Konkursy z nagrodami: Czy warto?

wtorek, 10.1.2023 08:49 122

Oferowanie konkursów z nagrodami to ciekawy pomysł na przyciągnięcie klientów i urozmaicenie tym już będącym naszymi konsumentami, zakupów produktów przez nas oferowanych. Zaangażowanie w konkurs, wynikające z ciekawej nagrody, buduje więź uczestnika konkursu z marką. Co jeszcze warto wiedzieć o konkursach tego typu i jakie mają one zalety? Sprawdźmy.

Jakie nagrody w konkursach są najpopularniejsze?

Nagrody zawsze ciekawią i zachęcają do udziału w konkursie oraz, co oczywiste, również do zapoznania się lepiej z marką, która ogłosiła ów konkurs. Organizator konkursu osiąga więc wszelkie benefity wynikające z zachęcenia potencjalnych nowych konsumentów do udziału w zabawie. Ma to pokazywać, iż warto na bieżąco śledzić ową markę i korzystać z jej oferty. A jakie nagrody są najchętniej przyjmowane przez klientów? Jak się okazuje, te pieniężne. Może to być wygrana gotówka lub np. voucher do wykorzystania w sklepie na zakupy za określoną kwotę. Bardzo ciekawymi nagrodami są także gadżety związane z marką i posiadające jej logo lub rzeczy.

Zalety organizowania konkursów dla klientów

Konkursy organizowane przez markę mają główną zaletę w postaci zachęcenia konsumentów do dalszych zakupów od marki, ale i drugą zaletą jest pozyskanie nowych konsumentów, zachęconych możliwością zdobycia nagrody. Jeżeli zainwestujemy fundusze w środki masowego przekazu, informacja o konkursie dotrze do jeszcze większej liczby konsumentów. Oczywiście musimy zadbać o zapłacenie należnego zryczałtowanego podatku, występującego w grach organizowanych przez marki. Zryczałtowany podatek dochodowy wynosi 10% kwoty wysokości nagrody. Jednak wiele zależ od organizatora konkursu, bowiem taki powszechnie rozpowszechniony, uznawany za konkurs publiczny lub te z dziedziny nauki, według ustawy o podatku dochodowym, są zwolnione z opodatkowania. Dotyczy nagród otrzymanych przez konsumenta, zazwyczaj powyżej 2 tys złotych. Zwycięzca konkursu, w którym do wygrania była np. nagroda pieniężna, wraz z udostępnieniem wygranej, nie musi więc płacić podatku z tytułu nagrody.

Nagrody w konkursach zawsze wzbudzają ciekawość konsumenta i często skłaniają go do zakupu produktu danej marki lub udziału w zabawach. Jest to zatem idealny pomysł na pozyskanie nowych klientów oraz zdobycie przychylności i lojalności tych od lat już kupujących rzeczy danej marki. Zatem pomysł na ciekawy konkurs to możliwość wzbudzenia zainteresowania swą marką oraz wymyślenia czegoś nowego. Bowiem im ciekawszy konkurs i fajniejsze nagrody, tym więcej konsumentów weźmie w nim udział.