Nauczyciele dzierżoniowskich gimnazjów dołączają do strajku

czwartek, 30.3.2017 12:15 43311 60

Ogólnopolski strajk organizowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego związany jest z reformą edukacji. W piątek 31 marca biorą w nim również udział nauczyciele Gimnazjum nr 1 i Zespołu Gimnazjów nr 3. Co to oznacza dla uczniów i o co chcą walczyć nauczyciele? 

Tego dnia w obydwu szkołach nie będzie lekcji, jednak każdy uczeń będzie miał zapewnioną opiekę. Powody strajku wyjaśnia w liście otwartym prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomir Broniarz.

Treść listu publikujemy poniżej.

List prezesa ZNP do pracowników oświaty

31 marca przychodzimy do szkoły, ale nie pracujemy. Strajkujemy, bo zależy nam na edukacji i przyszłości naszego zawodu! Koleżanki, Koledzy!

Stoimy przed ogromnym wyzwaniem zawodowym i obywatelskim: ostatniego dnia marca odbędzie się w całej Polsce strajk pracowników oświaty. Zawsze z uznaniem patrzyliśmy na inne grupy zawodowe, protestujące w tej formie: górników, pielęgniarki, lekarzy. Walczmy teraz o nasze prawa, bo nikt inny za nas tego nie zrobi!

Od kilku lat polska szkoła jest nieustannie reformowana i marzeniem każdego z nas jest rok spokojnej pracy. Niestety, reforma edukacji minister Anny Zalewskiej funduje wszystkim – uczniom i rodzicom, nauczycielom, pracownikom szkolnej administracji i obsługi, dyrektorom i organom prowadzącym - pięcioletni chaos, skutkujący pogorszeniem warunków nauki i pracy.

Teraz, kiedy wyczerpały się wszystkie inne możliwości, sięgamy po ostatni element sporu zbiorowego: strajk pracowników oświaty. Stawką tego sporu jest nasza przyszłość. 
Walczymy o:

- miejsca pracy! W ciągu pięciu lat reforma edukacji może spowodować zwolnienia, dlatego żądamy niedokonywania wypowiedzeń stosunków pracy do 2022 roku;

- podwyższenie statusu zawodowego! Domagamy się wzrostu wynagrodzenia, bo od pięciu lat nie było podwyżek w oświacie. Sytuacja może się jeszcze pogorszyć, ponieważ ministerstwo edukacji proponuje likwidację tzw. średnich wynagrodzeń i niektórych dodatków. Być może czeka nas obniżka płac;

- utrzymanie warunków pracy i płacy! W wyniku reformy każdy może stracić zatrudnienie na obecnych zasadach, dlatego żądamy niedokonywania - na niekorzyść - zmian warunków pracy do 2022 roku. 

Nasze działania podjęte w ramach sporu zbiorowego są legalne i zgodne z prawem!

Wiem, że dla nauczycieli, wychowawców i pracowników oświaty decyzja o strajku nie jest łatwa, ale dziś są z nami rodzice, którzy również protestują przeciwko złym zmianom w edukacji. Wspierają nas samorządowcy, którzy z przerażeniem patrzą na koszty finansowe i społeczne reformy Anny Zalewskiej. Bądźmy solidarni 31 marca 2017 roku. Bądźmy tego dnia razem!

31 marca przychodzimy do szkoły, ale nie pracujemy. Strajkujemy, bo zależy nam na edukacji i przyszłości naszego zawodu! Czas na strajk pracowników oświaty!

Sławomir Broniarz /-/
Prezes ZNP

źródło: dzierzoniow.pl

Przeczytaj komentarze (60)

Komentarze (60)

