Jak wykorzystać Instagram do promocji swojego biznesu?

środa, 10.8.2022 11:20

Instagram to w obecnym momencie najważniejszy serwis społecznościowy, który cieszy się ogromnym powodzeniem wśród 500 milionów użytkowników na całym świecie. Taki potencjał biznesowy nie może przejść nam obok nosa, dlatego sprawdźmy jak wykorzystać Instagrama do promocji własnego biznesu.

Instagram dla biznesu - co warto wiedzieć?

Konto biznesowe na Instagramie to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na zwiększenie swojego potencjału marketingowego w social mediach. Aktywność na Instagramie wiąże się z dużymi korzyściami - bezpośredni przekaz, duży potencjał zwiększania zasięgu, możliwość wykorzystywania popularnych hashtagów, duża swoboda w kreowaniu ciekawego wizerunku naszej marki.

Jak jednak doskonale wiemy, praktycznie każda firma dzisiaj decyduje się na wejście w świat social mediów, dlatego jedynie przemyślana strategia aktywności na Instagramie zapewni nam odpowiednie efekty.

Jak stworzyć biznesowe konto na Instagramie i zoptymalizować profil?

Założenie konta biznesowego na Instagramie jest dziecinne proste i w praktyce ogranicza się jedynie do wejścia w ustawienia i przekształcenia istniejącego już, prywatnego konta w konto biznesowe. 

W następnym kroku jesteśmy zobowiązani do zoptymalizowania swojego profilu, wybierając kategorie profilu profesjonalnego, a także uzupełniając podstawowe dane naszej firmy i łącząc konto z całym naszym ekosystemem (Google, Facebook i cała reszta Social Mediów). Gdy podstawowe informacje zostały dodane, czas zająć się rozwojem naszej marki na Instagramie. 

Zaplanuj strategię działań

Strategia aktywności w social mediach to klucz do utrzymywania swojej przewagi konkurencyjnej w branży. Dlatego też nic, co opublikujemy, co udostępnimy i skomentujemy, nie może być dziełem przypadku. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem faktycznych zadań warto zaplanować strategię publikacji razem z https://obtk.pl/social-media/, ocenić potencjalny profil odbiorcy i dostosować przekaz do niego.

Nie zapominajmy o tym, by już na początku stworzyć harmonogram działań i trzymać się go, a także na bieżąco alokować osoby odpowiedzialne za monitorowanie Instagrama. Jak powszechnie wiadomo, potęga social mediów tkwi w dwustronnej komunikacji. My publikujemy post, użytkownicy dzielą się swoimi opiniami, które nie powinny być pozostawione bez odpowiedzi. Dlatego planowanie strategii powinno też uwzględnić wdrożenie dodatkowych narzędzi do zarządzania wszelkimi aktywnościami na Instagramie. 

Publikuj jakościowy content

Prowadzenie Instagram to przede wszystkim publikowanie treści. I choć może się wydawać, że ten portal służy dzieleniu się zdjęciami i grafikami, to jednak nawet jedno czy dwa zdania pod zdjęciem powinny być dostosowane do targetu naszego odbiorcy. 

Jeśli nie zadbamy o odpowiedni content, nasi followersi szybko znudzą się naszym profilem i nie będą zaglądać w nowe posty, a w skrajnych przypadkach przestaną nas obserwować. Jak zwiększyć skuteczność publikowanych treści? Przeanalizujmy, kiedy grupa docelowa najczęściej sięga po smartfona i sprawdza, co nowego na Instagramie. Na podstawie takich danych będziemy w stanie zidentyfikować idealne pory na opublikowanie nowych wpisów, co z pewnością wpłynie na ich popularność i zasięg. 

Pilnuj wyników i zwiększaj liczbę followersów

Żadne działania związane z social mediami nie mogą być realizowane, jeśli podstawowe założenia związane z rosnącymi statystykami nie będą miały miejsca. Dlatego sama aktywność na Instagramie może nie wystarczyć. Równie istotne jest analizowanie wyników.

Dynamika wzrostu użytkowników, zasięg postów, poziom zaangażowania użytkowników, liczba komentarzy, lików, czy konwersja. Analizując te wskaźniki, jesteśmy w stanie stwierdzić, czy nasz profil się rozwija i czy liczba użytkowników rośnie. Jeśli tak, oznacza to, że nasza strategia jest skuteczna i warto iść dalej w tym kierunku. Jeśli nie, musimy zastanowić się nad obszarami do poprawy.

Bez względu na nasze motywacje i doświadczenie w prowadzeniu profili na social mediach, to właśnie ten kanał promocji uchodzi dzisiaj za najbardziej efektywny. Nie pozwólmy, by potencjał wielu milionów użytkowników nam uciekł i zajmijmy się rozwojem swojej marki także na Instagramie.