Jakie kierunki najchętniej wybierają absolwenci gimnazjum [ZOBACZ WIDEO]

piątek, 27.7.2018 15:50 29177 52

Absolwenci gimnazjum znają już wyniki rekrutacji do szkół. Jak wybierali? Które szkoły i kierunki kształcenia cieszyły się największym zainteresowaniem?

26 lipca zakończył się pierwszy etap naboru do szkół ponadgimnazjalnych. Do 31 sierpnia potrwa rekrutacja uzupełniająca. Jak do tej pory wybierali uczniowie ostatnich klas gimnazjów?

Najwięcej podań trafiło do II Liceum Ogólnokształcącego w Dzierżoniowie. Szkoła przyjęła 146 osób, ma jeszcze tylko 4 wolne miejsca.

Jak wygląda sytuacja w pozostałych liceach? Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się I LO w Dzierżoniowie, które przyjęło 104 osób i ma jeszcze 16 wolnych miejsc. Natomiast do LO w Bielawie przyjęto 34 absolwentów gimnazjów, a wolnych miejsc zostało 50.

Spośród szkół zawodowych uczniowie najchętniej wybierali Ekonomik, czyli Zespół Szkół nr 3 w Dzierżoniowie. Placówka przyjęła 115 osób i zostało w niej 5 wolnych miejsc.

Równie dużym zainteresowaniem cieszy się Radiobuda, czyli Zespół Szkół nr 1 w Dzierżoniowie. Szkoła przyjęła 96 osób i dysponuje jeszcze 23 miejscami.

Zespół Szkół nr 2 w Dzierżoniowie przyjął 74 uczniów, ale może przyjąć jeszcze 76.

W Zespole Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie do tej pory przyjęto 55 uczniów, ale szkoła ma jeszcze 35 miejsc.

Natomiast w Zespole Szkół w Pieszycach przyjęto 36 osób, a wolnych miejsc zostało 24.

- W rekrutacji na rok szkolny 2018/2019 największym zainteresowaniem cieszyły się szkoły zawodowe, do których przyjęto 364 osoby, w tym 326 do techników. Najchętniej uczniowie wybierali naukę w zawodzie technik informatyk i technik logistyk – mówi Alicja Hromada, dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Promocji Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie.

- Natomiast do liceów do tej pory przyjęto 276 osób. Najbardziej oblegane były klasy o profilu biologiczno-chemicznym i matematyczno-technicznym.

Wszystkich uczniów, którzy chcieliby jeszcze skorzystać z wolnych miejsc, zapraszamy do sekretariatów szkół oraz na stronę https://dolnoslaskie.edu.com.pl/, gdzie dostępna jest oferta szkół oraz informacja o liczbie wolnych miejsc.

Przeczytaj komentarze (52)

Komentarze (52)

