Oszuści wciąż dzwonią do seniorów. Sześć zgłoszeń w tym jedna oszukana seniorka

piątek, 29.3.2024 11:09 218 0

Oszuści podający się za policjantów i pracowników poczty wciąż dzwonią do seniorów. Tylko w ciągu wczorajszego dnia telefony od osób próbujących wyłudzić pieniądze odebrało sześcioro mieszkańców Wałbrzycha. W jednym przypadku pokrzywdzona zmanipulowana przez oszustów straciła 10 tys. złotych. Policja kolejny raz apeluje o czujność.

W związku z otrzymanymi zgłoszeniami mundurowi po raz kolejny apelują o czujność i ostrożność w kontaktach z obcymi. Najnowsza metoda oszustwa jest bardzo prosta. Oszuści dzwonią do swojej ofiary dwa razy. Pierwszy podaje się za pracownika Poczty Polskiej, który informuje o przesyłce i prosi o szereg danych osobowych. Potem dzwoni drugi oszust, który przedstawia się jako funkcjonariusz Policji. Pyta, czy przed chwilą dzwonił ktoś z poczty i udając zatroskanego poucza rozmówcę, że przez tak nierozważne podanie swoich danych, jego oszczędności są zagrożone. Fałszywy policjant nakazuje spakować wszystkie pieniądze i zostawić przed drzwiami.

Taka sytuacja miała miejsce wczoraj na terenie Wałbrzycha. Oszuści wykonali sześć połączeń telefonicznych do mieszkańców Wałbrzycha. W pięciu przypadkach seniorzy byli czujny i nie dali się zamanipulować. Dzięki temu pokrzyżowali plany oszustom i uchronili swoje pieniądze. Niestety tej czujności zabrakło 93-letniej wałbrzyszance, która zostawiła reklamówkę z pieniędzmi przed drzwiami. Kobieta w ten sposób straciła 10 tys. złotych.

Niespodziewane telefony osób podających się za policjantów, pracowników poczty, banku, adwokatów, czy dawno niewidzianych członków rodziny, nie muszą zakończyć się naszą finansową porażką. Wystarczy przestrzegać kilku zasad

Pamiętajmy, że policjant nigdy nie dzwoni z informacją o prowadzonej akcji oraz nigdy nie prosi o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu. Jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość, co do danych osoby dzwoniącej czy podającej się za pracownika jakiejś instytucji, weryfikujmy to. Zgłaszajmy takie sytuacje do służb, konsultujmy z rodziną. Nie udostępniajmy kodów, haseł, czy danych do naszych kont bankowych nikomu.

Apelujemy również do do mieszkańców naszego powiatu, aby zadbali o swoich bliskich w podeszłym wieku i uczulili ich na tego typu zachowania. Rozmawiajmy z rodzicami i dziadkami o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość. Powiedzmy im, jak zachować się w sytuacji, kiedy zadzwoni do nich obca osoba. Zwróćmy uwagę na zagrożenie również osobom starszym, o których wiemy, że mieszkają samotnie.

źródło: KMp w Wałbrzychu

Dodaj komentarz

Komentarze (0)