Jaka powinna być dobra domena?

środa, 22.5.2019 09:44 660

Dobrze dobrany adres strony internetowej to połowa Twojego sukcesu online. Dzięki domenie, właściwie dostosowanej do charakteru prowadzonego biznesu, masz szansę na to, aby skutecznie trafić do potencjalnej grupy targetowej. Generalnie wydaje się to być proste, ale jak z teorii przejść do praktyki i na czym skoncentrować się podczas dokonywania selekcji dostępnych nazw? Sprawdź w dalszych częściach niniejszego poradnika.

Kojarzona czy nie?

Kryteriów wyboru adresu www jest wiele, a najczęściej przyszli właściciele stron internetowych skupiają się na wertowaniu wolnych domen pod kątem ich atrakcyjności. Oczywiście, jak najbardziej jest to ważne, aby mieć serwis powszechnie rozpoznawany za sprawą przyciągającej i chwytliwej nazwy do niego przekierowującej, ale niestety nie zawsze kreatywność i fantazja w zakresie formułowania fraz w adresach www idą w parze ze stylem prowadzonej witryny i przy okazji branżą, w której działamy. Warto zatem na wstępie rozważyć, czy postawimy na tak zwane domeny generyczne, czyli korzystające ze słów dobrze znanych, popularnych i przez to świetnie nadających się do pozycjonowania, czy wręcz odwrotnie – odchodzimy od tego, co masowe i pospolite na rzecz promowania unikatowego serwisu, który z założenia chcemy, aby zupełnie różnił się od wszystkiego, co dostępne w sieci. Nie odradzamy ani jednego, ani drugiego sposobu przeprowadzania selekcji domen, ale na pewno podpowiemy, że najważniejsze jest zbytnie nieodbieganie od tematu treści prezentowanych na stronie. Jeżeli ktoś zawrze w domenie ściśle określoną nazwę, na przykład „kosmetyki”, czy „meble”, powinien wziąć pod uwagę fakt, że czytelnik natrafiający na jego wirtualną wizytówkę spodziewa się znaleźć na niej wyczerpujące informacje właśnie z tej dziedziny. Świetnym wariantem, który w pewnym sensie okazuje się złotym środkiem, jeżeli chodzi o dobór optymalnej domeny, jest inwestycja w adres, który będzie składał się z domeny tożsamej z nazewnictwem naszej marki.

Zawiłe czy proste?

Podczas gdy jedni Internetem są już nieco znudzeni, bo wszystkiego w nim pełno do tego stopnia, że każda witryna wydaje się być dokładnie taka sama, inni są zdania, że to właśnie wszelkie przejawy przesadnie wybujałej wyobraźni w sferze doboru nazw adresowych są najczęstszą przyczyną niepowodzeń biznesów online. Gdzie leży prawda? Specjaliści z rekomendowanych firm typu Hekko, za pośrednictwem której można zaopatrzyć się w idealną domenę, są zdania, iż najmilej widziane są nazwy krótkie, zwięzłe, łatwe w wypowiedzeniu, a do tego niekoniecznie stanowiące trudne słowa obcojęzyczne, tak aby nie ograniczać sobie grona odbiorców. Pamiętaj, że nie każdy na tyle biegle włada językiem obcym, aby Twoja kreatywna nazwa domenowa z czymś konkretnym mu się kojarzyła, wydawała logiczna, czy tym bardziej bezproblemowa w wypowiedzeniu bądź wystukaniu na klawiaturze.