Oszust podawał się za pracownika banku. 67-latka straciła niemal 160 tysięcy złotych

sobota, 2.7.2022 11:26 371 0

Prawie 160 tysięcy złotych straciła 67-letnia kobieta, którą zmanipulowali oszuści. Przestępcy twierdzili, że jej pieniądze w banku są zagrożone i należy wypłacić je z konta. Oszuści podszyli się pod numer telefonu banku. Policjanci po raz kolejny przestrzegają przed tego typu oszustwami.

Metod działania oszustów jest wiele, cel tylko jeden – skłonić do przekazania pieniędzy. Niestety przekonała się o tym wałbrzyszanka, która straciła po rozmowie z przestępcami prawie 160 tysięcy złotych. Kobieta odebrała połączenie od osoby, która rzekomo miała być pracownikiem banku. W rozmowie przekonywała, że pieniądze na koncie są zagrożone i należy szybko działać, bo ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jej dane. Oszust polecił zainstalować na telefonie aplikacje poprzez którą pokrzywdzona zalogowała się do banku. Później sprawy potoczyły się błyskawicznie. 67-latka rozmawiając cały czas z rzekomym pracownikiem banku autoryzowała przelewy na różne kwoty. Było ich kilkanaście. Na koniec rozmowy oszust poinformował, iż kobieta ma udać się do swojego banku i tam zostanie założone nowe konto, które będzie już bezpieczne. Jakie było zdziwienie wałbrzyszanki, gdy w placówce bankowej dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa. W wyniku procederu przestępczego z jej konta zniknęło kilkanaście tysięcy złotych, a dodatkowo jeden z SMS-ów, który autoryzowała dotyczył pożyczki na kwotę 90 tys. złotych. Łącznie kobieta straciła prawie 160 tysięcy złotych

Po raz kolejny przypominamy, by nie wierzyć w podobne historie. Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki!

W razie najmniejszych podejrzeń i próby przekonania, że w działania zaangażowana jest policja, należy zakończyć połączenie i przekazać informację dzwoniąc na numer alarmowy 112. Tylko w ten sposób możemy uchronić pieniądze, znajdujące się na kontach.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)