Potrącenie pieszej w Dzierżoniowie. W akcji LPR! [WIDEO]

środa, 27.12.2017 11:10 114722 76

27 grudnia przed godz. 11.00 w Dzierżoniowie na ulicy Piastowskiej (w okolicy Ronda Polskiego Państwa Podziemnego - skrzyżowanie z ul. Złotą) doszło do potrącenia 80-letniej kobiety.

Na miejscu były służby ratunkowe, jednak konieczne okazało się wezwanie do poszkodowanej Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. W czasie lądowania i startu helikoptera (przy budynku nr 5 na os. Złotym) oraz w trakcie trwania czynności policyjnych wystąpiły utrudnienia w ruchu. 

Przeczytaj komentarze (76)

Komentarze (76)

Werka sobota, 30.12.2017 19:12
Ta kobieta zmarła dzisiaj rano
Zen poniedziałek, 01.01.2018 20:58
A skąd ty masz takie informacje???
ktoś środa, 27.12.2017 16:20
czy ktoś zna tą panią i jak ona się czuje???
Werka poniedziałek, 01.01.2018 01:01
Zmarła niestety
xm środa, 27.12.2017 15:32
Prawda jest taka że w Dzierżoniowie na pasach kierowcy nie przepuszczaja pieszych i trzeba łaskawie czekać aż któryś zatrzyma się i pozwoli przejść a prędkośc często mają nadmierną....
kierowca środa, 27.12.2017 21:39
prawda jest taka, ze pieszy ma pierwszeństwo tylko jak jest na pasach. prawda jest taka, ze niebezpieczne i niedozwolone jest zatrzymywanie sie przed pasami jak piesi po nich nie chodzą tylko przed nimi stoja. takie zatrzymanie i prowokowanie by pieszy wszedl pod nadjezdzajace auto z naprzeciwka jest nie zgodne z przepisami.
Kasia czwartek, 28.12.2017 19:24
Zgadzam się:) tylko kto to wie?Nie wolno wymuszać na pieszym,aby przechodził.Ale pieszy musi zasygnalizować rozglądanie się ,że chce bezpiecznie przejść przez jezdnię.Ja przechodzę jak auta z obu stron się zatrzymują.A i tak zachowuję czujnośc.TU O ŻYCIE CHODZI PRZECIEŻ .
czwartek, 28.12.2017 09:50
Kampanie "info" w TV robią swoje. Większość spoleczenstwa jest przekonana, iż pieszy ma bezwzgledne pierszenstwo przed , na przejsciu dla pieszych, a nawet za
środa, 27.12.2017 15:34
Prawda jest taka, że w Dzierżoniowie prawa fizyki działają tak samo jak gdzie indziej, tylko wciąż jest wielu takich którzy nie dowierzają i chcą sprawdzić to na sobie.
środa, 27.12.2017 15:38
Jak jest nadmierna prędkośc to prawa fizyki nie pomogą .....
pieszyczanka czwartek, 28.12.2017 19:29
Prawa fizyki nie pomagają..proponuję wrócić do szkoły.
Kasia czwartek, 28.12.2017 19:15
Za każdym razem kiedy podchodzę do krawędzi chodnika i chcę przejść po pasach na drugą stronę jezdni....zawsze kierowcy się zatrzymują.Nie wchodzę bez namysłu na jezdnię.Swoim zachowaniem daję kierowcy jasny znak,że chcę przejść rozglądam się.Nie wymuszam ostrego hamowania ani zatrzymania.Czekam i zawsze któryś z kierowców zatrzymuje auto i bezpiecznie przechodzę.Uważnie patrzę na obie strony jezdni czy mimo wszystko,któryś z kierowców może mnie nie widzieć lub jechać zbyt szybko.TO JA DBAM O SWOJE ŻYCIE NIE PATRZĄC CO MÓWIĄ PRZEPISY.Postępuję tak,też dla tego,że jestem kierowcą.
czwartek, 28.12.2017 00:10
Co za aberacje. W Ddz, jak i w Biedawie *kierowcy* zwalniają w momencie gdy się tylko obudzisz, biorąc najazd do skrętu w lewo tak, że nie ma opcji ich minąć nawet na 6 pasmóswce.. Zwłaszcza ci jadący małym, sprytnym, co to wszędzie zaparkuje. Najazdu wyuczył monsz Adrzej.
