Sesja bez burmistrza

czwartek, 20.12.2018 17:45 4034 2

III sesja Rady Miasta w Boguszowie – Gorcach odbyła się bez burmistrza, który został  zatrzymały 19 grudnia przez funkcjonariuszy Komendy Wojewódzkiej Policji. W zaplanowanym porządku obrad były takie między innymi punkty :

- Przedstawienie sprawozdania burmistrza miasta między sesjami

- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Uchwale Budżetowej na 2018 rok

I najważniejsza – podjęcie Uchwały Budżetowej na rok 2019.

Radny, Daniel Lubiński zauważył:

- Nie ma burmistrza na sesji, jak mamy przyjąć autopoprawki do budżetu?

Natomiast radny Grzegorz Urban zgłosił dwa wnioski formalne. Pierwszy dotyczył osoby wiceburmistrza. – Czy wiceburmistrz ma prawo zgłaszać autopoprawki burmistrza do Uchwały Budżetowej, proszę o opinię radcy prawnego, a w drugim zaproponował przerwanie i odroczenie dzisiejszej sesji do czasu powrotu burmistrza.

Na sesję  został poproszony radca prawny, który wyjaśnił radnym, że nieobecność burmistrza miasta nie musi być powodem jej przerywania czy odraczania, a wiceburmistrz posiada takie same uprawnienia jak burmistrz i ten drugi przejmuje jego  funkcje.

Radni podjęli uchwałę budżetową oraz realizowali zaplanowany porządek obrad.

Przypomnijmy: 19 grudnia funkcjonariusze Komendy Wojewódzkiej Policji zatrzymali burmistrza Jacka C. w chwili przyjmowania korzyści materialnych od przedsiębiorcy, który (z nieoficjalnych informacji) zajmował się wymianą oświetlenia w gminie. Przedsiębiorca nie dotrzymał terminu – groziły mu wysokie kary, a wręczenie „prezentu” miało go przed tym uchronić. Czy prokuratura postawi zarzuty burmistrzowi, jakie będą? 

Mamy 48 godzin na wykonanie z zatrzymanym czynności. W tym czasie podejmiemy decyzję, czy stawiamy temu panu zarzut i występujemy z wnioskiem do sądu o zastosowanie aresztu, czy też wypuszczamy go na wolność - mówi Tomasz Orepuk, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Świdnicy.

Prawdopodobnie burmistrzowi Jackowi C. zostaną postawione zarzuty z art.228. Kodeksu Karnego:

§ 1. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

§ 3. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę za zachowanie stanowiące naruszenie przepisów prawa, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

§ 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten, kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, uzależnia wykonanie czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej lub osobistej albo jej obietnicy lub takiej korzyści żąda.

§ 5. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową znacznej wartości albo jej obietnicę, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

§ 6. Karom określonym w § 1-5 podlega odpowiednio także ten, kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej w państwie obcym lub w organizacji międzynarodowej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę lub takiej korzyści żąda, albo uzależnia wykonanie czynności służbowej od jej otrzymania.

 

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

Michał czwartek, 20.12.2018 22:27
Biedny ... Boguszów... I kto się będzie "znał" na uprawnieniach organów samorządowych? Wiem - sekretarz !
XD piątek, 21.12.2018 21:44
Tak .. na pewno :)