poniedziałek, 06.08.2018 17:03
Tyle osób do pierwszego poszło. Korepetytorzy od chemii i biologii z Wrocławia już rączki zacierają.
uczeń 3 klasy-absolwent piątek, 27.07.2018 22:11
nie rozumiem skąd takie zainteresowanie II LO, a nieco mniejsze ILO. Polecam I LO: super wyniki na maturze, świetna atmosfera, mnóstwo różnego rodzaju wyjazdów
piątek, 27.07.2018 22:43
A skąd wiesz jak jest w II LO? Może nie tak źle, jak uważasz? Nie trzeba rozumieć, trzeba pomyśleć, to wyjaśnienie się znajdzie.
Absolwent 2 sobota, 28.07.2018 13:13
Przecież II zjada I wszystkim , atmosfera , równe szanse dla wszystkich,nauczyciele , dziewczyny , sala gimnastyczna , mlzna tak wymieniać ale I LO ma kompleks mniejszości i na każdym kroku próbują udowodnić jacy to super nie są przy czym II LO ma to w poważaniu. Pozdrawiam cała klasę 3E i 3F z tego roku ! #2lotojestto
sobota, 28.07.2018 14:38
II LO zawsze było bliżej ucznia. Nie ważne było czy uczeń jest z tzw elity partyjnej lub zarządczej. Uczeń był uczniem. Nauczyciele wymagający znajomości materiału ale bez ścigania się ciągle kto lepszy, Absolwenci II LO równie dobrze radzą sobie w szkołach wyższych jak z i LO a w pracy zawodowej radzą sobie lepiej niż okrzyknięci prymusi z I LO. Pozdrawiam II LO.
julka sobota, 28.07.2018 19:50
polecam I LO, przede wszystkim klasy humanistyczne
absolwentka 3a niedziela, 29.07.2018 13:20
POPIERAM-świetne wyniki maturalne z przedmiotów humanistycznych dają perspektywy studiowania na każdym kierunku(prawo, psychologia, filologie....)
niedziela, 29.07.2018 13:52
A po studiach na zmywak.
poniedziałek, 06.08.2018 16:56
O maku zapomniałeś
poniedziałek, 06.08.2018 16:57
Zapomniałaś *
KAŻDYM?! niedziela, 29.07.2018 21:58
Szanowna Absolwentko, słowo "każdy" ma określone znaczenie, które powinnaś znać, zwłaszcza po klasie o profilu humanistycznym. Obawiam się, że nawet 100% z matury z przedmiotów humanistycznych nie pozwoli nikomu podjąć studiów na kierunkach medycznych, informatycznych, technicznych, biologicznych, chemicznych itd.
niedziela, 29.07.2018 22:05
Tak, a na rynku pracy najwięcej ofert i najwyższe zarobki dla informatyków (programistów), ekonomistów (księgowa, fakturzystka, pomocnik księgowej, pracownik banku) i pracowników fizycznych: produkcja, magazyn (często wymagane uprawnienia na wózki widłowe).
Chyba że chodzi o pracę jako kasjer-sprzedawca, kolporter ulotek, osoba sprzątająca albo kelnerka...
sobota, 28.07.2018 20:25
Fajnie, że polecasz swoją szkołę. Ja jednak wolę II LO.
Absolwent 2lo przyjęty na Inform sobota, 28.07.2018 20:17
Chodziłem na mat-tech w 2lo, moja koleżanka na biol-chem w 1lo,kiedy ja szedłem pojeździć na rowerze, ona uczyła się biologii i przepisywała zeszyt (prowadzą po dwa), co do imprez i atmosfery drugie nie ustępuje pierwszemu (porównanie doświadczeń moich i znajomych z 1-go), kadra też porównywalna i pierwsze i drugie mają perełki (sarkastycznie i dosłownie). A teraz pora na nieużyte hasło promocyjne: Drugie tylko z nazwy :P .
niedziela, 29.07.2018 15:08
i co te przepisywane z brudnopisów na piękne zeszyty notatki i ich malowanki (pomaluj drwala) dały, NIC.
Ja 2018 piątek, 27.07.2018 16:29
Zdecydowanie ,, zachód,,,
TOJA piątek, 27.07.2018 18:11
Tylko nie wracaj.Lepiej być popychadłem na zachodzie niż pracować u siebie w kraju.Powodzenia.
obiektywna środa, 01.08.2018 16:56
Tylko nie zapominaj, ze wszystkie te zmywakowe popychadla, wciaz przesylaja do kraju prawie 4mld zl kwartalnie, zebys ty z podniesionym czolem mogl pracowac u siebie i z duma pobieral 300zl zasilku na zeszyty dla swojego dzieciaka. Juz 2,5mln nieudacznikow przenioslo swoj ‘osrodek interesow zyciowych’ za granice naszego pieknego kraju, a ty nadal sie ludzisz, ze ci sie przez to polepszy?
Mir 1122 piątek, 27.07.2018 18:31
Miłego klepania biedy za minimalną w kraju ( no może ciut więcej),bez perspektyw na własne ,,m,,
piątek, 27.07.2018 22:58