Kierowca bombowalca środa, 27.12.2017 13:52
Na czym wy dumacie.Klasyczny przypadek wtargnięcia na jezdnie.To że pieszy ma pierwszeństwo na przejściu,nie oznacza że może pod jadący pojazd wchodzić.Kierowcy życze wszystkiego dobrego w Nowym aRoku a babci zdrówka i operacji oczu aby następnym razem skumała że już nastolatką nie jest i nie uskoczy przed autem jak sarenka.
czwartek, 28.12.2017 13:58
Nie sadze ze 80 letnia kobieta “wtargnela na jezdnie“. Kierowca jest w obowiazku zwolnic/zatrzymac sie przed przejciem dla pieszych, gdyby to zrobil nie doszlo by do wypadku!
Bliblek czwartek, 28.12.2017 14:03
Nie pisz bzdur jak nie kumasz przepisów!Nie masz prawa się zatrzymać i zachęcać pieszego do wkroczenia na jezdnie! Za takie zachowanie w kodeksie wykroczeń jest paragraf umożliwiający nałożenie kary na kierowce.
czwartek, 28.12.2017 10:11
to że przedmówcy o bardzo wyszukanym nicku udało coś napisać nie oznacza że ma mózg. Odpowiem mu na powyższy tekst: aga gugu aga gugu ;-)
Mieszkaniec środa, 27.12.2017 19:51
Co to za debil nadaje nazwy rond?
czwartek, 28.12.2017 11:28
Debil to Ciebie zrobił i to w dodatku ruski podczas marszu na Berlin.
Grudzień czwartek, 28.12.2017 10:08
GRUDNIA
xdddd czwartek, 28.12.2017 03:58
a wiecie co ja wam powiem w Polsce jest tak , że trzeba te pierwszeństwo wymuszac nie zatrzyma sie nawet jak widzi to są Polskie realia xd
kierowca czwartek, 28.12.2017 05:09
no właśnie babcia chciala wymusić i LPR w akcji. nie wolno wchodzić na pasy jak zbliza się pojazd. Pieszy ma pierwszeństwo jak jest na pasach i wtedy auto musi ustąpić. Nie ma takiego czegoś jak wymuszenie pierwszenstwa wejscia na pasy. Jest to zawsze wtargniecie pod jadacy pojazd!!!
czwartek, 28.12.2017 11:25
Jakbyś kierowco od siedmiu boleści popatrzył na zdjęcia to byś zauważył, że po śladach hamowania i po miejscu uderzenia widać, że babcia była już na pasach. Ślady hamowania zaczynają się przed samym przejściem, a miejsce uderzenia znajduje się na środku pojazdu. Chyba nie sądzisz, że 80-letnia staruszka zdążyła by pokonać niepostrzeżenie połowę pasa? Wg mnie facet się zagapił lub operował na komórce.
Kierowca czwartek, 28.12.2017 12:38
Widac slady hamowania jakiegos szerokiego pojazdu, nie sa to ślady clio. Odnosnie tego wypadku uwazam, ze ani kierowca ani piesza nie zachowali szczegolnej ostroznosci na tym przejsciu. Kierowca poprostu nie zwolnil widzac osobe kolo przejscia i zaczal hamowac dopiero po udezeniu ale nie koniecznie wymusil pierwszenstwo na pieszej poniewaz nie wiadomo czy weszla na srodek przejscia, jej ktrorys z krancow lub szła przejazdem dla rowerow. W ogole to przejscie od wysepki do kraweznika jest na tyle krótkie, ze piesza powinna ocenic czy zdazy swobodnie przejsc. Fakt jezeli babcia ma 80 lat i idzie srodkiem przejscia z predkoscia zolwia i doszla do polowy pasa ruchu to kierowca jest 100 winny. Ale jak babcia poruszala sie sprawnie jak przecietny pieszy to sytuacja nie jest juz taka jednoznaczna.
pieszy czwartek, 28.12.2017 10:03
Ty 'kierowca' co ty za brednie piszesz. Sam napisałeś że pieszy ma pierwszeństwo jak jest na pasach. Jeśli ta kobieta została potrącona na pasach to kierowcy z urzędu powinno się zabrać prawo jazdy przynajmniej na rok. Tym się różnimy od zwierząt że mamy dar przewidywania. Jak kierowca go nie ma to jest ćwok, cham i prostak
Kierowca czwartek, 28.12.2017 11:10
Nie wolno wchodzic na pasy bezposrednio pod jadacy pojazd. W tym miejscu zebra jest dosc krotka i piesza raczej wpadla prosto pod auto z wysepki lub kraweznika. Piesza stojac na wysepce lub krawezniku nie jest na pasach i nie moze liczycna to ze kierowca nagle zdazy ostro wychamowac jak ta wejdzie na pasy. Pieszy ma pierwszenstwo jak jest na pasach i dojezdza w oddali do nich pojazd a nie kto pierwszy ten lepszy jak moglo byc w tej sytuacji.
