten półanalfabeta ? Kogo wybieracie? Idiotów?
piątek, 17.08.2018 05:08
Od 12 lat siedzi w Radzie i co zrobił dla Bielawy? NIC! i nagle dobro mieszkańców mu zaległo na sercu? kończ Elek i wstydu oszczędź
piątek, 17.08.2018 11:01
Florczak ile lat jesteś w radzie i w jakich ugrupowaniach juz byłeś?
Bielawianin piątek, 17.08.2018 11:09
Dokładnie .
Bielawianin piątek, 17.08.2018 11:07
Czas na nowy sklad rady pogonic to towarzystwo wzajemnej adoracji oni tylko potrafią knuc i wzajemnie sie opluwać .Falsz obłuda i brak jakichkolwiek kompetencji .A swoją drogą podziwiam ze mozna mieć tak wysokie mniemanie o sobie .Wykształcenie panie radny
wyborca piątek, 17.08.2018 10:52
Czas na zmiany, ta twarz ze świecznika musi zniknąć, czas przewietrzenia nastał !!!
Zz piątek, 17.08.2018 10:39
Jeszcze jeden komediant i król życia
Każdy ma jakiegoś (...) czwartek, 16.08.2018 21:36
Florczak ma swojego Wojciechowskiego Kamila, Rak - Tkacza, Masykowa - Warchoła, Łyżwa - Runowicza. No nie ma na kogo głosować, żeby się nie wstydzić.
Olea czwartek, 16.08.2018 21:48
Głosuj na kabaret Nowaki, chociaż się posmiejesz.
czwartek, 16.08.2018 22:12
Żona mu nie pozwala pewnie
Mateusz czwartek, 16.08.2018 21:58
Jest jeszcze Hordyj:)
czwartek, 16.08.2018 21:38
Małgorzata Greiner- Skibniewską :(
czwartek, 16.08.2018 21:41
No niestety wszyscy po jednych piniondzach a tu potrzeba świeżego podejscia do tego skostniałego miasteczka
czwartek, 16.08.2018 21:42
Pan Hordyj
czwartek, 16.08.2018 22:21
Ok
czwartek, 16.08.2018 22:28
Jestem za
piątek, 17.08.2018 10:01
Ja też , za Panem Hordyjem
... piątek, 17.08.2018 10:36
Hordyj cieszy się dużym zaufaniem w gminie Nowa Ruda... doba.pl/index.php?mod=articles&func=arti
cle&id=7409&cat_id=17&site=ddz
Stefanek piątek, 17.08.2018 09:34
A co z piastoską 57 pieniądze wzięło się A toala gdzie możesz startować ale do obory karmić świnie taka jak ty jesteś
Zorientowany piątek, 17.08.2018 09:17
Panie Florczak co Pan wyprawia nie widzi Pan że to wszystko manipulację Pana Radnego Kamila Wojciechowskiego tylko on na tym zyska a Pan straci.
piątek, 17.08.2018 08:54
Niech Pan głosuje, pomimo głupich komentarzy nieprzychylnych ludzi ma Pan też liczne grono zwolenników.
Bielawianin piątek, 17.08.2018 08:56
Glosuje tak startuje nie
BWA piątek, 17.08.2018 09:00
No to widać jakich ma Pan wyborców którzy mylą głosowanie z kandydowaniem pewnie będą głosować na Pana ze ściągą w kieszeni żeby się nie pomylić buhahaha
piątek, 17.08.2018 08:46
Trudne sprawy...
piątek, 17.08.2018 08:01
Elek, wyszło ci jak w tym starym kawale: dobro mieszkańców jest dla mnie najważniejsze - mieszkańcy nagle zaczęli ukrywać swoje dobra.

A serio to pomimo całej sympatii - nie widzę cię na stanowisku burmistrza. Radny tak, ale burmistrz to co innego. Za stary zgred jesteś ;)
p acan piątek, 17.08.2018 06:46
sr elek mor elek dup elek kasz elek
piątek, 17.08.2018 05:52
Za Dźwiniela klapciał w łapki przez 8 lat i nagle taki mądry się zrobił? wystarczy już panie Elek!
piątek, 17.08.2018 05:46
On z zawodu jest radnym.
