Wizyta studyjna w "Piętnastce"

wtorek, 19.11.2019 16:35 775 0

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Wałbrzychu od 2002 roku należy do Dolnośląskiej Sieci Szkół Wspierających Uzdolnienia. Była jedną z pierwszych placówek, która otrzymała certyfikat potwierdzający  przynależność do Sieci. Od tamtej pory, co trzy lata przedkładane było do komisji akredytacyjnej sprawozdanie, w którym opisywane były różnorodne działania podejmowane przez nauczycieli "Piętnastki" na rzecz rozwijania zainteresowań i wspierania uzdolnień uczniów.

O przedłużenie po raz kolejny akredytacji, z sukcesem,  placówka ubiegała się również i w tym roku szkolnym. W czwartek 13 listopada podczas pierwszego dnia Międzynarodowej konferencji naukowej z zakresu wspierania uzdolnień "Łamigłówki zdolnej główki" szkoła otrzymała dokument potwierdzający swoją kompetencję w zakresie wspierania dziecięcych talentów.

Konferencja stała się również okazją do prezentacji szkoły. O tym, w jaki sposób pracuje się tu z uczniami oraz jakie konkretne propozycje działań adresowane są do dzieci, nauczyciele mogli opowiedzieć podczas wizyty studyjnej, która odbyła się placówce 14 listopada 2019r.
W swoich wystąpieniach nauczyciele PSP nr 15 zaprezentowali przykładowe rozwiązania, które pozwalają zdobyć wiedzę i umiejętności poprzez zabawę i przeżywanie, poszerzają horyzonty dzieci angażując je w określoną fabułę, uczą myślenia strategicznego, kształcą tak ważne dziś kompetencje miękkie jak komunikatywność, współpracy, dynamizm działania, kreatywność, umiejętność pracy zespołowej.
Mowa była również o systemowych rozwiązaniach, które w tej szkole są już tradycją – różnorodne innowacje, program Odyseja Umysłu, wyjazdowe warsztaty interdyscyplinarne, gry dydaktyczne oraz działania, które funkcjonują w placówce od niedawna – program wspierający ucznia szczególnie uzdolnionego sportowo, interdyscyplinarny powiatowy konkurs Matematyka Applicata. Podkreślana była też ważna rola sportu w rozwoju dziecięcych talentów.

Oprawą konferencji była dekoracja osadzona w fabule Alicji w Krainie Czarów, która miała nawiązywać do wielopłaszczyznowości działań,  kierowanych do młodych ludzi, aby rozbudzać w nich ciekawość, inspirować do wysiłku poznania, pokazywać przenikanie tematów i spowodować refleksję, że wiedza jest jak odbicie w lustrze, ukazujące się w różnych płaszczyznach naszego życia.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)