Kierowca środa, 27.12.2017 14:59
Kolejna " świeta krowa ",szkoda tylko samochodu . Normalne w Dzierżoniowie i Bielawie ludzie nie patrzą na to ze jezdnia nie jest dla pojazdow a nie dla nich . Powinni karać za takie cos .Kolejna sprawa autobusy wyjeżdzający z zatoczki to juz całkowite chamstwo i naginanie przepisów , a wystarczy pojechac do Świdnicy czy Wrocławia i juz w zupełności jest co innego
środa, 27.12.2017 16:12
To się wyprowadź i nie wyzywaj starszych ludzi.
Observer środa, 27.12.2017 16:16
"szkoda tylko samochodu" - piszesz to serio? Powiedzialbys to tej kobiecie (oby przezyla i wrocila do zdrowia!) lub jej bliskim? Zycze Ci duzo zdrowia i lagodniejszego spojrzenia na swiat i bliznich w 2018...
środa, 27.12.2017 18:02
W tym wieku po tam kim zderzeniu ma na 90% połamaną miednicę i paraliż nóg. Do zdrowia niestety ale nie wróci i będzie miała szczęście jeśli przeżyje kilka dni w naszych szpitalach.
środa, 27.12.2017 21:18
uwierz że mojego na Ciebie nie bedzie mi szkoda jak czytam takie bzdury... a dwa: autobusy mają pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu - im szybciej zrozumiesz tym szybciej Twoje życie na jezdni stanie się łatwiejsze... jeśli jednak masz problem z dostrzeganiem, że autobus włącza się do ruchu to kup najpierw okulary albo po prostu nie wsiadaj za kółko oszczędzisz sobie kiedyś rozwalonego auta z własnej winy... lub po prostu podbitego oka ;)
B środa, 27.12.2017 22:21
Święta krowa to ty, licz się że słowami szmaciarzu
Się Panie Częstują środa, 27.12.2017 23:47
Dobrze gadasz Kierowco. Nic dodać. Partacze za kółkiem wyhodowali święte krowy na pasach. Winne szkoły jazdy i policja niekarająca jednych i drugich..
,dcnkx.jv środa, 27.12.2017 14:25
nie znasz przepisów! nie wszedł w zycie jeszcze przepis który nakazywałby kierowcy zatrzymanie się przy przejściu dla pieszych! pieszy musi zachować szczegolna ostroznosci rpzy przejściu bo keirowca nie musi się zatrzymać! chyba z jest na wysepce to wtedy ale nie przed przejściem!
Osoba, która ZDAŁA egzamin na Pr środa, 27.12.2017 16:43
Przypomnę tylko, Szanownemu Kierowcy, że pieszy ma pierwszeństwo!!!
środa, 27.12.2017 16:48
Zgadza się. Pieszy ma pierwszeństwo i właśnie dzięki temu czesto wkraczają na przejście bez obejrzenia sie czy cos nie nadjezdza bo w końcu mam pierwszeństwo Przecież
kierowca środa, 27.12.2017 21:20
pieszy ma pierwszeństwo tylko jak jest na pasach. kierowca i pieszy musi zachowac szczególną ostrożność. pieszy nie moze wejsc na pasy bezpisrednio pod jadacy pojazd.
środa, 27.12.2017 16:48
Na cmentarzu jest taka alejka ci co mieli pierwszeństwo i ci co byli na pasach
osoba która tez zdala egzamin na środa, 27.12.2017 20:53
Ma pierwszeństwo pod warunkiem że nic nie jedzie!!!!jeżeli auto jedzie 50km/h a siepieszy nagle wtargnie na pasy kierowca nie ma szans sie zatrzymać,pieszy ma stać przed pasami sygnalizujac przez to ze chce przejść a kierowca powinien sie zatrzymać a nie ze pieszy idzie chodnikiem i nawet nie popatrzy czy cos jedzie i nie oceni skali zagrożenia dla siebie!!!!
kierowca środa, 27.12.2017 21:13
wysepka rozdziela przejscie dla pieszych. kierowca nie powinien się zatrzymywać jak widzi pieszego przed pasami lub na wysepce. Niebezpieczne i nie dozwolone sa sytuacje gdy kierowca zatrzymuje się przed przejściem jak pieszego nie ma na pasach. Jest to prowokowanie pieszego by wszedl na pasy mimo tego ze po przeciwnym pasie jada pojazdy.