Aga niedziela, 02.04.2017 21:04
Gimnazjum to totalna porażka,wylęgarnia rozwydrzonych gówniarzy.Najwięcej aktów przemocy zdarza się właśnie w gimbazie ..Wrażliwiec i słabeusz nie ma tam szans.Jest poniewierany i szykanowany a nauczyciele udają że nic nie widzą Bardzo dobrze że je likwidują,Jako matka jestem Za.
sobota, 01.04.2017 21:18
W sobotę to wypoczywają zamiast strajkować
piątek, 31.03.2017 11:56
Związek Nauczycielstwa Polskiego (ZNP) na dziś zaplanował ogólnopolski strajk nauczycieli. Powodem protestu jest zapowiadana przez rząd reforma szkolnictwa, która - zdaniem prezesa ZNP Sławomira Broniarza - może doprowadzić do likwidacji części szkół, a w konsekwencji spowoduje zwolnienia wśród nauczycieli. W kontekście powyższego warto zauważyć, że w latach 2008-2014 zlikwidowano łącznie aż 1146 szkół. Tak po prostu. Bez żadnego związku z jakąkolwiek reformą. Wówczas jednak ZNP nie strajkował. Dlaczego?
autorytety sobota, 01.04.2017 18:31
ZNP to taka przybudówka PZPR, po smierci Stalina płakali.
Autorytetami ich są takie osoby jak Staniszkis, o której duzo już wiemy z IPN
"Nie można podważać dorobku naukowego pani prof. Jadwigi Staniszkis, ani jej imponującej kariery. Zniewalają. Do niedawna była zwolenniczką PiS-u i Jarosława Kaczyńskiego, a o rządzie PO mówiła, że był najgorszym i najmniej kompetentnym rządem w historii Polski…I że PO jest partią quasi-skomunizowaną, a nie liberalną. Były to wnioski oparte na obserwacjach z okresu kilku lat, więc rzetelne. Natomiast wolta pani profesor po zaledwie KILKU TYGODNIACH debiutu rządu PiS-u, który tak naprawdę jeszcze wcale nie rządzi, bo spotyka się z gwałtowną furią opozycji i złośliwą obstrukcją ze strony Trybunału Konstytucyjnego, jest niepoważna, bezpodstawna.

Oto Staniszkis nagle zmienia front i broni Platformy, tej najgorszej formacji w dziejach naszego kraju! Czy nagle wyparowała inteligencja pani profesor ? Nie widzi, że PO ewidentnie wybrała sobie Trybunał jako narzędzie sabotowania prac Sejmu i rządu PiS-u, a zatem działa destrukcyjnie wobec całego społeczeństwa, bo tym samym chce torpedować misję rządu, który dla dobra narodu przygotował program reform.

Staniszkis opowiada banialuki, że PiS pozbawia… godności sędziów Trybunału – jakby instrumenty sabotażu, a w ogóle byli partyjni i ubecy mieli jakąkolwiek godność! A do tego wybrani nielegalnie. Narzeka, że nie było… transmisji z obrad TK… Ale nie narzeka, że z zagranicznych podrózy Prezydenta Dudy TV dawała po 15 sekund… Wyraźnie nie lubi Prezydenta Dudy, nawet nie wypada przytaczać jej słów. Jej zdaniem Prezydent Duda jest też być może postacią… tragiczną!? Tak nagle, u progu kadencji ?? O, czy przypadkiem to Staniszkis nie jest postacią tragikomiczną ? Niektóre komentarze internautów posądzają ją nawet o demencję… Ktoś napisał, że ma chyba rozrzedzenie mózgu albo że wygłasza opinie za garść srebrników… Kto wie, ostatecznie na liście agentów pani Staniszkis figuruje pod numerem IPN BU 00191/413. Tak, dwa zera wskazują, że była tajnym współpracownikiem. A układ postkomuny (trzymający krzepko władzę) dobiera sobie autorytety z takiej półki, to prawie żelazna reguła.

Być może demencja kiełkuje, bo liczne sądy Staniszkis albo sobie przeczą, albo gubią się w mało klarownym żargonie naukawym. Oskarża PiS o przyzwolenie na demontaż…zasad (??), a to przecież PO demontowała przez osiem lat państwo i praworządność! Czy nagle olej wyciekł z głowy pani profesor ? Nie lubi koncepcji państwa solidarnego, ba – kiedyś spłodziła wielce krytyczną książkę o Solidarności… Majaczy o jakimś „zacieśnieniu koncepcji legalności”, podczas gdy tzw. III RP musi najpierw pokonać kult bezprawia odziedziczony z PRL-u! Wypowiedzi Staniszkis dla „Wprost” ( 28.XII.2015), a potem dla Moniki Olejnik są niegodne, a czasem trącą jakby aberracją może wywołaną narkotykiem ? A na pewno nieznajomością prawa, gdy próbuje bronić warchoła Rzeplińskiego i jego „konstytucyjnej” krucjaty! Prezes TK brnie w toń nielegalności, sam sobie godność odbiera.