Nieudacznicy na zachód.
piątek, 27.07.2018 20:58
Można sobie poradzić w Polsce, nawet bez znajomości. Trzeba tylko łbem ruszyć i być cierpliwym. Można pracować w Amazonie, ale przy tym szukać lepszej roboty. Śmieją się z budowlanki, ale jak ktoś ma leb i nie ma dwóch lewych rąk to i kilka tysięcy zarobi.
sobota, 28.07.2018 08:34
Wybierają kierunek - Zachód, ewentualnie Wyspy.
środa, 01.08.2018 13:25
Tak.Albo wycieranie du...y,albo Gary brytyjskie.Potem wraca za Rok i już zapomniał języka Polskiego.....Ot nowobogacki w powiecie.
Prymus środa, 01.08.2018 13:20
Tylko ZSZ bądź Technikum.Zawod w rekach!Nigdy żadne studia!I tak niestety Albo na strefę Pod Wrocław,albo germany i te inne gary na wyspach.
xyaaz poniedziałek, 30.07.2018 15:44
W Ekonomie tylko kierunek Logistyka ma jakieś perspektywy i dla uczniów tego kierunku robi się tam najwięcej! Szkoła okej, ale warto przemyśleć, co się wybiera, bo 4 lata chodzenia tam z przymusem nie jest fajne!
Janek poniedziałek, 30.07.2018 19:27
Dziwię się że ludzie wybierają ten nudny kierunek
poniedziałek, 30.07.2018 22:01
Taki owczy pęd
jerzy sobota, 28.07.2018 12:34
Tylko szkoły zawodowe dają prace, Te licea to zawracanie głowy. Rynek pracy jest dla dobrych mechaników, budowlańców, fryzjerów i ewentualnie dla informatyków. W takich zawodach za granica jesteś pan - tylko język trzeba opanować to można na kursach.
sobota, 28.07.2018 18:16
Oczywiście! zwłaszcza jak posłucham mojego mechanika, który po 20 latach pracy narzeka na dolegliwości kręgosłupa, kolan i żeby "mieć" pracuje po 12-14 godzin dziennie....
Jeszcze się ta młodzież napracuje w życiu, istotne jest, żeby robić to co się lubi, co nam daje satysfakcję, zwłaszcza, że dużo dłużej pracujemy.
niedziela, 29.07.2018 10:51
Tylko co absolwent gimnazjum może wiedzieć o tym co lubi robić? Nigdzie nie pracował, nic nie wie o rynku pracy, nie wie które zawody są łatwiejsze, które lepiej płatne, więc czym się kieruje poza tym, że koledzy zapisali się do LO, zawodówka to wstyd, a po maturze świat padnie do kolan i bedzie kosić miliony?
Ja jakbym miał dziś wybierać matura czy zawodówka to bym wybrał zawodówkę, bo wiem gdzie chciałbym pracować, ale skąd wziąć tą wiedzę zaraz po gimnazjum? Dlaczego zawodów z zawodówek nie da się wyuczyć po skończeniu liceum, kiedy człowiek trochę więcej się orientuje w rynku?
niedziela, 29.07.2018 22:11
100% racji.
poniedziałek, 30.07.2018 08:31
Poniekąd masz rację, aczkolwiek :
Po pierwsze, każdy od najmłodszych lat wykazuje jakieś predyspozycje w danym kierunku. Dlatego obserwacja rodziców, nauczycieli pozwala te predyspozycje rozwijać, czy to w stronę matematyki czy języków, itd.
Po drugie, w PPP można wykonać dziecku test kompetencji zawodowych.
Po trzecie, dzieci w klasie trzeciej miały przedmiot: doradztwo zawodowe, który pozwalał poznać im zawody od strony praktycznej.
Dlatego też, jeśli na tym etapie dziecko nie jest pewne co chciałoby robić, a tak najczęściej jest (jednak to nie reguła) powinno iść do liceum, z założeniem, że kolejnym krokiem będą studia. Jednak nie wszyscy potrzebują tych czterech lat, choćby na zastanowienie się, co dalej. Część dzieci faktycznie woli od razu się ukierunkować, zarabiać, jest mniej zdolna, albo sytuacja je zmusza do tego, by wybrać zawodówkę, co nie oznacza, że są gorsze.
Jeśli chodzi o wpisy typu " po zawodówce z językiem znajdziesz pracę na zachodzie"... szkoła polska kształci dzieci nie po to, by pracowały na zachodzie, ale żeby swoje zdolności wykorzystywały na rynku pracy w Polsce:)
Julek poniedziałek, 30.07.2018 19:32
Zdziwilibyście się jak mniej zdolna młodzież przychodzi do zawodów moja koleżanka poszła na fryzjerkę ze średnia 5,6 kwestia tego co kto chce robic w życiu
Pinia niedziela, 29.07.2018 08:53