Obudzcie sie! środa, 27.12.2017 13:14
Apel Do Pieszych: Nie możecie chodzic jak swiete krowy czy wy nadal nie rozumiecie ze przy zderzeniu z autem macie male szanse na przezycie? chodzicie ze słuchawkami na łbach i nawet nie słyszycie auta jadącego! często sami jesteście sobie winni na glownej drodze kierowca ma prawo jechać 50 km/h i to pieszemy jest latwiej się zatrzymać niż kierowcy...
Pieszy środa, 27.12.2017 16:49
Pieszy ma pierwszeństwo i szansę na przeżycie, wystarczy umieć upadać...
środa, 27.12.2017 18:13
Apeluj też do kierowców.
Niektórym jak widzą pieszego na środku pasów, to szkoda nogi z gazu zdjąć bo to pieszy musi szybciej z drogi zejść. Niestety starsi nie mają tak szybkich ruchów i trzeba to brać pod uwagę, że są wolniejsi słabiej widzą i wolniej reagują. Ale są na pasach i obowiązkiem kierowcy jest zachować szczególną ostrożność jeśli ktoś znajduje się w pobliżu pasów.
Skoro babka nie została potrącona bokiem samochodu, tylko środkiem maski to znaczy że doszła dość daleko i nie wskoczyła kierowcy w ostatniej chwili. Kierowca musiał ją widzieć wcześniej, ale szkoda mu było zwolnić i puścić pieszego.
środa, 27.12.2017 18:36
Dobo dlaczego nie zablokujesz tych głupich komentarzy??? Krzywda dla rodziny a wy podniecacie sie barany!!!
Ona środa, 27.12.2017 20:18
Ta kobieta ma 80 lat bo o niej mowa więc nie wydaje mi się żeby miała słuchawki to po raz a po dwa to wy macie uważać na nas a nie cisnąć pedał w gaz żeby było szybciej bo wam się wiecznie śpieszy...
Bulwers środa, 27.12.2017 13:40
Po pierwsze dwie strony muszą uważać. Masz rację kierowcy jest ciężko się zatrzymać ale są ograniczenia więc z 50 km/h to jesteś w stanie zahamować przed pasami . Nie mozna obwiniac pieszych bo kierowca powinien ustapic pierwszeństwo pieszemu A w szczególności na pasach
kobieta, też kierowca środa, 27.12.2017 13:48
Święta racja, popieram, piesi uważają, że mają prawo pierwszeństwa, wchodzą na jezdnię z marszu nie patrząc czy coś nadjeżdża. Jeszcze gorsza jest młodzież w kapturach i z telefonem przy uchu. A potem wina kierowcy...
kacper środa, 27.12.2017 19:23
temu co szkoda samochodu dajcie rozum gnuj
MH środa, 27.12.2017 19:22
Też na tym filmiku widzicie swastykę wygniecioną na samym środku maski?
kowalski środa, 27.12.2017 19:01
apel do pieszych sygnalizujcie przez podniesienie reki,ze chcecie przejsc przez jezdnie
wstawaj i walcz środa, 27.12.2017 16:34
we wroclawiu na drogach to w ogole jest Bangladesz ograniczenie do 40 lub 60 a jada 110 i ogien a u nas jak cioty 30 na godz i blokują ulice stad tez korki...
środa, 27.12.2017 16:06
Chyba 50 nie jechał?
? środa, 27.12.2017 16:10
No chyba 55 leciał
Człowiek człowiekowi środa, 27.12.2017 15:43
Stoją ciekawskie krowy zdjęcia robią i kamerują ! Wstyd !!!
ZYX-PL. środa, 27.12.2017 15:41
Na każdym newralgicznym przejściu dla pieszych POWINNY być zamontowane światła na tzw. dotyk -- jak pieszy chce przejść wciska przycisk i czeka -- to zdrowa sytuacja dla pieszych i kierujących. Może na ten cel uda się Władzom D-wa pozyskać kasę z UE jeśli Miasta nie stać na poprawę bezpieczeństwa w Mieście ?!
środa, 27.12.2017 15:10
A czy ktoś pomyślał, że czas reakcji osoby 80-letniej jest jednak troszeczkę inny? Przejście dla pieszych? Dla wielu kierowców jest to dalej pojęcie science fiktion. Niestety. Czy według was - kierowców osoby starsze mają siedzieć w domu? Czy wy nie macie rodziców w podeszłym wieku?