Witkacy malował obrazy po zażyciu meskaliny, Staniszkis może połyka pigułki schettyny? Nowy to narkotyk dla autorytetów z listy agentów słusznie ujawnionej kiedyś przez Wildsteina, a do której zbyt rzadko zaglądamy!"
Jan czwartek, 30.03.2017 17:20
W LG duużo miejsc pracy.Was też przyjmą,dobra robota po 12 godz,plus 3 godz,dojazd i kasa leci.jak macie zle w szkole do do fabryki do koreanców i bedzie git.A takich nauczycieli co strajkują aby naszym dzieciom było lepiej nie chcemy ,nie chcemy nie chcemy .......................
gargamel piątek, 31.03.2017 14:15
Trzeba było się uczyć, a nie narzekać!
sobota, 01.04.2017 02:43
Chyba sie poplacze tyle zalu zes wylal!!!! Twoj wybor jak lubisz LG. Kazdy ma swoj zawod i ja sie Twego nie czepiam. Wez wiec jedz juz do pracy zamiast wypisywac te smieszne wypociny. Za duzo na wagarach skoro teraz zamiast za biirkiem to na tasmie siedzisz
nauczyciel czwartek, 30.03.2017 20:59
a my takich rodziców nie chcemy, chętnie pójdę do amazona.....Pozdrawiam
piątek, 31.03.2017 11:34
Gdyby im jeszcze o dzieci chodziło to może i bym ich poparł ale oni dzieci to mają głęboko w d...pie. O kasę im tylko chodzi i tyle.
sobota, 01.04.2017 02:39
Mylisz sie!!! Gdyby nie te dzieci juz dawno temu rozpoczelabym wlasa działalnosc tlumaczeniowa lub pracowala na wyjezdzie bo propozycji jest wiele jak sie jest po lingwistyce jednak dla wlasnie tych dzieci. Wez tez pod uwage ze dla przyjemnosci takich buców jak Ty nikt nie bedzie pracowal za fee. Kazdy dostaje pensje za swoja prace. Ale jak ktos sobie wybiera na budowie i sapie ze inny za biurkiem... no hmmm takie zycie
czwartek, 30.03.2017 12:25
Obciążyć kosztami nauczycieli.Dobrze mają.
bolo piątek, 31.03.2017 14:13
Ty nie masz dobrze! Jakie skończyłeś studia? Ile zarabiasz! Taki mądry jesteś! Przyjdź, popracuj , a potem wypowiadaj się.
Gall piątek, 31.03.2017 09:29
Brawo za odwagę, bo tej zdaje się brakło w Bielawie
;( piątek, 31.03.2017 13:26
to niestety prawda
piątek, 31.03.2017 15:38
mówią jaki przewodniczący taki strajk
piątek, 31.03.2017 11:54
Dziś nauczyciele prowadzą ogólnopolski strajk, bo krytycznie oceniają reformę edukacji przygotowywaną przez rząd. A NIK publikuje raport, w którym krytycznie ocenia system kształcenia nauczycieli.
Zdaniem NIK studenci kierunków nauczycielskich zdobywają za mało umiejętności dydaktycznych i wychowawczych
W skontrolowanych szkołach większość opiekunów młodych nauczycieli (80 proc.) nie miała przygotowania do pełnienia tej funkcji
Niskie wymogi pozwalają niemal wszystkim stażystom na automatyczny awans i zatrudnienie w szkole. NIK idzie nawet dalej: "Dostęp do kolejnych stopni awansu zawodowego nauczycieli został zautomatyzowany i obecnie odbywa się przy braku rzetelnej weryfikacji ich osiągnięć zawodowych"
W tej sytuacji NIK domaga się wprowadzenia nowego, zewnętrznego egzaminu na nauczyciela
aaa czwartek, 30.03.2017 13:16
To jest właśnie prawo rynku pracy -pozostaną lepsi.A po co było sobie życie ułatwiać i kazać dzieciakom przepisywać podręczniki do zeszytów a następnie ten materiał wykuć?!
Teraz niech pozostaną Ci co potrafią przekazać wiedzę.
piątek, 31.03.2017 11:31