Kiedyś wybrałam liceum i bardzo tego żałuję stracony czas,obecnie przekwalifikowałam się i pracuję w konkretnym zawodzie ale kosztowało mnie to bardzo dużo wysiłku i pieniędzy,ale teraz mam satysfakcję i zarabiam na siebie,ludzie nie kierujcie się tym co ktoś robi, róbcie to co da wam w przyszłości kasę i zadowolenie,Nie marnujcie czasu na jakieś śmieszne kierunki lub licea po których niekoniecznie chcecie iść na studia
niedziela, 29.07.2018 09:51
Zapewne masz rację ze swego punktu widzenia i doświadczenia ale miałaś możliwiść wyboru. Nie powiodło Ci się w zawodzie wyuczonym po maturze więc się przekwalifikowałaś. Po szkole zawodowej już jest trudniej. Znam ludzi po studiach, pracujących na budowach. Oczywiście chwilowo. Szukają pracy w swojej profesji. Ale mają wybór. Po szkole zawodowej wyboru nie ma.
niedziela, 29.07.2018 10:45
Nie masz racji. Po zawodówce jest taki sam wybór jak po LO a nawet trochę większy, bo po LO można dostać jedynie pracę dla niewykwalifikowanych pracowników w na linkach, a po zawodówce też + praca w zawodzie wyuczonym do której po samym LO dostępu nie ma.
Po zawodówce można zrobić LO uzupełniające i mieć konkretny zawód i średnie wykształcenie. Ale jeśli najpierw się pójdzie do LO, to droga do zawodówki jest już dla absolwenta LO zamknięta i tych zawodów ze SZ nigdzie się nie wyuczy.
Niestety, ale absolwenci gimnazjum mają zerowe pojęcie o rynku pracy, bo niby skąd mają wiedzieć jaki zawód przyjdzie im wykonywać i który jest bardziej opłacalny. A zawodówka jest często w podstawówkach i gimnazjach określana jako obciach, bo "jak nie będziesz się uczyć to pójdziesz do zawodówki czy OHPu i bedziesz rowy kopał". Niestety tym się młodzież kieruje i idzie na łatwiznę i tam gdzie zapisali się koledzy. A później przychodzi konsternacja, że po LO czy nawet technikum dostajemy tą samą pracę, co człowiek z pośredniaka bez średniego wykształcenia, a jacyś "śmieszni" spawacze, mechanicy zarabiają od nas kilka razy więcej z zawodowym wykształceniem.
niedziela, 29.07.2018 12:30
Człowiek bez wykształcenia to doskonały materiał do manipulacji.
Pinia poniedziałek, 30.07.2018 19:19
Zgadza się, w życiu codziennym okazuje się że bardzo często korzystamy z usług fachowców po szkole zawodowej mówię tutaj o fryzjerach hydraulikach kucharzach sprzedawcach itp.wiemy ile płacimy za ich usługi ktoś po zawodów ma zawód o ktoś po lo nie posiada to nic nie umie nie ma żadnej praktyki
Stanisław matura 1980 sobota, 28.07.2018 11:49
Tylko 34 uczniów wybrało LO Bielawa, słaby wynik, LO w Dzierżoniowie kilka razy tyle. Ubolewam, bo to moja szkoła. Przecież tyle tam zrobiono, remonty, nowoczesne pracownie, kompleks sportowy, a tak niewielu chętnych i to w roku pięknego jubileuszu.
maja poniedziałek, 30.07.2018 00:16
Po tym "slabiutkim liceum" i studiach, pracuje jako nauczyciel po drugiej stronie oceanu.
niedziela, 29.07.2018 06:59
Bo to słabiutkie liceum jest.
Xd niedziela, 29.07.2018 10:46
Ty jesteś słabiutko pewnie po podstawowym zaocznym
S niedziela, 29.07.2018 12:39
Tak zepsutej atmosfery jak w 1lo nigdzie nie ma, ale ,,kto w pierwszym ten lepszy" ;)
Dorka niedziela, 29.07.2018 12:54
Dlaczego tak piszesz?, ja jestem bardzo zadowolona z profilu humanistycznego :)
niedziela, 29.07.2018 13:23
Ja też. Pozdrawiam klasę 3a
piątek, 27.07.2018 20:09
Skończyłem tylko zawodowke w ddz jako ślusarz i nie narzekam zarabiam 5000tysi i jest git
Ortograf sobota, 28.07.2018 01:09
5 tysięcy tysięcy?
Noo, 6 zer, ładnie.
sobota, 28.07.2018 18:08
ta, jasne:) ciekawe jak długo będziesz fizycznie sprawny? powodzenia
sobota, 28.07.2018 05:31
wybór szkoły jest tak świadomy jak wybory parlamentarne. naprawde zastanawia się 1/10 reszta wybiera tak jak i ktoś podpowiedział
piątek, 27.07.2018 22:05
żerom słabiutko
autor piątek, 27.07.2018 18:08
Po kończonych studiach ,trzeba mieć znajomości ,aby dostać się do pracy.Kobiety załatwiają to tyłkiem .Takie czasy.
tak tak piątek, 27.07.2018 18:27
..nio niestety taka to smutna prawda jest