środa, 27.12.2017 15:36
Czas reakcji jest inny i dlatego jak się zatrzymam to cierpliwie czekam aż babina zaskoczy i powoli przeczłapie, nie poganiam. Ale niektóre są tak bystre, że potrafią wskoczyć przed maskę jak sarenka.
emerytka środa, 27.12.2017 16:00
Zgadza się. Najgorsi są niezdecydowani. A plagą są starsze osoby na rowerach. Mam pytanie. Czy w przepisach nie ma już wymogu, żeby schodzić z roweru przechodząc na drugą stronę?(już nie jeżdżę, to się nie orientuję)
Rowerzysta środa, 27.12.2017 16:41
Na przejściu ma zejść, ale na przejeździe takim jak jest np. na rondzie przy Złotym - Może jechać, nie zsiadać i niezatrzymywać się! Niedoinformowani kierowcy próbują nieraz przejechać rowerzystę na takim przejeździe...
środa, 27.12.2017 14:52
PIS k o PO on był są ślady hamowania
lut środa, 27.12.2017 12:48
Bo przejście podziemne to dla Dzierżoniowa rozwiązanie na poziomie kosmicznym i jego udostępnienie przekracza zdolności administracji 21 wieku.
środa, 27.12.2017 12:52
wystarczyłby strażnik miejski, który wlepiałby mandaty babciom i dziadkom, którzy wychodzą wprost pod koła samochodów.
środa, 27.12.2017 21:21
przyszło Ci kiedyś do głowy, że skoro wychodzi to może wychodzi bo nie widzi lub po prostu nie zaskoczył, że jedzie auto, a nie po to żeby zrobić Ci na złość ? W tym wieku duża część starszych osób jest chora lub niedomagająca w pewien sposób
środa, 27.12.2017 12:55
Gdyby strażnik miejski wypisał mandat biednym niewinnym dziadkom za przejscie w niewłaściwym miejscu to zostałby publicznie zlinczowyany ;) taki mamy kraj...
środa, 27.12.2017 12:09
Przy 40 km/h jest czas na reakcję, nawet przy ewentualnym wtargnięciu przez pieszego na ulicę, a w razie potrącenia skutki są o wiele mniejsze. Tylko kto wytłumaczy to naszym "najlepszym na świecie" kierowcom...
Obserwator środa, 27.12.2017 12:50
W wielu przypadkach takie zdarzenia to wina PIESZYCH którym wydaje się że na pasach maja bezwzględne pierwszeństwo i wchodzą prosto pod koła! A przecież to piesi wchodzą na jedznie, która przeznaczona jest do poruszania sie autem a nie odwrotnie!
środa, 27.12.2017 13:06
I głupi przepis ze piesi mają pierwszeństwo trzeba by zmienić
środa, 27.12.2017 12:18
Idąc tym tokiem myślenia - skoro kierowca jechał szybko, to dlaczego kobieta wtargnęła na pasy? Zawsze przy takim zdarzeniu winni są kierowcy, a moi zdaniem trzeba zacząć uświadamiać pieszych, że pasy nie dodają +10 do bezpieczeństwa
środa, 27.12.2017 12:41
WINA TUSKA
środa, 27.12.2017 12:18
Jechałam tamtędy kilkanaście minut później i małżeństwo w podobnym wieku do poszkodowanej centralnie między przejściami dla pieszych uskuteczniało "szybkie"przejście
- pozdrawiam i szczęśliwego powrotu do domu życzę
ttyn środa, 27.12.2017 11:43
EEEnooo Doba tym razem była pierwsza zanim wydarzył się wypadek Brawo!!!
środa, 27.12.2017 12:06
Doba dostaje cynk od służb, albo prowadzi nielegalny nasłuch radiowy tych służb. Innego wytłumaczenia nie ma.
środa, 27.12.2017 11:55
To z przejścia ją sprzątnął czy szła kobieta na skróty?
środa, 27.12.2017 12:04
Zobacz gdzie się zaczynają ślady hamowania i sam sobie odpowiedz na to pytanie. Z resztą nie sądzę, żeby 80-letnia staruszka przechodziła na skróty po trawie i krawężnikach.
j22 środa, 27.12.2017 12:48
To ślady hamowania innego auta - ciężarowy, patrząc na szerokość śladów, a clio stoi akurat na prawym śladzie, co wcale nie znaczy, że kogoś bronię.
środa, 27.12.2017 13:01
To mało jeszcze widziałeś :) Nie winię tutaj nikogo, ale wystarczy stanąć pod pierwszym lepszym kościołem i zobaczysz jak babcie lecą na przełaj na mszę. A skoro uderzył w nią na przejściu to musi być dobrze połamana skoro zatrzymał się tak daleko.