Zostaną ci , którzy dostatecznie podliżą się władzy a ta nie lubi niepokornych. Z reguły te niepokorne jednostki mają większą wiedzę i kwalifikacje. Miernoty zawsze siedzą cicho , żeby się nie narazić i w takim duchu będą wychowywać młode pokolenie.
czwartek, 30.03.2017 21:31
No żebyś się nie zdziwił jak zostaną gorsi, to będzie chichot losu. Nie ty będziesz decydować kogo zwolnią, więc się nie ciesz.
piątek, 31.03.2017 11:11
http://niewygodne.info.pl/artykul8/03686
-Zamykali-szkoly-masowo-ale-ZNP-nie-stra
jkowal.htm
piątek, 31.03.2017 11:08
Byłem po 10:00 w Rynku. Dlaczego tyle dzieci kręci się po Rynku i okolicach? Gdzie ta opieka?
czwartek, 30.03.2017 22:17
Moją ciekawość budzi zainteresowanie strajkiem w Piławie Górnej -działaczki ZNP , co wy na to?A babcia Sygu , dlaczego nie strajkuje, czy nie zadziałały czary? Może zabrakło odwagi i znów inni nadstawią karku a posadka w związkach zostanie.Tylko nauczyciele zrzeszeni w ZNP czują się zagrożeni i wyrażają niezadowolenie z reformy, zaś Solidarnościowi nie obawiają się niczego?To ciekawe i zastanawiające....
czwartek, 30.03.2017 21:24
Zwolnić nierobów i do amazona to co nazywają nauczycielem .
Robotnik czwartek, 30.03.2017 12:46
Może ktoś przeliczy ilość godzin pracy do pensji .Ile to wyjdzie na godzinę
czwartek, 30.03.2017 20:32
Tez jestem za tym. Ale dolicz jeszcze darmowe godziny kółek konsultacji przygotowanie w domu sprawdzanie sprawdzianow kartkówek i prac oraz wywiadowki dni otwarte wycieczki i projekty. No to tyle. Moze wyjdzie ze 2 zl na godzine he tragedia. TRAGEDIA
czwartek, 30.03.2017 22:15
Dokładnie!!! Każdy tylko patrzy ile godzin nauczyciel jest w szkole. Ale to co musi robić w domu aby wywiązać się ze swoich obowiązków to już nikt tego nie widzi. Sprzątaczka wychodząc z pracy wie że w domu może zająć się swoimi sprawami. Nauczyciel wychodząc z pracy zastanawia się ile musi zrobić rzeczy potrzebnych do pracy.
piątek, 31.03.2017 08:40
To zmień zawód a nie narzekasz. Myślisz, że pracując w firmach prywatnych pracownicy nie zabierają pracy do domu? Nie zostają nadgodzin, nie przychodzą do pracy w soboty i niedziele? Zejdzie na ziemię ludzie. Wam chyba sufit na głowę spadł.
piątek, 31.03.2017 14:18
Jeżeli tak twierdzisz, to zadowolony jesteś ze swojej pensji. Wiem , ile w firmach prywatnych zarabiają.
satan czwartek, 30.03.2017 12:43
Poziom w szkołach gimnazjalnych jest tak niski jak woda w Piławce.
czwartek, 30.03.2017 16:31
Jaki glęboki wywód jakbys ukonczyl edukacje wlasnie na gimnazjum he he
Dzierzoniowianka czwartek, 30.03.2017 18:53
Idiota tak pisze o gimnazjum
os czwartek, 30.03.2017 20:04
Uwaga agresywne gimbo atakują małe trole
realista czwartek, 30.03.2017 18:42
"fot. flickr.com
ZA RZĄDÓW PO-PSL ZLIKWIDOWANO PONAD 1000 SZKÓŁ W POLSCE
16 listopada 2016 11:34/w Informacje, Polecamy, Polska
Radio Maryja
Kiedy rząd Prawa i Sprawiedliwości przystępuje do zapowiadanej w kampanii wyborczej reformy edukacji, lewicowo-liberalne media wytaczają kolejne działa przeciwko partii rządzącej. Nie mówią jednak o tym, że za rządów PO-PSL, w latach 2008-2014, zlikwidowanych zostało 1146 szkół, głównie z powodów finansowych, ale i niżu demograficznego. Zdaniem byłego wiceministra edukacji Mirosława Orzechowskiego, problem zwalniania nauczycieli jest dosyć wdzięcznym tematem do walki politycznej.