Thug life piątek, 17.08.2018 05:33
Ok elus złe ci było na weselach jako wodzirej
piątek, 17.08.2018 01:05
Ale inba w komentarzach XD Bielawa pod względem lokalnej polityki to fenomen w powiecie. Specyficzni ludzie.
mąż Urszuli piątek, 17.08.2018 00:33
to będzie Trudna Sprawa...
aut piątek, 17.08.2018 00:28
O kielbasa przedwyborcza sie zaczela. Pierwszy kandydat na burmistrza sie lansuje. Ale trzeba miec chociaz troche wiedzy a nie filozofowac. To co przeczytalem to jest wielki pic a nie prawda. Tak sie wlasnie robi przed wyborami.
piątek, 17.08.2018 00:11
Z takim myśleniem to Bielawa do dziś nie miałaby Zbiornika
nn piątek, 17.08.2018 00:06
taka jest dobra poprawnie lewactwo polityczno dobra- wlasnie gosciu jechal - 5 promili - roz****l sie o pło na slowackiego - i nic? tylko 5 promili. zenada xd
czwartek, 16.08.2018 23:58
Ukryta prawda
Asia czwartek, 16.08.2018 23:22
Masz mój głos ;)
Jdjd czwartek, 16.08.2018 23:19
Hordyj
Nerwica czwartek, 16.08.2018 23:10
PHI TEŻ MI WAŻNA OSOBISTOŚĆ... CHYBA TYLKO NA POLSACIE
Zdegustowany czwartek, 16.08.2018 22:49
A niby dlaczego ma pan Florczak oceniac prace rady to mieszkancy moga oceniac .A jesli pan slyszy glosy to strach sie bac to jest objaw powaznej choroby .Zdrowia zycze
mieszkaniec powiatu czwartek, 16.08.2018 22:37
Burmistrz boi się własnego cienia, z-ca burmistrza panu W to się w głowie przestawiło. Dla mnie to masakra niech jak najprędzej skończą ten cyrk
czwartek, 16.08.2018 21:42
Ciekawe czy jakby zaproponowali ci oddanie diety w przyszłej kadencji na cele charytatywne to byś drogi kolego oddał ją i społecznie działał? Proszę odpowiedz mi na to pytanie.
Wyborca czwartek, 16.08.2018 22:35
Oczywiście że nie za darmo to jq w domu posiedze
czwartek, 16.08.2018 22:24
Następny do koryta?
czwartek, 16.08.2018 22:20
Przyjrzyjcie się rodacy tak wygląda twarz kłamcy.
Rodzic czwartek, 16.08.2018 21:52
Przypomnij sobie jak glosowales gdy likwidowali szkoly jak dobro mieszkancow bylo dla ciebie wtedy wazne .Czlowieku ty jestes hipokryta.Glosowales jak ci Dzwiniel kazal a nasze dzieci miales w d...e .Pamietamy .!!!!!
czwartek, 16.08.2018 21:51
Pamiętniki z wakacji
TAK czwartek, 16.08.2018 21:35
Startuj !!!!, znamy Twoje atuty, Twoją charyzmę,
czwartek, 16.08.2018 21:27
Ale parodia
Bielawianin czwartek, 16.08.2018 21:19
To chyba z programu "Trudne sprawy " Mam wrazenie ze to kabaret .Czlowieku ogarnij sie .
czwartek, 16.08.2018 21:14
Dobrze godo, polać mu!
Zdegustowany czwartek, 16.08.2018 21:14
Ale przerost ambicji ha ha .
ddz czwartek, 16.08.2018 21:13
No i ruszyła kampania wyborcza. :-) teraz Masykowa, Łyzwa, Rak. Bedzie sie dzialo w Bielawie. A inne miasta? Dzierzoniow? Kresa startuje? A Pieszyce? Obal startuje? A Borek?
Masz głosy mojej rodziny czwartek, 16.08.2018 21:09
Takich ludzi Bielawa potrzebuje, startuj.
kris czwartek, 16.08.2018 21:09
Niestety wszyscy tacy sami " liczy się dobro mieszkancow" a tak na prawdę wasza kasa i układy... nic się nie zmienia . Trzeba wyrwać chwasty z urzędów. W młodych siła
Cześć czwartek, 16.08.2018 21:06
Nikt z was nie zasługuje na to stanowisko
Bielawianka czwartek, 16.08.2018 20:55
Masz mój głos.