– Ci, którzy używają tego argumentu wiedzą, że to nie minister zwalnia nauczycieli, tylko – jeżeli już dochodzi do zwolnień – samorządy. To samorządy są organizatorami pracy szkół i to one decydują o przydzielaniu pieniędzy na poszczególne poziomy szkół i placówki. Trzeba pamiętać, że tzw. subwencja oświatowa, czyli ten pieniądz, który idzie z budżetu państwa do samorządów, najpierw staje się pieniądzem samorządowym, a dopiero później samorządy dysponują tymi pieniędzmi. I nie wszystkie pieniądze – bo są takie przypadki – idą na szkoły. To nie jest oczywiście regułą – podkreślił były wiceszef resortu edukacji.

Są również przypadki, szczególnie w mniejszych gminach, że te pieniądze nawet nie trafiają do szkół, bo tak naprawdę nie muszą – zaznaczył Mirosław Orzechowski.

– Liczba tych zlikwidowanych szkół oznacza tylko, że samorządy starały się jakoś rozprostować sobie drogi łącząc klasy, co jest bardzo niedobrą tendencją, ale ciągle aktualną. Samorządy starają się wszystko komasować w jedno miejsce, żeby ponosić jak najniższe koszty. Zarzut, że to robi minister jest fałszywy od początku do końca i ci, którzy go używają, wiedzą o tym. Ale oni to dalej robią, bo mówią w ten sposób: „jak dajecie na subwencje np. 40 mld zł to dawajcie 60 mld zł”. Ta studnia jest zawsze bez dna – wskazał.

Według polityka, rząd ma prawo ocenić sytuację, jaką zastaje. Rząd słucha opinii publicznej, a w opinii publicznej gimnazjum ma bardzo niedobrą ocenę.

– Rząd, mając odpowiedzialność za kształt całego szkolnictwa w Polsce, ma prawo podjąć decyzję o likwidacji gimnazjów. Istotą zmian w szkole – zmiany na lepsze oczywiście – nie jest tylko jej reorganizacja. To jest tylko narzędzie pomocnicze. Istotą przemiany jest poprawa i wzmocnienie nurtu pedagogicznego kształcenia, podwyższenia poziomu kształcenia, zaostrzenie dyscypliny i sprawienie, że będzie to przede wszystkim szkoła dla dzieci, a nie dla nauczycieli, bo nauczyciel w szkole pełni rolę służebną. To z tego punktu widzenia trzeba wychodzić, kiedy się rozpatruje sprawę jakiejkolwiek reformy w szkole – powiedział Mirosław Orzechowski."
Piotr czwartek, 30.03.2017 17:48
Pan Broniarz orędownik ośmioklasowych podstawówek nie przejawiał takiej aktywności za rządów SLD- PSL. Powiem więcej. Ani razu nie zaprotestował , choć w szkolnictwie w owym czasie kolkwialnie mówiąc było tak sobie.
Cóż więc motywuje naprawdę sygnatariuszy protestu. Dawni antykomuniści gotowi są popierać przywileje ubeków, komuniści typu pan B. kosztem kształcenia młodzieży,pragną dołożyć PIS-owi i popierać PO, w zamian utrzymując przywileje. Mówiąc językiem młodzieży „ nie ściemniajcie „ że chodzi wam o dobro szkolnictwa. Wiemy dokładnie, że ostatnia klasa gimnazjum to stracony czas, który trudno nadrobić w klasach licealnych czy technicznych.

Pozdrawiam
Piotr
Swetru czwartek, 30.03.2017 12:54
Kilka miesięcy wolnego w roku, pięć godzin dziennie w pracy, nie licząc przerw. Święta zaczynają tydzień przed a kończą tydzień po i jeszcze bezczelne chamy protestują. Co to za postulat, brak zwolnień do 2020 czy oni oszaleli?? Wprowadźmy taki zakaz, we wszystkich zakładach pracy!! Roszczeniowe nieroby. Jak się nie podoba to proponuje kredyt i zmianę pracy. To takie łatwe!!
czwartek, 30.03.2017 16:30
Ty zmien lekarza i odstaw to co bierzesz bo widze ze jak W Internecie napiszą tak Ty we wszystko uwierzysz. Kilka miesiecy wolnego hahaha dobre!!!
piątek, 31.03.2017 08:51
Chcesz mi powiedzieć, że w wakacje przychodzicie do pracy od 8 do 16, w tym macie 15 min przerwy? Święta trwają 3 dni? Pracujecie 8 godzin dziennie z jedną 15 min przerwą? Nie. W pracy, mając 8 godzin zajęć lekcyjnych nauczcie efektywnie 6 godzin. Mało który nauczyciel ma 8 godzin zajęć. Pozostały czas spokojnie możecie przeznaczyć na sprawdzenie klasòwek :)
piątek, 31.03.2017 21:53
Sa pewne przywileje czy nazwij to jak chcesz dla roznych zawodow. Ja pracuje 9 lat juz mam guzki na strunach glosowych i uwaga problemy ze sluchem. Przyjdz 1! tydzien a zrozumiesz. Lawto jest ocenic z daleka. Nie bede sie klocic bo nie mam tego w naturze zreszta to i tak walka z wiatrakami. Moglabym pojsc na swoje lub do firmy poniewaz mam studia lingwistyczne jednak moim powolaniem jest praca z dziecmi. To dla nich nadal jestem w tym pierdzidołku. Bo tu ani nie zarobisz ani nie awnsujesz. Jednak spoleczenstwo slucha glupot gazet i wyzszych sfer. Sami nie maja swojego zdania ale tępo papugują slowa internetu czy gazetki. Smutne.
sobota, 01.04.2017 21:22
W tym roku wakacje rozpovzniemy 10 lipca a powrot zaraz po 15 sierpnia wiec przestan chrzanic bo nic nie wiesz o naszej pracy. A Ty ile masz tygodni wolnego w roku? Czyzby 6 ? O popatrz to tyle samo co my. W ferie mamy dyzury w okresie przedświątecznym tez. Jakies pytania?????
nie nauczyciel czwartek, 30.03.2017 13:02
Hamuj się buraku ze słowami. Widać, że z edukacją masz na bakier współczucie dla rodziny i znajomych.
Kora czwartek, 30.03.2017 13:20
Od 5 lat nie było podwyżek absurd!!!Zamieńcie się z innymi grupami pracowników ja też nie miałam. Żerujecie i wciąż wam mało i mało wstyd do roboty się weźscie można sie przecież przekwalifikować lub iść na zasiłek
Rodzic czwartek, 30.03.2017 16:27
To idz Pani Dobra Rada. Studia kursy podyplomowki szkolenia konferencje. Wszystko ze swojej pensji. Ostatnia podwyzka 20 zl netto. Zeby spoleczenstwo ogłupione gadalo. Blagam przetrzyj oczy bo nasz rząd doprowadzi ze wszedzie bedzie zle a ludzie łykają to jak male dzieci. Pakują Wam do glowy jakbyscie swego rozumu nie mieli. Policja zla lekarze zli nauczyciele zli w urzedach zli. Co jest dobre. Wyzysk w supermarkecie??? O to chodzi? Tego zyczysz swemu dziecku bo tez koms bedzie w przyszlosci. I tez Go beda tyrac no bo jest np prawnikiem i za,,Nic" bierze kase?
Leszek czwartek, 30.03.2017 15:18
Tej grupie społecznej ciągle zle i cos nie pasuje!Zawsze im mało .Pracuja po kilkanaście godzin w tygodniu i płacza jak im ciężko..maja dużo dni wolnego w ciągu roku a jak im mało to organizują uczniom wycieczki najczęściej tam gdzie oni chcą i najczęściej za free.Czy oni się przejmują jak dotrzeć do ucznia aby zrozumiał temat?ważne żeby temat był napisany jako zaliczony a jak ktoś czegos nie rozumie to niech idzie na korepetycje..czy każdy musi być nauczycielem?Jak im żle to na kase do Biedronki albo na strefe
Rodzic czwartek, 30.03.2017 16:22
Rozumię Pana że do takich wywodów doszedł Pan przy taczce na budowie? Raczej ani reformy ani powyższego Pan nie przeczytal. Nie wspomne że warunkow zatrudnienia niczycieli tez Pan nie zna wiec daruj Pan te bajki bo wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.
uczeń czwartek, 30.03.2017 14:43
Jaki strajk?! Jak się komuś nie podoba to niech poszuka innej pracy. Za strajk powinni zapłacić z własnej kieszeni i dostać dyscyplinarkę. Nauczyli się przywilejów dopłaty do pensji, 13-stki, 14-stki, rok urlopu pełnopłatnego, pełno dni wolnych!!! To jest patologia!!!! O korepetycjach nie wspomnę.To dopiero patologia!!!!
Ci najlepsi, którzy są z powołania tym trzeba dać podwyżki!! Reszta niech poszuka innego zajęcia.
antyPiss czwartek, 30.03.2017 13:12
Im więcej nas tym lepiej! Pokażmy PiSowskiej chołocie gdzie jej miejsce.Dziś nauczyciele,jutro mundurowi, pojutrze cały kraj.Ciepło się robi można zrobić Majdan.
czwartek, 30.03.2017 13:39
zmień człowieku leki
czwartek, 30.03.2017 14:10
Absolwencie gimnazjum, zanim zrobisz Majdan, naucz się pisać! "Hołocie".
Abdul Hakim czwartek, 30.03.2017 14:19
Majdan spadaj na szczaw już PO was :)
j23 czwartek, 30.03.2017 14:06
Kiedy w takim razie zrealizują materiał przeznaczony na ten dzień
ik czwartek, 30.03.2017 13:59
Jest mniej dzieci więc po co tylu nauczycieli?
czwartek, 30.03.2017 13:44
Jak mówi przysłowie "co nagle to po diable" więc jestem przeciw pseudo reformie proponowanej przez nawiedzony PiS. Popieram nauczycieli i gdyby moje dziecko obecnie chodziło do szkoły nie posłałabym go w tym dniu na lekcje. Rodzice , przyłączcie się do tego protestu.
czwartek, 30.03.2017 12:44
Pytanie: czy lekcje, ktore się nie odbędą, będą uczniowie musieli odrabiać?
Max czwartek, 30.03.2017 13:35
Tak beda odrabiac w czynie społecznym :)
mama piątoklasistki czwartek, 30.03.2017 13:14
Czy komentujący wzięli pod uwagę fakt, że nauczycielom oprócz własnej pracy może również zależeć na dzieciach. Brawo nauczyciele popieram Wasz protest, jutro moja córka idzie ze mną do pracy!
czwartek, 30.03.2017 13:16
Szkoły podstawowe nie strajkują
czwartek, 30.03.2017 12:50
Wam to nikt nie dogodzi.
Rozbijali 8 latkę na podstawówkę i gimnazja, strajk wrzask, my nie chcemy. Przywracają stan pierwotny, znowu strajk i wrzask i my nie chcemy.
6 latki do szkół - krzyk, wrzask i protesty, zabieracie im dzieciństwo
przywrócenie stanu pierwotnego (obowiązek szkolny dla 7 latków) - ponownie krzyk, wrzask i protesty, zabieracie im możliwość rozwoju.
Ogarnijcie się. Wypracujcie pogląd na ramowe sprawy i tego się trzymajcie.
Chyba, że to taka cecha narodowa, z gruntu jesteśmy przeciw. Nie ma znaczenia przeciwko czemu, ważne żeby być przeciw.
czwartek, 30.03.2017 12:30
Taka kolej rzeczy. Dzisiaj pracujesz a jutro nie. UP czeka, zasiłek, przekwalifikowanie i jazda do innej roboty. I Panie Broniarz proszę nie pisać, że zależy Wam na edukacji tylko walczycie o swoje przywileje i tyle. I oczywiście macie prawo strajkować ale bez wynagrodzenia.
h czwartek, 30.03.2017 12:44
Popieram Popieram
Dzierzoniowianka czwartek, 30.03.2017 18:54
Popieram strajk nauczycieli